Ford Galaxy 2000 1,9 TDi
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 28.12.2012 22:15 Zdieľať na Facebook
Ford Galaxy 2000 1,9 TDi
Ahojte,
mam Galaxy r.v.2000,1,9TDI. Pri urcitej rychlosti mi rozhadze,rozknise cele auto. Uz mam vymenene predne loziska, capy, tycky riadenia, polos lavu aj pravu.Zacina to vzdy pri vyssej rychlosti. Naposledy som vymenil lavu a pravu prednu polos,vsetko bolo v poriadku a po prejdeni cca 500km mi to zacalo znovu robit-auto zacne triast, ked dam nohu dole z plynu ukludni sa to a ako pridavam, znova zacne triast.
Dakujem
mam Galaxy r.v.2000,1,9TDI. Pri urcitej rychlosti mi rozhadze,rozknise cele auto. Uz mam vymenene predne loziska, capy, tycky riadenia, polos lavu aj pravu.Zacina to vzdy pri vyssej rychlosti. Naposledy som vymenil lavu a pravu prednu polos,vsetko bolo v poriadku a po prejdeni cca 500km mi to zacalo znovu robit-auto zacne triast, ked dam nohu dole z plynu ukludni sa to a ako pridavam, znova zacne triast.
Dakujem
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
novy typ alebo stary ? 66/81kW alebo 85kW ?
Pozrel by som:
1) diagnostikou vyrovnavacie davky vstrekovacov, hlavne ked to trasie. Pritomnost chyby "misfire detection" teda "vynechani zapalovani" v riadiacej jednotke motora, mali by to byt kody okolo 1668x pripadne 1807x. Kazdy valec ma svoj specificky kod, preto to X na konci, mozu tam byt styri rozlicne cisla.
2) rozhodne by som dal dole dekel na motore, vybral von listu ktora rozvadza elektriku na kazdy vstrekovac, poriadne vycistit tie koncovky. Napruzil, prihol. Velmi zriedka sa vyskytuje problem s ukostrenim tej listy, riesenie : samozrejme prepajkovat resp. komplet tu listu vymenit (original autorizak : okolo 50eur). Najcastejsi problem je ze niektory valec ti proste vynechava lebo vstrekovac nedostava elektrinu - auto potom "trasie" resp. kucka strasne velakrat za sekundu co ty vnimas ako trasenie. Tvoje priznaky "ked dam nohu dole z plynu tak je klud" absolutne pasuju - vtedy totiz vstrekovace vobec nepracuju a nic nevstrekuju. Teda problem neexistuje.
3) kompletne vycistit EGR a sanie. Dole parohy z motora. Neuveris kolko sajrajtu tam od roku 2000 bude. Neuveris ake problemy dokaze spravit zanesene EGRko. Idealne vymenit aj kovove tesnenia pri montazi.
4) pridruzene sprostosti : palivovy filter (poznam dvoch co ho menia az ked auto poskakuje), cerpadlo v nadrzi, zaneseny saci kos (sposobeny nekvalitnou naftou, predovsetkym nie z normalnej pumpy ale od suseda kamionistu alebo taxikara).
Oprava? Nula korun. Tri hodinky casu. V najhorsom tu zapalovaciu listu vymenit, to vsak len vtedy ak diagnostika ukaze priznaky. Predpokladam vsak, ze u tvojich sucasnych mechanikov s nicim takymto nepochodis - keby to dokazali, uz by ti to davno riesili tymto sposobom.
Daj vediet ako si dopadol.
Pozrel by som:
1) diagnostikou vyrovnavacie davky vstrekovacov, hlavne ked to trasie. Pritomnost chyby "misfire detection" teda "vynechani zapalovani" v riadiacej jednotke motora, mali by to byt kody okolo 1668x pripadne 1807x. Kazdy valec ma svoj specificky kod, preto to X na konci, mozu tam byt styri rozlicne cisla.
2) rozhodne by som dal dole dekel na motore, vybral von listu ktora rozvadza elektriku na kazdy vstrekovac, poriadne vycistit tie koncovky. Napruzil, prihol. Velmi zriedka sa vyskytuje problem s ukostrenim tej listy, riesenie : samozrejme prepajkovat resp. komplet tu listu vymenit (original autorizak : okolo 50eur). Najcastejsi problem je ze niektory valec ti proste vynechava lebo vstrekovac nedostava elektrinu - auto potom "trasie" resp. kucka strasne velakrat za sekundu co ty vnimas ako trasenie. Tvoje priznaky "ked dam nohu dole z plynu tak je klud" absolutne pasuju - vtedy totiz vstrekovace vobec nepracuju a nic nevstrekuju. Teda problem neexistuje.
3) kompletne vycistit EGR a sanie. Dole parohy z motora. Neuveris kolko sajrajtu tam od roku 2000 bude. Neuveris ake problemy dokaze spravit zanesene EGRko. Idealne vymenit aj kovove tesnenia pri montazi.
4) pridruzene sprostosti : palivovy filter (poznam dvoch co ho menia az ked auto poskakuje), cerpadlo v nadrzi, zaneseny saci kos (sposobeny nekvalitnou naftou, predovsetkym nie z normalnej pumpy ale od suseda kamionistu alebo taxikara).
Oprava? Nula korun. Tri hodinky casu. V najhorsom tu zapalovaciu listu vymenit, to vsak len vtedy ak diagnostika ukaze priznaky. Predpokladam vsak, ze u tvojich sucasnych mechanikov s nicim takymto nepochodis - keby to dokazali, uz by ti to davno riesili tymto sposobom.
Daj vediet ako si dopadol.
-
- Príspevky: 5443
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 174
- Dátum registrácie: 14.02.2007 06:32 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 682
- Dátum registrácie: 21.02.2008 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Martin cichi -10 bodov/tooľtrefa/
odkial vies ?
>> Mp3Turbo- priliš veľa sebadôvery.
preco ? V com je problem ? Napisal som panovi presny a detailny postup. Nic zleho som nenapisal. Preco prilis vela SEBADOVERY ? Akym vedeckym postupom si sa dostal k sebadovere na zaklade toho co som napisal ? Ze som povedal ze sucasni mechanici asi nepozerali diagnostiku ? No isteze, pretoze o tom autor temy vobec nic nehovori. Zato hovori o vymene poloosi a ineho hardware - ako vidis, bolo to UPLNE ZBYTOCNE.
Cize ja mam prilis vela sebadovery, hej ? A ti automechanici maju coho vela, vedomosti a superspokojnych zakaznikov ? Uz vymenili 6 veci co Jakon napisal, a furt je to v rovnakych srackach. Moja rada bola uplne zadarmo. Ich akcie zadarmo neboli. Chces pokracovat vymenou homokinetaku, prevodovky a diferencialu ? Zase investovat dalsie stovky eur bez vysledku ?
Rozmyslaj. Ci som horsi ja alebo mechanici ktori sa do toho vrtali a houno vyriesili, akurat vytiahli peniaze Jakonovi.
Ale velmi silno rozmyslaj. Ak je to vec ktoru hovorim ja, chlapci ju za 27 sekund najdu. Teda - uz mali davno, pred mesiacom najst. Ze ?
odkial vies ?
>> Mp3Turbo- priliš veľa sebadôvery.
preco ? V com je problem ? Napisal som panovi presny a detailny postup. Nic zleho som nenapisal. Preco prilis vela SEBADOVERY ? Akym vedeckym postupom si sa dostal k sebadovere na zaklade toho co som napisal ? Ze som povedal ze sucasni mechanici asi nepozerali diagnostiku ? No isteze, pretoze o tom autor temy vobec nic nehovori. Zato hovori o vymene poloosi a ineho hardware - ako vidis, bolo to UPLNE ZBYTOCNE.
Cize ja mam prilis vela sebadovery, hej ? A ti automechanici maju coho vela, vedomosti a superspokojnych zakaznikov ? Uz vymenili 6 veci co Jakon napisal, a furt je to v rovnakych srackach. Moja rada bola uplne zadarmo. Ich akcie zadarmo neboli. Chces pokracovat vymenou homokinetaku, prevodovky a diferencialu ? Zase investovat dalsie stovky eur bez vysledku ?
Rozmyslaj. Ci som horsi ja alebo mechanici ktori sa do toho vrtali a houno vyriesili, akurat vytiahli peniaze Jakonovi.
Ale velmi silno rozmyslaj. Ak je to vec ktoru hovorim ja, chlapci ju za 27 sekund najdu. Teda - uz mali davno, pred mesiacom najst. Ze ?
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
a teraz sa pozri na moju sebadoveru a ochotu pomahat inym :
http://forum.autobazar.eu/prispevok533087.html#533087
nech sa paci, mozes si to porovnat so spomenutymi mechanikmi. A to nie je prvy ani posledny pripad co niekomu pomaham zadarmo.
http://forum.autobazar.eu/prispevok533087.html#533087
nech sa paci, mozes si to porovnat so spomenutymi mechanikmi. A to nie je prvy ani posledny pripad co niekomu pomaham zadarmo.
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 19.03.2007 14:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 17.05.2008 15:24 Zdieľať na Facebook
?
Dost by nam pomohlo keby sme vedeli aky je to model...
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 28.12.2012 22:15 Zdieľať na Facebook
Ford Galaxy 1,9 TDI
Ahojte, vykon je 85 kW, typ WGR/AUY1/7AQ.
Auto bolo na diagnostike motora a vsetko bolo OK. Poloosi aj s klbmi boli vymenene, aj ložiska.
7.januara idem zasa do servisu,tak potom dam vediet co to bolo.
Niekedy mam pocit, ze to ide zo stredu auta,ma to taky ,,valivy" zvuk. Zacne to vacsinou pri 80 km,ked uberiem plyn prestane,a ked pridavam zacne znova. Jedine co nebolo menene je stredne lozisko pri polosiach,ale mechanik povedal ze je to v poriadku.
Motor ide bezchybne.
Dakujem za odpovede
Auto bolo na diagnostike motora a vsetko bolo OK. Poloosi aj s klbmi boli vymenene, aj ložiska.
7.januara idem zasa do servisu,tak potom dam vediet co to bolo.
Niekedy mam pocit, ze to ide zo stredu auta,ma to taky ,,valivy" zvuk. Zacne to vacsinou pri 80 km,ked uberiem plyn prestane,a ked pridavam zacne znova. Jedine co nebolo menene je stredne lozisko pri polosiach,ale mechanik povedal ze je to v poriadku.
Motor ide bezchybne.
Dakujem za odpovede
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ja mam presne tento isty kus, teda 1.9tdi PD 85kW AUY, a neuveris tomu ale pred dvomi mesiacmi som mal tu zapalovaciu listu ako som pisal. Je to bohuzial bezna zavada tychto jedna-deviatok, nielen sharanov ale aj golfov, passatov, oktavii atd.
V diagnostike ziadne chyby, na volnobehu krasny chod, pri malinkej zatazi tiez v pohode, ale cim vacsia zataz, tym horsie cukanie. Proste vynechavalo.
Drzime palce v servise, nech je to lacne a jednoduche lebo uz mas kopec veci za sebou a bohuzial nic z toho...
V diagnostike ziadne chyby, na volnobehu krasny chod, pri malinkej zatazi tiez v pohode, ale cim vacsia zataz, tym horsie cukanie. Proste vynechavalo.
Drzime palce v servise, nech je to lacne a jednoduche lebo uz mas kopec veci za sebou a bohuzial nic z toho...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: danielpolacek, db69 a 19 neregistrovaných