Ford Galaxy 1,9 tdi 85kw r.v. 2001
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 27.10.2014 17:23 Zdieľať na Facebook
Ford Galaxy 1,9 tdi 85kw r.v. 2001
Zdravím Vás, vedel by niekto poradiť že prečo auto nemá ťah po repase hlavy, vstrekov aj turba...investicia bola cez 2000€ a človek by čakal ze to pôjde ako ma auto je na tom na čom bolo aj pred servisom. Strasne dlho mu trvá kým zaberie a je počuť aj vzopnutie turba, tak my uz nevieme v com je problem. Za typy vopred dakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 27.10.2014 17:23 Zdieľať na Facebook
Tak vzhladom na to ze auto sa mi zdalo dosť lenive na 85kw, tak som sa pytal viacerych mechanikov čo by mohla byť pričina, či vstreky alebo niečo ine, tak v servise v Nemecku sa zaplatilo za to ze na nič neprišli a auto som dal odtiahnuť na SK, poliak čo mi servisoval auto povedal ze su to vsetreky a je potrebny repas hlavy, tak aj za to som zaplatil. U posledneho mechanika uz tuna na SK po rozobrati hlavy sme prisli na to ze hlava bola nedotknuta a v dost zlom stave, na miesto tesnenia tam dal červený silikon a viac uz asi netreba pracu komentovať. Auto bolo aj na diagnostike či nahodou nevyhodi zle hodnoty vstrekov a proste nič...viacmenej je uz jedno ze prečo to bolo zrepasovane vsetko, ale serie ma to prečo auto nema taky ťah aký má mať. Proste za studena po naštartovaní dobre ako keby ho zadrhavalo, no a je počuť ako turbo vzpína pri 1800 otackach alebo tak nejako, ale ťah ziadny, ako tak motor zaberá az pri 2500 otačkach, aj to ziadna sláva.
Niesom extra znalec tak dúfam ze aj to malo pomoze k dopracovaniu sa k akej takej odpovedi.
Niesom extra znalec tak dúfam ze aj to malo pomoze k dopracovaniu sa k akej takej odpovedi.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Toto nemôže viesť k výsledku.Robili to čo netrebalo a naopak to čo malo byť akosi automatické to nerobili.
Ak napíšeš vetu... Auto bolo aj na diagnostike či nahodou nevyhodi zle hodnoty vstrekov a proste nič
...tak z tohoto naozaj niet východiska.To ti takú diagnostiku urobí aj môj vnuk.Preto chcem zastaviť tieto jasnovidecké štúdie ako nezmyselné,tebe pomôžu iba konkrétne výstupy.Ak diagnostika,OK treba sem hodiť hodnoty.Ak ich nemáš,načo na také miesto ideš.Predsa to je vstupná brána pred a ďalší protokol je po ukončení.Ak by teraz ktokoľvek dal akokoľvek dobre mienenú radu,bola by to iba cesta možno k ďalším zbytočným výdajom.
Nájdi normálneho mechanika,pre istotu sa ho hneď opýtaj na samom začiatku či vie poskytnúť namerané výstupy z diagnostiky alebo logy.Ak nie,otoč sa na opätku.Určite sa dá dať radu,ale niet sa ani v tom čoho chytiť.Aj monterkový somár totiž väčšinou zvládne klasiku,povymieňa podtlakové hadičky,teplotné čidlo a dokonca palivový filter.Preto tieto veci nenavrhujem,myslím že ten kopec mechanikov aspoň tieto základné veci urobili.Ale niet nikde o podobných veciach zmienka.
Ak napíšeš vetu... Auto bolo aj na diagnostike či nahodou nevyhodi zle hodnoty vstrekov a proste nič
...tak z tohoto naozaj niet východiska.To ti takú diagnostiku urobí aj môj vnuk.Preto chcem zastaviť tieto jasnovidecké štúdie ako nezmyselné,tebe pomôžu iba konkrétne výstupy.Ak diagnostika,OK treba sem hodiť hodnoty.Ak ich nemáš,načo na také miesto ideš.Predsa to je vstupná brána pred a ďalší protokol je po ukončení.Ak by teraz ktokoľvek dal akokoľvek dobre mienenú radu,bola by to iba cesta možno k ďalším zbytočným výdajom.
Nájdi normálneho mechanika,pre istotu sa ho hneď opýtaj na samom začiatku či vie poskytnúť namerané výstupy z diagnostiky alebo logy.Ak nie,otoč sa na opätku.Určite sa dá dať radu,ale niet sa ani v tom čoho chytiť.Aj monterkový somár totiž väčšinou zvládne klasiku,povymieňa podtlakové hadičky,teplotné čidlo a dokonca palivový filter.Preto tieto veci nenavrhujem,myslím že ten kopec mechanikov aspoň tieto základné veci urobili.Ale niet nikde o podobných veciach zmienka.
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
najucinnejsie bude vymenit mechanika / servis ako bod číslo 1.
ak by som niekomu dal za opravy 2.000 eur a nefungovalo by moje auto tak to by som sa zamyslel aj nad sebou ako bod číslo 2.
pisat na forum preco mi auto nefunguje je po vykonani vyssie uvedeneho ako dalsi bod na zamyslenie.
ak dobre viem, tak tieto motory boli podarene (na pomery VW) a okrem veci ako podtlakove hadicky s kratkou zivotnostou a zadrhavanie lopatiek turba (regulacia natacania) - to by mohla byt jedna z pricin nizkeho vykonu...
teda ak nemas upchate sanie od takmer povodneho vzduchoveho filtra s najazdom 300.000km alebo palivoveho filtra...
este nam prezrad meno toho nemeckeho servisu - ci mi to nebude pripominat nazov kebabarne a nie servisu. totiz neverim ze nemecky znackovy servis postupuje ako tu pises.
inak ak nemas co s peniazmi, tak si mi nejake mohol poslat alebo za 2.000 eur by som ti vymenil cely komplet motor s turbom, cerpadlom, vstrekmi, novymi olejmi, filtrami, zarukou a este snad aj spojkou popri tom ak by trebalo.
nepises chronologicky co kto kedy robil kde a ci auto poznas, ci si nenajazdil na nom 100 km spolu a to potom by boli take hadanky ci si vobec natankoval naftu posledne atd. ...
hlavne si nedaj urobit chiptuning ako poniektori ktori tak riesia nizky vykon a potom sa cuduju ked po chiptuningu ich fukne rovnake auto s rovnakym vykonom bez chiptuningu
ak by som niekomu dal za opravy 2.000 eur a nefungovalo by moje auto tak to by som sa zamyslel aj nad sebou ako bod číslo 2.
pisat na forum preco mi auto nefunguje je po vykonani vyssie uvedeneho ako dalsi bod na zamyslenie.
ak dobre viem, tak tieto motory boli podarene (na pomery VW) a okrem veci ako podtlakove hadicky s kratkou zivotnostou a zadrhavanie lopatiek turba (regulacia natacania) - to by mohla byt jedna z pricin nizkeho vykonu...
teda ak nemas upchate sanie od takmer povodneho vzduchoveho filtra s najazdom 300.000km alebo palivoveho filtra...
este nam prezrad meno toho nemeckeho servisu - ci mi to nebude pripominat nazov kebabarne a nie servisu. totiz neverim ze nemecky znackovy servis postupuje ako tu pises.
inak ak nemas co s peniazmi, tak si mi nejake mohol poslat alebo za 2.000 eur by som ti vymenil cely komplet motor s turbom, cerpadlom, vstrekmi, novymi olejmi, filtrami, zarukou a este snad aj spojkou popri tom ak by trebalo.
nepises chronologicky co kto kedy robil kde a ci auto poznas, ci si nenajazdil na nom 100 km spolu a to potom by boli take hadanky ci si vobec natankoval naftu posledne atd. ...
hlavne si nedaj urobit chiptuning ako poniektori ktori tak riesia nizky vykon a potom sa cuduju ked po chiptuningu ich fukne rovnake auto s rovnakym vykonom bez chiptuningu
-
- Príspevky: 158
- Dátum registrácie: 01.04.2010 10:27 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Problém nie je v nastavení,ale v tom že samotná variabilita viazne od nánosov karbónu a je potrebná väčšia sila na hýbanie páčky než akú dokáže podtlaková banka vyvíjať,resp. v membráne je prasklina a tak banka vyvíja menšiu silu príp žiadnu.Nastavenie sa nemá od čoho meniť ak ho niekto zámerne alebo z nevedomosti neprestavoval.Ďalšia možnosť je že je to všetko OK a podtlak je narušený prasklinou hadičky alebo chybou N75-ky,chybou systémového podtlaku atd atd je to zošnúrované ako korále a teda tolko je aj možností chýb
Ale ten človek platil 2000 e.- a tak som presvedčený že tieto okaté veci za dve eurá vymenili aby sa čosi vykázalo.
Ale ten človek platil 2000 e.- a tak som presvedčený že tieto okaté veci za dve eurá vymenili aby sa čosi vykázalo.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
jasne ze vymenili tak urciteeeeee. Jedine ze by nie.
Keby boli zanesene lopatky turba, keby zlyhavala N75/podtlakova regulacia, aj tak by auto VZDY NA ZACIATKU po nastartovani islo UPLNE V PORIADKU - a az po par sekundach poziadavky na plny vykon by sa zvrhlo do "rezimu ochrany turboduchadla" ludovo nazyvaneho "nudzovym rezimom" kde bezi naozaj s malym vykonom. V tomto rezime je maximalna rychlost niekde okolo 110km/h, viac auto proste neda lebo mas k dispozicii priblizne 30kW - takze si mozes lahko vyskusat ci mas auto v tejto specialnej kondicii alebo nemas.
Ak ti auto nikdy nejde s normalnym vykonom, mas nejaku systemovu zradu. Hovorime tomu "je to pokazene".
Ako bolo povedane, na zaklade uvedenych veci sa neda nieze seriozne poradit, ale ani vyvestit. Ziadna diagnostika, nieto odborna. Kacirsky mozeme spomenut zopar veci, ale bez akehokolvek ladu a skladu :
a) dokazene vstrekovace ktore nedaju potrebne mnozstvo nafty. Videl som velakrat. Nespravny model po vymene. Fesaci castokrat namontuju 77kW ved to musi pasovat aj na 85kW. Nespravna montaz, nikde nedodrzane technologicke predpisy.
b) nespravne nastavene rozvody, casovanie uplne mimo. Take auto NIKDY nepojde poriadne.
c) prehodene podtlakove hadicky na turbe
d) odmerat kompresie na motore, uz sa v tom krizomkrazom kde-kto vrtal. Zohnute ventily, mikroskopicky poskodene tesnenie pod hlavou, piesty natlcene bez zaujmu "ved to nie je moj tragac" a podobne. Tucet veci ktore sa daju dosrat ale kompresie ich odhalia.
e) ani si nedovolim pomysliet na to ze niekto vymenil riadiacu jednotku alebo cokolvek v nej. Ked to auto neslo a neslo, velmi lahko sa mohlo stat... uz boli v koncoch.
Nech nikoho ani v sne nenapadne chytat sa tej tycky ktorou sa reguluje turbo. Ostatne veci netreba komentovat, to je tragedia jedna za druhou, hlavne tie "servisy" a ich "odbornost". Tieto motory a technologia su tu s nami slabuckych 17 rokov, cize este fakt nebolo dost casu aby sa mechanici naucili.
Samozrejme ze tam kde si s autom chodil doteraz na servis uz posles len pravnikov aby ti vratili peniaze. Nikdy viac tam uz nepojdes. Jo a samozrejme repas hlavy, turba a vstrekovacov nestoji 2000eur ani keby bol urobeny poriadne.
Keby boli zanesene lopatky turba, keby zlyhavala N75/podtlakova regulacia, aj tak by auto VZDY NA ZACIATKU po nastartovani islo UPLNE V PORIADKU - a az po par sekundach poziadavky na plny vykon by sa zvrhlo do "rezimu ochrany turboduchadla" ludovo nazyvaneho "nudzovym rezimom" kde bezi naozaj s malym vykonom. V tomto rezime je maximalna rychlost niekde okolo 110km/h, viac auto proste neda lebo mas k dispozicii priblizne 30kW - takze si mozes lahko vyskusat ci mas auto v tejto specialnej kondicii alebo nemas.
Ak ti auto nikdy nejde s normalnym vykonom, mas nejaku systemovu zradu. Hovorime tomu "je to pokazene".
Ako bolo povedane, na zaklade uvedenych veci sa neda nieze seriozne poradit, ale ani vyvestit. Ziadna diagnostika, nieto odborna. Kacirsky mozeme spomenut zopar veci, ale bez akehokolvek ladu a skladu :
a) dokazene vstrekovace ktore nedaju potrebne mnozstvo nafty. Videl som velakrat. Nespravny model po vymene. Fesaci castokrat namontuju 77kW ved to musi pasovat aj na 85kW. Nespravna montaz, nikde nedodrzane technologicke predpisy.
b) nespravne nastavene rozvody, casovanie uplne mimo. Take auto NIKDY nepojde poriadne.
c) prehodene podtlakove hadicky na turbe
d) odmerat kompresie na motore, uz sa v tom krizomkrazom kde-kto vrtal. Zohnute ventily, mikroskopicky poskodene tesnenie pod hlavou, piesty natlcene bez zaujmu "ved to nie je moj tragac" a podobne. Tucet veci ktore sa daju dosrat ale kompresie ich odhalia.
e) ani si nedovolim pomysliet na to ze niekto vymenil riadiacu jednotku alebo cokolvek v nej. Ked to auto neslo a neslo, velmi lahko sa mohlo stat... uz boli v koncoch.
Nech nikoho ani v sne nenapadne chytat sa tej tycky ktorou sa reguluje turbo. Ostatne veci netreba komentovat, to je tragedia jedna za druhou, hlavne tie "servisy" a ich "odbornost". Tieto motory a technologia su tu s nami slabuckych 17 rokov, cize este fakt nebolo dost casu aby sa mechanici naucili.
Samozrejme ze tam kde si s autom chodil doteraz na servis uz posles len pravnikov aby ti vratili peniaze. Nikdy viac tam uz nepojdes. Jo a samozrejme repas hlavy, turba a vstrekovacov nestoji 2000eur ani keby bol urobeny poriadne.
-
- Príspevky: 2230
- Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
- Bydlisko: Rovinka/Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Andy, galaxaca si kludne kup. Neviem ci chces takyto starsi model teda 2001-2007 vzhladom k tomu co mas teraz - aby si nenadaval. Je to predsalen ina liga ako Béčko, uz vidno a citit "analógové stáří".
Laki : jasne, ale maximalne za 200 tak ako tu Vectru co mlady doniesol z Nemecka a rozmyslal 2500eur za nu
Uz som zlahka rozmyslal co s Červenkou spravim ked pride ten cas. Predat na trhu za dvesto eur a srotovisko su jasne blbosti. Velku hlavu si nerobim, na tento rok mam pred sebou ciele ktore na autickarenie nedavaju priestor, uz ajtak mam projekt... buduci rok masinu takmer na istotu darujem v rodine.
Laki : jasne, ale maximalne za 200 tak ako tu Vectru co mlady doniesol z Nemecka a rozmyslal 2500eur za nu
Uz som zlahka rozmyslal co s Červenkou spravim ked pride ten cas. Predat na trhu za dvesto eur a srotovisko su jasne blbosti. Velku hlavu si nerobim, na tento rok mam pred sebou ciele ktore na autickarenie nedavaju priestor, uz ajtak mam projekt... buduci rok masinu takmer na istotu darujem v rodine.
-
- Príspevky: 1135
- Dátum registrácie: 06.06.2013 02:28
- Bydlisko: NR Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných