Ford focus c-max 2,0 tdci 100 kw bez dpf - frp senzor
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 01.10.2008 15:23 Zdieľať na Facebook
Ford focus c-max 2,0 tdci 100 kw bez dpf - frp senzor
Dobrý deň,
nakoľko dlho sledujem toto forum a veľa krát mi aj pomohlo, chcem sa na Vás obrátiť o pomoc.
Auto z predmetu občas naštartovalo na brnk, niekedy viac točilo (napr. 5-6 sekund)a až potom naštartovalo. popritom pri jazde strácalo výkon a velakrát keď som stlačil plyn, tak ako by motor ešte dusilo, musel som jemne pridávať, inokedy išlo Ok. Hlási mi chybu P091 FRP senzor - Signal is above maximum Threshold a niekedy P0642 - Sensor Reference Voltage 'A' Circuit Low
a uplne občasne - neviem kod ale hlasenie problém s turbom.
Keď som si pozeral diagnostiku pred tým, a dal zobraziť tlak v comonn raile - pri štartovaní sa zvýšil z nuly a potom naštartoval. po vypnutí motora postupne klesal na nulu. Teraz mi neklesne na nulu, ukazuje mi 179990kPa a stále ukazuje rovnakú hodnotu a nenaštaruje. Primárnu chybu beriem P0191 (zvyšné su podĺa mňa súvisiace) a k tomuto sa chcem opýtať, tlak v CR ma byť po vypnutí postupne 0, alebo ma kvôli lepšiemu štartovaniu držať určitý tlak pre opätovné štartovanie? - potrebujem vedieť odpoveď pre pokročenie v zisteni problému, potom chcem zistiť či je problém v samotnom FRP senzore na rampe, alebo v regulačnom ventile na CR čerpadle.(Ak postupujem mylne, prosím opravte ma) Ďakujem za pomoc. M.
nakoľko dlho sledujem toto forum a veľa krát mi aj pomohlo, chcem sa na Vás obrátiť o pomoc.
Auto z predmetu občas naštartovalo na brnk, niekedy viac točilo (napr. 5-6 sekund)a až potom naštartovalo. popritom pri jazde strácalo výkon a velakrát keď som stlačil plyn, tak ako by motor ešte dusilo, musel som jemne pridávať, inokedy išlo Ok. Hlási mi chybu P091 FRP senzor - Signal is above maximum Threshold a niekedy P0642 - Sensor Reference Voltage 'A' Circuit Low
a uplne občasne - neviem kod ale hlasenie problém s turbom.
Keď som si pozeral diagnostiku pred tým, a dal zobraziť tlak v comonn raile - pri štartovaní sa zvýšil z nuly a potom naštartoval. po vypnutí motora postupne klesal na nulu. Teraz mi neklesne na nulu, ukazuje mi 179990kPa a stále ukazuje rovnakú hodnotu a nenaštaruje. Primárnu chybu beriem P0191 (zvyšné su podĺa mňa súvisiace) a k tomuto sa chcem opýtať, tlak v CR ma byť po vypnutí postupne 0, alebo ma kvôli lepšiemu štartovaniu držať určitý tlak pre opätovné štartovanie? - potrebujem vedieť odpoveď pre pokročenie v zisteni problému, potom chcem zistiť či je problém v samotnom FRP senzore na rampe, alebo v regulačnom ventile na CR čerpadle.(Ak postupujem mylne, prosím opravte ma) Ďakujem za pomoc. M.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ten snímač ak nemení hodnotu je zrejme po smrti.Je to integrovaný menič tlaku na napätie a nepridá do úvahy aby povedzme regulácia odišla takým spôsobom že sa tlak meniť nebude.Aj technicky je to rozdelené tak,že určitý tlak sa dosiahne mechanickou reguláciou,tj vznikol by aj pri vadnej elektrike,a nad ten tlak už potom funguje elektrická regulácia ktorá ten základný tlak navýši podľa potreby.Takže ten základný tlak zabezpečí regulátor aj bez elektrického pripojenia.Z toho mne osobne vychádza že tlak sa meniť musí a teda vykázaný tiež musí byť.Pokiaľ je teda nemenný,bude snímač zlý.
Niektoré CR-ká sú riešené tak že aj s odpojeným snímačom štartujú nakolko absencia signálu pre RJ spôsobí že navolí režim určitého tlaku (stačí pre štart a malé zaťaženie) a riadenie vstreku podriadi dĺžkou impulzu pre vstrek.Tam sa používajú tuším až tri spôsoby regulácie paliva.Inak každý z týchto snímačov sa oplatí merať aj na prítomnosť kostry,napájania a základného napätia po otočení klúča a bez tlaku.Ak robí vrásky na čele a nemá sa stať nočnou morou,treba si cez autofra objednať za pár halierov obe základné položky.Ja som kupoval cakomprask čerpadlo !! z reguláciou aj z rampou a snímačom tlaku za celkove 145 .-e proste to nie je SVK,akurát si treba dozrieť na hodnotenie predávajúceho nech má aspoň tých 99% pozitívnych hodnotení.Každopádne sa mi páči ak niekto je všímavý ak už raz diagnostiku vlastní,tak nech aj má z nej patričný benefit,to nie je o tom vlastníctve,ale o ochote používať mozog a logiku.Obe veci totiž čochvíľa zakapú
Niektoré CR-ká sú riešené tak že aj s odpojeným snímačom štartujú nakolko absencia signálu pre RJ spôsobí že navolí režim určitého tlaku (stačí pre štart a malé zaťaženie) a riadenie vstreku podriadi dĺžkou impulzu pre vstrek.Tam sa používajú tuším až tri spôsoby regulácie paliva.Inak každý z týchto snímačov sa oplatí merať aj na prítomnosť kostry,napájania a základného napätia po otočení klúča a bez tlaku.Ak robí vrásky na čele a nemá sa stať nočnou morou,treba si cez autofra objednať za pár halierov obe základné položky.Ja som kupoval cakomprask čerpadlo !! z reguláciou aj z rampou a snímačom tlaku za celkove 145 .-e proste to nie je SVK,akurát si treba dozrieť na hodnotenie predávajúceho nech má aspoň tých 99% pozitívnych hodnotení.Každopádne sa mi páči ak niekto je všímavý ak už raz diagnostiku vlastní,tak nech aj má z nej patričný benefit,to nie je o tom vlastníctve,ale o ochote používať mozog a logiku.Obe veci totiž čochvíľa zakapú
-
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 01.10.2008 15:23 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za odpoveď, pomohli ste mi. No nevlastním normálnu diagnostiku konkr. na ford, no aj pomocou ELM a forscan programu sa mi darí zistiť potrebné údaje(naštastie pre toto auto ponúka veľa údajov live hodnôt, aj keď sa len učím - hobby, nie je toto moja práca ale záľuba.) Skúsim teda aj naštartovať po odpojení senzoru, a hlavne ďakujem za vysvetlenie funkčnosti ventilu. Klobúk dole, keby Vás bolo viac....
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 20.01.2014 00:00 Zdieľať na Facebook
Re: Ford focus c-max 2,0 tdci 100 kw bez dpf - frp senzor
Moje Volvo 2.0D má presne ten istý motor, a keďže sledujem aj zahraničné Volvo fóra tak môžem uviesť, že rovnaké príznaky mnohým majiteľom pôsobila zasekávajúca škrtiaca klapka.. bud preto lebo bola znečistená od splodín EGR ventil ktorý fuka priamo do jej oblasti, alebo preto lebo plastový obal klapky sa zdeformoval a tým pádom zabránil voľnému pohybu škrtiacej klapky.misino251 napísal: Auto z predmetu občas naštartovalo na brnk, niekedy viac točilo (napr. 5-6 sekund)a až potom naštartovalo. popritom pri jazde strácalo výkon a velakrát keď som stlačil plyn, tak ako by motor ešte dusilo, musel som jemne pridávať, inokedy išlo Ok.
Niekedy ju stačí vyčistiť, inokedy ju treba bud vymeniť, alebo pozrieť presne kde sa tá klapka zadrháva a kúsok od nej odpilníkovať.
Stoji to za pokus, lebo je to zadarmo, a len otázkou troch torx skrutiek a jedná matica
Foto návod: http://www.volvoforums.org.uk/showthrea ... ottle+body
-
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 01.10.2008 15:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 07.03.2012 07:30 Zdieľať na Facebook
neviem ci je rampa rovnaka ako na 1,6, tam sa jedna o pomerne castu zavadu ked snimac je konci rampy a pribudanim km sa tam tlacia spiny ktore nasledne zrejme blokuju potrebny priehyb snimaca - pri obcasnych problemoch sa castokrat podarilo odstranit problem pridavanim aditiva do paliva na precistenie, niekedy treba snimac vymenit, na 1,6 je dodavany len spolu s railom, ludia to menia aj samotny snimac z pouziteho railu, treba zobrat do uvahy ze treba aby to tesnilo pri 1600 bar...
na Ford fore je na tuto temu pomerne dost...
pri starte RJ nepusti start pokial tlak paliva nedosiahne predpisanu hodnotu-asi okolo 160bar, aby bolo zaistene dostatocne rozprasenie paliva - kvoli produkcii emisii...
na Ford fore je na tuto temu pomerne dost...
pri starte RJ nepusti start pokial tlak paliva nedosiahne predpisanu hodnotu-asi okolo 160bar, aby bolo zaistene dostatocne rozprasenie paliva - kvoli produkcii emisii...
-
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 01.10.2008 15:23 Zdieľať na Facebook
Ďakujem za radu, ale nie je to v tom.
Teraz som len na rychlo(auto mám pred garažou..)skúšal napichnúť diagnostiku a skúšať senzory(postupne odpájať - je to ten na cerpadle zo spodu, nad nim je regulačný ventil.Po jeho odpojení hlási rovnakú chybu a aj tlak, ako keď je zapojený.) Snímač má zničený/rozpadnutý konektor - min. rok som mal auto v servise pre neštartovanie a hovorili že to bol konektor na čerpadle zo spodu, ako som ho chcel teraz vybrať sa zlomil, bol tam asi z časti zalepený a krehký, no vtedy hlasilo inu chybu. Tak to môže byť to, najskôr vyriešim konektor a ak nepomôže vymením komplet snímač.
Otázka na p. Hlavatého: Keď kúpim druhý konektor z iného auta, a naspajkujem na kable v aute a poriadne zaizolujem, nemalo by to meniť signál zo senzora? Ďakujem,M.
Teraz som len na rychlo(auto mám pred garažou..)skúšal napichnúť diagnostiku a skúšať senzory(postupne odpájať - je to ten na cerpadle zo spodu, nad nim je regulačný ventil.Po jeho odpojení hlási rovnakú chybu a aj tlak, ako keď je zapojený.) Snímač má zničený/rozpadnutý konektor - min. rok som mal auto v servise pre neštartovanie a hovorili že to bol konektor na čerpadle zo spodu, ako som ho chcel teraz vybrať sa zlomil, bol tam asi z časti zalepený a krehký, no vtedy hlasilo inu chybu. Tak to môže byť to, najskôr vyriešim konektor a ak nepomôže vymením komplet snímač.
Otázka na p. Hlavatého: Keď kúpim druhý konektor z iného auta, a naspajkujem na kable v aute a poriadne zaizolujem, nemalo by to meniť signál zo senzora? Ďakujem,M.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 01.10.2008 15:23 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných