Ford Focus - rada pri kúpe
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 20.01.2011 12:07 Zdieľať na Facebook
Ford Focus - rada pri kúpe
Potreboval by som poradit pri kupe auta. Cem kupit Ford Focus r.v. 1999-2003 s motorom 1.6-16V alebo 1.8Tdci popripade aj 1.4.Neviem sa rozhodnut.Co sa tyka spotreby je mi jasne ze 1.8 ale co som pocul ludi vravet o tychto motoroch vo focusoch ze sa to iba kazy je to pravda.Co som s apytal aj mechanikov vravia ze ked sa daco na tom ajte pokazy ze je to tasko opravit.A co vravite na 1.6 a celkovo by som vas prosil o radu ci tie focusy su nejake kazove popripade mi mozet poradit aj ine auto cena cca 4000e.diky moc
-
- expert: detailing
- Príspevky: 2686
- Dátum registrácie: 14.06.2008 18:40
- Bydlisko: PD Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 02.10.2008 21:07
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Vlastním Focus 1,8tddi, r.v.2000, mám najazdených 205000km a za celý čas som musel meniť len chladič, ložisko v zadnom náboji a tyčky stabilizátora. Teda okrem spotrebného materiálu (olej,filtre, rozvody atď.) S autom som maximálne spokojný. Pri kúpe hľadaj novšie modely, tuším od 2002 majú zinkovanú karosériu. Pri starších modeloch skontroluj lemy dverí a spodok auta, tieto časti korodujú najskôr. Tdci má tichší motor a kultivovanejší chod a aj výkonovo je citeľne živší.
Spotreba je niekde medzi 5,5-6,5l/100km.
Spotreba je niekde medzi 5,5-6,5l/100km.
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 17.09.2009 08:42 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 548
- Dátum registrácie: 26.11.2008 20:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 95
- Dátum registrácie: 17.09.2009 08:42 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1165
- Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 125
- Dátum registrácie: 11.09.2007 19:45 Zdieľať na Facebook
Tak asi budem prvý, Mondeo je skvelé vozítko a toľko ospevovaný prasat sa nechytá v žiadnom smere! Síce, budem objektívny, spoľahlivosť agregátov je vo všeobecnosti u fauvé na tom lepšie, ale všetko záleží len na predchádzajúcom majiteľovi. Na druhej strane, 96kW v raile je iných ako 96kW v pumpe ;)tibkac napísal:No ešte som na neho chválu nepočul
Pre zakladateľa témy: ber 1.6 16V alebo 85kW TDCi. Šestnástka je motor "držák", na druhej strane TDCi poteší nižšou spotrebou a vyšším výkonom, krútiakom ;)
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 01.06.2009 09:12
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Mám Focus 1,4 nedoporučujem, je to lenivé, aj keď so spotrebou sa dostaneš aj skoro na šesť litrov. Závady za skoro 200 tis. km:
elektronický plyn, kolísanie otáčok(klapka+ voľnobežný ventil), občasné padanie ručičky rýchlomera, regulátor ventilátora vetrania, sťahovanie okien - únava materiálu v spínači.
Potom spotrebák - kotúče, doštičky a zadné bubny(po 150 tis.), obe poloosi, zadné(1x) a predné čapy(2x), čapy riadenia(1x), tyčky stabilizátora predné (3x).
Hrdzavie menej ako 1,8TDDi(neviem, kde či sa to vyrába inej fabrike). Hrdzavie podvozok a nosníky v zadnej časti, piate dvere. Dvere hrdzavejú v spodnej časti z vnútornej strany. Je to prekryté nevhodným tmelom a ešte spodnou tesniacou gumou.
Čo sa týka spoľahlivosti je spoľahlivé, nenechalo ma nikde visieť.
Mám ešte druhé 1,8TDDI - spoľahlivé tiež, ale to ma nechalo 2x za 230 tis.. Raz elektronický plyn(vozidlo ostane len na voľnobehu, po vypnutí a zapnutí naskočí do normálneho režimu) a druhý krát dobíjanie - diódový môstik je poddimenzovaný. Ostatné závady a spotrebný materiál je rovnaký. Spotreba 5,5.
Kolega má 1,6 benzín - je podstatne živší ako 1,4, ale menej pružný ako 1,8TDDI. Je spoľahlivý, len za studena tiež kolíšu otáčky a raz menil myslím vysokonapäťové káble.
Myslím si osobne že 1,6 benzín a 1,8TDDi sú najspoľahlivejšou voľbou. TDci by som sa vyhnul veľkým oblúkom a 1,6 zvlášť(pozri koľko ich je v ponuke v bazári a v akej nízkej cene) pokiaľ jazdia je dobre, ale myslím že nie je stavaný na viac ako 250 tis. km. Na fórach je toho popísané o nich dosť. .
Pokiaľ chceš Mondeo tak pokiaľ ti nevadí možno subjektívne väčší hluk, tak TDDI(66kw spoľahlivejší, ale lenivší, lepšie 85kw - tam skontroluj dvojhmotu).
TDCI neber, aj tie po roku 2003 majú dosť problémov so vstrekmi, turbom a dvojhmotou. Sused sa nevie doplatiť...
A pokiaľ chceš možno najspoľahlivejší európsky motor tak 1,8 alebo 2l benzín(líšia sa len vŕtaním a výkonom, inak sú rovnaké) sú aj v Mazde 6.
Jazdné vlastnosti sú fakt dobré, ak sa staráš o čapy na nápravách aj u Focusa aj u Mondea. V serpentínach VW, Audi, a spol na nich nemá. Lepšia bola len Nissan Primera stará a BMW. Vyskúšaj na Šturci a budeš vedieť, čo je s motorom a podvozkom. Veľa šťastia s výberom.
elektronický plyn, kolísanie otáčok(klapka+ voľnobežný ventil), občasné padanie ručičky rýchlomera, regulátor ventilátora vetrania, sťahovanie okien - únava materiálu v spínači.
Potom spotrebák - kotúče, doštičky a zadné bubny(po 150 tis.), obe poloosi, zadné(1x) a predné čapy(2x), čapy riadenia(1x), tyčky stabilizátora predné (3x).
Hrdzavie menej ako 1,8TDDi(neviem, kde či sa to vyrába inej fabrike). Hrdzavie podvozok a nosníky v zadnej časti, piate dvere. Dvere hrdzavejú v spodnej časti z vnútornej strany. Je to prekryté nevhodným tmelom a ešte spodnou tesniacou gumou.
Čo sa týka spoľahlivosti je spoľahlivé, nenechalo ma nikde visieť.
Mám ešte druhé 1,8TDDI - spoľahlivé tiež, ale to ma nechalo 2x za 230 tis.. Raz elektronický plyn(vozidlo ostane len na voľnobehu, po vypnutí a zapnutí naskočí do normálneho režimu) a druhý krát dobíjanie - diódový môstik je poddimenzovaný. Ostatné závady a spotrebný materiál je rovnaký. Spotreba 5,5.
Kolega má 1,6 benzín - je podstatne živší ako 1,4, ale menej pružný ako 1,8TDDI. Je spoľahlivý, len za studena tiež kolíšu otáčky a raz menil myslím vysokonapäťové káble.
Myslím si osobne že 1,6 benzín a 1,8TDDi sú najspoľahlivejšou voľbou. TDci by som sa vyhnul veľkým oblúkom a 1,6 zvlášť(pozri koľko ich je v ponuke v bazári a v akej nízkej cene) pokiaľ jazdia je dobre, ale myslím že nie je stavaný na viac ako 250 tis. km. Na fórach je toho popísané o nich dosť. .
Pokiaľ chceš Mondeo tak pokiaľ ti nevadí možno subjektívne väčší hluk, tak TDDI(66kw spoľahlivejší, ale lenivší, lepšie 85kw - tam skontroluj dvojhmotu).
TDCI neber, aj tie po roku 2003 majú dosť problémov so vstrekmi, turbom a dvojhmotou. Sused sa nevie doplatiť...
A pokiaľ chceš možno najspoľahlivejší európsky motor tak 1,8 alebo 2l benzín(líšia sa len vŕtaním a výkonom, inak sú rovnaké) sú aj v Mazde 6.
Jazdné vlastnosti sú fakt dobré, ak sa staráš o čapy na nápravách aj u Focusa aj u Mondea. V serpentínach VW, Audi, a spol na nich nemá. Lepšia bola len Nissan Primera stará a BMW. Vyskúšaj na Šturci a budeš vedieť, čo je s motorom a podvozkom. Veľa šťastia s výberom.
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15 Zdieľať na Facebook
Korózia
Fakt je že Ford vôbec nezinkuje. FF II má už lepšiu antikoróznu ochranu, ale neni to zinok. Ja by som riešil buď renault megane, alebo Fiat Stilo, za 5 000 ečiek (niekedy aj menej) máš 2004 zinkovanú, bezpečnú s dobrým motorom (1.9 JTD, resp. DCI). Ak niekto napíše že rencky a fiatky sa kazia, kolega sedí vedľa má a za rok nasypal do vyššie ospevovaného TDDI 3.000 ečiek. Takže asi tak.
-
- Príspevky: 125
- Dátum registrácie: 11.09.2007 19:45 Zdieľať na Facebook
Re: Korózia
Myslím, že Focus je niekde inde ako tie tvoje spomenuté modely. A výrok, že DCI je spoľahlivejšie ako TDDi ma rozosmieva. Za 5000€ si kúpi prakticky bezúdržbový rokmi overený 1.6 benzín s celkom priateľnou spotrebou v dobrom stave ;) . Porovnávať podvozok focusa s ostatnými v triede myslím nemá zmysel, jedine novšia Mazda 3 sa s ním môže rovnať. Viacprvkové zavesenie je možno pokladať za prvok aktívnej bezpečnosti.corallo napísal:Fakt je že Ford vôbec nezinkuje. FF II má už lepšiu antikoróznu ochranu, ale neni to zinok. Ja by som riešil buď renault megane, alebo Fiat Stilo, za 5 000 ečiek (niekedy aj menej) máš 2004 zinkovanú, bezpečnú s dobrým motorom (1.9 JTD, resp. DCI). Ak niekto napíše že rencky a fiatky sa kazia, kolega sedí vedľa má a za rok nasypal do vyššie ospevovaného TDDI 3.000 ečiek. Takže asi tak.
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15 Zdieľať na Facebook
Re: Korózia
A ako kde inde je focus? Iste Dci nie je menej spoľahlivý ako TDDI, veľa však záleží od majiteľa. Asi preto že TDDI boli vynikajúce motory začali do fordov montovať motory PSA že? Nehnevaj sa ale bezúdržbové auto som ešte nevidel a ford už vôbec nie. Podvozok môže byť lepší, to oznávam, ale mne osobne to nevyváži fakt, že ako forda, tak mazdy korodujúsimie69 napísal:Myslím, že Focus je niekde inde ako tie tvoje spomenuté modely. A výrok, že DCI je spoľahlivejšie ako TDDi ma rozosmieva. Za 5000€ si kúpi prakticky bezúdržbový rokmi overený 1.6 benzín s celkom priateľnou spotrebou v dobrom stave ;) . Porovnávať podvozok focusa s ostatnými v triede myslím nemá zmysel, jedine novšia Mazda 3 sa s ním môže rovnať. Viacprvkové zavesenie je možno pokladať za prvok aktívnej bezpečnosti.corallo napísal:Fakt je že Ford vôbec nezinkuje. FF II má už lepšiu antikoróznu ochranu, ale neni to zinok. Ja by som riešil buď renault megane, alebo Fiat Stilo, za 5 000 ečiek (niekedy aj menej) máš 2004 zinkovanú, bezpečnú s dobrým motorom (1.9 JTD, resp. DCI). Ak niekto napíše že rencky a fiatky sa kazia, kolega sedí vedľa má a za rok nasypal do vyššie ospevovaného TDDI 3.000 ečiek. Takže asi tak.
-
- Príspevky: 1165
- Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03 Zdieľať na Facebook
Re: KorĂłzia
Samozrejme, že Ford Focus II, vyrábaný od roku 2004 má pozinkovanú karosériucorallo napísal: FF II má už lepšiu antikoróznu ochranu, ale neni to zinok. .
-
- Príspevky: 141
- Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15 Zdieľať na Facebook
Re: Korózia
Blbosť, od roku 2004 má lepšiu antikoróznu úpravu - myslím až 12 vrstiev, ale nie zinok!!!!!Cham napísal:Samozrejme, že Ford Focus II, vyrábaný od roku 2004 má pozinkovanú karosériucorallo napísal: FF II má už lepšiu antikoróznu ochranu, ale neni to zinok. .
-
- Príspevky: 242
- Dátum registrácie: 23.08.2008 12:32 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 50 neregistrovaných