Fiat Croma 88 kW vs 110 kW

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rudib
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 26.06.2015 12:27
Zdieľať na Facebook

Fiat Croma 88 kW vs 110 kW

Príspevok od používateľa rudib »

Dobrý deň,
vyhliadol som si toto auto. Chcem sa opýtať akú motorizáciu ste volili. Na nete som čítal že 110kW motory sú menej spoľahlivé oproti 88kW. Je to pravda? Pozerám ročníky 2006-2008. Sme 5-členná rodina.
Ďakujem
smejo74
Príspevky: 883
Dátum registrácie: 19.09.2008 21:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa smejo74 »

Uz len koli poistke by som siel do tej slabsej verzii ale to zalezi od konkretneho kusu ked najdes super stav 110kw tak ber tu
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

Vsetko zalezi od konkretneho kusa, v akom bude stave a kolko tisic alebo statisic bude mat stocene. Je to tazke auto, tych 88kw je na to malo, co nuti cloveka viac tomu stupat a prave ten kvazi spolahlivejsi motor moze byt viac vydojeny. Teda turbo, zotrvak so spojku. Tento motor ma este na ventiloch podlozky, takze treba ratat pri kupe aj s kontrolou ventilovej vole. 110kw ma hydrostely, silnejsie turbo a podobne. Jedine co ma minus, je virive klapky v sani, co sa da lahko repasovat, ale treba zhodit sanie. Inak klasika, pozor na dpf a podobne. U starsieho auta treba ratat s investiciou do podvozka a brzd, kde je croma drahsia, pretoze nezdiela s nikym podvozkovu platformu.
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Ja sa tak nejak v poslednej dobe nestačím čudovať...
Ťažké auto? Prečo si v posledných mesiacoch tu na tomto fóre všímam, že auto ktoré váži 1500kg je označené za ťažké?
Koľko potom váži bežné auto? Koľko potom váži ľahké auto? A čo za auto je potom môj dvoj tonový kombík?
88kW Croma váži 1495kg. 110kW Croma váži 1505kg. To je akože naozaj ťažké auto? Podľa mňa nie. A už vôbec nie ak vezmeme do úvahy, že auto je dlhé 4756mm.

To som ale dosť odbočil od toho, na čo som chcel pôvodne reagovať, čo mi až vzalo dych...
smejo74 napísal:Uz len koli poistke by som siel do tej slabsej verzii ale to zalezi od konkretneho kusu ked najdes super stav 110kw tak ber tu
Takže ideme si kúpiť auto za niekoľko tisíc €. Palivo nás mesačne stojí nemalé peniaze. Servis, pneumatiky, spotrebné diely, oleje, filtre a proste všetko nás opäť stojí nemalé peniaze. Ale mám sa pri výbere auta obmedziť na slabšiu verziu kvôli poistke? To naozaj?
Aby bolo moje počudovanie vysvetlené, vezmem do úvahy internetovú kalkulačku PZP od netfinancie.
Aby bolo jasné - pre obe výkonnostné verzie vyberám naschvál najhoršie možné scénare, tzn. r.v. 2006 a bezškodový priebeh po dobu kratšiu ako 12 mesiacov. Vek zadávateľa netuším, preto tipujem 30 rokov a píšem dátum narodenia 03.08.1985. Nemalo by to hrať rolu, ale pri výbere bydliska dávam Žilinu. Vodičák máte od r. 2005, prvé auto ste si kúpili pred piatimi rokmi a viac, spôsobili ste doteraz 2 škodové udalosti hradené z PZP a to jednu pred viac ako 3 rokmi, druhú za posledných 12 mesiacov. Nie ste ZŤP, máte deti do 15 rokov, nemáte iné poistenia v iných poisťovniach a auto ktoré chcete poistiť nemáte dlhšie ako 1 rok.
Takže pri takýchto parametroch Vás ročné PZP výjde na:
88 kW .......... 130,90€
110 kW ......... 141,95€
rozdiel teda predstavuje neuveriteľných a príšerných a nezvládnuteľných 11,05€ za rok, čo keď rozrátam na mesiace dostanem sumu 0,92€/mesiac.
Ešte sa opýtam - pijete? Fajčíte?
A to nezabúdajme, že som navolil možnože až prehnane zlé parametre, ktoré cenu PZP zdvihli. Možnože zadávateľ nemal doteraz nikdy škodovú udalosť, vodičák vlastní dlhšie a podobne...
rudib
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 26.06.2015 12:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudib »

Ďakujem za odpovede.
Určite mi nejde o poistku. Čo poznám pár mechanikov tak mi hovorili, že 88kW motor je OK. So 110kW nemali až takú skúsenosť. Preto som sa pýtal má nejaké ´muchy´. Na autorubik.sk práve chválili ten slabší motor.
Koľko by mohol mať taký ´priemerný motor´ napr. 2007 nabehaných? Viem, že je ťažko odpovedať ale ... predsa. Samozrejme, že pred kúpou si auto vyskúšam aj dám pozrieť. Ďakujem
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Rudib - 8 ročný diesel strednej triedy môže mať najazdených okolo 200-300.000km. Existujú aj výnimky - prevažne smerom nahor.

Ja mám benzínový Avensis a priemerný ročný nájazd vychádza na 39.000km...
Nick21212
Príspevky: 450
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: LH
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Nick21212 »

ber 110kw jednoznačne ked ste 5ti + by som dal upraviť ešte výkon a pojde to slušne a nemusíš ani toľko stúpať na plyn.

Tie km pri Cromách sú tažko preukázatelne, pozri si autoscaut alebo mobile.de

sú tam také čo majú 400-600 tisíc a nevyzerajú o nič horšie ako tie naše 150 tisícové.

Hľadať 110kw Cromu bude dosť obtiažne a dokonca ceny sú aj vyšie o stovky €.

osobne by som vyberal max výbavu s 110kw možno aj automat.

Ak tak skús ešte Stilo je lacnejšie a aj údržba bude lacnejšia.
Roadrunner
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 06.06.2006 12:56
Bydlisko: ZM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roadrunner »

Pri 88 kw by nemal byť dpf. Treba preveriť.

Takže zvážiť aj ročný nájazd a režim prevádzky...

Tiež by som zvažoval aj stilo z tých rokov, je dostatočne priestranné a všetko sa bude lachšie riešiť...
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Roadrunner napísal:Pri 88 kw by nemal byť dpf. Treba preveriť.
Taktiež si nie som istý na 100%, ale myslím, že obe výkonnostné verzie majú DPF filter.
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Ako majitel Fiata CROMY odporucam 110 kW motor. Neviem si predstavit v tomto aute pri 5 clennej rodine 88 kW pod kapotou. Moja rocna poistka 115 eur, spotreba podla papierov a viac, na 5l na 100km ale zabudni..Ale spotreba je len cast nakladov na prevadzkovania akehokolvek vozidla. Ako tu uz bolo spominane, konstrukcne sa moc nelisi motor 110 kw od 88 kw..Ja som hned po kupe pri prilezitosti cistenia sania,ktore bolo riadne zanesene od karbonu oleja a pod., odstavil virive klapky a to bol asi jediny zasah do motora.

Co sa tyka nahradnych dielov, niektore len original Fiat, niektore veci , napr. podvozkova cast pasuje aj z Opel Signum, Vectra C a SAAB 9-3.Ak by bolo moc zle, vrakovisko tiez pomoze.Treba ratat s tym,ze tento model bol kedysi vlajkovou lodou automobilky Fiat, kde sa cena noveho podla vybavy bola od 26 000 do 35 000 eur. Podla toho sa odvijaju aj ceny original dielov.

Dobra cena za jazdenu Cromu, s najazdom do 200 000 km rocnik 2006-2007, s dobrou vybavou, je cca 3500-4000 eur. Vychadzam z mojej kupy, kde som v roku 2014 za Cromu 2006, 110kW, automat v kozi, najazd do 200 000 km dal v Brne 3200 eur. Samozrejme, tu v bananovej republike som musel este zaplatit vypalnicku registracnu dan z "luxusneho skoro 9 rocneho auta"...Ale to by bolo na inu temu.

Inak kupu nelutujem, perfekne komfortne vozenie,super nastupovanie a vystupovanie, s obrovskym vnutornym priestorom a dostatocne velkym kufrom s dvojitym dnom.. :-)

Rada na zaver- kupovat urcite s clovekom, ktory rozumie danej problematike dnesnych naftovych motorov, hlavne co sa tyka EGR a DPF, softverove odstranenie, vykuchane DPF, nafta v oleji...atd atd....Poriadne auto prevetrat, stupit tomu "na krk"...Ja som mal so sebou aj diagnosticky softver, majitel s tym nemal problem, takze hned po skusobnej jazde to islo na PC a pozrel sa aspon zaklad..Ja som kupoval automat, takze aj ten isiel hned na kontrolu...Kupovat dnes jazdene auto je zial macka vo vreci...O dieslovom ani nehovorim....
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

ondrik363 napísal:Ako tu uz bolo spominane, konstrukcne sa moc nelisi motor 110 kw od 88 kw.
Nie, nelíšia sa skoro vôbec... ...kde to bolo spomínané?
88kW má rozvod OHC, 110kW už DOHC. Napríklad...
ondrik363 napísal:Rada na zaver- kupovat urcite s clovekom, ktory rozumie danej problematike dnesnych naftovych motorov, hlavne co sa tyka EGR a DPF, softverove odstranenie, vykuchane DPF, nafta v oleji...atd atd....
Protirečíš si. Človek, ktorý sa rozumie problematike "softverove odstranenie, vykuchane DPF" sa nerozumie komplexnej problematike DPF.
Inak, bravó, posielam kvety a potlesk za ten prístup. Keď si kupujete opicu, musíte mať aj na banány. Hlavne že chcú všetci diesle ale už nemajú peniaze na servis a tým servisom myslím aj DPF subsystém. Odstránenie/vyradenie tohoto subsystému nie je riešenie, je extrémne zdraviuškodlivé a dokonca vyrieši len jediný problém - a kopec ďaľších prinesie...
To už je ale, žiaľ, na inú a veľmi, veľmi, ale naozaj veľmi dlhú debatu...
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Tak jasne ze sa lisia motory 110 kw a 88 kw, ale pre mna to nie su odlisnosti, o ktorych som chcel pisat..Preto len tak v jednoduchosti..Zadavatel temy mozno nevie, ani co je to OHC a DOHC a co s tym pri kupe...

S tym mechanikom som to myslel tak, ze clovek,ktory vie, co a ako sa da spravit s DPF a EGR si da na to lepsi pozor pri kupe,ako ten, ktory o tom este nepocul...
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex
rudib
Príspevky: 41
Dátum registrácie: 26.06.2015 12:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudib »

Dakujem za odpovede a rady. Nie som nejaky odbornik na auta. Preto som rad za vsetky podnety.
Ondrik 363 ako je na tom automat s tym motorom? Ako radi, menil si nieco? Tiez som rozmyslal nad automatom-kvoli manzelke, ale neviem.
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

Automat je japonsky Aisin, spolahlive, pokial bol meneny olej a nieje samozrejme zodraty kilometrami. Ked uz je rec o kilometroch, rataj ze to auto bude mat uz cez 300tis.km, teda budes muset zainvestovat. Pripadne DPF a podobne blbosti treba odstranit, Ja by som zaslepil aj EGR.
ondrik363
Príspevky: 130
Dátum registrácie: 31.03.2012 17:15
Bydlisko: NMnV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ondrik363 »

Automatu u Cromy sa nemusis bat..Je tam japonska prevodovka AWTF-80 SC, 6-rychlostna,spolahliva a odolna, s moznostou manualneho radenia, ale iba pri dodrzani urcitych podmienok-otacky,rychlost,teplota..Nemozes si radit,ako uznas za vhodne-elektronika nedovoli...Tieto prevodovky pouzivaju znacky ako-alfa romeo, fiat, volvo, mazda, citroen, jaguar, ford, opel, peugeot, saab....Jedina nevyhoda-s automatom je Croma lenivejsia,ako s manualom,aj ked je tam 110 kW a 320 nm....

Ja som zatial nemal s automatom ziadne problemy,radi pekne hladko, aj ked este nie je zahriata na prevadzkovu teplotu...Pri brzdeni-brzdi motorom, cize sama podraduje 6,5,4,3,2,1...

Ja som max spokojny, automata som mal aj v omege 3.2 V6, je to velmi pohodlne jazdenie, hlavne pre zeny..

Samozrejme, stav prevodovky ovplyvnuje zaobchadzanie a navyky predoslych majitelov,hlavne ak ma Croma tazne a bolo vyuzivane,tam si treba dat pri kupe pozor...
Fiat TIPO Combi 1.6 mjet
Lancia DELTA 1.4 t-jet LPG
Opel OMEGA 2.5i V6 - ex
Opel OMEGA 3.2i V6 - ex
Fiat STILO 1.6 LPG - ex
Fiat CROMA 1.9mjet - ex
Chrysler Pt CRUISER 2.0i LPG - ex

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných