Fiat Stilo 1.6 - klapka po vymene RJ,
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 23.03.2015 18:42 Zdieľať na Facebook
Fiat Stilo 1.6 - klapka po vymene RJ,
Dobry den, bol by som rad, ak by sa tu nasiel niekto, kto by mi vedel poradit aspon kam sa uberat, kedze uz v 3 servisoch mi nevedeli pomoct. Menil som RJ, ktora hadzala rozne nezmyselne chyby, typicka zavada na stile. Zohnal som si z autorubiku staronovu vymazanu. Po nahodeni v servise hadzalo 2 chyby skrtiacej klapky, nieco s rozmrazenima druhu chybu si uz nepamatam. Mechanik nevedel klapku nastavit. niekedy neprida otacky vobec po zoslapnuti pedalu, inokedy za "idealneho" stavu sa dostanem na 2500 a viem ist velmi lenivo ma 40kmh... klapka sa vobec neotaca. Nevie mi niekto poradit, kde by mohol byt problem? Naozaj je to len neschopnostou mechanikov tu klapku nastavit, alebo moze byt problem inde? Dakujem
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Skrtiaca klapka obsahuje 2 potenciometre.Jeden so zvysujucimi hodnotami,druhy so znizujucimi.Tie 2 musia byt "sparovane",ak to nie je,RJ vychodi chybovu hlasku,a neda sa nastavit tak,ako by priala RJ motora.Boli vykonane rozne merania?Ked ti motor neide do otacok,nemusi byt s tou klapkou.Su tiez 2 potenciometre v plynovom pedale,ten bol odskusany na oscilloskope?
-
- Príspevky: 881
- Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17 Zdieľať na Facebook
tiez mam Stilo 1,6, aj ked aj s LPG a ked som menil RJ, ktoru som si objednal z Polska, cize bola odblokovana, tak mi poliak v navode napisal, ze nechaj motor zahriat na 80 stupnov a potom ho tri krat za sebou vytoc do 5000 otacok.... urobil som, kontrolka oranzova motora zhasla a vsetko bezi v pohode, chyby ziadne neukazuje, motor slape ako ma, aj na benzin, aj na LPG
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 23.03.2015 18:42 Zdieľať na Facebook
potenciometre na pedale su vporiadku. len pre doplnenie pri starej RJ fungovalo vsetko ohladom tohto tak, ako malo, len niekedy zajazdy spadli otacky a s plynom na podlahe ziadna odozva, znovu nastartovat a pri rozsvietenej kontrolke normalne spravanie. Avelmak a vie normalny mechanik tie potenciometre na klapke nejako nastavit? Pripadne co s tym, ak by naozaj slo o tie potenciometre? Bolo to v dvoch servisoch, ale myslim, ze to su "servismani" a okrem normalnej diagnostiky nic viac nevedeli... osciloskop zrejme ani nepoznaju... Avelmak, presne tento postup mi bol povedany, problem je, ze ja to nevytocim nad 2500
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Ved prave,ked nevies pretocit len do 2500,tak ten postup/3 krat splanut atd/ neide ani do uvahy.Potenciometre su nastavene vo fabrike,nedaju sa nastavit ,len skontrolovat ich spravna funkcia.Kontroluju sa vzdy naraz.Ale !!!!Ak potencimeter plyn pedala je v poriadku,tak klapka musi fungovat,len chod motora nebude spravny.Treba otestovat na diagnostike krkomotorcek.No na to potrebujes diagnostikara,nie len diagnosticky pristroj.Jednoducha vec.
-
- Príspevky: 881
- Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17 Zdieľať na Facebook
prave pred tym ako som musel vymenit RJ, sa mi auto spravalo tak, ze vsetko fungovalo, jazdil som si v pohode, a potom z nicoho nic auto zdochlo, rozsvietilo sa X kontroliek, povypisovalo to X chybovych sprav, a neslo nastartovat..... stavalo sa to vylucne, ked bol motor uz zahriaty..... a neslo nastartovat..... ked som trosku pockal a motor vychladol ( to bolo v zime ) tak za 10 minut to v pohode nastarovalo a islo.... a za nejake 2 dni, sa to stalo znova....
po vymene riadiacej jednotky sa mi to uz nikdy nestalo...
RJ som z povodneho miesta posunul asi o 5 cm vyssie, aby nebola tak blizko motora a aby sa tak moc neprehrievala od motora.... to mi tiez ten poliak poradil.....
po vymene riadiacej jednotky sa mi to uz nikdy nestalo...
RJ som z povodneho miesta posunul asi o 5 cm vyssie, aby nebola tak blizko motora a aby sa tak moc neprehrievala od motora.... to mi tiez ten poliak poradil.....
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 23.03.2015 18:42 Zdieľať na Facebook
za zmienku mozno este stoji, ze so studenym motorom mi otacky zdvihne z volnobehu max o 200. Horuci motor rozpaleny starou RJ do otacok, nasledne vymena za novu RJ a hned pusta do 2500... zrejme mi zostava len natrafit na sikonveho mechanika... inak pred vymenou RJ podobny problem ako tuninka, akurat motor uplne neskapal a po nastartovani zajazdy isiel dalej bezproblemov. Problem sa opakoval az pri dalsej jazde. Povodne mi mala pomoct tiez len jednoducha vymena RJ, ale ocividne to nestaci. Kazdopadne jej premiestnenie je naplanovane po vyrieseni problemu.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 23.03.2015 18:42 Zdieľať na Facebook
verdikt prveho mechanika, ta druha RJ je zla, lebo to hadze chybu klapky a nevie nou pohnut. Verdikt druheho mechanika, netusim, dajte to do Veseleho, tam je elektroservis. Takze predpokladam, ze krkomotorcek nebol testovany. Som z HC. Dnes to na tej novej hadzalo nejaku chybu, neviem presne, ospravedlnujem sa za neodborne terminy, ale som uplny lajk, nieco ako zvukove, ci akusticke kolecko, to mi hovoril, ze to je ta klapka
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 23.03.2015 18:42 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 23.03.2015 18:42 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 130
- Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
- Bydlisko: NMnV Zdieľať na Facebook
Ak mas kabel ELM 327, softvare fiatecuscan, alebo po novom multiecu scan, pripoj sa k riadiacej jednotke motora, vyber zo zoznamu riadiacu jednotku,potom polozku upravy, dalej zvol "vynulovanie auto adaptacnych parametrov"...Odpoj pocitac, zohrej motor na prevadzkovu teplotu,vytoc motor na 4500rpm 3x po 3 sekundy...Vypni motor na 10 sec. a potom znova nastartuj..Ak to nepomohlo,bude vadna aj tato RJ,ktoru si zohnal..Je to casty problem u stila,ako tu uz bolo spomenute,co sa tyka RJ motora..Inzinieri z talianska ju fakt nestastne umiestnili...Niekedy pomoze ju rozobrat a opravit studene spoje,ale niekedy u par typoch RJ to nejde vobc spravit..Zalezi od pouzitia technologie pri spajkovani z vyroby..Niekedy sa poskodia cesticky v samotnom cipe...
Inak,skrtiaca klapka sa da skotrolovat cez diagnostiku,uhol otvorenia klapky....Treba to pozriet..Hodnoty,aj opticky,ci sa hybe a v akom rozsahu...
Inak,skrtiaca klapka sa da skotrolovat cez diagnostiku,uhol otvorenia klapky....Treba to pozriet..Hodnoty,aj opticky,ci sa hybe a v akom rozsahu...
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Dep a 7 neregistrovaných