Ford Mondeo 2,2 TDCI 2006 - trhanie motorom

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Picki
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 03.08.2012 14:15
Zdieľať na Facebook

Ford Mondeo 2,2 TDCI 2006 - trhanie motorom

Príspevok od používateľa Picki »

Dobrý deň

kto by my vedel poradiť mám nasledovný problém s Fordom Mondeo rok výroby 2006 2,2 TDCI

- motor my trhá pri otáčkach cca 1500 a 1900 pri vyšších to už nerobí
- výkon auta 150 koní nad otáčky 2200 je v poriadku
- závada sa prejavuje pri preraďovaní všetkých rýchlostí ale aj napríklad keď mám zaradenú trojku uberiem plyn a následne potrebujem pridať tak začne trhať motorom cca 2 - 3 sekundy a potom zase v poriadku keď sa dostanem na vyššie otáčky
- bol som s tým aj v autorizovanom servise na diagnostike a tá nič neukázala
- vymenil som všetky filtre - palivový, vzduchový, pelový, olejový - nepomohol
- maliaľ som do nádrže aditívum na prečistenie palivovej sústavy zatiaľ bez zlepšenia

KTO BY MY VEDEL PORADIŤ ALEBO SA UŽ Z NIEČÍM TAKÝM STRETOL ?

Za skoré rady vopred ĎAKUJEM.

S pozdravom

Maťo
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

servus Mato, toto su najbeznejsie problemy Mondei ci uz dvojlitrov alebo tvojej dva-dvojky.

Autorizovany servis si s tym nevie dat rady ? Dalsia paradicka do zbierky.

Kontrolovali na diagnostike davky paliva jednotlivych vstrekovacov ? Ako vyzerali ? Tie davky, nie ti tajtrlici. Kontrolovali tlak commonrailu pocas toho trhania ?

Doporucujem vycistit EGR spolu so sanim, pozor na nove tesnenia - to byva najcastejsia pricina. Najdi si spolupachatela nech ti povie pocas jazdy (auto za tebou), ci nahodou pri tom tvojom trhani nemas lahko zvysenu dymivost z vyfuku, to by mohlo ukazovat na netesnost intercooleru alebo vseobecne vsetkych hadic okolo motora.

Samozrejme bez zaruky z mojej strany od stolika z internetu, pretoze ked si s tym nevedia dat rady v autorizovanom [!!!!] servise a len krcia ramenami, tak je to poprve hanba a podruhe ktokolvek na dialku moze len tipovat.


PS: nejdem ta strasit ale mal som jedno turbo v rukach co presne toto robilo. Bolo to ale sprevadzane kovovym rachotom pocas toho trhania,skackania.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pridám sa z tým istým názorom,vyčistenie EGR (najlepšie celý sací trakt)a ak by šlo ozaj špičkového diagnostika z notebookom na kolená a hajde na cestu
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

to neni ziadna vada.jazdi na otackach min 2000.take otacky to sa ani neda.ja som jazdil na tom istom mondeu ale pod 2200 otacok to neslo nikdy.pri 1900 zacina tahat,pod vobec ziadny tah ako hladke vydojene decko.ten motor nic nerobil,preto sa divim ze tak vobec niekto jazdi.ako zrychlujes z tych 1500 otacok.cakas az vietor zafuka?ja by som tomu motoru dal hned plny a taham.taky stroj a chcipa pri tebe.nechces predat?ak mas zachvaly kus hod inzerat.podminka xenony tempomat a radio osobitne nie tie co maju v sebe navi a ovladanie kurenia.
jonathan104
Príspevky: 2733
Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Mondeo 2,2 TDCI 2006 - trhanie motorom

Príspevok od používateľa jonathan104 »

Picki napísal:
- bol som s tým aj v autorizovanom servise na diagnostike a tá nič neukázala
ja tomu neverím!!! To akože po celom Slovensku v značkových servisoch robia iba absolventi sociálnej práce???

Pravda bude trošku inde v takýchto príspevkoch.

Sory, musel som.
Petom1
Príspevky: 233
Dátum registrácie: 05.01.2009 14:13
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Petom1 »

Nuz, ti sikovnejsi sli von alebo si spravili vlastny servis a ostatni cakaju na vymenu oleja, stieracov a doplnenie vody do ostrekovaca. Mam kamarata co ma Neautorizovany autoservis a ako sukromnik v,malom meste sa musi pekne obracat a neoje.bavanim si drzat klientelu a podla toho to aj tak vyzera. Chodia k nemu auta ktore nevedia spravit autorizaky... Vacsinou su to blbosti co nevie odhalit diagnostika, ako napr. Zapchavajuce sa hadice v dutinach, prekusnute kable atd. Cize to je moj laicky pohlad podlozeny praxou. V nasom obore tj ProAudio je to velmi podobne...
Octavia III Elegance 1.6 TDI 2013
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

suhlas.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

ako bolo vyššie opísané, aj z vlastnej praxe potvrdzujem, že tieto problémy vie spôsobiť zanesené egr-ko, sací trakt - všetko prečistiť, nové tesnenia a bude v poriadku. ešte som sa stretol s jednou chybou - bola dierka v hadici od turba, motor šklbal v celom spektre otáčok, bolo počuť syčanie, ak motor bol pod záťažou (nie voľnobeh a pridávanie plynu)
Picki
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 03.08.2012 14:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Picki »

Zdravím

no zabudol som ešte na jednu vec keď naštartujem tak dosť dymí a lietajú otáčky a párkrát sa stalo že aj motor zdochol.

Výsledky diagnostiky a hodnoty sú nasledovné

APP 1 3,99 V
APP 2 1,54 V
BET 40 °C
CHT 86 °C
ECT 3,69 V
EGRDC 103,46 %
EVP 0m
FRP 27,2 MPo
FRP_DSD 27,2 Mpa

Vie sa my niekto k týmto výsledkom vyjadriť Ďakujuem.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> no zabudol som ešte na jednu vec keď naštartujem tak dosť dymí
>> a lietajú otáčky a párkrát sa stalo že aj motor zdochol.



jaaaaaaaj to je taka uplne nepodstatna drobnost ze sa s nou asi ani netreba zaoberat.
Ludia vy ste strasne divne stado. Zakazdym niekto nieco zabudne povedat a potom ze poradte mi.


Neda sa.
Picki
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 03.08.2012 14:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Picki »

Zdravím všetkých

dneská my kamarát pozeral EGR ventil a zistil že je odlomený jeden kolík z dvoch na ozubení, ten kolík odpadol a bránil otváraniu a zatváraniu ventilu. Takže kolík sme vybrali ( ostal tam ešte jeden dobrý ) EGR zložili iba z jedným kolíkom a namontovali naspäť do auta. Následne sme naštartovali a auto začalo fungovať tak jak má. Zmizli všetky trhania motora a nadmerné dymenie auta pri štarte. Pre istotu ideme vymeniť EGR ventil za nový. Na záver sa chcem všetkým poďakovať za užitočné rady.

S pozdravom

Maťo
hipisko
Príspevky: 1454
Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
Bydlisko: Alzbetin Dvor
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hipisko »

u psa dvojlitrov trhanie v nizkych otackach je na 90% EGR ventil
gagarin111
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 16.07.2009 21:10
Zdieľať na Facebook

vadne EGR

Príspevok od používateľa gagarin111 »

to EGRnetrebamenit staci ked ho znovu rozoberes aten zlomen kolik vyrazis von anahradis novym aznovu poskladas popripade poriadnevycistit od toho sajrajtu
makrela
Príspevky: 2956
Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
Bydlisko: Ta Blava né
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrela »

Gagarin ,kde si bol dva roky?, na obežnej dráhe?
Čo ti zlyhal pristávací modul?
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

na psychiatrii...teraz po 2 rokoch ho pustili :40bd:
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných