Ford Mondeo - preskocene retazove rozvody

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stevo1313
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 21.11.2009 10:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Ford Mondeo - preskocene retazove rozvody

Príspevok od používateľa stevo1313 »

Ahojte na mondeu 2,2 tdci 2005 300 000km preskocili retazove rozvody-ohlo sacie ventily -to mi kazdy tvrdil ze sa nemenia.....uz sa Vam to stalo?
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa achada »

Stalo co? Ze by mi niekto tvrdil nieco co je hlupost? Nie, nikdy v zivote! :3020:

Samozrejme, ze sa menia aj retazove rozvody. Rozdiel je len v tom, ze vacsinou nemaju presne stanoveny interval vymena, ale sa menia ked je retaz vytahana. To sa zisti sluchom, vizualne podla vysunutia napinak alebo meranim natiahnutia retaze. Neviem ako a kde servisujes auto, ale 300 tis. km je najazd kedy uz mali byt davno vymenene, uz len vodiace listy museli byt zodrate na padrt. A menia sa aj ozubene kolesa lebo ich zuby budu tiez uz riadne ozute takze znicia aj novu retaz ak sa nevymenia.

Takze na tvojom mieste by som bud zmenil „kamaratov” alebo servis, podla toho kto ti to tvrdil. A ak servis tak jemu by som dal zaplatit aj skodu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To by muesela byť výstraha denne v TV novinách aby ľudia prestali operovať nezmyslami ako "doživotný" a podobne.Mimo toho že náklad na výmenu býva násobne väčší,motor treba doslova otvárať a zväčša tu začínajú byť motory olejničkami je to zákerné a nespoľahlivé.Teda možno okrem pár výnimiek kde sú dimenzované statočne.Benzinové auto a reťaz je cesta do problému.Reťaz sa takmer nedá mazať aj napriek vychytávkám ako dierky vo valčekoch.Vo vysokých otáčkách je mazanie nula bodov,odstrediváé sily a rýchlosť obehu nedáva šance na žiadnu kvalitu mazania v oblasti keď to najviac treba - v záťaži vo vysokých otáčkách.A že konštruktér dnes navrhne akúkoľvek somarinu tak nech je výstrahou foto hnacieho kolečka rozvodu japončíka
[img]https://i.postimg.cc/nMkMqb5n/DSCN7694.jpg[/img]
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A ako je na tom rozvod ozubenými kolesami ? Čo stretnem tie motora Gaz, Žuk, Volga, Zetor - tak všetko má pôvodné aj vo veku ktorý počíta už viac ako polstoročie.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

odpoved je nepodstatna pretoze dnes 99.9999999% jazdiacej techniky nema rozvod ozubenymi kolesami.

Inak pouzijem hlavu : ako by na tom asi mohol byt ked to uz jazdi 50 rokov. Este dalsich 50 bude.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Aj retazove sa menia, jednak sa opotrebuvaju sponovaky, tak isto aj samotne ozubenie a retaz sa tiez dokaze natiahnut, staci si pozriet par obrazkov napr. taky mercedes w204 180/200 kompresor ako vyzeraju rozvody na autach co nemaju ani 200tis, tie obrazky doslova zodratych ozubeni........to ani na fabii htp neuvidis
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

pretoze dnes 99.9999999% jazdiacej techniky
Zetor až do rady UR2 a z toho všetky vyplývajúce adaptácie v stavebnej a skladovej technike.
V rámci slovenska niekolko 100tisíc a celosvetovo aj milion. lol A
A tak ma napadá aký asi rozvod bude mať lol dieslový motor a výkone niekolko tisíc Hp v lodičke čo nám nesie všetky tie super vecičky z čajny.
Pozor - motor - to nie sú len tie grče plechu čo si z nich cvrkáme.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

oco13 napísal:A ako je na tom rozvod ozubenými kolesami ? Čo stretnem tie motora Gaz, Žuk, Volga, Zetor - tak všetko má pôvodné aj vo veku ktorý počíta už viac ako polstoročie.
Takto...
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lenže veci nie sú tak jednoduché.Proces nezačne kolapsom ozubeného kolieska ale sprostou hlavou servisu.Pretože majiteľa nie je schopný upozorniť že pri druhých rozvodoch treba pomeniť hydrá,vahadielka a čočky ventilov.Potom zmäkne jediný hydroštel (z24 ks) a dovolí aby "lahlo" vahadielko nabok.A to už ide ako reťazovka,vahadielko rozláme,zasekne do vvačkovice,tá zastane,roztrhne remeň a je po motore. Cena za šetrenie je obrovská,tu človek vidí ozaj raritné veci a stavy.Meniť hydrá ? veď neklepú ventily !
[img]https://i.postimg.cc/7JgcdrC9/DSCN6412.jpg[/img]

Malý paradox a dielo náhody...toto Tdi prišlo do dielne po svojich !!!
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Mal som sice na mysli rozvod SV, ale aj tak vďaka.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

SV upaluje ventily.Na vojne nebol gazík čo ich nepodpálil,som z nich už grcal čo sa to robilo denne (ten čo mal službu aj v noci)
Je zbytočné spomínať na primitívnu techniku,bola primeraná vtedajším vedomostiam.Smola je v tom,že technika pokročila len zabudla sebou potiahnuť na potrebnú úroveň aj servis.A technika na toto zaostávanie aj patrične trpí pretože väčšina nákladov opráv ide na vrub práve neschopnosti servisu a nie chyby samotnej konštrukcie.A ešte debilný marketing,to je asi najväčší nepriateľ peňaženiek.Ale hlúposť bola vždy jednoduchšie získateľná ako vedomosti
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Celkom všeobecne - je lepšie mať dokonalú techniku a pri každej poruche byť odkázaný na úzko špecializovaného servisáka ? ALEBO
mať primitívnu techniku , ktorú opraví každý Jožko čo udrží v ruke kladivo a kombinačky.
Krásn príklad sú motorky z 50 - 80tych rokov známe Jawy, ja som sice od pincka po 350ku Californiu rooberal pomaly čo dva mesiace - ale všetko som chápal, rozumel tomu, a tým pádom ma to aj bavilo.
Dnes aj keď by človek chcel nemá šancu vedomostne aj prakticky obsiahnuť techniku od pračky cez kotol počítač telku auto a k tomu ešte domáce zosieťovanie. Plus pribúda Nagyvodrážkova fotovoltaika a tepelné čerpadla.
Aj keď by bola šanca opravy zaplatiť - zoženie človek na všetko servis v dosahu?
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Oco presne krasny priklad su tie Jawy a "spolahlivost". Bud si ich nemal alebo prikraslujes aj nemozne. Tam presne vidiet ako vyvoj zaspal na vavrinoch a zo svetovej motorky sa postupne za sociku stal šunt.... A ver ze viem co teraz pisem.
Mam japonsku motorku z 2006 a za posledne tva roky som na nej natocil zatial cca 25000km bez poruchy (neratam kupu novej baterky). Sem tam sa podarili aj trasy cez 700km vkuse jednym smerom,pripadne za vikend 2000km. No daj tieto porcie na Jawe 250/350... s jej starym zapalovaniem,nie novym "vape".

K traktorom,moj otec zacinal v druzstve na konoch,postupne ako prichadzali traktory atd... vies ako caato sa generalkoval tvoj ospevovany zetor? Kazdy bozi rok sa cez zimu otvaral a vymienalo prakticky vsetko. To co vtedy robilo 50 traktorov a 200ludi dnes tu istu vymeru zvladnu 4 ludia a dva moderne traktory...asi tolko k tomu.

Len nezacni zas prosim ta o tom ze clovek ma sediet doma na riti,nikam nechodit a chovat kozy...sme na motoristickom fore.
Naposledy upravil/-a autolaik v 14.08.2021 14:08, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Riešenie je jednoduché...každý si zvolí to čo mu vyhovuje.Malo by tiež platiť,že ten druhý tábor bude voľbu rešpektovať.Myslím že tie neustále ohadzovačky negatívami majú nie najlepší vplyv na zdravie.Nič proti aby sa pochválil ten z jednoduchou či ten z veľmi zložitou,z toho môže byť príjemné čítanie či pozeranie a aj užitočné.Ale len a len problém a zle nedobre to nie je cesta k duševnej pohode
achada
Príspevky: 1055
Dátum registrácie: 30.03.2016 12:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa achada »

autolaik napísal:vies ako caato sa generalkoval tvoj ospevovany zetor?
No ale kladivom, kombinackami a drotom. A to je predsa dolezite, nie?

Na toho pacienta ani nema cenu reagovat, to je jedna velka kravina za druhou.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných