Ford Focus TDCi
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 12.03.2010 21:21 Zdieľať na Facebook
Ford Focus TDCi
Kúpil som Ford Focus TDci a prd tým som mal vždy autá na benzín, momentálne mi radia.. že by som mal jazdiť od 1500 do 2200 otáčok za min. že to stačí a druhá skupina že naopak treba chodiť ak na benzínovom motore.. Tak kde je vlastne pravda ?
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 3816
- Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
- Bydlisko: ZA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 12.03.2010 21:21 Zdieľať na Facebook
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 3816
- Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
- Bydlisko: ZA Zdieľať na Facebook
nevhodna jazda je ked to podtacaš . . . takže jazdi normalne . .a bude všetko OK
žiadne že oko na otačkomer a pri 2000 ot/min preradit . . .
normalne jazdi a využívaj potencial motora . . . neboj sa každy motor ma svoj max. vykon papierovy . . . nemusíš sa bat že tomu uškodíš ked pojdeš aj nad 2000 ot.min . . . . sam ucítiš kedy to už nema tah a budeš preradovat ;)
žiadne že oko na otačkomer a pri 2000 ot/min preradit . . .
normalne jazdi a využívaj potencial motora . . . neboj sa každy motor ma svoj max. vykon papierovy . . . nemusíš sa bat že tomu uškodíš ked pojdeš aj nad 2000 ot.min . . . . sam ucítiš kedy to už nema tah a budeš preradovat ;)
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 21.06.2008 22:28 Zdieľať na Facebook
Ja mam tiez focusa TDCi. Urcite stale nejazdit od 1500 do 2000 otacok hned odrovnas dvojhmotu. Pokial viem na turbo to vplyv nema ak sa mylim tak ma opravte. Na tomto motore sa netreba bat otacok. Ja sa snazim jazdit tak aby som mal otazky okolo 2000 ale to nieje smerodajne kedze zalezi na viacerych faktoroch ako je ci idem do kopca, ci po rovine ci potrebujem prudko pridat, a hlavne netocim motor ak je studeny hlavne v zime, a dalsia dolezita vec dochladzovat turbo. Prajem ti vela stastnych km.
-
- Príspevky: 700
- Dátum registrácie: 25.02.2010 23:47
- Bydlisko: Trnava / Bratislava Zdieľať na Facebook
Urcite si jeden s tych ludi, co prejdu po dialnici, dojdu do mesta, dalsich par KM sa tlacia domov pre barak, a tam nechaju turbo dochladzovat este tak aspom minutku :D :Dpeter5 napísal:Ja mam tiez focusa TDCi. Urcite stale nejazdit od 1500 do 2000 otacok hned odrovnas dvojhmotu. Pokial viem na turbo to vplyv nema ak sa mylim tak ma opravte. Na tomto motore sa netreba bat otacok. Ja sa snazim jazdit tak aby som mal otazky okolo 2000 ale to nieje smerodajne kedze zalezi na viacerych faktoroch ako je ci idem do kopca, ci po rovine ci potrebujem prudko pridat, a hlavne netocim motor ak je studeny hlavne v zime, a dalsia dolezita vec dochladzovat turbo. Prajem ti vela stastnych km.
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 21.06.2008 22:28 Zdieľať na Facebook
Presne niesom jeden z tych ludi. Ak ma nepoznas neposudzuj a nezverejnuj svoje domienky ak niesu podlozene. Mam konkretne motor 1.6TDCi. Ak by si mal tento motor vedel by si ze tieto motory trpia na dochladzovanie turba z dovodu ze maju mensiu mazaciu trubku kt privadza olej do turba neviem ako sa presne vola a este aj tam je jedno sitko kt sa velmi rado upcha a tym padom je slabe mazanie a sposobuje slabe mazanie a odchadzanie turba. Dvojhmota je kategoria sama o sebe. Moje informacie sa zakladaju na faktoch tvoje ?.
-
- Príspevky: 700
- Dátum registrácie: 25.02.2010 23:47
- Bydlisko: Trnava / Bratislava Zdieľať na Facebook
Tak volačo si si naštudoval Tak aby sme boli kompletny, motor 1.6 TDCI je motor 1.6 HDI od PSA, najdes ho napr aj vo Vovle Ale to vies. Problem nemaju s DOCHALADZOVANIM TURBA, ale s chaldenim. Ale i to, pri zanedbanej udrzbe. Potrubie je sice uzke, ale bohato staci na dane turbo, a na jeho spolahlive chladeniepeter5 napísal:Presne niesom jeden z tych ludi. Ak ma nepoznas neposudzuj a nezverejnuj svoje domienky ak niesu podlozene. Mam konkretne motor 1.6TDCi. Ak by si mal tento motor vedel by si ze tieto motory trpia na dochladzovanie turba z dovodu ze maju mensiu mazaciu trubku kt privadza olej do turba neviem ako sa presne vola a este aj tam je jedno sitko kt sa velmi rado upcha a tym padom je slabe mazanie a sposobuje slabe mazanie a odchadzanie turba. Dvojhmota je kategoria sama o sebe. Moje informacie sa zakladaju na faktoch tvoje ?.
Popravde, ak to sitko cistis, aspom kazdych 60 tis. KM,tak nebudes mat s turbom akykolvek problem Ci uz s chladenim, alebo dochladzovanim.
A ja som pisal na margo "tvojho" dochladzovania. Toto dochaladzovanie je potrebne pouzivat len v pripade, ak pride k vyssej zatazi turba a nahlemu zastaveniu ... Tj letis po dialnici, a vojdes hned na odpocivadlo alebo pumpu, a stojis, vtedy je naozaj vhodne, aby si turbo nechal dochladit ... Avsak pri ostatnych beznych pripadoch, to ludia robia absolutne zbytocne. Ono totiz ked po tej dialnici vojdes do mesta, tak lez prides domov, sa turbo dostatocne dochladi, bez akychkolvek problemov
Takze nabuduce, ked sem das informaciu o potrebnom dochladzovani, tak ju aspom specifikuj, aby som ta nemusel skatulkovat, medzi tych "pseudodochladzovacov" co po kazdej jazde nechavaju ten diesel klepat naprazdno
-
- Príspevky: 3134
- Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03 Zdieľať na Facebook
chalani, čo máte 15 rokov? čo su to za témy? jazdite normálne, každý vodič, čo už trošku odjazdil, cíti, kedy auto potrebuje preradiť. niesi predsa hlupa blondýna, čo pojde aj 80km/h na dvojke a niesi asi ani pako čo to vyženie pravidelne nad 5000...
Proste nerieš sprostosti a jazdi. Ak jazdíš prevažne mesto, tak akurát kvoli egr ventilu ho sem tam prežen mimo mesta a neboj sa ani otáčok nad 3000.
a potom nevypínaj motor okamžite, počkaj cca 30 sekund, nech ti dochladí turbo. Ale to nemusíš robiť ak pojdeš domov cez niekolko križovaitek, kde ak budeš čo i len pár minut stáť, turbo sa ti dochladí. skutočný význam dochladzovať turbo má vtedy ak zídeš z dialnice po vysokej rýchlosti-a vtedy je dobré chvílu počkať s naštartovaným motorom.
Inak nezakladajte témy ako hlupe deti alebo blbé blondýnky. Jazdi a nerieš sprostosti.
Proste nerieš sprostosti a jazdi. Ak jazdíš prevažne mesto, tak akurát kvoli egr ventilu ho sem tam prežen mimo mesta a neboj sa ani otáčok nad 3000.
a potom nevypínaj motor okamžite, počkaj cca 30 sekund, nech ti dochladí turbo. Ale to nemusíš robiť ak pojdeš domov cez niekolko križovaitek, kde ak budeš čo i len pár minut stáť, turbo sa ti dochladí. skutočný význam dochladzovať turbo má vtedy ak zídeš z dialnice po vysokej rýchlosti-a vtedy je dobré chvílu počkať s naštartovaným motorom.
Inak nezakladajte témy ako hlupe deti alebo blbé blondýnky. Jazdi a nerieš sprostosti.
Naposledy upravil/-a petyy v 24.03.2011 08:09, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 21.06.2008 22:28 Zdieľať na Facebook
Pisal som sem o dochladzovani. Bolo to samozrejme myslene tak ze sa turbo nechava dochladzovat po zatazi a nie po kazdej jazde. To predpokladam ze nieje potrebne pisat a kazdy vodic kt uz ma nieco najazdene tak o tom vie. Ak by tu bolo treba pisat kazdu vec tak to by sa tu neustale opakovalo to iste.
-
- Príspevky: 700
- Dátum registrácie: 25.02.2010 23:47
- Bydlisko: Trnava / Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 155
- Dátum registrácie: 07.08.2007 17:30 Zdieľať na Facebook
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 11354
- Dátum registrácie: 28.07.2008 20:32
- Bydlisko: East Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
ja som zvedavý, ako by jazdili mnohí odborníci na tomto fóre na mojom volve, ak sa už rozoberá zanášanie turba, kanálikov či o rozbíjaní dvojhmoty....
mestská 50 km/h na trojke znamená necelých 1700 ot/min
mestská 50 km/h na štvorke je necelých 1200 ot/min.
80 na štvorke je 1900 ot/min
80 na päťke je 1500 ot/min.
90 na štvorke je necelých 2100 ot/min
90 na päťke je necelých 1700 otmin
heh, že turbo poriadne tlačí cítim medzi 1900 až 2000 ot/min
mestská 50 km/h na trojke znamená necelých 1700 ot/min
mestská 50 km/h na štvorke je necelých 1200 ot/min.
80 na štvorke je 1900 ot/min
80 na päťke je 1500 ot/min.
90 na štvorke je necelých 2100 ot/min
90 na päťke je necelých 1700 otmin
heh, že turbo poriadne tlačí cítim medzi 1900 až 2000 ot/min
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných