Ford Focus 1.8 TDDI - servis
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54 Zdieľať na Facebook
Ford Focus 1.8 TDDI - servis
Zdravím,
mám pár otázok ohľadom môjho Focusa. Pred mesiacom som kúpil 98čku, nepojazdnú. Problémom bolo ono často spomínané palivové čerpadlo. Auto už jazdí len som narazil na pár problémov ktoré som aj od staršieho auta očakával a rád by som ich aj vyriešil keďže ma zatiaľ auto zatiaľ veľa nestálo a chcem doň investovať.
Takže ak má niekto kúsok času, poprosím o rady.
Prvým problémom je štartovanie. Auto ráno ak je studený motor naskočí až po pár sekundách (ničí mi to batériu). Ak je už ale motor čo i len trocha zahriaty, štartuje skvele. Môže to byť štartovacou dávkou? Žhaviče asi nie však?
Druhý problém je cvakanie od predovky alebo spojky, to neviem, keď preradím na vyšší či nižší stupeň, pri uvoľňovaní spojkového pedálu a pridaní plynu mi slabo trhne od motora. Môže to byť spojka alebo homokinetické kĺby? To všetko aj keď pedále ovládam jemne a pomaly, iba občas to necukne. Spojka ale pri rozbehu na jednotke netrasie.
Ďalej so spojkou spojené. Stojace auto pri natočenom motore spod blatníka vydáva šúchajúci/trecí zvuk. Ak stlačím spojku, začne to šušťať ešte viac. Odchádza celá spojka alebo len lamela? Je ju potrebné rozobrať ak netrasie a ani neprešmykuje ani pri plnom plyne do kopca?
Ak sa niekto nájde, vopred ďakujem za postrehy a podnety.
mám pár otázok ohľadom môjho Focusa. Pred mesiacom som kúpil 98čku, nepojazdnú. Problémom bolo ono často spomínané palivové čerpadlo. Auto už jazdí len som narazil na pár problémov ktoré som aj od staršieho auta očakával a rád by som ich aj vyriešil keďže ma zatiaľ auto zatiaľ veľa nestálo a chcem doň investovať.
Takže ak má niekto kúsok času, poprosím o rady.
Prvým problémom je štartovanie. Auto ráno ak je studený motor naskočí až po pár sekundách (ničí mi to batériu). Ak je už ale motor čo i len trocha zahriaty, štartuje skvele. Môže to byť štartovacou dávkou? Žhaviče asi nie však?
Druhý problém je cvakanie od predovky alebo spojky, to neviem, keď preradím na vyšší či nižší stupeň, pri uvoľňovaní spojkového pedálu a pridaní plynu mi slabo trhne od motora. Môže to byť spojka alebo homokinetické kĺby? To všetko aj keď pedále ovládam jemne a pomaly, iba občas to necukne. Spojka ale pri rozbehu na jednotke netrasie.
Ďalej so spojkou spojené. Stojace auto pri natočenom motore spod blatníka vydáva šúchajúci/trecí zvuk. Ak stlačím spojku, začne to šušťať ešte viac. Odchádza celá spojka alebo len lamela? Je ju potrebné rozobrať ak netrasie a ani neprešmykuje ani pri plnom plyne do kopca?
Ak sa niekto nájde, vopred ďakujem za postrehy a podnety.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Ak to zle startuje studene, teda po starte motor nejde celkom hladko, pravidelne, na vsetky valce (teda vynechava a po chvilke sa to zrovna), docela to aj zacmudi, tak zrejma budu to tie zhavice, ale to sa da zmerat, teda ci ich vobec zapina a ak ano, tak kolko ich je este funkcnych.
Startovacou davkov sa riesi teply start.
A k tej spojke. Myslim, ze ti tam suchoce spojkove lozisko, teda, ked pises, ze po stlaceni pedala sa ten zvuk zosili. Ale este si pockaj na vyjadrenia tunajsich guru fora. Oni su znali a ochotni. A pokial sa slusne spravas, tak su aj oni velmi mili.
Startovacou davkov sa riesi teply start.
A k tej spojke. Myslim, ze ti tam suchoce spojkove lozisko, teda, ked pises, ze po stlaceni pedala sa ten zvuk zosili. Ale este si pockaj na vyjadrenia tunajsich guru fora. Oni su znali a ochotni. A pokial sa slusne spravas, tak su aj oni velmi mili.
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
Jaj, jaj, jaj... Vybral si si naozaj jeden z najhorších možných turbodieslov, aké uvideli svetlo sveta. Môj známy ho mal, dôkladne ho servisoval, jazdil normálne. A čo sa stalo - na ceste v zahraničí kľaklo turbo, mal okolo 230.000km a keďže servisáci videli zlatý groš, dodrbali tam ešte nejaké veci, aby "turista" platil, až sa skoro nedoplatil... Ale to už je iná pesnička.
Bola to veľmi zlá voľba, nuž ale aj tak Ti prajem, aby si auto dal do poriadku s čo možno najnižšími investíciami.
Omnoho, omnoho lepšia voľba by bola Focus s 1.6 benzínom. Nežere to síce 5l/100km, ale zas problémov má ďaleko menej.
Bola to veľmi zlá voľba, nuž ale aj tak Ti prajem, aby si auto dal do poriadku s čo možno najnižšími investíciami.
Omnoho, omnoho lepšia voľba by bola Focus s 1.6 benzínom. Nežere to síce 5l/100km, ale zas problémov má ďaleko menej.
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 13.01.2009 23:14 Zdieľať na Facebook
Ahoj, tak čo sa týka toho štartu, je to relatívne normálne. Keď si už riešil čerpadlo, tak by malo dávkovať palivo rovnomerne do všetkých valcov. S tryskami väčšinou neboli problémy v týchto motoroch. Ale ako bolo povedané premeraj resp. radšej vymeň žhaviče. Nie sú drahé napr. ja mám starline žhaviče a nemal som celú zimu problém aj keď boli tuhé mrazy. Fakt dávaj pozor na žhaviče lebo stačí jeden nefunkčný a štart sa brutálne zhorší. A k spojke len toľko, že zrejme je tak opotrebovaná nakoľko zrejme nevieš ako jazdil predchádzajúci majiteľ. Pokiaľ nešmýka nerieš. A reči typu najhorší diesel nepočúvaj. A keď niekto dal opraviť čerpadlo za 700 eciek v tomto motore tak zrejme nie je kompletný.
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
To je skvelý nápad. Keď človek človeku v dobrom napíše, že kúpil jeden z najhorších dieslov na trhu, tak na to kašlať. Iste, už to kúpil, už sa s tým veľa napraviť nedá...A reči typu najhorší diesel nepočúvaj.
Mňa zaujíma, čo človeka donúti si kúpiť starý, hlučný a mimoriadne nespoľahlivý turbodiesel, ktorý navyše nemá ani nízku spotrebu? Čo ho k tomu vedie? Nech napíše, lebo mňa to veľmi zaujíma.
Vrážať prachy do starého "vydojeného" diesla sú navždy stratené peniaze.
Aj moji známi si to mysleli, keď ho kúpili ako nové. Po 230.000km boli s tým samé problémy. Koľko máš na tachometri?Prečo myslíš, že je to najhorší turbodiesel? Ja myslím, že to nie je pravda.
-
- Príspevky: 22
- Dátum registrácie: 13.01.2009 23:14 Zdieľať na Facebook
No musím povedať, že aj o mojom motore 1.8TD 65kW som počul hrôzostrašné historky a reči typu "ešte pár tisíc km a kľakne" dokonca mi mechanik sväto sväte prisahal že z môjho motora už nič, treba ho vymeniť. Netrebalo, ale keby som počúval takéto bláboly tak jednoznačne jazdím na vydojenom passate 1.9TDI na ktorom sa nikdy nič nepokazí. A ešte k tvojmu známemu, keď mu kľaklo jednoducho riešené turbo tak asi vedelo prečo. A isto nekľaklo zo dňa na deň. Môj otec má Lagunu II 1.9dCi tiež to najhoršie na svete, ale keďže sa o ňu stará tak fachčí stále a dobre. Čiže ja som tiež už riešil čerpadlo, ale namiesto toho aby som ho dal prvému cvokovi čo stretnem som si najprv pozisťoval kam s ním, a ver či never čerpadlo mi utesnil a nastavil za 30 eciek a nie 700 ty vole. To je môj názor a moja skúsenosť.
-
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54 Zdieľať na Facebook
Petko3T - vďaka za podnety. Vymeniť žhaviče nie je problém a s tou spojkou, dal by som ju keď tak maximálne vymeniť. Asi to bude maximálne to ložisko, to je tiež v poriadku,
Sliedic - beriem fakt, že existujú tie lepšie a už preverené nafťáky ale prečo by mal byť práve môj diesel ten z tých horších?
Nemal som prvý diesel a mňa osobne oslovil. A spoľahlisť je relatívna vec. Prvé hľadisko je ako sa dotyčný o motor stará. Druhé, pre teba aktuálnejšie je predispozícia k niečomu. Máš pravdu, že niektorý motor môže byť ´´náchylný´´ na niečo ako napríklad v mojom prípade Focus TDDI palivové čerpadlo, u VW turbá alebo spojky či trysky u francúzov atď. Osobne som s čerpadlom počítal keďže som ho kúpil už nepojazdné a bol som pripravený na jeho výmenu. Čo je na ňom ešte nespoľahlivé? Ja pozerám na to, že dnes sa vyrába inak ako kedysi. Dnes ide hlavne o peniaze v autobiznise a nepovedz, že to tak nie je. Či už turbá, oleje, servisné prehliadky atď. Každá automobilka chce zarobiť a každá a to aj ´´lacná´´ Škoda si za to dnes nechá zaplatiť. Som presvedčený o tom, že dnes sa autá vyrábajú ako spotrebky = niečo čo chvíľu žije a potom lahne. To znamená, že sa dnes do aút montujú hlúposti čo sa kazia za účelom zisku a zastreté kvázi ekológiou alebo vyššími výkonmi či nižšou spotrebou. Tak to dnes je. A áno môj Focus je starý nemoderný diesel ale pokiaľ viem, tak ja nemám twin-scroll turbodúchadlo za X 1000€ či DPF alebo super ultra vysokotlakové trysky čo opäť stoja milión € a sú citlivé na kvalitu nafty, ktorá je u nás na Slovensku veľmi pofidérna atď atď.
Mám starý hlučný diesel, ktorý je navyše lenivý, ochotne sa nevytáča ale s tým, že je určite konštrukčne jednoduchší ako tie dnešné, to je fakt.
A k tomuto : Mňa zaujíma, čo človeka donúti si kúpiť starý, hlučný a mimoriadne nespoľahlivý turbodiesel, ktorý navyše nemá ani nízku spotrebu? Čo ho k tomu vedie? Nech napíše, lebo mňa to veľmi zaujíma.
Starý - na nový nemám, mňa auto stálo 500€ s platnými značkami (nepojazdné) + oprava palivového čerpadla ďalších 500€, čiže výsledok je 1000€, čo je všeobecne smiešna suma za pre mňa pekné, zachovalé a moderné auto vo výbave Ghia s klímou, elektrikou, airbagmi atď. Hlučný nie je. Mal som Octaviu I TDI 81kW, teraz Punto 1.9JTD, Suzuki Liana 1.4DDIS, Peugeot 206 1.4HDI = tieto všetky boli hlučnejšie, rozumej ako traktor.
Iba Mazda 6 wagon 2.0MZR-CD a Clio 1.5 dci šli o čosi tichšie a Fabia 1.9TDI PD porovnateľne.
A zasa sme pri tej spoľahlivosti, dokáž štatistikou
Toyota je určite kvalita, tá si dáva pozor čo dáva do aút ale vždy sa nájde niečo lepšie...
Spotreba? A o koľko viac papá ako ostatné diesle s objemom 1.8 až 2.0 litra? Mne zatiaľ vychádza spotreba ľahko nad 5 litrov, čo myslím, že je slušné a to je zmiešaná. Viac ma bude zaujímať ako sa bude správať s prevahou mesta a naopak - s prevahou okresiek či diaľnic a potom z toho spravím priemer 3:7 v prospech mimo mesta.
Na Octaviu či Clio alebo aj Peugeot to síce nemá, to je fakt ale i tak som spokojný.
RIEŠIŤ liter hore dolu nemá význam
Spotrebu rieš na atmo a turbo benzínoch od 1.4 litra ok?
Takže suma sumárum ma ku kúpe Focusa TDDI viedla finančná úspora. Nafta a benzín bude len drahšia a ja sa spokojne vozím za 1000€ bez problémov.
Ďakujem.
Sliedic - beriem fakt, že existujú tie lepšie a už preverené nafťáky ale prečo by mal byť práve môj diesel ten z tých horších?
Nemal som prvý diesel a mňa osobne oslovil. A spoľahlisť je relatívna vec. Prvé hľadisko je ako sa dotyčný o motor stará. Druhé, pre teba aktuálnejšie je predispozícia k niečomu. Máš pravdu, že niektorý motor môže byť ´´náchylný´´ na niečo ako napríklad v mojom prípade Focus TDDI palivové čerpadlo, u VW turbá alebo spojky či trysky u francúzov atď. Osobne som s čerpadlom počítal keďže som ho kúpil už nepojazdné a bol som pripravený na jeho výmenu. Čo je na ňom ešte nespoľahlivé? Ja pozerám na to, že dnes sa vyrába inak ako kedysi. Dnes ide hlavne o peniaze v autobiznise a nepovedz, že to tak nie je. Či už turbá, oleje, servisné prehliadky atď. Každá automobilka chce zarobiť a každá a to aj ´´lacná´´ Škoda si za to dnes nechá zaplatiť. Som presvedčený o tom, že dnes sa autá vyrábajú ako spotrebky = niečo čo chvíľu žije a potom lahne. To znamená, že sa dnes do aút montujú hlúposti čo sa kazia za účelom zisku a zastreté kvázi ekológiou alebo vyššími výkonmi či nižšou spotrebou. Tak to dnes je. A áno môj Focus je starý nemoderný diesel ale pokiaľ viem, tak ja nemám twin-scroll turbodúchadlo za X 1000€ či DPF alebo super ultra vysokotlakové trysky čo opäť stoja milión € a sú citlivé na kvalitu nafty, ktorá je u nás na Slovensku veľmi pofidérna atď atď.
Mám starý hlučný diesel, ktorý je navyše lenivý, ochotne sa nevytáča ale s tým, že je určite konštrukčne jednoduchší ako tie dnešné, to je fakt.
A k tomuto : Mňa zaujíma, čo človeka donúti si kúpiť starý, hlučný a mimoriadne nespoľahlivý turbodiesel, ktorý navyše nemá ani nízku spotrebu? Čo ho k tomu vedie? Nech napíše, lebo mňa to veľmi zaujíma.
Starý - na nový nemám, mňa auto stálo 500€ s platnými značkami (nepojazdné) + oprava palivového čerpadla ďalších 500€, čiže výsledok je 1000€, čo je všeobecne smiešna suma za pre mňa pekné, zachovalé a moderné auto vo výbave Ghia s klímou, elektrikou, airbagmi atď. Hlučný nie je. Mal som Octaviu I TDI 81kW, teraz Punto 1.9JTD, Suzuki Liana 1.4DDIS, Peugeot 206 1.4HDI = tieto všetky boli hlučnejšie, rozumej ako traktor.
Iba Mazda 6 wagon 2.0MZR-CD a Clio 1.5 dci šli o čosi tichšie a Fabia 1.9TDI PD porovnateľne.
A zasa sme pri tej spoľahlivosti, dokáž štatistikou
Toyota je určite kvalita, tá si dáva pozor čo dáva do aút ale vždy sa nájde niečo lepšie...
Spotreba? A o koľko viac papá ako ostatné diesle s objemom 1.8 až 2.0 litra? Mne zatiaľ vychádza spotreba ľahko nad 5 litrov, čo myslím, že je slušné a to je zmiešaná. Viac ma bude zaujímať ako sa bude správať s prevahou mesta a naopak - s prevahou okresiek či diaľnic a potom z toho spravím priemer 3:7 v prospech mimo mesta.
Na Octaviu či Clio alebo aj Peugeot to síce nemá, to je fakt ale i tak som spokojný.
RIEŠIŤ liter hore dolu nemá význam
Spotrebu rieš na atmo a turbo benzínoch od 1.4 litra ok?
Takže suma sumárum ma ku kúpe Focusa TDDI viedla finančná úspora. Nafta a benzín bude len drahšia a ja sa spokojne vozím za 1000€ bez problémov.
Ďakujem.
-
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
- Bydlisko: Kosice Zdieľať na Facebook
Urcite pozri zhavice.
Ako dlho zhavis ? Mam skusenost ,ze treba to nechat trosku dlhsie nazhavit 3-4s. Ta kontrolka zhasina hrozne skoro mozno 1-2s. V zime nazhavim 2krat
Focus uz podla mna je, uz jedno z tych aut, co uz je optimalizovane na cenu.
Mam focusa 1.8TDCI a 320000km a zeby sa to sralo sa neda povedat. Motor podla mna nezoderes. Na TDDI jedine co sa posere je cerpadlo BOSH VP44 ale stym malo problem aj BMW. Spotreba tak 6,5. Staci mi pozret na sprintmotor.de a realita je zrejma oproti 1.6 benzin.
To trhnutie pri pridavani pozri silenty motora.
Skade si ? Keby si chcel mam diag na forda.
Ako dlho zhavis ? Mam skusenost ,ze treba to nechat trosku dlhsie nazhavit 3-4s. Ta kontrolka zhasina hrozne skoro mozno 1-2s. V zime nazhavim 2krat
Focus uz podla mna je, uz jedno z tych aut, co uz je optimalizovane na cenu.
Mam focusa 1.8TDCI a 320000km a zeby sa to sralo sa neda povedat. Motor podla mna nezoderes. Na TDDI jedine co sa posere je cerpadlo BOSH VP44 ale stym malo problem aj BMW. Spotreba tak 6,5. Staci mi pozret na sprintmotor.de a realita je zrejma oproti 1.6 benzin.
To trhnutie pri pridavani pozri silenty motora.
Skade si ? Keby si chcel mam diag na forda.
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 21.06.2008 22:28 Zdieľať na Facebook
Nechcel som sa tu velmi montovat lebo uz tu odznelo co bude problem v tomto focuse. Ale neda mi ked niekto napise ze focus 1.8TDDi je najhorsi motor. Ja mam prave opacnu skusenost. Ford focus r.v. 2002 1.8TDDi 66ke momentalne 205 000 km a bez jedinej poruchy. Pravidelne vymeny olejov filtrov a spotrebneho materialu. Mozno je to este malo km a problemy este len nastanu ale zatial plna spokojnost. Staci si pozriet nemecke stranky autobazarov kolko maju tam tie auta najazdene. Takze ak niekto napise ze tento motor ma zivotnost 200 000 km je riadna blbost. Najskor sa priklanam tomu ze niekto kupi u nas v bazari auto so 120 000km kdezto v skutocnosti ma auto 300 000 ak nie viac a potom sa cuduje a nadava ake je to zle auto. Nikoho som tymto nechcel urazit len pisem svoj nazor a realnu skusenost.
-
- Príspevky: 343
- Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13 Zdieľať na Facebook
TDDi okrem zvuku spominajuceho 30 rocny diesel nie je taky zly, taktiez ta nestastna olejova vana, ktora upcha sitko na olejovom cerpadle a jednoducho to zadres. Inak lacne rozvody, dlhy interval, zhavice su bezna vec pri kazdom aute. VP cerpadlo, na ktorom odchadza elektronicka cast sada doma svojpomocne opravit a netreba na to ani strednu elektrikarsku, zopar som ich poletoval a dodnes jazdia, zobral som 50e, nie 700e akoze "repas" cerpadla ala madarsko, alebo gliwice ;) Spotreba inak nizka, mozem potvrdit, obcas plynovy pedal, cerpadlo najhorsia vec nie je, ze sa pokazi, ale nevies kedy, ci 10km alebo 1000km od domova... Zavidim tym ludom, ktori za "opravu" (asi 45 minut roboty aj s montazou a demontazou) zaryzovali 500e a pod, musia byt v baliku ;) Ano, aj loziska trpia a na kombikoch zadne napravy unavene, ale za tu cenu, kombi dizel s klimou a dobrou spotrebou cena dnes od 1500e s rokom 2000, okrem toho, ze kombik na picu vyzera, lebo je uzky a dlhy, ale aj ja som taky kupil jeden ;)
-
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných