Ford Fiesta 1.3 rv2000 44kW - Problém s prevodovkou

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

markus52
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 01.09.2012 12:26
Zdieľať na Facebook

Ford Fiesta 1.3 rv2000 44kW - Problém s prevodovkou

Príspevok od používateľa markus52 »

Caute, neviete mi niekto poradit, je problém zaradit jednotku, bud tam ide tazko alebo vobec, a riesim to tak ze z dvojky si dam do neutralu, pustim spojku potom zase stlacim spojku a tak to ide lahucko zaradit, zrejme to bude chyba spojkoveho ložiska-hydraulickeho, lebo spojka zaberala az hore, tak som to dal opraviť nech vymenia celu spojku, ale oni mi vymenili len lamelu a pritlacny a to stare ložisko tam nechli ževraj preto že ta cela sada stoji az 400e a ze to ložisko je len trochu volne , a keby to aj vymenili, tak ze by to za chvilu bolo zase take. Tak ci ozaj mali pravdu alebo nie?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Keby to bolo ložisko tak by nebol problém s radením všetkých rýchlostí? :41c2:
jonathan104
Príspevky: 2733
Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jonathan104 »

hmm,radeni na dva krát spojka je podľa môjho neskormného názoru, že bude niečo planô na synchróne a spojkové ložisko s tým asi moc nenarobí. Tak ako pisal vyššie kolega, to by išli všetky rýchlosti zle radiť.
markus52
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 01.09.2012 12:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markus52 »

aj spiatocka ide tak podobne, a vo vacsej rychlosti to aj z 1 do 2 ide tak trochu cez zuby.
a ako by sa dalo zistit ze su to ozaj tie synchrony?
jonathan104
Príspevky: 2733
Dátum registrácie: 22.02.2011 20:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jonathan104 »

spiatočka, že ide ťažšie zapríčinené priamym ozubením bez stáleho zaradenia, kde sa medzi hnaciu a hnanú hriadeľ zaradním pripája ďaľšie ozubené koleso.
Pri 1 a 2, 3 a4 ,5 a viac sú kolesá so šikmými zubami do seba zaradené, akurát sa daná rýchlosť začne používať potvrdením rýchlosného stupňa zaradením alebo spojním cez synchrón. Neviem, či som to dosť zrozumiteľne napísal.
Naposledy upravil/-a jonathan104 v 01.09.2012 18:45, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Spojka LUK bez ložiska stojí 100,20 eur(pre dielňu 70,14)
Valeo s hydraulikou 147,60 teda komplet set(dielňa 103,32)
Už sa asi dostávaš do obrazu.
Treba ale povedať že ložisku je úplne jedno ktorú rýchlosť radíš,je to len ložisko a je mu to jedno.
Lebo,je to asi tak,ak vytlačíš spojku a je tá spojka dobrá ale zároveň je dobrý aj synchrón,tak krásne zaradíš.Ak je spojka dobrá ale synchrón si už nerobí svoju funkciu,tak zaradíš zo škrknutím zubov.
Ak je spojka blbá,radiť proste je problém,čím menší prevodový stupeň tým je to väčší problém.
To čo opisuješ naznačuje že ani zo synchronmi to už nebude OK,jednotkový je funkčne najviac namáhaný
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných