Ford Focus 1,8 TDci 74 kW r.2003 - test vstrekovačov delphi

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

martin77777
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 26.03.2010 21:23
Zdieľať na Facebook

Ford Focus 1,8 TDci 74 kW r.2003 - test vstrekovačov delphi

Príspevok od používateľa martin77777 »

Zdravím,

Chcem sa opýtať či by ste mi vedeli poradiť,kde by som si mohol dať otestovať vstrekovače DELPHI z mojho FF 1,8 TDci 74 kW r.2003
Problém je v zimných štartoch.Štartuje tak na 3 raz.Potom už ok.Problém iba z noci do rána.Inak všetko funguje normálne.Ja sa o to auto starám ako o dieťa.Nové filtre každý rok,nový olej,nafta iba SHELL V-Power Diesel + aditívum zmiešané s olejom (predchádanie zadieraniu trysiek),ale to všetko je zrejme zbytočné,pretože predchádzajúci majiteľ údržbe asi veľa času nevenoval a len sa vozil.Auto je po výmene rozvodov,žhavičov,nová autobatéria,nafta nepadá,diagnostika nič neukazuje.Auto raz opravoval jeden mechanik,vraj odborník so špičkovým vybavbením,prišiel na problém pridierajúcich sa vstrekov pri rannom štarte.Navrhol mi repas vstrekov s tým,že to bude stáť 500 EUR !!! aj s prácou.Súhlasil som,keďže tento problém trval už dlhodobo a mnoho mechanikov s ním nevedelo pohnúť ani autorizovaný a pekelne drahý servis.Na moje počudovanie,keď som si prišiel po auto na 4 deň,tak nielenže opať neštartovalo,ale ani chod motora nebol ako predtým (trhalo motorom,zhasínal pri rozbehu) Nasledovala okamžitá reklamácia,odpoveď bola´že asi si tie vstreky nesadli,dal mi tam iné vstreky,ktovie odkiaľ (možno vrakovisko),zlepšili sa jazdné vlastnosti,ale štart zostal rovnaký.Povedal,že to musí ešte finálne doladiť na mašine,ktorú obiednal.Od "opravy" ubehlo viac ako rok som o 500 EUR ľahší,toho času v zahraničí a pekne nasraný.Teším sa,ale keď pána mechanika navštívim s tým,že som prišiel na finálne dostavenie trysiek,tak ako mi sľuboval,a keď mi povie,že prístroj po viac ako roku nemá,alebo sa ma bude snažiť odbiť,tak sa obávam,že sa neudržim a moja maličkosť 195 cm a 115 kg sa prestane ovládať a pekne si ho tam podám.Doma si totiž to 500 EUR-ovky netlačím na kopírke.
Prosím poraďte,kde by sa to dalo seriózne otestovať+chcel by som byť pritom,keď sa to bude testovať.
Ďakujem za možné odpovede.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> jeden mechanik,vraj odborník so špičkovým vybavbením,
>> prišiel na problém pridierajúcich sa vstrekov pri rannom štarte


ano, ako uz vidis tak to bol naozaj VRAJ odbornik. Mna by totiz zaujimalo ci tie vstrekovace maju zabudovane hodinky a ci vedia ze je rano a teda sa maju pridriet. A potom, ked uz rano nie je, tak sa oddrú [tiez by ma zaujimalo ako konkretne to spravia] a nepridieraju sa.

Ach jaj toto slovenske opravarenstvo...

Kde seriozne otestovat vstrekovace : viacmenej kazdy "diesel-servis" s naozaj potrebnym vybavenim teda testovacimi "stolicami" na vstrekovace musi byt schopny spravit to co potrebujes. Ale pozor, tu sa nebavime o "VRAJ majstroch", tu sa bavime o chlapcoch ktorych taketo testovacie zariadenie castokrat stalo cez milion korun, semtam aj viacero milionov.

Napis z ktoreho si mesta a skusime pospekulovat lepsie.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
dotynka
Príspevky: 1222
Dátum registrácie: 04.11.2008 20:33
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dotynka »

"Teším sa,ale keď pána mechanika navštívim s tým,že som prišiel na finálne dostavenie trysiek,tak ako mi sľuboval,a keď mi povie,že prístroj po viac ako roku nemá,alebo sa ma bude snažiť odbiť,tak sa obávam,že sa neudržim a moja maličkosť 195 cm a 115 kg sa prestane ovládať a pekne si ho tam podám"

... a čo tým získaš? Už Ti začne auto štartovať? lol
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

skuste par krat za sebou 2-3 x nazhavit a az potom startovat .
PROCHY603
Príspevky: 3798
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Slabe tlaky. Vylagrovany motor. Olej je zbytocne davat do nafty!!!

Ked sa pouziva aditivum.
kobra11
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 10.05.2005 01:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kobra11 »

Ak si zo ziliny ako uvadzas a nerobi ti problem vycestovat do Namestova, mozme ti ich otestovat. Pravdepodobnost ze neprajdu testom odhadujem tak na 99% uz len kvoli zasahu dotycneho pana.
Ak je to 74 kw focus znamena common rail a teda delphi vstrekovace s C2i kodom ktory po zasahu neplati. nehovori o tom ze ak nedodrzis utahovacie momenty a postup pri skladani takehoto vstrekovaca totalne ho to moze rozladit.

mp3turbo neobhajujem mechanika co mu to robil ale takyto problem u tohoto auta mozu opakujem "mozu" mat na svedomi vstrekovace.

P.S .:test jedneho vstraekovaca stoji 20.00 eciek bez Dph (dovod pekne popisal mp3turbo) oprava 200.00 s DPH + montaz demontaz + 20.00 bez Dph kodovanie RJ
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

kobra11 ak môžem,mám otázočku.Čo obsahuje test vstrekovača konkrétne.Mal by som rád jasno v tom,čo to obnáša v slovenských dielňach.Nosím tieto veci urobiť do maďarska z velmi dobrýmí výsledkami,a tak by som rád mal v niektorých veciach jasno.
kobra11
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 10.05.2005 01:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kobra11 »

My, konkretne pre delphi, pouzivame tester Cri-PC od Hartridge,podotykam, ze sa jedna o jedinu certifikovanu masinku na svete uznanu vyrobcom vstrekovacov, teda delphi samotnym. Samotny test obnasa merania cca 12hodnot davkovania paliva v niekolkych simulovanych rezimoch chodu motora,ako su rychlost odozvy, samotna davka, mnozstvo v prepade, teplota paliva, rozdiely v jednotlivych davkach a podobne.
V pripade , ze testom presiel vstrekovac uspesne, je mozne vygenerovat novy C2I kod, jednoducho povedane akysi rodny list vstrekovaca. Obsahuje 14 cisel ktore popisuju spravanie sa konkretneho vstrekovaca v konkretnej situacii a pomaha tak RJ motora udrziavat mimoriadne kultivovany chod motora.
kobra11
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 10.05.2005 01:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kobra11 »

este som zabudol ....zakladatelovi temy odporucam sa rozhodovat rychlo. Momentalna situacia na trhu s delphi je taka, ze mame akutny nedostatok riadiacich ventilkov takze moznost opravy je obmedzena. Ludovo povedane mam parposlednych kusov a objednavka novych v nedohlane
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Martin, veci boli komplexne vysvetlene a z mojej strany nie je potrebne nic dodavat.

Len jednu malickost si dovolim: aby vsetci videli aky VRAJ odbornik bol ten tvoj doterajsi borec na vstrekovace:

"On robil test formou prepadov na tryskách čo nieje až taká presná metóda podľa mňa.Vravel že následný štart je pre moje auto v danom dni už je lepši a lepši,iba ten prvý.Tlak vraj v tryskách podľa jeho originál diagnostiky FORD narastá a trysky sa otvárajú postupne.Hrozí podľa neho prerazenie trysiek až do valcov čo by som sa asi nedoplatil."

Poviem ti tak ze ked nechas auto styri mesiace stat na mraze tak po trojnasobnom nazhaveni musi nastartovat ako v lete. Take sprostosti co ten clovek natrieskal a narobil (test prepadu je sice jeden z objektivnych testov ale od poriadneho testu vstrekov ma tak daleko ako ja od papeza, mimochodom mam dojem ze Focusy dokazu reportovat jednotlive prepady priamo na diagnostike)... to je fakt sila.


Velmi ti drzim palec aby ta uz auto nesralo a nestalo to vela penazi, ale nic si z toho nerob - pozri uprimne mozes byt rad ze nemas problemy s 2.0tdi Folcgangnu, to by si este len videl co je to draha oprava a tri za rok. Taketo commonrailove problemiky za par stoviek az tisicov eur budu uz len castejsie a castejsie. Fakt.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

MP3 ....zastavím sa na chvílu pri prepadoch.Mne moja logika hovorí,otvorenie ventilu spôsobí vlastne pokles tlaku v hornej komore čo má za následok že tlak v dolnej bude voči nemu vyžší a otvorí vstrekovú dýzu.Ak beriem že čas a tlak je pre všetky v danom čase konštantný,mali by byť aj množstvá jednotlivých prepadov vyrovnané.

Toto nám prípadne potvrdí alebo upraví náš priatel z kobry11,čiže znie otázka na neho...je test v dielni meraním prepadových množstiev dostatočne objektívny ? Alebo len informatívny z malou výpovednou hodnotou ?
Čo sa týka rozladenia,mám otázku.Čo ho spôsobí ? Sila tlačných pružín sa nezmení,technicky vzaté by sa nič nemalo zmeniť.V el časti hore je to síce o extrémne malých pohyboch (u Hdi tuším iba 0,06mm ?),je problém práve tu ? Nemienim ich opravovať ale zaujíma ma to. Ďalej ...je kalibrácia (kodovanie) potrebné ohladne kompenzácie výrobných rozptylou,daných povedme presnosťou vývrtu kalibrovaných otvorou ? Mne to vychádza,že sa dolaďuje (elektricky)akási základná chyba v dávkovaní.Mýlim sa ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

moje nazory :

>> je test v dielni meraním prepadových množstiev dostatočne objektívny ?
>> Alebo len informatívny z malou výpovednou hodnotou ?

priklanam sa k druhej variante. Prepad nemusi byt velky avsak v dosledku zakarbonovania spiciek moze vstrekovac curat a prepali ti piest. Prd je platne ze ma prepad nula cela nic ked roztopi motor teda piest.


>> Čo sa týka rozladenia,mám otázku.Čo ho spôsobí ?

mechanicke opotrebenie, vstreky trieskaju az hroza, pripadna necistota na vstupe (divna nafta, nemeneny palivovy filter, biozlozky v palive a vykvitnuta nafta tri mesiace v nadrzi ked bolo auto havarovane a stalo v servise), tepelne opotrebenie (niektore valce su chladene percentualne lepsie ako ine, moja skusenost mi hovori ze na poslednom valci z hladiska chladenia SKORO VZDY byvaju vacsie korekcie teda davky paliva ako na predchadzajucich, neviem preco)... pripadne materialove vady hlavy, vybuchane lozka sposobujuce podfukovanie vstreku a s tym spojeny unik tlaku z valca atd.




>> je kalibrácia (kodovanie) potrebné ohladne kompenzácie výrobných rozptylou, daných povedme presnosťou vývrtu
>> kalibrovaných otvorou ? Mne to vychádza,že sa dolaďuje (elektricky)akási základná chyba v dávkovaní.Mýlim sa ?

k tomuto nemam absolutne ziadnu vedomost, na zaklade informacii dieselpoweru o ich specialnych tryskach Frattttellli hlavne o verzii sport a povrchovej uprave a jej kvalite si dovolim tvrdit ze v standartnych tryskach nie su statisticky vyznamne mechanicke rozdiely. Co sa tyka elektronickeho doladenia s tym suhlasim, dnesna doba je taka ze fabrika si nemoze dovolit vyhodit cely vstrekovac ked vykazuje 8% odchylku od normovaneho stredu ci uz dole alebo hore - proste sa riadiacej jednotke povie ze davaj sem viac alebo menej paliva a problem spolu s mnohostoeurami zazehnany.

Som zvedavy na informacie od ludi z fachu ktori s tymito svinstvami robia dennodenne.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Re: Ford Focus 1,8 TDci 74 kW r.2003 - test vstrekovačov del

Príspevok od používateľa Acon »

martin77777 napísal:...+ aditívum zmiešané s olejom ...
Obrázok Možno je problém práv ev tom oleji. Studený vstrekovač zalepený olejovou mastnotou má chudák čo robiť, aby sa ráno prebral k životu. To máš okolo seba dosť dobrých odborníkov, čo Ti radia tieto "vylepšenia" Nafta je mastná akurát. Na zimu sa práve pridáva do nafty benzín v pomere tak 10:0,5-1. Ale len ak je štart naozaj problematický. V Tvojom prípade by som skúsil najprv 3-4 nažhaviť bez štartu a až na 4. raz štartovať. No zrejme, ak prituhne, budeš mať problém.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

MP3....nie vo všetkom sme sa pochopili
priklanam sa k druhej variante. Prepad nemusi byt velky avsak v dosledku zakarbonovania spiciek moze vstrekovac curat a prepali ti piest. Prd je platne ze ma prepad nula cela nic ked roztopi motor teda piest.

Tak druhá veta síce platí,ale mám voči nej výhrady.Tlak nad ihlou a pod ňou je enormný,a pred otvorením rovnaký.Hypoteticky,začuraná tryska (tým pádom nižší tlak dole) je schopná alebo nie,porušiť rovnováhu tlakov ?? Neviem,chcelo by to ozaj vyjadrenie špecialistu.Ak by platilo že dole je tlak nižší (než by mohol byť) tak časový úsek otvorenia môže spôsobiť práve pre tento nižší tlak jedine tak menší hydraulický tlak potrebný na otvorenie dýzi. Pretože ...otvára sa výlučne hydraulicky pre vzniknutú nerovnováhu tlakov.A nižší tlak spôsobí obmedzenie vstreknutého množstva.Alebo sa mýlim ?
Aj k tomu zakarbonovaniu by sa mohol vyjadriť cobra11. Mne sa ťažko prijíma teória o karbone v tom,čo je zákloadom dobrého rozprášenia,tj päť presných otvorov špičky.Prúdi tam nafta pomaly tlakom a rýchlosťou rezať kov,je schopný sa takýto otvor naložiť čímkolvek ? Že taký otvor sa obrazívnym opotrebením zväčší,to by som si predstaviť vedel.
kobra11
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 10.05.2005 01:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kobra11 »

mhlavaty rozmyslas dobre a vidim ze s hyrauliky si znaly, ja mam prave v tomto este medzery ale k veci:

druhu otazku ti spravne odpovedal mp3turbo

k prvej tolko ze jednotlive komponenty v tryske su spajane u delphi kalibracnymi kolikmi u boschu su to kalibracne podlozky ako kompenzacia materialovych rozdielov na povrchu stycnych ploch magnetu, povrchu trysky atd, Pokial prestrelis utahovaci moment deformujes jednotlive komponenty a ....ostatne si pisal sam

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných