Fiat Punto 1,9 jtd

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

sharkyphotos
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 26.05.2015 21:21
Zdieľať na Facebook

Fiat Punto 1,9 jtd

Príspevok od používateľa sharkyphotos »

Ahojte...

prepacte vela veci sa riesi na fore ale ja uz neviem kde a co hladat....

Problem mam na fiate punto 1,9 jtd ... pocas jazdy padne do nudzoveho rezimu..vlastne uz rovno zhastne motor. niejedy prejdem par km, niekedy par metrov. vcera som nastartoval a po cca 6s ho vyplo a uz som nenastartoval. tento problem robilo aj cca 4 mesiace dozadu.... meneni palivovy filter, podavacie cerpadlo, regulator tlaku paliva, zhavice, vysokotlake cerpadlo. 4 mesiace ok ....pred par dnami som pocitil ze zacina trosku sklbat v motore ale slo...teraz uz neprejdem ani do servisu a ak tak na 5km ma vypne 10x a viac....este som bol na emistnej a dymy na cierno....

Diagnostika mi vyhodila tieto chyby :

P0380 - obvod zhavici svicky/ohrivace A - chybna funkcia ( zhavice menene cca 1 mesiac dozadu )

P0191 - regulator tlaku paliva ( manene cca 3 mesiace dozadu )

P0638 - prepojovaci ventil pro klapku v sacim potrubi

P1671 - regulator tlaku paliva


vyhodilo aj nieco z RJ ale potom to zmyzlo.... prosim poradte uz to robili traja a stale nieco...

Popripade niekto z Martina a okolia? Dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jedna vec je mať výpis chýb a teda prvé indície.Tie môžu byť správne ale aj zcestné a to dokonca zásadným spôsobom.Mne nadlho ostala v pamäti závada xy vecí spúsobená triviálnym výpadkom jednej vetvy napájania.Ak by sa ktokoľvek držal tej nešťastnej diagnostiky,tak si kopne sedem vlastných gólov.
Ber tie hlásenia do úvahy,a preto si danú vec musíš overiť.Ak je zmienka o regulátore tlaku...tak si over či je alebo nie je OK
Snímač tlaku je nič iné ale čudo ktoré podľa tlaku produkuje signál ktorý má určitú charakteristiku a RJ ju vie spracovať.
Regulátor tlaku je zase niečo,čo na základe signálu zvyšuje prítlak na prepadovú guličku a zvyšuje tlak ktorý sa do rampy dostane.Všade je prítomný signál,beď je alebo chýba,buď má parametre ktoré RJ pozná a akceptuje,alebo sa nimi nevie riadiť a vznikne stav ktorý už poznáš.Ale každý signál sa dá pozrieť.To všetko je diagnostikovateľné,všetko má charakter činnosti,nejakému tlaku zodpovedá určité napätie frekvencia atd. alebo naopak nejaké napätie a frekvencia niečo zabezpečuje,tj vykoná sa podla hodnôt.
Buď to dostane do rúk človek ktorý tieto veci ovláda resp vie určité činnosti nasimulovať a teda jednoznačne určiť že dobré/zlé a hladanie sa v momente uberá iným smerom.Diagnostika je tu nevyhnutná,lebo ani nekonečné vymieňanie vôbec nemusí priniesť výsledok.Ak kolabuje čokoľvek v okruhu vysokého tlaku,tak sa začína v nízkotlakovom okruhu !!! to už spomenul cviro.
Sledujem tieto príbehy a takmer vždy vidím že sa k danému problému pristupuje úplne zle.Chybové hlásenky sú len smer,ďalej sa dohladáva len cez konkrétne hodnoty a tie sa získavajú všetkými dostupnými spôsobmi a tu je problém.Tu už treba vedieť čo a ako má byť a kedy,čo je voči čomu podriadené,a nutnosť je znalosť vzťahov.To je jedna z vecí ktorú nik na svete na net nezavesí,to je škoda hladať.Jediná pomoc je v úrovni...toto tam mám namerané..je to OK alebo nie ?! Merať merať merať,lebo inak je to len o unavení štastia.Žiaľ aj tak dnešná technika obsahuje množstvo okruhov ktoré sú napriek všetkej šikovnosti diagnostikovatelné z nie celkom istým výsledkom,kedže sa týka špeciálnych stavov ktoré nastávajú len raz za dlhšiu dobu.Ale to sú väčšinou veci okolo recyrkulácií a pod. kedy musí ten stav nastať aby sa ukázalo správnosť poriešenia.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Tiež ma napadla elektrika že či dakde nevypadne napájanie...nejaký blbý spoj v konektore a pod.
sharkyphotos
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 26.05.2015 21:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sharkyphotos »

Dnes sa mi podarilo nastartovat a ist na volnobehu 30min. Co som odsledoval je take piskanie pri alebo vysokotlakoveho cerpadla. Po druhe bublanie v nadrzi ked taha podavacie cerpadlo. Ale vzdy ked zvysim otacky zdochne.
Milan-Ku
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 25.10.2006 14:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Milan-Ku »

švagrovi to robilo to isté. Bolo to čidlo na kľukovej hriadeli.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných