Ford Fusion 1.4 - občas vybitý akumulátor až na 2.4V
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 869
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Ford Fusion 1.4 - občas vybitý akumulátor až na 2.4V
Dobrý deň, prosím skúsených o radu. Máme vo firme Ford Fusion 1.4 2009 od nova, cca 60 tis.km, nikdy neťuknutý, žiadne domontovávané doplnky, všetko originál (aj rádio), žiadny alarm, žiadne luxusné prvky výbavy. Auto jazdí zväčša krátke trasy po meste, sem tam dlhšia.
Veľmi riedko, z času na čas, sa stane, že po 1-2-3 dňovom postátí auto ani neotvorí centrálom - akumulátor vybitý až na cca 2,4V!
Auto nikdy nemá ani sebemenšie náznaky slabšieho akumulátora. Chytá na brnk za akéhokoľvek počasia a teploty motora.
Urobilo to s obrovskými odstupmi (rádovo mesiace) 2x, povedali sme si OK, akumulátor má už 6 rokov, asi už začína dosluhovať, kúpili sme nový (VARTA Blue taká, aká sa vojde do kastlíka - kapacitne prakticky rovnaká, aká tam bola z výroby).
Po pár dňoch jazdenia po 1 dni odstavenia s novým akumulátorom zase cca 2,4V!
Merali sme dobíjanie (voľnobeh, zapnuté klima, vyhrievanie zadného skla, diaľkové...), po okamihu krásnych vyše 14V.
V robote môže stáť niekoľko dní a všetko OK.
Merali sme kľudový odber - hneď po zamknutí cca 600mA, po cca 20 minútach 130mA, po cca pol hodinke - prekrásnych 5-8mA (v aute bliká LEDka továrenského imobilizéra, tak možno preto to chodí medzi 5-8mA).
Napadá nás napr. náhodné vybíjanie cez usmerňovací mostík alternátora alebo cez regulátor? Stretli ste sa s tým niekto, je takéto niečo teoreticky možné, že to urobí iba úplne zriedkavo (ale zato poriadne)?
Čo by mohlo byť príčinou a ako ju vystopovať?
Veľmi riedko, z času na čas, sa stane, že po 1-2-3 dňovom postátí auto ani neotvorí centrálom - akumulátor vybitý až na cca 2,4V!
Auto nikdy nemá ani sebemenšie náznaky slabšieho akumulátora. Chytá na brnk za akéhokoľvek počasia a teploty motora.
Urobilo to s obrovskými odstupmi (rádovo mesiace) 2x, povedali sme si OK, akumulátor má už 6 rokov, asi už začína dosluhovať, kúpili sme nový (VARTA Blue taká, aká sa vojde do kastlíka - kapacitne prakticky rovnaká, aká tam bola z výroby).
Po pár dňoch jazdenia po 1 dni odstavenia s novým akumulátorom zase cca 2,4V!
Merali sme dobíjanie (voľnobeh, zapnuté klima, vyhrievanie zadného skla, diaľkové...), po okamihu krásnych vyše 14V.
V robote môže stáť niekoľko dní a všetko OK.
Merali sme kľudový odber - hneď po zamknutí cca 600mA, po cca 20 minútach 130mA, po cca pol hodinke - prekrásnych 5-8mA (v aute bliká LEDka továrenského imobilizéra, tak možno preto to chodí medzi 5-8mA).
Napadá nás napr. náhodné vybíjanie cez usmerňovací mostík alternátora alebo cez regulátor? Stretli ste sa s tým niekto, je takéto niečo teoreticky možné, že to urobí iba úplne zriedkavo (ale zato poriadne)?
Čo by mohlo byť príčinou a ako ju vystopovať?
-
- Príspevky: 76
- Dátum registrácie: 08.03.2009 14:32 Zdieľať na Facebook
mozne to je ...niektore relatko mozno obcas nerozpoji nejaky obvod a za tich par dni to vybije baterku.
keby bol zly usmernovaci mostik alebo regulator tak by to robilo stale nie raz dva krat do roka .
taktiez moze byt chyba v nejakej riadiacej jednotke ktorej raz za cas "prepne" pri urcitych podmienkach a sposobi vybitie baterky
keby bol zly usmernovaci mostik alebo regulator tak by to robilo stale nie raz dva krat do roka .
taktiez moze byt chyba v nejakej riadiacej jednotke ktorej raz za cas "prepne" pri urcitych podmienkach a sposobi vybitie baterky
-
- Príspevky: 49
- Dátum registrácie: 23.09.2008 00:27
- Bydlisko: UK, SV Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 233
- Dátum registrácie: 05.01.2009 14:13
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
Robilo nam o na Mondeu 2.0 16V. Dlho som to hladal ale nakoniec sa podarilo pomocou kliestaku. Vybijalo to cez alternator. Vymenila sa elektronika v alternatore a je klud. Chovalo sa to ovsem zaujimavo. Stacilo po vypnuti motora znova otocit klucom v spinacke (bez startovania) a prestalo to vybijat. V altiku maju Fordy elektroniku, dobijanie je riadene pomocou RJ a ak sa poserie regulacia, cez budenie to cuca 10A nonstop... Repas stal tusim 30€.
Octavia III Elegance 1.6 TDI 2013
-
- Príspevky: 869
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Chlapi, ďakujem, všetko sú to zaujímavé info. Možno sa nakoniec dozviem, že zriedkavé silné vybitie akumulátora je u Fordov častejší jav a podarí sa mi zúžiť okruh pravdepodobných príčin.
Hlavná stopa je podľa mňa to, že vybitie je za relatívne krátky čas veľmi silné. Čiže preto aj mňa to ťahá kdesi smerom k problému alternátora. Neviem ešte, či štartér by mohol takto vybiť akumulátor, ak by v ňom bol nejaký občasný náhodný problém.
Skúsim sa ešte popýtať v auto-elektro servise, kde sa špecializujú na opravy/repasy alternátorov, štartérov, či sa s tým nestretávajú častejšie.
Prosím, píšte aj ďalší, ak ste sa s niečím podobným stretli.
Hlavná stopa je podľa mňa to, že vybitie je za relatívne krátky čas veľmi silné. Čiže preto aj mňa to ťahá kdesi smerom k problému alternátora. Neviem ešte, či štartér by mohol takto vybiť akumulátor, ak by v ňom bol nejaký občasný náhodný problém.
Skúsim sa ešte popýtať v auto-elektro servise, kde sa špecializujú na opravy/repasy alternátorov, štartérov, či sa s tým nestretávajú častejšie.
Prosím, píšte aj ďalší, ak ste sa s niečím podobným stretli.
-
- Príspevky: 869
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Takže po troch týždňoch bežného mestského jazdenia opäť po víkende akumulátor totálne vybitý (ani centrál).
U "silových" autoelektrikárov (štartéry, alternátory) mi hypotézy o náhodne haprujúcom usmerňovacom mostíku resp. regulátore v alternátore nepotvrdili. Vraj diódový mostík, keď je zlý, tak stále, nie náhodne len občas.
Posielajú ma za lokálnym špecialistom na Fordy, ktorý má aj diagnostiku Ford, tak nasledujúci krok bude zájsť za ním.
Malá indícia je, že niekedy (zďaleka nie vždy) tesne po rannom štarte auto neudrží voľnobeh - motor raz zhasne. Ako keby toto už bol príznak čiastočne vybitého akumulátora - akumulátor začne hneď po štarte brať príliš veľký nabíjací prúd - zvýšená záťaž alternátora - zvýšený odpor motoru - neudrží voľnobeh?
U "silových" autoelektrikárov (štartéry, alternátory) mi hypotézy o náhodne haprujúcom usmerňovacom mostíku resp. regulátore v alternátore nepotvrdili. Vraj diódový mostík, keď je zlý, tak stále, nie náhodne len občas.
Posielajú ma za lokálnym špecialistom na Fordy, ktorý má aj diagnostiku Ford, tak nasledujúci krok bude zájsť za ním.
Malá indícia je, že niekedy (zďaleka nie vždy) tesne po rannom štarte auto neudrží voľnobeh - motor raz zhasne. Ako keby toto už bol príznak čiastočne vybitého akumulátora - akumulátor začne hneď po štarte brať príliš veľký nabíjací prúd - zvýšená záťaž alternátora - zvýšený odpor motoru - neudrží voľnobeh?
-
- Príspevky: 869
- Dátum registrácie: 05.06.2008 12:09 Zdieľať na Facebook
Takže - auto bolo koncom roka 2015 u lokálneho Ford špecialistu, ktorý robí iba Ford a Volvo. Má Ford diagnostiku. Updatoval SW v tých riadiacich jednotkách, na ktoré bola dostupná nová verzia. Odvtedy Fusion baterku nevybil, hoci jazdil pomedzi sviatky málo a boli už aj silnejšie mrazy.
Ešte je to však krátky čas na celkové závery, čas ukáže. Ozvem sa opäť, keby Fusion zas aku vybil, alebo až po niekoľkých mesiacoch, ak to už ani raz nespraví.
Ešte je to však krátky čas na celkové závery, čas ukáže. Ozvem sa opäť, keby Fusion zas aku vybil, alebo až po niekoľkých mesiacoch, ak to už ani raz nespraví.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných