Ford Fiesta 2006, 1.6 - padnutá spojka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

že jaka zhoda nahod.presne nacasovane..ale to ste sa v aute museli chlapci velmi nudit.toto by ma veru nenapadlo ani vo sne takto si kratit dlhu chvilu :-\
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

a preco tam nevosla na prvy sup? Nabuduce skus spiatocku mna by zaujimalo ci pojde aj ta len nemam na to gule vyskusat to
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Že ti zostal pri tomto pokuse visieť pedál spojky na podlahe je podľa mňa len zhoda náhod.

Každopádne ale nápad samotný totálne nechápem a skúšať to mohol iba človek absolútne neznalý základným princípom fungovania prevodovky.
Takže máš vozidlo idúce nech len 100km/h. Vyradíš do neutrálu, uvoľníš spojku. Lenže ozubené kolesá v prevodovke sa ti neustále otáčajú, pretože vozidlo sa ešte stále zotrvačnosťou hýbe, nech už len 95km/h. Obežná rýchlosť kolies v prevodovke je pri takejto rýchlosti vysoká, pretože kolesá idúce po vozovke stále prenášajú silu na ozubenie v prevodovke cez poloosi a diferenciál. Neutrál akurát znamená, že sa sila neprenáša cez spojku a zotrvačník na motor. Vstupný hriadeľ prevodovky od motora/spojky sa otáča pomerne pomaly, pretože motor má voľnobežné otáčky.
No a teraz si tam ty, ktorý sa pokúsi dať tam jednotku. Stlačíš spojku a pomaly tlačíš na páku smerom do 1. prevodového stupňa. Pomaly otáčajúce sa ozubenie hnané motorom na voľnobežných otáčkach začne šúchať synchrónne krúžky ozubenia, ktoré sa už aj tak ľialene rýchlo otáča, pretože je stále hnané kolesami od vozovky. Navyše sa to pokúšaš spraviť s prvým prevodovým stupňom, takže tento efekt ešte znásobíš, pretože 1. prevodový stupeň je rozhodne do pomala (napr. 3 otáčky motora = 1 otáčka kolesa). Preto ti tam najprv tá jednotka ani vôbec nechcela vojsť - nepustili ťa synchróny - rozdiel v rýchlostiach ozubených kolies bola príliž vysoká... Páku si síce uvoľnil, ale kolesá sa neprestali okamžite otáčať, preto druhý pokus už bol úspešný, zasa sa ozubené kolesá začali ešte o niečo rýchlejšie otáčať, až ťa synchróny pustili.
Každopádne, celé toto bol dosť hlúpy nápad a ešte hlúpejšia realizácia. Ja napríklad kvôli čo najmenšej zážaži synchrónov aj z neutrálu do päťky radím s medziplynom.

Ale ako som už napísal - že ti zostala visieť spojka je možnože len zhoda náhod - aj keď nemusí byť...
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Istotne len náhoda ak si ju na 100% nedal do záberu . Spojka a zotrvačník sa točí otáčkami motora, ale po rozpojení a vymačknutí pedálu a zaradení rýchlosti sa lamela v nej točí otáčkami, ktoré sú odvodené od kolies a tie sú navýšené prevodovým pomerom zodpovedajúcim prevodovému stupňu ktorý tam je zaradený....ale dávať jednotku v takej rýchlosti ....čo ak by práve vtedy prdlo spojkové lanko....by bolo radosti kopec a možno aj ojnica von z vreca....
A synchron na jednotke si len krochkal spokojnosťou....
pedro25
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 24.12.2014 20:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro25 »

podľa mňa to nieje vôbec žiadna náhoda že sa ti zničila spojka.
Pri diaľničnej rýchlosti si zaradením jednotky roztočil lamelu na cca 20 000 ot/min. Vplyvom odstredivých síl a vibrácii z lamely odtrhalo trecí materiál.
Pri ďalšom zaradení teda už nemalo čo spojiť spojiť prevodovku s motorom
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

To síce áno, pedro, ale mňa mätie napr. to, že mu spojkový pedál zostal na podlahe...
pedro25
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 24.12.2014 20:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro25 »

pravda, možno že sa mu rozletelo aj axialne lozisko
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných