Ford Galaxy - rada pri výbere motorizácie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1380
- Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 84
- Dátum registrácie: 11.11.2009 22:34
- Bydlisko: KE
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Sharan nie je ziadne hebedo, je to absolutne minimum ako by VSETKY auta mali vyzerat. 7 rokov jazdim sam zrovna Galaxy (2001) v meste, mimo mesta nebolo hadam ani dvakrat za posledne tri roky a mensie si proste neplanujem kupit.
Aby sme rozumeli o akom "uzasnom hebede" sa bavime, tak som o hroznych 8 centimetrov dlhsi ako Oktavia. Akurat miesta vnutri mam asi tak 2x viac.
Ze co by som si vybral ja ? Iny voz, v benzine, taky co sa da prerobit na LPG teda nepriamy vstrek. Z tychto vyberov co tu boli ponuknute teda bohuzial diesel, 2.0 zakladnu verziu kvoli zivotnosti a obrovskej dostupnosti suciastok. Vsetky premiove verzie vsetkych aut su malinko rozsirene, budes mat problem na to nieco zohnat ked sa doserie.
Ale srdce hovori benzin.
Aby sme rozumeli o akom "uzasnom hebede" sa bavime, tak som o hroznych 8 centimetrov dlhsi ako Oktavia. Akurat miesta vnutri mam asi tak 2x viac.
Ze co by som si vybral ja ? Iny voz, v benzine, taky co sa da prerobit na LPG teda nepriamy vstrek. Z tychto vyberov co tu boli ponuknute teda bohuzial diesel, 2.0 zakladnu verziu kvoli zivotnosti a obrovskej dostupnosti suciastok. Vsetky premiove verzie vsetkych aut su malinko rozsirene, budes mat problem na to nieco zohnat ked sa doserie.
Ale srdce hovori benzin.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nafta je špecifická v tom,že treba dodržovať určité "pravidlá hry" a v tom momente je úplne jedno,že je auto prakticky výlučne v mestskej prevádzke.Problém je v používaní,aj servisovaní.Používa sa ako benziňák,a servisuje vždy po,tj ak už je prieser na svete.Nikdy nič načas,pritom taký,kto to predsa len všetko čo treba robí a načas (mám takých klientov) tak majú zadedbatelné výdaje merané na prebeh kilometrov.Tu je 5 milionov vrcholových odborníkov na všetko a hlavne na motory a všetko okolo nich.Je zbytočné písať čokoľvek a myslieť to akokoľvek dobre,zvrhne sa to k hlúpostiam a riešia sa nezmysly,v praxi zaslepujú EGR-ká a vytĺkajú filtre a jazdí sa ...no hlúpo.Inak to nazvať nejde.Toto je tak špecifická krajina až to bolí.Malo by ozaj platiť že hlúpy človek nesmie prevádzkovať diesel.Je to pohroma aj pre stroj,aj pre majiteľa.Je asi problém pochopiť že je žiaduce si z takýmto typom pohonu osvojiť niektoré poznatky.Ak niekto myslí že nie,jeho vec,na diesel zanevrie a je to na jeho škodu,teda jeho peňaženku.Škoda len,že svoju nespokojnosť trúbi do sveta,ale že maximálnou mierou sám prispel k danému stavu,sa nik nepochváli,vina je v stroji.U rozumného a zodpovedného už v stroji chyba nie je
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Milan a prečo diesle z 80tych rokov nepotrebovali žiadne pravidlá hry??? P205 ,309 ,405 ,C AX, BX, Renaulty čísla ani neviem. Tým autám bolo celkom jedno akú naftu tankuješ a aké trasy s nimi robíš . Kto vymyslel tieto pravidlá??? zákazníci asi nie.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Oco...Nevymysleli,ale spôsobili,honba za výkonom priniesla nesmierne vyspelú techniku,ale ani to nestačilo,požiadavka bola ešte viac.Dnes je diesel prakticky vykonom porovnatelný s benzínom.Že zladiť kolosálny výkon aj s ekológiou je kapánek iná pesnička,to teraz vidíme.Lebo v trojuholníku požiadaviek výkon - spotreba - ekológia môžme skúsiť hádať čo sa dá oklamať tak aby to nebolo odhalené.No odhalené bolo,najskôr niekto nasr..tý zaspieval a iný z toho vytlčie majland
Je na smiech,ale každý čo lepší mechanik tu desaťročie kričí,že najlepší diesel kde už aj výkon postačoval je 1,9 TDi rotačka.Teraz sa ukazuje že plní limity lepšie ako vyžšie zaradená EURO trieda novších strojov.Keď raz nestačilo,tak nestačilo,bolo potrebné si natrepať nos
Všetci čo staré rotačky majú a cítia že aj tieto báječné a nekonečné stroje raz doslúžia,sa ošívajú čo ďalej.Kto je v problematike dieslu doma,tumu vy tu môžete spievať o benzíne aj plyne.V momente ak ide o velké kilometráže a nízke náklady,nič iné neexistuje len tie kachle.Kto má škaredé slovo na tú techniku,tak niečo nerobil čo robiť mal.
Je na smiech,ale každý čo lepší mechanik tu desaťročie kričí,že najlepší diesel kde už aj výkon postačoval je 1,9 TDi rotačka.Teraz sa ukazuje že plní limity lepšie ako vyžšie zaradená EURO trieda novších strojov.Keď raz nestačilo,tak nestačilo,bolo potrebné si natrepať nos
Všetci čo staré rotačky majú a cítia že aj tieto báječné a nekonečné stroje raz doslúžia,sa ošívajú čo ďalej.Kto je v problematike dieslu doma,tumu vy tu môžete spievať o benzíne aj plyne.V momente ak ide o velké kilometráže a nízke náklady,nič iné neexistuje len tie kachle.Kto má škaredé slovo na tú techniku,tak niečo nerobil čo robiť mal.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
jooooj kdeze je doba rotacnych cerpadiel a euro2... takto rotacky, jasneze sa osivaju, uz chlapci skoncili :
Mercededes Viano, 2.2cdi 110kW : 7 litrov vonku setrna jazda, 8.5 normal, 11 v meste
Viano 3.5i 169kW : 8.5 vonku setrno, 10 normalne, 14-16 v meste
dame to na LPG a mas DALEKO MENSIE NAKLADY AKO NA DIESLI bez turba, vstrekov, dvojhmot, DPFiek
Chrysler Voyager : 2.8crd 110kW : vonku 7 jemne, 8 normalne, v meste 10-12
3.6i 211kW [ !!! krupica !!! ] : vonku 8 jemne, 10 zivo, v meste 14
dame to na LPG a porovname si cisla ?
VW Sharan 1.9tdi 85kW : vonku 5.5litra prakticky nemozne, 6.5-7 litrov zdravo, v meste 7 hocikedy
2.0i 85kW : 7 vonku usporne, 9 svizne, v meste 11
prerobte to na LPG... a jazdite HLBOKO PREHLBOKO POD CENOVOU UROVNOU NAFTY.
a teraz skuste v tom sharane znicit benzinovy motor 2.0i... to budete potrebovat DVA MILIONY KILOMETROV MINIMALNE.
Vobec nie je pravda ze s benzinom sa neda najazdit milion bez poruchy. Prave naopak. Skor najazdim BEZ POKAZENIA s benzinom pol miliona/milion ako s dieslom. No pol miliona DPFko nevydrzi.
Este nikdy ma nikto nepresvedcil NA ZIADNOM AUTE, ze benzin+LPG nie je lepsie a ze nejazdi lacnejsie ako nafta.
Pre pomalsich v slovencine : VSETKY auta jazdia benzin+LPG lacnejsie ako NAFTA a vsetky auta benzin+lpg sa KAZIA MENEJ ako nafta.
PS : mam doma tri naftove auta [ano mam aj nejake benziny ale tie neratam lebo to su trosku ine kategorie] a napriek tomu tvrdim ze benzin. Preco mam naftu ? Lebo som ich SIALENE vyhodne kupil. Iny dovod tam nie je.
A teraz ze problem : ani jedno zmienene benzinove Ford Galaxy sa NEDA prerobit na LPG. Takze prieser z tohoto hladiska a VYHRADNE pre toto som povedal ze srdce pisti za benzinom ale hlava hovori naftu.
Holt to je ta moderna doba.
PS2 : pri vsetkych autach ktore pozeram su benziny zufalo zufalo v jednotkach kusov a nafty su na stovky az tisice. Moj nazor je ze ked ma niekto take auta benzin, je to jeho trh. Ked dojde zakaznik ktory z akehokolvek dovodu chce benzin, NEMA ABSOLUTNE NA VYBER. Priklad : teraz tu bolo jedno benzinove Viano 3.5i s plynom v Kosiciach, drahe ako slak na svoj rocnik. A predalo sa, pricom dieslove Viana ktore vidam uz tri mesiace v inzeratoch stale zostavaju... Voyager 2002ka benzin BEZ LPG sa predal v Ziari za 6000eur, pricom 2002ky diesle je nemozne predat za 3500...
takze tak.
Keby len trosicku bola moznost ze moderne Galaxy na LPG tak bez najmensieho zavahania prevalcujem vsetkych ostatnych.
https://www.youtube.com/watch?v=suLXxy4m-y0
viete mi ukazat iny Voyager co jazdi pod osem litrov pri rychlosti 100km/h ? Ach ano, dieslovy za 6.5 alebo 7 ze ? Az na to ze tento benzinik vie s plynom jazdit v ekvivalente STYROCH litrov nafty, sakra este menej ako styroch.
Tak mi ukazte jeden sharan/voyager/viano co vedia jazdit za STYRI LITRE nafty... pri tejto rychlosti alebo pri akejkolvek inej.
Ahaa.... motor bez turba, bez priamovstreku, bez jedinej designovej chyby, bez elektrickych olejovych cerpadiel co naschval znizuju svoj vykon = zhorsuju mazanie ked "ho nie je treba" podla predstav automobilky...
najdite mi jedno jedine taketo auto triedy Galaxy alebo vacsie. Vynimku tvori GMC Savana a Chevrolet Express, tie poznam.
Len ked raz to LPGcko zdrazie na uroven benzinu, potom je to v riti totalne. Inak je to BEZ DEBATY. Zvuk, kurenie, bezproblemovy chod, obrovska zivotnost a spolahlivost, spotreba ukrutne mensia ako diesel...
sorry diesel.
Mercededes Viano, 2.2cdi 110kW : 7 litrov vonku setrna jazda, 8.5 normal, 11 v meste
Viano 3.5i 169kW : 8.5 vonku setrno, 10 normalne, 14-16 v meste
dame to na LPG a mas DALEKO MENSIE NAKLADY AKO NA DIESLI bez turba, vstrekov, dvojhmot, DPFiek
Chrysler Voyager : 2.8crd 110kW : vonku 7 jemne, 8 normalne, v meste 10-12
3.6i 211kW [ !!! krupica !!! ] : vonku 8 jemne, 10 zivo, v meste 14
dame to na LPG a porovname si cisla ?
VW Sharan 1.9tdi 85kW : vonku 5.5litra prakticky nemozne, 6.5-7 litrov zdravo, v meste 7 hocikedy
2.0i 85kW : 7 vonku usporne, 9 svizne, v meste 11
prerobte to na LPG... a jazdite HLBOKO PREHLBOKO POD CENOVOU UROVNOU NAFTY.
a teraz skuste v tom sharane znicit benzinovy motor 2.0i... to budete potrebovat DVA MILIONY KILOMETROV MINIMALNE.
Vobec nie je pravda ze s benzinom sa neda najazdit milion bez poruchy. Prave naopak. Skor najazdim BEZ POKAZENIA s benzinom pol miliona/milion ako s dieslom. No pol miliona DPFko nevydrzi.
Este nikdy ma nikto nepresvedcil NA ZIADNOM AUTE, ze benzin+LPG nie je lepsie a ze nejazdi lacnejsie ako nafta.
Pre pomalsich v slovencine : VSETKY auta jazdia benzin+LPG lacnejsie ako NAFTA a vsetky auta benzin+lpg sa KAZIA MENEJ ako nafta.
PS : mam doma tri naftove auta [ano mam aj nejake benziny ale tie neratam lebo to su trosku ine kategorie] a napriek tomu tvrdim ze benzin. Preco mam naftu ? Lebo som ich SIALENE vyhodne kupil. Iny dovod tam nie je.
A teraz ze problem : ani jedno zmienene benzinove Ford Galaxy sa NEDA prerobit na LPG. Takze prieser z tohoto hladiska a VYHRADNE pre toto som povedal ze srdce pisti za benzinom ale hlava hovori naftu.
Holt to je ta moderna doba.
PS2 : pri vsetkych autach ktore pozeram su benziny zufalo zufalo v jednotkach kusov a nafty su na stovky az tisice. Moj nazor je ze ked ma niekto take auta benzin, je to jeho trh. Ked dojde zakaznik ktory z akehokolvek dovodu chce benzin, NEMA ABSOLUTNE NA VYBER. Priklad : teraz tu bolo jedno benzinove Viano 3.5i s plynom v Kosiciach, drahe ako slak na svoj rocnik. A predalo sa, pricom dieslove Viana ktore vidam uz tri mesiace v inzeratoch stale zostavaju... Voyager 2002ka benzin BEZ LPG sa predal v Ziari za 6000eur, pricom 2002ky diesle je nemozne predat za 3500...
takze tak.
Keby len trosicku bola moznost ze moderne Galaxy na LPG tak bez najmensieho zavahania prevalcujem vsetkych ostatnych.
https://www.youtube.com/watch?v=suLXxy4m-y0
viete mi ukazat iny Voyager co jazdi pod osem litrov pri rychlosti 100km/h ? Ach ano, dieslovy za 6.5 alebo 7 ze ? Az na to ze tento benzinik vie s plynom jazdit v ekvivalente STYROCH litrov nafty, sakra este menej ako styroch.
Tak mi ukazte jeden sharan/voyager/viano co vedia jazdit za STYRI LITRE nafty... pri tejto rychlosti alebo pri akejkolvek inej.
Ahaa.... motor bez turba, bez priamovstreku, bez jedinej designovej chyby, bez elektrickych olejovych cerpadiel co naschval znizuju svoj vykon = zhorsuju mazanie ked "ho nie je treba" podla predstav automobilky...
najdite mi jedno jedine taketo auto triedy Galaxy alebo vacsie. Vynimku tvori GMC Savana a Chevrolet Express, tie poznam.
Len ked raz to LPGcko zdrazie na uroven benzinu, potom je to v riti totalne. Inak je to BEZ DEBATY. Zvuk, kurenie, bezproblemovy chod, obrovska zivotnost a spolahlivost, spotreba ukrutne mensia ako diesel...
sorry diesel.
-
- Príspevky: 173
- Dátum registrácie: 07.09.2009 15:10 Zdieľať na Facebook
ja mam zase velky problem pri predaji benzinov kazdy lamentuje ako to vela zere obsah 2-3litre aj ked sa predali tak pod cenu mojej investicie ked som mal na predaj feldu 1.9d ludia mi v kuse volali a teraz predavam benzinovu zafiru asi na rocnik najlacnejsiu v eu a za 4 mesiace volali dvaja a viem ked zase budem zhanat benzin (chcem 3liter a viac)tak nebude nic zas na vyber za mna hladky benzin s kvalitne namontovanym a nastavenym lpg znacku auta by som nepreferoval skor motor
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
chlapci nedavna prihoda...kolega volal do toyoty, ze mu treba spravit pravidelnu prehliadku...je to rocny voz, dovezeny...ked ho objednavali, pani sa pytala co to zac ? reku avensis 1,8 benzin.....
zadrela benzin ??? taky sa na SK nepredal minuly rok ani jeden
no a zere to jak svina...6,3 priemer , 150 koni co kolko to ma
zadrela benzin ??? taky sa na SK nepredal minuly rok ani jeden
no a zere to jak svina...6,3 priemer , 150 koni co kolko to ma
Naposledy upravil/-a bajo777 v 30.09.2015 20:05, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
ano detičky sa zmestia aj do osobáku... ja mám na dvore mpv a klasické hatchback, keď si možem vybrať beriem mpv lebo je pre mňa pohodlnejšie.. a pre deti vzadu ešte viac....
Japonec, automat, benzín plyn, zatiaľ klepem na drevo.....
ďalší hybrid a to klepkám ešte viac.... o nafte sa mi nikdy nesníva.
ano tlačenie vzduchu existuje ale to sa ukazuje až pri vyšších rýchlostiach, bežná jazda do 90-100km/hod nenarobí s odporom vzduchu žiadnu paseku v spotrebe.
Japonec, automat, benzín plyn, zatiaľ klepem na drevo.....
ďalší hybrid a to klepkám ešte viac.... o nafte sa mi nikdy nesníva.
ano tlačenie vzduchu existuje ale to sa ukazuje až pri vyšších rýchlostiach, bežná jazda do 90-100km/hod nenarobí s odporom vzduchu žiadnu paseku v spotrebe.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24980
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
lubo ja názor ktorý hovorí že pravé orechové ja benzín plyn beriem a vonkoncom ma nenapadne sa názorovo hádať.Ja viem svoje,ty vieš svoje.Pendlovanie od Poncia k Pilátovi lebo jeden tvrdí že problém nie je v benzíne,druhý že nie je v plyne,tie radosti ja bežne vidím.Každopádne mám zákazníkov,hltačov kilometrov a ani jedného nenapadlo aby na cesty do D kúpil benzín plyn.Nie,každý jeden tlačí naftu,a to doslova.Hneď ako sa dá,plný kotol,jeden rok,dva roky štyri roky,čochvíla kilometre že treba začať počítať v číslici nuly.Plyn ? no skúsil by som ho spomenúť...takže - vec názoru
Plyn je na upalovanie ventilov,či (a vonkoncom nespochybňujem) je ešte úspornejší ako kachle,netuším,asi áno, a vcelku ma ani nezaujíma aby som pod ekonomiku kachlí išiel.Ale ak niekomu sedí plyn,nech ho má,ja obojpohlavné (mimo ozaj dobrých klientov) do opráv neberiem,rozčulujú ma tie mantácke domontáže a krížom krážom bordel v kabeláži.
Plyn je na upalovanie ventilov,či (a vonkoncom nespochybňujem) je ešte úspornejší ako kachle,netuším,asi áno, a vcelku ma ani nezaujíma aby som pod ekonomiku kachlí išiel.Ale ak niekomu sedí plyn,nech ho má,ja obojpohlavné (mimo ozaj dobrých klientov) do opráv neberiem,rozčulujú ma tie mantácke domontáže a krížom krážom bordel v kabeláži.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných