Fiat Scudo 2010, 100kW - motor nechce naskočiť

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

majko007
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 09.01.2012 19:33
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Fiat Scudo 2010, 100kW - motor nechce naskočiť

Príspevok od používateľa majko007 »

Ahojte fiaťáci, nie som mechanik, od Marca 15 mám Scudo minibus, 2lit, 100kw, multijet, pri jazde po diaľnici zrazu stratil ťah, po vyhodení rýchlosti motor okamžite zhasol a nešiel už naštartovať (štartér točí). Na začiatku po kúpe pri výmene náplní a filtrov boli nájdené kovové piliny v palivovom filtri. Následne bolo repasované palivové čerpadlo, pretestované vstreky, vymenený erg ventil. Po tejto oprave, som pri ďalších jazách sem tam (nie vždy) cítil pri pomalšom zrýchľovaní "pulzujúci ťah" auto zrýchľovalo, ale hegavo, pri prudkom zrýchlení išiel z výfuku čierny dym a po chvíli počítač písal "risk of filter blocking", následne na to auto išlo bezchybne jak raketa niekedy pár a niekedy stovky km. Dokopy to spravilo a písalo asi 3-4x. Diagnostika (asi 4x na SK a raz v Taliansku) dovtedy ukazovala 0 chýb. Vždy mi radili, aby som sem tam auto tzv vypeckoval do otáčok, aby sa prečistil filter pevných častíc, čo som aj robil. Všetko skončilo poruchou, ktorú opisujem na začiatku. Na chybu nevedeli prísť v Nemecku, kde som ostal stáť (autorizovaný Fiat) a tiež tu doma. Zistili akurát, že auto má slabý tlak. Medzi časom mi menili 2 podtlakové hadice turba?. Čerpadlo, vstreky, turbo, vačka, erg ventil, rozvody a rj sú ok. Ak máte niekto skúsenosti s takýmto problémom, prosím, poraďte, som zúfalý. Vopred díky za radu. :angr:
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

V prvom rade treba zacat s tym ze tvoje auto ma spolocne s fiatom len logo. Zvysok je prasivy Peugeot. Okrem motora je cele auto uplne na...
Viem o com hovorim servisujeme 4ks od 0km po 400 000 a take sroty sme este nemali.
Ale k veci...
To ze diagnostika nevypisuje ziadne zavady este neznamena ze tam nie je problem.
V prvom rade to treba riesit s niekym kto ma paru o "diagnostike" takze zacat s tym ze musi bezat jednotka + nevyhnutny pocet snimacov a musia dodat spravne signaly. Potom skontrolovat tlaky paliva a vysledkom tohto zistovania musi byt odpoved preco ten motor nejde.
A v prvom rade by som zmontoval ten FAP (minimalne do konca opravy vozidla) aby mal vyfuk volny priechod.
Pokial to auto pouzivas na pracu a vozis ludi tak sa toho zbav cim skor.
Co sa tyka kovovych pilin vo filtri, tie budes nachadzat vzdy pri kazdej vymene filtra aj pri novom cerpadle je to skratka tak.
Zial musim konstatovat ze som sa stretol aj s poskodenymi riadiackami motora a kedze tie auta boli v zaruke musel to atuorizak doriesit a ver mi aj im to trvalo velmi dlho.
ommko
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 16.10.2008 12:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ommko »

nechaj odpojit vyfuk pred DPF a ked naskoci tak je to upchate DPF.

Na svojom Fiate som mal rovnaky problem ako ty. Podla popisu to vyzera na upchaty vyfuk, nema ako vytlacit plyny z vyfuku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

K odpájaniu DPF.Nie je potrebné.Ak by taký problém z upchatím nastal,okamžite sa objaví hláška systému.Každý systém s filtrom častíc obsahuje rozdielové čidlo tlaku,tj stav upchatosti je monitorovaný.A teda aj kontrolovatelný a lahko diagnostikovatelný.Stav tlaku bez chodu motora je na úrovni atmosferického tlaku (ak je správne čidlo),počas štartu nesmie narastať viac než o zanedbatelný rozdiel.Dvojprípojové sondy navyše nie iba že dajú info o rozdielnosti tlakov na vstupe a výstupe filtra,ale ak svorkou uzavrieme prietok zadného prípoja (zasvorkujeme hadičku),ukazuje tlak ako klasický tlakomer tj či sa systém tlakuje.Na kieho Árona robiť veci ktoré netreba,veď ten systém je tlakovým špicľom už osadený,len si to treba pozrieť.
Ako erik píše,tlaky paliva pozrieť..tiež sú monitorované.Systém nepustí vstrekovanie ak nedosiahne základnú hranicu tlaku.
Ak sú kovové špóny vo filtry,tak ich produkuje už podávacie čerpadielko prípadne ich presúva z palivovej nádrže a v tom prípade znamená že systém je tohoto plný.
Tieto systémy používajú pretlakovú návratku paliva,preto je nutné začať meraním nízkotlakého okruhu tj tlak vstupu a výstupu nízkeho tlaku.Ak ten nie je v poriadku,kolabuje vysoký tlak a ten môže byť v poriadku.Peto postupnosť je nutné dodržať,nízky tlak je OK,tak sa kontroluje vysoký tlak.
Ale ani autor otázky nič neulahčuje ak píše.... Zistili akurát, že auto má slabý tlak
Ale to je čo prosím za nezmysel ?! Tlak kde,v čom,kedy ? V pneumatike rezervy ?
Kde je celá vec založená (je smutné že 4x v D) na čítaní chyb z diagnostiky,tam ruže asi nepokvitnú,ide sa naslepo a ostáva sa spoliehať na unavené štastie.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

uz ti to napisali strucne a jasne.a akopise erikfrog mal som problem s riadiacku aj ja raz ale dobry elektrikar to urobi jak aj mne.peugeot vie občas potrapit.ale motoricky 2,0hdi je trvacny motor ak to neni vydojene.
majko007
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 09.01.2012 19:33
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa majko007 »

zatiaľ ďakujem za príspevky a rady
Napísať odpoveď

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných