Ford Focus TDCi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

balard
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 12.03.2010 21:21
Zdieľať na Facebook

Ford Focus TDCi

Príspevok od používateľa balard »

Kúpil som Ford Focus TDci a prd tým som mal vždy autá na benzín, momentálne mi radia.. že by som mal jazdiť od 1500 do 2200 otáčok za min. že to stačí a druhá skupina že naopak treba chodiť ak na benzínovom motore.. Tak kde je vlastne pravda ? :3906:
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

sam musíš cítit na každom aute / kedy treba preradit a podradit :-\

poskušaj
balard
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 12.03.2010 21:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa balard »

Však mne je to jasné.. ale tu ide aj o to že vraj pri nevhodnej jazde trpí EGR ventil a zanáša sa turbo
LOCHNESS
moderátor fóra
Príspevky: 3816
Dátum registrácie: 01.12.2007 20:52
Bydlisko: ZA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa LOCHNESS »

nevhodna jazda je ked to podtacaš . . . takže jazdi normalne . .a bude všetko OK

žiadne že oko na otačkomer a pri 2000 ot/min preradit . . .
normalne jazdi a využívaj potencial motora . . . neboj sa každy motor ma svoj max. vykon papierovy . . . nemusíš sa bat že tomu uškodíš ked pojdeš aj nad 2000 ot.min . . . . sam ucítiš kedy to už nema tah a budeš preradovat ;)
peter5
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 21.06.2008 22:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter5 »

Ja mam tiez focusa TDCi. Urcite stale nejazdit od 1500 do 2000 otacok hned odrovnas dvojhmotu. Pokial viem na turbo to vplyv nema ak sa mylim tak ma opravte. Na tomto motore sa netreba bat otacok. Ja sa snazim jazdit tak aby som mal otazky okolo 2000 ale to nieje smerodajne kedze zalezi na viacerych faktoroch ako je ci idem do kopca, ci po rovine ci potrebujem prudko pridat, a hlavne netocim motor ak je studeny hlavne v zime, a dalsia dolezita vec dochladzovat turbo. Prajem ti vela stastnych km.
Lubos01
Príspevky: 700
Dátum registrácie: 25.02.2010 23:47
Bydlisko: Trnava / Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Lubos01 »

peter5 napísal:Ja mam tiez focusa TDCi. Urcite stale nejazdit od 1500 do 2000 otacok hned odrovnas dvojhmotu. Pokial viem na turbo to vplyv nema ak sa mylim tak ma opravte. Na tomto motore sa netreba bat otacok. Ja sa snazim jazdit tak aby som mal otazky okolo 2000 ale to nieje smerodajne kedze zalezi na viacerych faktoroch ako je ci idem do kopca, ci po rovine ci potrebujem prudko pridat, a hlavne netocim motor ak je studeny hlavne v zime, a dalsia dolezita vec dochladzovat turbo. Prajem ti vela stastnych km.
Urcite si jeden s tych ludi, co prejdu po dialnici, dojdu do mesta, dalsich par KM sa tlacia domov pre barak, a tam nechaju turbo dochladzovat este tak aspom minutku :D :D
peter5
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 21.06.2008 22:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter5 »

Presne niesom jeden z tych ludi. Ak ma nepoznas neposudzuj a nezverejnuj svoje domienky ak niesu podlozene. Mam konkretne motor 1.6TDCi. Ak by si mal tento motor vedel by si ze tieto motory trpia na dochladzovanie turba z dovodu ze maju mensiu mazaciu trubku kt privadza olej do turba neviem ako sa presne vola a este aj tam je jedno sitko kt sa velmi rado upcha a tym padom je slabe mazanie a sposobuje slabe mazanie a odchadzanie turba. Dvojhmota je kategoria sama o sebe. Moje informacie sa zakladaju na faktoch tvoje ?.
Lubos01
Príspevky: 700
Dátum registrácie: 25.02.2010 23:47
Bydlisko: Trnava / Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Lubos01 »

peter5 napísal:Presne niesom jeden z tych ludi. Ak ma nepoznas neposudzuj a nezverejnuj svoje domienky ak niesu podlozene. Mam konkretne motor 1.6TDCi. Ak by si mal tento motor vedel by si ze tieto motory trpia na dochladzovanie turba z dovodu ze maju mensiu mazaciu trubku kt privadza olej do turba neviem ako sa presne vola a este aj tam je jedno sitko kt sa velmi rado upcha a tym padom je slabe mazanie a sposobuje slabe mazanie a odchadzanie turba. Dvojhmota je kategoria sama o sebe. Moje informacie sa zakladaju na faktoch tvoje ?.
Tak volačo si si naštudoval :) Tak aby sme boli kompletny, motor 1.6 TDCI je motor 1.6 HDI od PSA, najdes ho napr aj vo Vovle :) Ale to vies. Problem nemaju s DOCHALADZOVANIM TURBA, ale s chaldenim. Ale i to, pri zanedbanej udrzbe. Potrubie je sice uzke, ale bohato staci na dane turbo, a na jeho spolahlive chladenie :)

Popravde, ak to sitko cistis, aspom kazdych 60 tis. KM,tak nebudes mat s turbom akykolvek problem :) Ci uz s chladenim, alebo dochladzovanim.

A ja som pisal na margo "tvojho" dochladzovania. Toto dochaladzovanie je potrebne pouzivat len v pripade, ak pride k vyssej zatazi turba a nahlemu zastaveniu ... Tj letis po dialnici, a vojdes hned na odpocivadlo alebo pumpu, a stojis, vtedy je naozaj vhodne, aby si turbo nechal dochladit ... Avsak pri ostatnych beznych pripadoch, to ludia robia absolutne zbytocne. Ono totiz ked po tej dialnici vojdes do mesta, tak lez prides domov, sa turbo dostatocne dochladi, bez akychkolvek problemov :)

Takze nabuduce, ked sem das informaciu o potrebnom dochladzovani, tak ju aspom specifikuj, aby som ta nemusel skatulkovat, medzi tych "pseudodochladzovacov" co po kazdej jazde nechavaju ten diesel klepat naprazdno :)
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

chalani, čo máte 15 rokov? čo su to za témy? jazdite normálne, každý vodič, čo už trošku odjazdil, cíti, kedy auto potrebuje preradiť. niesi predsa hlupa blondýna, čo pojde aj 80km/h na dvojke a niesi asi ani pako čo to vyženie pravidelne nad 5000...
Proste nerieš sprostosti a jazdi. Ak jazdíš prevažne mesto, tak akurát kvoli egr ventilu ho sem tam prežen mimo mesta a neboj sa ani otáčok nad 3000.
a potom nevypínaj motor okamžite, počkaj cca 30 sekund, nech ti dochladí turbo. Ale to nemusíš robiť ak pojdeš domov cez niekolko križovaitek, kde ak budeš čo i len pár minut stáť, turbo sa ti dochladí. skutočný význam dochladzovať turbo má vtedy ak zídeš z dialnice po vysokej rýchlosti-a vtedy je dobré chvílu počkať s naštartovaným motorom.
Inak nezakladajte témy ako hlupe deti alebo blbé blondýnky. Jazdi a nerieš sprostosti.
Naposledy upravil/-a petyy v 24.03.2011 08:09, upravené celkom 1 krát.
peter5
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 21.06.2008 22:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peter5 »

Pisal som sem o dochladzovani. Bolo to samozrejme myslene tak ze sa turbo nechava dochladzovat po zatazi a nie po kazdej jazde. To predpokladam ze nieje potrebne pisat a kazdy vodic kt uz ma nieco najazdene tak o tom vie. Ak by tu bolo treba pisat kazdu vec tak to by sa tu neustale opakovalo to iste.
Lubos01
Príspevky: 700
Dátum registrácie: 25.02.2010 23:47
Bydlisko: Trnava / Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Lubos01 »

lakinooo napísal:
Lubos01 napísal:Popravde, ak to sitko cistis, aspom kazdych 60 tis. KM,tak nebudes mat s turbom akykolvek problem :)
Necistil som ho uz 170 tis km a turbu nic neni.
A ?
pietro1785
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 07.08.2007 17:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pietro1785 »

A necistia to sitko nahodou pri vymene oleja? :)
Ak sa dobre pamatam, to sitko by sa malo cistit pri vymene oleja (autorizovany servis, ktory o tom sitku vie...). Alebo sa mylim a s niecim si to mylim?!?
foter
moderátor fóra
Príspevky: 11354
Dátum registrácie: 28.07.2008 20:32
Bydlisko: East
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foter »

balard

maš s.s
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

ja som zvedavý, ako by jazdili mnohí odborníci na tomto fóre na mojom volve, ak sa už rozoberá zanášanie turba, kanálikov či o rozbíjaní dvojhmoty....

mestská 50 km/h na trojke znamená necelých 1700 ot/min
mestská 50 km/h na štvorke je necelých 1200 ot/min.

80 na štvorke je 1900 ot/min
80 na päťke je 1500 ot/min.

90 na štvorke je necelých 2100 ot/min
90 na päťke je necelých 1700 otmin

heh, že turbo poriadne tlačí cítim medzi 1900 až 2000 ot/min

:)
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných