Ford Focus 2009, 1.8 TDCI 85 kw - klepotajúci zotrvačník
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
zase s tym bicyklom to netreba prehanat... takto sa nepohneme dopredu.
5rocny Focus v porovnani s cenovkou noveho stratil obrovske kvantum penazi na hodnote, bohuzial, tak to ale bude so vsetkymi novymi autami.
Nejake lahke reakcie :
>> Neviem či to bolo vodičom, ale som si istý, že dnešná doba neprodukuje trvacne autá.
absolutne spravne. Zase 52.000km by este mohli vydrzat bez rozpadnutia, avsak co chcem ked sa Polo za takmer 15.000eur nedozije 23.000km bez fyzickej vymeny prevodovky a svietenia kontrolky motora kde podla vyjadrenia autorizaku "turbo nebolo dostatocne nieco". Oprava chyby v tom druhom pripade spocivala vo vymazani diagnostikou.
>> Či už ja alebo otec, sme radili stupne v rozsahu 2000 až 2500 otáčok
toto rozhodne nie je zle.
>> reakcia motora na stlacenie plynu bola oneskorená, bez medziplynu bol problém sa pohnúť pri stupani,
neviem ako sa bavime o medziplyne pri pohnuti, ked sa rozbieham z nuly tak tam nema co robit medziplyn (medziplyn sa pouziva jedine pri podradovani z vyssich prevodov dole). To prve je vsak rozhodne divne, to sa na ziadnom modernom aute nemoze vyskytnut i ked nevieme co konkretne je oneskorena reakcia - proste je to divne.
>> Prvou úpravou sa reakcia motora na stlacenie plynu zlepšilo,šla dole spotreba, auto žralo v meste cez 9 litrov
uff ?
>> Dalsim problémom bolo veľké turbo, ktoré potrebovalo čas na roztocenie
ver mi ze seriovy Ford Focus nevie co je velke turbo a uz vobec nie zotrvacnost resp. cas potrebny na roztocenie.
Ako neodpravit ? Bohuzial uz to bolo napisane, tu nestastnu dvojhmotu proste treba vymenit. Dobra sprava : mimo autorizaku zozenies kompletnu sadu spojka/dvojhmota za priblizne 315eur-350eur, takze dvojhmotu samotnu radovo okolo 200eur. Robota k tomu a mas 300 az 350eur mimo autorizaku, samozrejme s tym ze spojka sa nemeni a nie je ohoblovana.
Samozrejme vsetko za predpokladu ze je to naozaj dvojhmota.
Nejdem moc rypat ale zratal si si ci sa ti za 5 rokov jazdenie na diesliku a 52.000km oplatilo oproti benzinu ? Obycajne to byva tak ze navratnost investicie BEZ PORUCHY (oj pockaj ked dojde na DPF) je zhruba 100.000km az 140.000km, zavisi od cenovej politiky konkretneho vyrobcu, rozlicnych akcii a zliav pri predaji a tak.
5rocny Focus v porovnani s cenovkou noveho stratil obrovske kvantum penazi na hodnote, bohuzial, tak to ale bude so vsetkymi novymi autami.
Nejake lahke reakcie :
>> Neviem či to bolo vodičom, ale som si istý, že dnešná doba neprodukuje trvacne autá.
absolutne spravne. Zase 52.000km by este mohli vydrzat bez rozpadnutia, avsak co chcem ked sa Polo za takmer 15.000eur nedozije 23.000km bez fyzickej vymeny prevodovky a svietenia kontrolky motora kde podla vyjadrenia autorizaku "turbo nebolo dostatocne nieco". Oprava chyby v tom druhom pripade spocivala vo vymazani diagnostikou.
>> Či už ja alebo otec, sme radili stupne v rozsahu 2000 až 2500 otáčok
toto rozhodne nie je zle.
>> reakcia motora na stlacenie plynu bola oneskorená, bez medziplynu bol problém sa pohnúť pri stupani,
neviem ako sa bavime o medziplyne pri pohnuti, ked sa rozbieham z nuly tak tam nema co robit medziplyn (medziplyn sa pouziva jedine pri podradovani z vyssich prevodov dole). To prve je vsak rozhodne divne, to sa na ziadnom modernom aute nemoze vyskytnut i ked nevieme co konkretne je oneskorena reakcia - proste je to divne.
>> Prvou úpravou sa reakcia motora na stlacenie plynu zlepšilo,šla dole spotreba, auto žralo v meste cez 9 litrov
uff ?
>> Dalsim problémom bolo veľké turbo, ktoré potrebovalo čas na roztocenie
ver mi ze seriovy Ford Focus nevie co je velke turbo a uz vobec nie zotrvacnost resp. cas potrebny na roztocenie.
Ako neodpravit ? Bohuzial uz to bolo napisane, tu nestastnu dvojhmotu proste treba vymenit. Dobra sprava : mimo autorizaku zozenies kompletnu sadu spojka/dvojhmota za priblizne 315eur-350eur, takze dvojhmotu samotnu radovo okolo 200eur. Robota k tomu a mas 300 az 350eur mimo autorizaku, samozrejme s tym ze spojka sa nemeni a nie je ohoblovana.
Samozrejme vsetko za predpokladu ze je to naozaj dvojhmota.
Nejdem moc rypat ale zratal si si ci sa ti za 5 rokov jazdenie na diesliku a 52.000km oplatilo oproti benzinu ? Obycajne to byva tak ze navratnost investicie BEZ PORUCHY (oj pockaj ked dojde na DPF) je zhruba 100.000km az 140.000km, zavisi od cenovej politiky konkretneho vyrobcu, rozlicnych akcii a zliav pri predaji a tak.
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 31.08.2008 11:19 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 31.08.2008 11:19 Zdieľať na Facebook
Áno, taký nizky výkon to málo. V čase keď bol daný software zotrvacnik slapal.
Naposledy upravil/-a lapsho v 23.10.2014 11:24, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 31.08.2008 11:19 Zdieľať na Facebook
Či sa oplatilo, auto bolo kúpené za cenu benzinu v Nowom Saczi. Keby sa neposral zotrvacnik, tak by ma diesel nevyšiel o nič drahšie ako benzín.
Naposledy upravil/-a lapsho v 23.10.2014 11:23, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 31.08.2008 11:19 Zdieľať na Facebook
Bolo mi povedané, že sa musí meniť len komplet, samotné sa meniť vraj nedá resp. neodporúča
Naposledy upravil/-a lapsho v 23.10.2014 11:25, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Zopakujem co som tu na fore uz viac krat povedal. Servisujem vela Fordov (95% 2,0 96-103kW) Spojka, vzotrvak, turbo, cerpadlo, vstreky - najskor po prekroceni 500 000km. Ale vsetky auta jazdia DLHE dialnicne trasy.
EGR OFF samozrejme hned na zaciatku.
DPF sa tiez nebojim nakolko novy pre 2,0-2,2 stoji do 300€ (kvalitna druhovyroba)
48 km je tak na zohriatie motora...
EGR OFF samozrejme hned na zaciatku.
DPF sa tiez nebojim nakolko novy pre 2,0-2,2 stoji do 300€ (kvalitna druhovyroba)
48 km je tak na zohriatie motora...
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Erik, dam to precitat mojmu kamaratovi ktory kupil dovezene Mondeo 2.0d 96kW z najlepsieho autobazaru vo Velkom Bieli ci kerej riti sme to boli, 6rocne, 96.000km, bez servisnej knizky, bez akejkolvek diagnostiky a potom sa sialene cudoval ze mu odisla spojka pri "130.000km", ze prevodovka nevedela zaradit spiatocku asi od 110.000km ked bola studena a ze dvojhmota sa zacala hlasit pri 140.000km kde to auto proste predal Samozrejme ze ani jedno jedine auto v tom bazari nemalo viac ako 140.000km.
uznavam ze pripad v tejto teme je inaksi, nove auto od garantovanej nuly kilometrov.
uznavam ze pripad v tejto teme je inaksi, nove auto od garantovanej nuly kilometrov.
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
rozmach TDi nastal s potrebou obcanov a firiem prekonat denne minimalne 100 km po nemeckej dialnici neobmedzenou rychlostou.
Nemec ktory denne dochadza 200 km po dialnici a firma ktora bezne za den urobi 500 km po dialnici si to zakupila.
Slovensky kajnsmetke narod si ich kupuje na 2 km do roboty, 2 km do Tesca a nasledne 2 km pre decka do skoly bo usetria 1,2 litra paliva a nafta je sakra lacnejsia o 0,20 EUR na liter, cize bomba kseft a zarobene ako prasa...
Japonci dodnes nechapu naco je nam v EU rakovinotvorny problemovy naftozrut a hlavne osadeny v meste. Odpovedou Japonska je hybrid, odpovedou Nemecka bol zakaz vjazdu vlastnych TDi Das aut do centra...
Ja len stale obdivujem ako dlho trva Slovakovi pochopit kolko je vysledok pri usporach na diesloch - jednoducha rovnica
1+1-5 = -3 kde 1 je uspora za PHM a 5 naklady na opravu diesla...
Nemec ktory denne dochadza 200 km po dialnici a firma ktora bezne za den urobi 500 km po dialnici si to zakupila.
Slovensky kajnsmetke narod si ich kupuje na 2 km do roboty, 2 km do Tesca a nasledne 2 km pre decka do skoly bo usetria 1,2 litra paliva a nafta je sakra lacnejsia o 0,20 EUR na liter, cize bomba kseft a zarobene ako prasa...
Japonci dodnes nechapu naco je nam v EU rakovinotvorny problemovy naftozrut a hlavne osadeny v meste. Odpovedou Japonska je hybrid, odpovedou Nemecka bol zakaz vjazdu vlastnych TDi Das aut do centra...
Ja len stale obdivujem ako dlho trva Slovakovi pochopit kolko je vysledok pri usporach na diesloch - jednoducha rovnica
1+1-5 = -3 kde 1 je uspora za PHM a 5 naklady na opravu diesla...
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 31.08.2008 11:19 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 31.08.2008 11:19 Zdieľať na Facebook
Keď pozriem na jedného dovozcu a z jeho 120 áut je 115 v nafta a 110 automatoch, tak štatistiku si urobim sám. V mojom okolí je dosť octavii a s tdi, len jeden sused má novú a benzinovu, tie 1.2tsi so spoľahlivosťou asi nikto nedotiahne z DE alebo B, NL na Slovensko. Keď si myslíš, že je ich dovezenych v pomere 50:50 t.j. Benzín, nafta, tak ojebeš len sám seba.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných