Ford Galaxy - rada pri výbere motorizácie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Akú motorizáciu by ste si vybrali do Ford Galaxy facelift (2010+)?

benzĂ­n 1,6 EcoBoost SCTi, 118kW (160k)
1
3%
benzĂ­n 2,0 Duratec, 107kW (145k)
8
23%
benzĂ­n 2,0 EcoBoost SCTi, 149kW (203k)
4
11%
benzĂ­n 2,0 EcoBoost SCTi, 176kW (240k)
8
23%
diesel 1,6 Duratorq TDCi, 85kW (115k)
0
Žiadne hlasovania
diesel 2,0 Duratorq TDCi, 103kW (140k)
3
9%
diesel 2,0 Duratorq TDCi, 120kW (163k)
8
23%
diesel 2,2 Duratorq TDCi, 147kW (200k)
3
9%
 
Celkom hlasov: 35

sergio52
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 20.05.2010 16:19
Zdieľať na Facebook

Ford Galaxy - rada pri výbere motorizácie

Príspevok od používateľa sergio52 »

Zdravím,
chcem Vás poprosiť o radu - mám v pláne kúpiť si Ford Galaxy, ale keďže jazdím denne len krátke trasy (a cca raz za 2 mesiace dlhá trasa domov na SK), uvažujem skôr nad benzínovou motorizáciou 2,0 Ecoboost. Nad výberom vozidla a prevedenia mám jasno - S-Max je pre mňa malý a nič iné 7-miestne v tejto veľkosti sa mi nepáči. Momentálne mám vyhliadnutý v zahraničí, kde pracujem, jeden 2,0 Ecoboost 149kW v automate, r.2012, takže všetko zodpovedá mojim predstavám. Budem ho ale potrebovať maximálne na nejaké 2-3 roky. Otázka je len, či sa ho potom vôbec zbavím a ak áno, či to nebude moc pod cenu oproti dieslovým. Ako som pozeral, na Slovensku nie je ani jeden, takže o to záujem asi nie je. A čo sa týka ceny, tento ma vyjde v podstate tak isto, ako naftový, ale pri mojich trasách by bol fakt lepší benzín.
Čo by ste mi teda odporúčali? Kúpiť si benzín aj s tým rizikom, že sa ho možno nikdy nezbavím, keďže na Slovensku o takéto veľké auto v benzíne a automate asi nebude záujem (ináč o tom motore veľa neviem, keďže ich veľa fakt nejazdí - ako je na tom so spoľahlivosťou?) alebo ísť do dieslovej klasiky 2,0TDCi 120kW, takisto v automate? Síce bude pri mojich trasách možno drahší na servis, ale pri rozdiele v spotrebe sa to možno vyrovná a bude aspoň ľahko predajný aj o 2-3 roky, kedy sa definitívne vrátim na SK a "autobus" už nebudem potrebovať :-)

Skúste mi poradiť, fakt sa neviem rozhodnúť, či benzín, alebo diesel. Chcel by som radšej automat, no v krajnom prípade môže byť aj manuál. Budem vďačný za každý názor.
Naposledy upravil/-a sergio52 v 29.09.2015 15:35, upravené celkom 1 krát.
PROCHY603
Príspevky: 3773
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Jednoznacne diesel a manual. :41c2:

Porozmyslaj preco asi. :41c2: :2f93:
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

ved uz porozmyslal...

na predaj a spolahlivost + spotrebu bude najlepsi manual 2.0td spolahlivy bude aj manual 2.0 obyc.benzin...
zalezi co kupis v akom stave a kolko planujes jazdit za ten cas.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten istý názor...diesel a manuál
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

To je ale dakedy aj dvojsečné, pretože potom ak chce niekto ako ja napríklad kúpiť normálne väčšie auto v benzíne na SK tak má skrátka smolu. Pre manželku keď sme vyberali približovadlo tak benzín bol 1 z 10tich.Takže má naftu ale je to prvá a aj posledná u nás doma.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Najdi si solidného servismana a iné než naftu mať nikdy nebudeš :)
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Presne ako píše /VLADY/. Niekedy čítam po fórach, ako si ľudia nevedia kúpiť dané auto v benzíne, lebo v ponuke je iba diesel a pritom dané auto v benzínovej variante je bezproblémové.
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

mhlavaty napísal:Najdi si solidného servismana a iné než naftu mať nikdy nebudeš :)
Pán píše, že bude jazdiť krátke trasy, neviem ako má Ford poriešené FAP-ko , či bude chodiť za mechanikom na riadenú regeneráciu? No a pokiaľ nemá vykúrenú garáž, alebo Webasto tak bude jazdiť iba zo studeným motorom.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Budem ti radit ako clovek ktory tie auta aktivne servisuje. Na mnozstve z nich mame daleko za pol mega km takze nejake skusenosti su.

Kedze chces 2010+ EURO 5 jednoznacne 2.0tdci 103/120kw rovnake rozdiel len software.
Benzinaky nemame takze neviem posudit.
Samozrejme pokial s tym planujes behat po meste cakaj problemy typu DPF EGR atd. ako kazdy moderny diesel. No tato E5 ma vstrekovac nafty priamo do vyfuku cize to auto lahsie regeneruje aj po meste.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

FERO 321 ...Tak trocha mýtus,tomu dopomohla bieda servisov že prešli moderné diesle a hrajú slepú babu
Ale...keď si moderný benzin "postaví hlavu" tak v tom momente je diesel milý zlatý to je isté. Rozdiel je v prvom rade v tom,že na brutálne nájazdy km proste sa kupuje diesel.A on ich aj nalieta,väčšina ľudí má 2 až 3 razy km viac než si myslia,to nie je podstatné.Na také to pobehovanie nič moc,sa kupuje benzín.Je to väčšinový fenomén.Na benzin nie je (zase väčšina) možné nalietať tie km ako na diesly,jednoducho pre konštrukčné odlišnosti.
Ale ak sa dostane benzín k väčšiemu prebehu,to ešte len začínajú problémy a problémy keď sa rieši a rieši,len akosi neporieši.Len zase je tu jeden fenomén,benzín cenove už vtedy padne tak,že problémový končí na smetisku a až tak velká vec sa neudeje.Bol tu už benzín v Baccara výbave za 50 e.- a nieže som ho ja nechcel,nik ho nechcel.Bože čo ja už som sa napokúšal pomôcť z predajom nejakého benzínu,nič,ani pes neštekne.Tu je teraz 1,8 benzín z automatom,výkričná 150.- aj za 100 prosím si tlapneme,inak šrot.Podotýkam pekný a unikát vnútry,technicky žiadna chyba
majonov
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 23.01.2011 16:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majonov »

A ak sa smiem opýtať o aké auto sa jedná, keď to nikto nechce ani za 100vku?? Ja teraz hladám niečo staršie nenáročné
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

P306 1,8 8V 5dv automat,zlatá metal,centrál,dialkové bez klímy,nikdy nebúrany,bez stopy korózie (zinkový) vnútry plyšák,velmi príjemný interiér.Vybitá dierka v ľ.svetlomete
majonov
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 23.01.2011 16:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majonov »

A to je za stopade a nikto to nechce??? Ak je to v dobrom stave ja bych to dobehol kuknúť automat by vyhovoval mojej žene
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

mhlavaty napísal:Najdi si solidného servismana a iné než naftu mať nikdy nebudeš :)
Milan z nafty šporák (lpg) nikdy nespravíš. A keď ten benzín padne na cene a začnú problémy tak padnuté na cene sú aj súčiastky. V inom vlákne som už písal , momentálne sú na predaj 3ks Lancia Kappa 2,0 20V + LPG. Z toho dve pojazdné s papiermi a STK . Všetky dokopy za tisícku.Kolko mi vydrží auto , ak mám na zahrade dve rovnaké na diely? Potom to už nie je ani o servisákovi , lebo mením celky. lol lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Aj keď malí objem motora mi nie je celkom po chuti, na 1.0 EcoBoost som nič zlé nepočul a ani nečítal na rozdiel od Tsi. Ten úžasný "trojvalec", už je na trhu nejaký ten rok, ak niekto má dobrú či zlú skúsenosť z daným motorom mohol by sa podeliť, alebo dať link.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných