Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jakub.nikel116@gmail.c
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 27.08.2018 19:11
Zdieľať na Facebook

Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa jakub.nikel116@gmail.c »

Zdravím

Mám ducato na ktorom mi pred cca 2 rokmi zlomilo ventil, ktorý spadol do valca a narobil tam šalát.
Vymenil sa motor (jazdený) a pred 2 mesiacmi sa stalo znovu to isté. Čiže 2 motory za dva roky.

Stalo sa to ešte niekomu, alebo je moja situácia len zhoda náhod?
A ak teda nejde o náhodu, dá sa tomu nejako predísť?
Počul som, že pred hranicou 400k km by sa mali vymeniť zdvihatka ventilov...
Viete o tom niekto? Je možné, že by táto výmena znížila riziko rovnakej chyby v budúcnosti?

2.3 Mjet
88kw
Rv:2009
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa martincichy »

Asi ma tom nieco bude, aj kolegovi sa to stalo. Na vw sa odporuca vymema hydrostelov po 200 tis km. For je v tom, ze vyrobcovia motorov obvykle koncia svoje odporucania po zaruke. Teda 100 tis - 200 tis km. Ja napriklad na kazdom svojom aute pi dosiahnuti 300 tis km menim alternator. Preventivne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jeden zo základných konštrukčných a technických limiterov je rozvodový mechanizmus.
Balans medzi zotrvačnou hmotou a schopnosti ventilu sa včas zavrieť.Sila narastá otáčkami a ak do vybalancovania vstúpi ďalšia premenná ako prekročenie bezpečnej hranice otáčok,pridieranie,slabnutie pružína pod nasleduje stret ventilu a piestu.Ten uvolní klínky a ventil sacia sila vtiahne dnu,je jedno či je ventil priamo voči piestu alebo šikmo.Je to koniec.
Aj pre túto "drobnosť" toľko motorov kľakne na emiskách.Všetko sa automaticky prisudzuje roztrhnutiu rozvodu,ale nik spätne nevie určiť či pretrhnutiu nepredchádzala iná vec a remeň bol iba dôsledok. Všetko má svoju životnosť,a tá je závislá na technickom riešení konkrétneho motora,preto sú motory kde nutne musí dôsť k výmene napr zdvihátok prípadne úplne všetkého...zdvihátok mostíkov aj čočiek (2,5 Tdi V6) skoro už na hranici 200 tis km.Niektoré motory hravo presluhujú duplu,ovšem vždy je tam isté nebezpečie ktoré môže rozhodnúť...spomenuté emisky atd. Aj softvérová hranica povoľujúca otáčky priblížiť sa kritickým otáčkam je mimoriadne nebezpečná. Nedávno som robil motor 2,0Tdi PD ktorý urobil emisku z min dymivosťou že by prešiel aj v kategórii motorov s DPF.Ovšem stalo sa že technik vytáčal motor na max (5050 ot ! ) a z kontrolnej neprotokolovanej skúšky sa urobila riadna emiska,takže dva razy sa motor točil do krajnosti.Motor mal nové rozvody naštastie,ale ako majiteľ niesol auto domov,vystúpala teplota a vrátil sa. Test okamžite a samozrejme pozitívny. Teraz je síce možnosť že tesnenie bolo načaté (majiteľ dolieval vodu ale neupozornil na to) ale možno aj dôsledok emisky ho dorazil a tesnenie definitivne odpravilo.Žiaľ toto už ostáva navždy v rovine dohadov.
Od skúseností z týmito vecami sa odráža že napr spomenutý 2,5 Tdi V6 žiaden mechanik aspoň trochu znalý toho motora neurobí výmenu rozvodu nad určité nabehnuté km.
Urobí jedine za podmienky že sa vymenia aj hydrá mostíky čočky atd často 4 x vačka.To atakuje výdaj dvoch tisícok,čo presahuje hodnotu auta.Každý kolaps vedie vždy aj k roztrhnutiu remeňa,samozrejme že gazda sa bude držať varianty že na vine je vaša robota a remeň.Je celkom z počudovaním že si majiteľia niektoré veci buď nevedia zistiť (vlastnosť danej motorizácie) alebo ich ignorujú s tým že mne sa to nemôže stať.Môže a aj sa stane.
Z námahou pár hodín ktokoľvek na svete zostaví tabulku typických DNA porúch konkrétnych motorov pokiaľ sú aspoň 5-6 rokov v prevádzke,nové sú vždy neznáma
vykopanafosilia
Príspevky: 372
Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa vykopanafosilia »

Stane sa ti taký prúser, a ty vymeníš motor a necháš si to auto ďalšie dva roky.......... PREČO??
Neviem, či som taký náročný na autá, ale toto by som nikdy neurobil. Stalo sa mi niečo podobné, ventil padol do valca, ale piest ho hneď zarazil do hlavy (na pôvodné miesto, len otočený o 90 stupňov), takže stačilo vymeniť "len" piest a hlavu. Samozrejme, plus tesnenie, olej, chladiacu, bla bla bla
Motor sa urobil a auto išlo hneď do bazáru, kde sa samozrejme tá oprava priznala, neurobil som s ním už ani kilometer. Toto bol Nissan, ale podobná situácia bola kedysi s Alfou: Každý týždeň som pod tým ležal, lebo furt bolo niečo. Po necelom roku ma to prestalo baviť. Odvtedy nechcem Alfu vidieť ani na fotografii a je mi jedno, aké sú pekné ňuňaté a majú 510 koní s motorom takmer z Ferrari.

Firmy ako FIAT, Renault, Citroen a teraz už aj Tesla, ešte neskrachovali len preto, lebo ich šialení fanúšikovia si sami pre seba vždy nájdu nejaký záhadný dôvod, aby si také auto kúpili znovu. Ako hovoria na Renault a Citroen fórach "francúzske autá si žijú svojim vlastným životom, preto ich milujeme".

Ja viem... necháš to urobiť a budeš s tým jazdiť naďalej........ Ale skúsil som :d :D
PS: Keby si potreboval rýchlo dodávku, napíš mi SS. Mám na predaj štyri. Funkčné...
miroslav114
Príspevky: 638
Dátum registrácie: 17.03.2015 21:44
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa miroslav114 »

Fosilia , som zvedavý na akom serbli jazdis ty , keď hovoríš na Renault , Citroen že sú to šunky tak podľa teba čo je vesmírna technika ? No daj som zvedavý na vesmírnu techniku či vydrží 1000000000000km
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa oco13 »

Miroslav , ono sa to skôr delí podla roku výroby - ja som jazdil na 1203, Barkas, Žuk a chvílu aj na Latviji. Nemôžem povedať krivého slova :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa seven549 »

jakub.nikel116@gmail.c napísal: 21.11.2023 23:31 Zdravím

Mám ducato na ktorom mi pred cca 2 rokmi zlomilo ventil, ktorý spadol do valca a narobil tam šalát.
Vymenil sa motor (jazdený) a pred 2 mesiacmi sa stalo znovu to isté. Čiže 2 motory za dva roky.

Stalo sa to ešte niekomu, alebo je moja situácia len zhoda náhod?
A ak teda nejde o náhodu, dá sa tomu nejako predísť?
Počul som, že pred hranicou 400k km by sa mali vymeniť zdvihatka ventilov...
Viete o tom niekto? Je možné, že by táto výmena znížila riziko rovnakej chyby v budúcnosti?

2.3 Mjet
88kw
Rv:2009
u tak stareho talianskeho motora sa neda predist nicomu.aj keby si dal na jazdeny motor kompletnu fungel novu hlavu valcov stane sa ze padne casom na zadretu kluku.odjakziva su italia motory povestne tym ze ked maju svoje km za sebou tak su z nich pojazdne olejnicky a hned zacinaju byt mechanicky nespolahlive.ci benzin ci dizel.

inac mas auto z roku vyroby 2009.auta z rokov 2008-2012 skratka nebrat.boli to najporuchovejsie auta je jedno akej znacky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba konkretizovať,taliani majú aj veľmi super motori napr z výroby VM Motori.Kvantum dodávok rôznych značiek má neporaziteľný motor 2,8 a ani netušia že aj pod označením Hdi može byť talianský motor.Keď som kupoval valníka špeciálne som ho hladal ale našiel som len z 570 tis km.Niekoľko rokov odslúžil,pred necelým mesiacom predaný ďalej.Stal ma iba palivo a poplatky STK a emisky,aj to robil bez prípravy lavou zadnou.Takaže prv než napíšeš hovadinu čo ťa práve napadla radšej zistuj realitu.Pooplúvať sa dá všetko,ale vždy a všade snáď u každej značky je to zlé aj výborné.Len ľudská hlúposť vie otočiť všetko a opuncovať bez znalosti veci
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa oco13 »

Mám dve talianske 1.7D z rokov 1985 - 1990 a nejako sa netvaria na umretie lol tá mladšia dokoca emisku robí lepšie ako HDI z 2005 roku.
A zase mám dva japonske motory z nemeckých aut okolo roku 1995 a tiež ek s prstom v nose.
Tak já ti nevím Karle. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa seven549 »

oco 13 v tedy sa robili este kvalitnejsie motory kde sa netlacilo na emisie a vykony.tema sa jedna o talianskom motore z roku 2009.

mhlavaty rok vyroby??? toho uzasneho 2.8 -- jtd?

ja mam rad fordy.a tiez na nich nedam dopustit.

ale co sa tyka dizlov v europe tak posledny spolahlivy tdci bol vyrobeny v roku 2014 a benzin co vydrzal 500 000km bez otvorenia nejakeho dekla,skoncil v 2007.

celkovo mal ford v europe len 6 vydarenych motorov za poslednych 30 rokov.zvysok bol hnoj ale ze fakt hnoj.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rok 2003 Renault Maskott motor 2,8 CommonRail teda žiadna vykopávka. Vo Fiatoch je označený ako Jtd
Tieto debaty do vetra bez ohladu na môj či iný názor majú hodnotu tak dvoch klobúkov hovna.pretože niečo sa povie,niečo nepovie,a na základe takého guláša názorov je lepšie si názor nevytvárať vonkoncom,ľudia ani nevedia prečo,ale bežne tliachajú že hrôza,info si neoverujú a tak strielajú sprostosti od boku.
Jeden príklad....
celkovo mal ford v europe len 6 vydarenych motorov za poslednych 30 rokov.zvysok bol hnoj ale ze fakt hnoj....
Čo z takej vety vyplýva ? Dokonalé nič
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa oco13 »

Seven - bola to reakcia len na túto vetu
.odjakziva su italia motory povestne tym ze ked maju svoje km za sebou tak su z nich pojazdne olejnicky a hned zacinaju byt mechanicky nespolahlive.ci benzin ci dizel.
Tak ako je to ? odjakživa , alebo od roku 2000 či 2010 či 2020 ? :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Zase a znovu. Motor je konštruovaný na nejakú životnosť. Auto s 200000 km je na odpis a už nemá žiadnu reálnu hodnotu. Niektoré možno ešte niečo vydržia, niektoré už nie.

Ak chcem auto s viac km, potom treba veľmi opatrne a dôkladne preskúmať čo si môžem dovoliť servisovat. A nie, nezáleží či je to atmosféra alebo turbo ani to či to ma tri litre a desať valcov.
Emfo
Príspevky: 238
Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa Emfo »

Minuly tyzden som bol pri motore ked uz padli roky bolo auto 2010tka motor diesel 4 valce 1 160 000 a ide, videl som ich poslednu dobu dost 700-800 tisicovych ale jasne aj poumieranych ale zato nie az tak extremne draho opravitelnych. 2.8 diesel ked dobre pamatam bol ten isty aj v Iveco daily a ten isiel a isiel.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Fiat Ducato 2,3 Mjet 88kw- zlomený ventil vo valci

Príspevok od používateľa mhlavaty »

yxo...Nepravda,a už nemôže byť väčšia..Obrovské množstvo aut má hodne cez 300 tis a stav je doslova perfektný.Nie tak že si to niekto nahovára,ale reálne na stave techniky,dôležitých hodnôt,stav emisného systému ale často aj celkový stav po estetickej stránke.Nestretám sa z myšlienkami majiteľov o predaji a pod, Skôr sú to skôr otázniky čo ďalej ak toto doslúži.Pretože adekvátna náhrada za to čo majú nie je.Dnes sú aj krajšie,novšie...a tým sú klady vyčerpané.Ale...že sú predražené prekomplikované pre kopce elektroniky ešte neznamená že im udrie posledná pri 200 tis.Kto si to dnes trúfne prehlásiť je prorok.
Pokiaľ už je na svete podobná myšlienka,treba ju konkretizovať na konkrétnu techniku,nech sa po čase môžme zasmiať.Takto pred 15 rokmi "prognózovali" krátky život motorom ktoré dnes sú preborníci dlhých nájazdov a dnes sa dá jedine smiať ako zasvätene ich označovali za prepádaky.
Jediné s čím sa súhlasiť dá je časť o opatrnosti.Lenže,to je teplá voda,bolo, je a bude to tak naďalej
emfo....je to tak.Keď som stál pred rozhodnutím či kúpiť z 570 tis km,sa mi mechanici od Iveca smiali že to je už aspoň zabehnuté.Tu nemá zmysel písať že si práve robil niečo blížiace sa pol mega,zbytočne by si dával sem hodnoty či protokol od emisky.Ano kto má črep lebo naň celý čas sral,ok,má to čo si zaslúži.kvantum ľudí proste nikdy nepochopí maličkosť že odstraňuje sa problém hneď kým je malý,počkajú až sa nabalí ako snehová guľa

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných