Fiat Grande Punto T-Jet
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 27.09.2009 22:53 Zdieľať na Facebook
Fiat Grande Punto T-Jet
Zdravím páni, po roku aj niečo sa na Vás opäť obraciam s prosbou o info a skúsenosti.
Ako začať, pre rokom aj niečo som si kúpil Grande Punto ( 1,9JTD, 88kW, jazdenka, cez 150tkm, 2006 ), autíčko slúžilo aj slúži celkom k spokojnosti, veľkosť na moje využitie vyhovuje (väčšinou sám, max. +1 osoba, vzadu niekto sedel zatiaľ asi 5-6x) no čo mi vyhovuje menej je motor (spotreba priemer okolo 5,3 a to moc nešetrím ale začal som jazdiť prevažne krátke trasy až tak, že vypínam skoro studený motor) a preto zvažujem zmenu za benzín - takisto Grande Punto prípadne Punto Evo, kľudne aj 3-dv., s motorom 1,4 (70-77kW alebo tak nejak) prípadne 1,4 T-Jet (88kW), ak by motyka vystrelila nebránim sa ani Abarthu ale...
Okej ale o čo mi ide:
Chlapi aký je Váš názor na motory hlavne 1,4 T-Jet? Pri tej atmosfére 1,4 moc není asi čo rozoberať ale skôr mi ide o spoľahlivosť oturbenej verzie. Že sa spotrebou nevyrovnám je mi jasné a to neriešim, ale odpadávajú mi náklady na dvojhmotu, preťaženú prednú nápravu, vstreky atď atď..
Prípadne keby sa tu ukáže nejaký majiteľ Abarthu tiež by som nepohrdol informáciami o tejto kráse, že je to komplikovanejšie so servisom (tuším až v Prahe), "moc tvrdé" a podobne viem ale celkovo spoľahlivosť + ceny dielov - či sa moc líšia od bežných T-Jetov alebo je to také isté...
Za Vaše názory a skúsenosti ďakujem, keby treba ešte nejaké info, rád doplním.
Ivan
Ako začať, pre rokom aj niečo som si kúpil Grande Punto ( 1,9JTD, 88kW, jazdenka, cez 150tkm, 2006 ), autíčko slúžilo aj slúži celkom k spokojnosti, veľkosť na moje využitie vyhovuje (väčšinou sám, max. +1 osoba, vzadu niekto sedel zatiaľ asi 5-6x) no čo mi vyhovuje menej je motor (spotreba priemer okolo 5,3 a to moc nešetrím ale začal som jazdiť prevažne krátke trasy až tak, že vypínam skoro studený motor) a preto zvažujem zmenu za benzín - takisto Grande Punto prípadne Punto Evo, kľudne aj 3-dv., s motorom 1,4 (70-77kW alebo tak nejak) prípadne 1,4 T-Jet (88kW), ak by motyka vystrelila nebránim sa ani Abarthu ale...
Okej ale o čo mi ide:
Chlapi aký je Váš názor na motory hlavne 1,4 T-Jet? Pri tej atmosfére 1,4 moc není asi čo rozoberať ale skôr mi ide o spoľahlivosť oturbenej verzie. Že sa spotrebou nevyrovnám je mi jasné a to neriešim, ale odpadávajú mi náklady na dvojhmotu, preťaženú prednú nápravu, vstreky atď atď..
Prípadne keby sa tu ukáže nejaký majiteľ Abarthu tiež by som nepohrdol informáciami o tejto kráse, že je to komplikovanejšie so servisom (tuším až v Prahe), "moc tvrdé" a podobne viem ale celkovo spoľahlivosť + ceny dielov - či sa moc líšia od bežných T-Jetov alebo je to také isté...
Za Vaše názory a skúsenosti ďakujem, keby treba ešte nejaké info, rád doplním.
Ivan
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Tjetu sa neboj, nejsu zname ziadne motoricke problemy, jedine ma malu napln oleja a pocitaj, ze 30000 interval je , bezne zobere deci na 1000 aj novy
aby si sa neprekvapil, Tjet v brave ma dvojhmotu , na co sa preventivne priprav je prevodovka...M32 do GM sa zvykne montovat do tychto aut...pohladaj si na webe
co sa tyka atmosfery, jak hovoris neni moc o com, jedine bych sa osobne nehrabal do starjet motorizacie, co ma podla mna zbytocne komplikacie, EGR, variabilitu na vacke, tusim aj twinport v sani a podla mna to nestoji zato mat v aute...radsej Tjeta, alebo obycajny 8ventil...osobne by som sa nehambil kupit 1,2 8V to je motor bezproblemu, legendarny
aby si sa neprekvapil, Tjet v brave ma dvojhmotu , na co sa preventivne priprav je prevodovka...M32 do GM sa zvykne montovat do tychto aut...pohladaj si na webe
co sa tyka atmosfery, jak hovoris neni moc o com, jedine bych sa osobne nehrabal do starjet motorizacie, co ma podla mna zbytocne komplikacie, EGR, variabilitu na vacke, tusim aj twinport v sani a podla mna to nestoji zato mat v aute...radsej Tjeta, alebo obycajny 8ventil...osobne by som sa nehambil kupit 1,2 8V to je motor bezproblemu, legendarny
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Dvojhmotu dnes už výrobcovia dávajú do viacerých áut s benzínovými motormi. Veľmi by som sa toho nebál ani pri jazdenke, pretože spôsob jazdy na benzíne sa značne líši od jazdy na tdi a nie je tam až také riziko podtáčania, ako u diesla...
Tak isto priebeh krútiaceho momentu u benziňákov je viacmenej lineárny a dostupný v širšom spektre otáčok, takže žiaden skokový nárast a pokles, a z toho vyplývajúce negatíva sa nekonajú....
Vstreky na b kúpiš za zlomok ceny u d, takže úspora bude v tomto ohľade značná.
BTW: práve som si pozrel ceny bežných ND na abartha a pre mňa príjemné prekvapenie. Ceny, ako na bežný mainstream, takže v tomto ohľade sa nemusíš báť...
Tak isto priebeh krútiaceho momentu u benziňákov je viacmenej lineárny a dostupný v širšom spektre otáčok, takže žiaden skokový nárast a pokles, a z toho vyplývajúce negatíva sa nekonajú....
Vstreky na b kúpiš za zlomok ceny u d, takže úspora bude v tomto ohľade značná.
BTW: práve som si pozrel ceny bežných ND na abartha a pre mňa príjemné prekvapenie. Ceny, ako na bežný mainstream, takže v tomto ohľade sa nemusíš báť...
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 23.09.2007 15:27
- Bydlisko: MT Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 27.09.2009 22:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných