Ford Escort 1.6 16v Zetec
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 16.07.2013 11:42 Zdieľať na Facebook
Ford Escort 1.6 16v Zetec
Uvažujem nad kúpou Ford Escort 1.6 16v Zetec...potrebujem to len na behanie po meste...občas do školy.Chcel som Fiat ale toto mi ponúkol dnes známy za celkom fajn cenu.Viem že dosť hnijú..ale bol by som rád ak má niekto skúsenosti s týmto autom,tak načo si dať pozor a tak...vopred ďakujem
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 17.09.2006 00:52
- Bydlisko: Pri Slovliku (teda Old Herolde) Zdieľať na Facebook
Ahoj. Ja osobne som môj 1,6 ZETEC už po roku užívania nevolal inak ako ZMETEK.
Takže konkrétne:
Voľnobežné otáčky, Studené štarty - katastrofa. Naštartovalo, ale bez plynu to chcíplo.
A žiaden senzor voľnobežných otáčok to nebol. Vymenil som 3. Žiadne výmeny váhy vzduchu. Nič nepomohlo.
Častá príčina že vraj bývala prasknutá hadička odvetrania kľukovky. Rozdvojuje sa v plastovom T a ďaľšie dve hadičky ktoré idú do sania. Je to pod plastovymi parohmi sania ale u mňa bola OK.
Motor bol 2x komplet rozobratý - zrepasovaný. Jazdil dobre tak mesiac a potom to isté. Deklarovaná spotreba 7 litrov bola v praxi 8,5-9 litrov. Tlaky vo valcoch však boli vždy OK. Dodnes neviem, čo mu chýbalo a ani sa to už nikto asi nedozvie pretože pár týždňov po predaji som ho videl s prednou ŠPZ zatlačenou až do motora.
Hrdza sa fakt neoplatila ani opravovať, lebo o pár mesiacov to bolo o kúsok vedľa rovnaké. Radšej výmena za nový diel ak na to máš. Brúska tmel a farby je iba dočasné riešenie.Ani vyvárať sa moc neoplatilo. Jednoducho Ford Escort okrem toho že hrdzavie - hlavne čo? No hlavne KORODUJE!!!!
Klady ktoré si pamätám: relatívne slušná akcelerácia a celkom výborné držanie v zákrutách aj pri vyšších rýchlostich.
Takže ja odporúčam pri kúpe skontrolovať studený štart (voľnobeh). A netolerovať žiadne viditeľné - počuteľné kolísanie otáčok.
Takže konkrétne:
Voľnobežné otáčky, Studené štarty - katastrofa. Naštartovalo, ale bez plynu to chcíplo.
A žiaden senzor voľnobežných otáčok to nebol. Vymenil som 3. Žiadne výmeny váhy vzduchu. Nič nepomohlo.
Častá príčina že vraj bývala prasknutá hadička odvetrania kľukovky. Rozdvojuje sa v plastovom T a ďaľšie dve hadičky ktoré idú do sania. Je to pod plastovymi parohmi sania ale u mňa bola OK.
Motor bol 2x komplet rozobratý - zrepasovaný. Jazdil dobre tak mesiac a potom to isté. Deklarovaná spotreba 7 litrov bola v praxi 8,5-9 litrov. Tlaky vo valcoch však boli vždy OK. Dodnes neviem, čo mu chýbalo a ani sa to už nikto asi nedozvie pretože pár týždňov po predaji som ho videl s prednou ŠPZ zatlačenou až do motora.
Hrdza sa fakt neoplatila ani opravovať, lebo o pár mesiacov to bolo o kúsok vedľa rovnaké. Radšej výmena za nový diel ak na to máš. Brúska tmel a farby je iba dočasné riešenie.Ani vyvárať sa moc neoplatilo. Jednoducho Ford Escort okrem toho že hrdzavie - hlavne čo? No hlavne KORODUJE!!!!
Klady ktoré si pamätám: relatívne slušná akcelerácia a celkom výborné držanie v zákrutách aj pri vyšších rýchlostich.
Takže ja odporúčam pri kúpe skontrolovať studený štart (voľnobeh). A netolerovať žiadne viditeľné - počuteľné kolísanie otáčok.
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Mám F escort cabrio 1,6/ 16 V 90koní, rv 94, mkV.
Motorček má natočených 39000, a to už ide tretíkrát od nuly.
Zatiaľ žiaden zásah do motora, menil som ten Tékus, a inak nič. Treba už meniť spojkovú lamelu, aj rýchlostná skriňa prevodovka by potrebovala repas, ale nie je kedy.
Kasňa, 90% zo svojej životnej púte bola v garáži, akurát zimnú sezónu 2009-2010 bolo najazdené 55000km, tak už treba aj povyvárať, ale veď má už dvadsať rokov, tak tento rok na jeseň po sezóne dostane čo mu patrí.Spotreba v dlhodobom priemere je 6-6,5l kombinovaná/ robil som obchodného zástupcu, v meste 10 návštev obchodov a šup do 20-30km vzdialeného ďalšieho mesta. Ja mám Escort v poradí už tretí, Ford asi ôsmy, ale nemenil by som nikdy za koncernové s.račky.
Motorček má natočených 39000, a to už ide tretíkrát od nuly.
Zatiaľ žiaden zásah do motora, menil som ten Tékus, a inak nič. Treba už meniť spojkovú lamelu, aj rýchlostná skriňa prevodovka by potrebovala repas, ale nie je kedy.
Kasňa, 90% zo svojej životnej púte bola v garáži, akurát zimnú sezónu 2009-2010 bolo najazdené 55000km, tak už treba aj povyvárať, ale veď má už dvadsať rokov, tak tento rok na jeseň po sezóne dostane čo mu patrí.Spotreba v dlhodobom priemere je 6-6,5l kombinovaná/ robil som obchodného zástupcu, v meste 10 návštev obchodov a šup do 20-30km vzdialeného ďalšieho mesta. Ja mám Escort v poradí už tretí, Ford asi ôsmy, ale nemenil by som nikdy za koncernové s.račky.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných