Ford Focus 2009, 1.8 TDCI 85 kw - klepotajúci zotrvačník

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lapsho
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 31.08.2008 11:19
Zdieľať na Facebook

Ford Focus 2009, 1.8 TDCI 85 kw - klepotajúci zotrvačník

Príspevok od používateľa lapsho »

Zdravím Vás, chcem sa opýtať znalých ľudí ohľadom zotrvačníkov či

Môže hrkotajúci 2 hmotný zotrvačník poškodiť niektoré ďalšie komponenty na motore 1.8 TDCI 85 kW. Už po 40 000 km začal produkovať nepravidelné klepotanie. Bolo mi povedané, že takýto klepotajúci zotrvačník môže poškodiť PREVODOVKU. Ide mi o to, že nechcem vložiť 700,- € v prípade, že to nie je pravda.

Vopred Ďakujem za overené info.
erikfrog
Príspevky: 906
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

V prvom rade pokial zotrvacnik neplni svoju funkciu, zjednodusene povedane na motor a prevodovku sa prenasaju vibracie ktore by mali byt zortrvakom eliminovane. Z kratkodobeho hladiska sa neudeje nic no zdlhodobeho moze dojst k poskodeniu prevodovky ci zniceniu motora (napriklad medializovane lamanie klukoviek u 1,9tdi)
Mal si si kupit benzinove auto ked lutujes dat peniaze na servis.
40 000 po vymene zotrvaku? Treba hladat pricinu preco, nevhodne jazdne podmienky ci medzikus medzi volantom a sedackou, nespravna montaz, vola vstupnej hriadele prevodovky atd...
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Je tu veľa neznámych...ozaj má to auto 40 000km a je to od nova najazdené alebo má oveľa viac a už bol zotrvák menený ? Ak bol menený bol ozaj menený za nový, alebo len za dobrý vyzískaný dakde ? Alebo či vôbec menený bol....
sarusian
Príspevky: 168
Dátum registrácie: 05.08.2011 10:58
Zdieľať na Facebook

nemam diesel,ano som nemal,

Príspevok od používateľa sarusian »

ale vo vseobecnosti plati, ze ignorovanie mensich poruch dlazdi cestu k vatsim porucham - zotrvacnik v tom aute ma urcitu funkciu, pokial koli poruche si tuto funkciu neplni, zakonite dochadza k poskodzovaniu inych sucasti motora - proste ak ma tlmit kmity a nerobi to, tie kmity sa prenasaju spat aj na motor a dalej na prevodovku, cize zakonite dojde k ich poruche - ja som to pochopil, ze dotazujuci kupil jazdene auto, na ktorom najazdil dalsich 40 tis. km a po tych km zacalo sa to kazit, ale neuviedol ine veci, na ktore upozornuju iny, co sa vyjadrili k tejto teme
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

tiež som to pochopil, že po jeho 40 tis. km sa to začalo ozývať :-)

Ak máš dobrého servisáka a povedal, že je to dvojhmoťák (nikoho z vešteckou guľov, ktorý by povedal že to a to je zlé - to dokáže len mechanik pri ktorom si bol), tak netreba ľutovať 700 € lebo potom to bude tak, že auto nebudeš vôbec používať.

Ak tam takúto srandičku namontovali, tak asi len z nejakého dôvodu tam je. Ak by nebola potrebná, tak ju tam nedávajú a jednoducho to vyberú von a nechajú prázdne miesto.
lapsho
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 31.08.2008 11:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lapsho »

Aby som upresnil, auto bolo kúpené od nová! Žiadna jazdenka, má najazdené skutočných 52 000 km, bolo kúpené priamo vo forde, olepene fóliami, nemám pochybností o km, údajne 1.8 tdci bola zle nastavená softwarom, mapy boli 2 krát prepísané taktiež v originál servise, celkom dobrým odborníkom. Takže tam vidím príčinu stavu zotrvacnika, auto v kopci potrebovalo nad 4000 rpm, aby sa pohlo a nezdochol motor.
lapsho
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 31.08.2008 11:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lapsho »

Takže na záver môžme povedať, že zotrvacnik plní určitú funkciu, a teda ak klepe je dosť pravdepodobné, že moze poškodiť aj tu prevodovku.
carlosMT
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 23.09.2007 15:27
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa carlosMT »

zaujímavé, ja mám ten istý ročník aj motor a zotrvák sa mi začína ohlasovať teraz ale po 150000 km.
erikfrog
Príspevky: 906
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

lapsho napísal:Aby som upresnil, auto bolo kúpené od nová! Žiadna jazdenka, má najazdené skutočných 52 000 km, bolo kúpené priamo vo forde, olepene fóliami, nemám pochybností o km, údajne 1.8 tdci bola zle nastavená softwarom, mapy boli 2 krát prepísané taktiež v originál servise, celkom dobrým odborníkom. Takže tam vidím príčinu stavu zotrvacnika, auto v kopci potrebovalo nad 4000 rpm, aby sa pohlo a nezdochol motor.
5 rocne auto 52 000 km = mestske auto a este diesel vidim tam problem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

lapsho napísal:Aby som upresnil, auto bolo kúpené od nová! Žiadna jazdenka, má najazdené skutočných 52 000 km, bolo kúpené priamo vo forde, olepene fóliami, nemám pochybností o km, údajne 1.8 tdci bola zle nastavená softwarom, mapy boli 2 krát prepísané taktiež v originál servise, celkom dobrým odborníkom. Takže tam vidím príčinu stavu zotrvacnika, auto v kopci potrebovalo nad 4000 rpm, aby sa pohlo a nezdochol motor.
To čo píšeš sú celkom vážne veci.O dvojnásobnom prepise softu síce píšeš ako o údajnom.,ale osobne tomu neverím ani sekundu.To sú skôr odpútavacie manévre autorizáku kedže týmto sa riešenie posúva na "vyžšiu moc" a nevyzerá natoľko hlúpo neschopnosť riešiť problém.
Predpokladám že veci súvisia.Nájazd km jednoznačne dáva odpoveď na spôsob premávky ktorý bude tým dôvodom ktorý odrovná dvojhmotu úplne hravo.Neustále sa motor pohybuje v pásme najhorších podmienok pre zotrvačník.Tento spôsob jazdenia ale má na svedomí aj neúmerné nakladanie spalín na všetko a postupné redukovanie správnych činností od EGR po turbínu a to je zase tá druhá vec,že motor je vlažný a bez sily.
lapsho
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 31.08.2008 11:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lapsho »

No je dosť možné, nechcel som tu riešiť koľko km robím ročne. Hlavnou témou bola odpoveď či dokáže zotrvacnik poškodiť prevodovku resp. Iné časti. Mne odíde zotrvacnik, niekomu ľahne turbo, niekomu sa mrda 1.2 tsi až tak, že počas roka si auto vypytalo 5 krát odťah. Prvé 3 a pol roka na ňom jazdil otec. Zvyšok ja denne do práce 48 km.
Z toho teda usudzujem, že po výmene bude denne jazdiť a aj jazdí 48 km.

erikfrog napísal:
lapsho napísal:Aby som upresnil, auto bolo kúpené od nová! Žiadna jazdenka, má najazdené skutočných 52 000 km, bolo kúpené priamo vo forde, olepene fóliami, nemám pochybností o km, údajne 1.8 tdci bola zle nastavená softwarom, mapy boli 2 krát prepísané taktiež v originál servise, celkom dobrým odborníkom. Takže tam vidím príčinu stavu zotrvacnika, auto v kopci potrebovalo nad 4000 rpm, aby sa pohlo a nezdochol motor.
5 rocne auto 52 000 km = mestske auto a este diesel vidim tam problem.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Riešiť si to nechcel...ale je to dosť podstatná info koľko a ako auto jazdí....Ak si chcel len vedieť že či môže dačo poškodiť rozhrkaný a teda nefunkčný dvojhmotový zotrvačník tak si už odpoveď dostal-môže.trpí všetko komplet čo je v ceste medzi piestom motora a kolesom na vozovke.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

k dvojhmote uz vsetko bolo napisane, ja sa pristavim pri tomto :


>> auto v kopci potrebovalo nad 4000 rpm, aby sa pohlo a nezdochol motor.

??? diesel potreboval NAD 4000 rpm ??? Ved preboha tam uz kazdy diesel okrem BMW zdochyna, toto si skusam predstavit ako si sa vobec mohol rozbiehat NAD 4000 rpm.

jedna osmicka, nad 4000rpm, to je nejake divne. Este som nestretol taky kopec a ty to pises takym sposobom akoby to bol KAZDY kopec co potrebovat takyto specialny handling. A to si este chcem predstavit tu masinu studenu v zime pri -10 ako jej pridrbes 4000rpm "kvoli rozbehu".

Takisto neexistuje ze na NOVOM aute ktore nie je Wolncwangen zdochne dvojhmota po 52.000km. Tam je bud uplne odfajceny jazdny styl teda totalne zly vodic (sorry) alebo vyssia moc co by malo byt uznane na kulanciu.
Vzhladom na uvedenych 4000rpm rozjazd hore kopcom sa osobne priklonim k niektorej z tych dvoch variant a neprezradim ktorej.

PS: zivotnost zotrvacnika sa neda na manualnej prevodovke osetrit prehratim softu v akejkolvek riadiacej jednotke. Zato vymenou vodica rozhodne.
lapsho
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 31.08.2008 11:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lapsho »

Neviem či to bolo vodičom, ale som si istý, že dnešná doba neprodukuje trvacne autá. Či už ja alebo otec, sme radili stupne v rozsahu 2000 až 2500 otáčok, pri dojazde som dostatočne vcas vyhodil prevodový stupeň, a k tomu rozjazdu, reakcia motora na stlacenie plynu bola oneskorená, bez medziplynu bol problém sa pohnúť pri stupani, alebo auto potrebovalo skutocne poriadne vytočiť. Prvou úpravou sa reakcia motora na stlacenie plynu zlepšilo,šla dole spotreba, auto žralo v meste cez 9 litrov, kde za úplne rovnakých podmienok zerie na rovnako dlhých aj krátkych trasách o 1,5 litra minimálne menej. Dalsim problémom bolo veľké turbo, ktoré potrebovalo čas na roztocenie, a celkovo asi najhorši prvý prevodovy stupeň na autách, ktoré som odjazdil desiatky. Dlha jednotka,kde ked musím radiť už pri nejakých 1800 rpm, tak mám pocit, že nedojdem ani za križovatku, zrýchlenie slimaka. Este nikto nenapísal ako neodpravit.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

nepises kedy, kolko, ako silno trasie
cize uhadnut co rozbije a kedy je umerne vstupnym udajom
casom poskodi hlavne loziska na prevodovke, kluka sa netesi a ak trasie ako divy, tak zacne byt problem s celym ulozenim motora, riskujes synchronizáciu ked pojdes cez zuby, ten kopec som pochopil ze pri 4.000 si sa pohynal aby neklepala dvojhmota ci taky nizky vykon ci ako?
ak budes vytacat pri rozbehu, dostane na frak spojka.
v konecnom dosledku nezaradis rychlost vobec, bud zaseknes dvojmotu alebo ti sekne dvojhmotou samotnou a mozno ti vybehne cez prevodovku ako ty ked si sa rodil - akurat ovela rychlejsie.
co ziskas ked neopravis?
tak to predas neskor?
ci myslis ze 100 rokov pojazdi?
5 rocne auto 52.ooo km a nemas na opravu?
kup bicykel a teplo sa oblec.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných