Ford Mondeo MKIV 1,8tdci , 92kw zle staruje za tepla

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stefix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 27.02.2011 15:01
Zdieľať na Facebook

Ford Mondeo MKIV 1,8tdci , 92kw zle staruje za tepla

Príspevok od používateľa stefix »

Ahoj priatelia. Potreboval by som poradit lebo mam problem nastartovat auto ked je zohriate. Auto moze stat aj par dni v pohode studene nastartuje na prvý krat. Ked sa zahreje na pracovnu teplotu tak uz je problem. Na prvy krat vobec nie len toči a nič ani nema snahu naskocit. potom na druhý pokus zvyčajne uz nastartuje ale hned aj doslova zdochne. niekedy na tretí krat uz konecne naskoci. Len vcera ked som si dal pauzu a chcel som pokracovat v jazde tak mi toto spravilo 10 krat po sebe. Uz som myslel ze ani nenastartujem. Bol som v servise" menil sa palivovy filter, zhavice, gumicky na filtry. Diagnostika nic neodhalila premeriaval sa akurat na cerpadle snimac tlaku paliva a mal spravne hodnoty. Servisak mi tvrdil ze moze byt na vine ze naftu mi tlaci do prepadu.Ale to sa nepotvrdilo. Inak ziadna zmena výkon spotreba vsetko ako bolo teda aspon zatial. stale sa mi zda ako keby to bolo daco s palivom. Tak ako ked pada nafta. Len neviem ako je to mozne ked po 3 dnoch to na studeno nastartuje bez problemov za 3 dni by tiez mala nafta padnut az tak ze nenastartujem a to sa nestalo zatial.Nevie niekto poradit nemal dakto daco podobne s autom,prosim. za kazdý prispevok dakujem.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

stefix-prepad sa nepotvrdil,a aspon sa vyvratil????Toto meranie trva max 15min.Myslim teda prepad vstrekovacov,nie celeho systemu.Pri startovani treba odsledovat zive udaje z diagnostiky,nestaci vycitat len pamat zavad.Ked mas problem s palivom,tak mas aj s vykonom aj spotrebou.Riadna diagnostika a odsledovanoie niektorych snimacov s osciloscopom.
stefix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 27.02.2011 15:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stefix »

Hej práve to je divne na tom ze vykon a vsetko je ok lebo auto netrha v kopcoch ma dobry tah. A diagnostika bola robena tak ze bolo to napojene a ziadna zavada. Potom s napojenou diagnostikou sme startovali.A nic len mechanik uvazoval o tom ze toto moze byt pricina. A ohm metrom podla tabuliek zistoval ze ake odpori ma pripojeny snimac tlaku paliva a vyslo mu ze ok. A to padanie nafty mne to presne tak pripadá. Akoby daka elektronicka sktiaca klapka neodstavila prepad pri starte alebo neviem co? Ale preco to robí len pri zahriatom motore. Daco tam musí byt zle len neviem co pretoze to uz je priamy vstrek toto uz nie je stary naftak. Asi skusit este inu diagnostiku teda u dakoho ineho.
stefix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 27.02.2011 15:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stefix »

Alebo dáky dobrý servis keby niekto vedel poradit. Som s Levickeho okresu.Lebo chyba by mohlo byt toto alebo toto a zisti sa ze to nie. A ja momentalne pracujem v cesku som tam 7 dni a 7 dni doma a ked tam nenastartujem budem mat problem. A radsej by som isiel do servisu kde budu hladat chybu a nie len konstatuju ze ok. Vcera na Sekuliach na Slovnaftke uz bola chyba.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Velmi podobne alebo totožne sa prával raz takýto motor,bol diagnostikovaný Delphi 150-kou vcelku celkom slušne,a dalo sa vcelku pekne zistiť že hapruje regulátor tlaku.Po výmene za použitý ale dobrý okamžite všetko OK
Trochu ma prekvapuje meranie odporu na čidle tlaku čo je dla mňa úplný nezmysel,ale to je jedno.Mám za to že je tam možné namerať buď napájacích 5V,prípadne výstup v rozsahu do cca myslím 4,2V
Nerobím Ople tak nemám garantovanú vedomosť ako je riešená opelácka regulácia tlaku,pretože u iných vo fáze štartu RJ nespustí vstrekovače kým tlak nedosiahne napr požadované min 200 barov.Ale to zase v diagnostike pekne vidieť.
stefix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 27.02.2011 15:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stefix »

U fordou je to 175 barov. Ten chalan co mi to dal na pc zistil ze on na vstrek da naftu a naskoci pri 175 baroch len akurat nie hned az na niekolky krat.A mam auto 2 roky a zatial nebol problem az teraz. start bol vzdy bez problemov. este je aj problem zohnat niekde na nete taku suciastku. jedine len cez srotovisko.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neviem akú súčiastku myslíš,ale kúpil som to celé za smiešnu cenu aj z čerpadlom cez autofra,vlastne tri veci..snímač tlaku,regulátor tlaku a čerpadlo,použila sa jediná vec regulátor.Pokiaľ čerpadlo produkuje kovové čiastočky a tým sú povestné,tak sa jedna usadila pod regulačnou guličkou.Ide to dostať von ale potrebuješ generátor frekvencie aby si ventil vedel otvoriť v ultrazvuku.To ti robiť nik nebude,v tom nie je zárobok.A značkový ak raz zavetria špónu v systéme tak vymenia jedine všetko od nádrže po vtrekovače.Vyhliadni si pre istotu obe veci snímač aj regulátor u poliaka a máš vybavené za pár korún.Je v tom určite aj isté riziko,ale treba kupovať u 100% predajcu a prípadne zamení ak by trebalo,sú korektný,teda špičkový predajcovia určite.Garanciu rozruchowu dávajú
mino77
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 03.04.2013 20:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mino77 »

Caute

Ja som sa raz zamotal s takouto chybou no riešenie bolo úplné inde. Opíšem to diagnostika nič, všetko ok, meranie tlaku nábehu pri live dáta nič priamo pomocou tlakomeru (tlakomer do 2000 bar) skákajúci tlak v intervaloch 1 sekunda do 400bar .
Pravde podobne niektorý z ventilov v troj čerpadle uvoľní tlak , tak výmena čerpadla , po výmene ten istý problém , pomocou osciloskopu na regulačnom ventile skontrolovaný PWM (široko pulzná modulácia) nabehne a hneď s hasne v intervaloch 1 sekunda – riešenie :riadiaca jednotka si zapínala relé pre vlastne napájanie a vplyvom prechodového odporu kontaktov spadlo napätie keď chcela vstrekovať .
Ďalší problém s iným autom bol uník paliva do prepadu vstreku preto pri takomto diagnostikovaní je treba zapojiť testovacie nádobky na vstreky .
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Napísať a urobiť,to sú dve nesmierne odlišnosti.To pozná len ten,čo mal naraz napichané včetko čo šlo,diagnostika v behu,manometre nahodené,niekedy aj päť/šesť kanálov osciloskopu.A má mnohokrát jeden pokus a najbližší bude zajtra ráno.Vyzerá to jednoducho (pozrieš a vidíš !) ale iba vyzerá.Kým padne jasný verdikt čo celký kolaps spôsobuje a čo je iba následkom,tak stráviš nad tým nesčítane hodín.Tam už iba potrebuješ aby ti práve zazvonil mobil alebo zvonček,a stávaš sa vrahom alebo rozšlapeš telefon.
Prepad pozrieš,ale to musíš mať motor už štartovatelný čo často nie je.
Je viac než pozoruhodné to opisované správanie RJ ale hlavne že si neustriehne vlastné napájanie,je s podivom a nepochopiteľné že si ho nemonitoruje.Ford robím iba z nutnosti,nepoznám jeho menežment,chierarchie a algoritmy RJ a ani sa s ním zoznamovať nechcem,ale ak to majú takto,je dobré že sa v nich nehrabem
Opláci to ešte vylepšili idiotským umiestnovaním RJ na motor !!! čo teda iný riešia tak,že ak je v schránke,tak ju chladia ventilátorčekom.Blbé ale nutné,ale vždy lepšie ako na najhorúčejšej časti,proste rozum - zbohom
stefix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 27.02.2011 15:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stefix »

Dakujem všetkým. No tak este neviem ako to budem riešiť. A to že ford by menil všetko mi je jasnéa stalo by to toľko že to by som jazdene iné auto kúpil.Skúsim dákde zohnať použitý snimac tlaku a vymeniť že pokus ukáže sa že či on bol zlý. Ak to nepomôže tak aspoň bude o jednu kazovu možnosť menej.
stefix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 27.02.2011 15:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stefix »

Problém je vyriešený. Na vine bol snimac tlaku paliva. Výmena bola jednoduchá 36ka kľúč výmeny jedna minúta. Žiadne zavzdusnenie,od vymeni žiadny problém štartuje to na šup...
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných