Fiat Bravo - nesumernosť brzdnéj sily

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tuttiii
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42
Zdieľať na Facebook

Fiat Bravo - nesumernosť brzdnéj sily

Príspevok od používateľa tuttiii »

Bol som s autom (fiat bravo II, 1.4 66kW) na STK a neprešiel som kvôli brzdám. Rozdiel účinku zadných bŕzd (kotúčové brzdy) bol 38% (dovolený limit je max. 30 %). Ak by bol tento rozdiel aspoň zhruba rovnaký aj pri brzdení ručnou brzdou, príčina je jasná, vymením komplet zadné brzdy a musí to byť OK. Avšak pri ručnej brzde mi je rozdiel medzi pravým a ľavým kolesom iba 4 %. Som laik, no na základe uvedeného mi vychádza že problém asi nebude v brzdovom mechanizme na kolesách, ale bude spôsobený rozdielnym tlakom brzdovej kvapaliny na pravé a ľavé zadné koleso. Zadné kotúče s platničkami majú cca. 15 000 km, preto by som ich nerád komplet vymenil a potom zistil že to bolo zbytočné. Viete mi prosím niekto na základe praktických skúseností poradiť v čom by mohol byť najpravdepodobnejšie problém ??? Má zmysel skúsiť vymeniť zadné brzdy, alebo na základe uvedených info. je malá pravdepodobnosť že to pomôže ? Vopred ďakujem. Ešte doplňujúca info, bol som na STK, namerali mi rozdiel 38% , rýchlo som utekal vedľa do servisu kde mal na mňa mechanik cca. hodinku čas, zhodil koleso ktoré slabšie brzdilo brzdu narýchlo pozrel rozchodil, valček aj všetko údajne chodilo lahúčko, vrátil som sa na STK a rozdiel opäť 38 %...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Uz to zacina...nova metodika brzd na STK...poviem to takto, mam stejne auto a presiel som vzadu s rozdielom presne 30% !

A to som sa pytal technika ci mam nieco riesit, odpoved bola nie! Mam byt rad ze som presiel...lebo neni pravidlom...

Podotykam ze brzdy neboli este sahane okrem vymeny brzdovky...predne uplne symetricke, rucna symetricka...neviem co poradit bohuzial, zda sa auta inak plne v poriadku budu mat problemy, resp. budu prechadzat s odretymi usami :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Po 1.

Brzdy treba ZABEHNUŤ, 15 000 km v bežnej prevadzke, s rozvažnym šoferom pre kotučove brzdy znamena opotrebenie platničiek cca 1 mm

Po 2. skusil by som nejako nastaviť sumernosť učinku ručnej brzdy, šteluje sa to na tiahlach pod pákou

Sytem kotučovej brzdy ,ktorá je ovladana tiež ručnou brzdou je samonastaviteĺny v brzdovych valčekoch,ktoré su špecialnej konštrukcie a tam by som videl pričinu nesumernosti brzdneho učinku zadnych brzd
všetko sa odvija od mechanickeho nastavenia ručnej brzdy

a nakoniec stačí pribrzdiť trochu intenzívnejšie /pozor
na auta vzadu !/ v normalnej rýchlosti bežnej mestskej premavky
Zvyšeny tlak v systeme urobi svoju prácu a brzdy budu pohotovejšie a lepšie brzdiť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lacko ale ohýbaš si techniku podla vlastných predstáv.

1.- brzdy ktorá sa práve robili (obnovili) čo je výmena platničiek,pregumičkovanie a vyčistenie brzdového barana a zabezpečenie bezproblémového "plávania" a kotúč podla aktuálneho stavu nový,pôvodný z opracovaním hrán vonku a vnútry,prípadne zrovnaný priamo na aute (pri problémových).....tie prečo nepotrebujú zábeh ? pretože po 500m ceste na STK sú bezproblémové aj na valcoch STK.A žiadnym zábehom neprešli.A prejdú STK vždy.

2.- súmernosť na ručnej nastavovať síce znie logicky,ale reálne je to len nastavenie toho,aby obe lanká boli šponované zhruba rovnako a rozdelovací mostík nebol nebol kriticky vyosený.
Je reálnejšie lanovody odskúšať na ich volný pohyb aby nekládla ani jedna strana väčší odpor.
Dávam plne za pravdu že nesúmernosť ručnej vzniká najčastejšie vo vnútornom mechanizme ktorý je nutné po vybratí valčeka tiež vybrať.A...nevyberá sa v 99% prípadov.Z jednoduchého dôvodu,vyžaduje čas,trpezlivosť a hlavne špeciálne kliešte na vybratie poistnej segerky na dne valčeka.

Kde sú teda problémy ? Ako vždy v tom istom. v lajdáckej práci.
Pri výmenách platničiek sa valčeky vtlačia späť,aby sa dali vložiť hrubé nové platničky.S tým sa vtlačí do valčeka aj všetok bordel ktorý na valčeku nachytáva keď je vysunutý pri obratých platničkách.Nik valček nerozoberie a nevyčistí,prípadne nepovymieňa prachovky a gumičky.A že tie valčeky vyzerajú otrasne,často nie iba špina ale aj povrchová korózia toé je tak na deviatich z desiatich.
Na kotúčoch sa v časti kde nedolieha platnička,tj vnútorný kruh pod platničkou a obvodový nad platničkou vytvorý vrstvička hrdze a rozširuje svoje teritórium až pod činnú plochu platničky.Platnička ju brúsi...ale po istom čase sa vytvorí z hrdze sklovina,ktorú platnička nevie porušiť.Táto stále viac a viac drží platničku "vo vzduchu" a nedovolí styku kotúča a platničky.Vyjedrenie že platnička si to dá dole z kotúča je obrovský omyl.Je jediný spôsob odstránenia,sústruh alebo odklepkanie mealičkým kladivkom,tá vrstvička je nesmierne tvrdá ale krehká a od kladivka odpraskáva ako vrstvička.
Rozobraté,vyčistené,lanká v poriadku,skontrolovaná činnosť samostavu...prejde to STK bez problému. Dnes stojí lanko cca 8 e.- (napr OCT) tak čo sa s tým treba párať.Len keby sa chcelo robiť.Tam je pes zakopaný,nechce sa ani robiť,ani premýšlať,len to rýchlo vybúchať a zaplať.

Je na zaplakanie ako mechanici nechcú nič vidieť a nechajú veci dôjsť až po úplnú skazu.Ak pre výmenu zadného ochranného plechu brzd treba stiahnuť dole náboj kolesa tak OK,je nebezpečie že sa poškodí ložisko.Ale ak vidím že ložisko už vymenené je,ale plech sa rozpadá tj chytíš a ostane v ruke !!! tak to chce iný rozum to pochopiť prečo ten hnilý mameluch plech za sedem e.- nevymenil a bol by pokoj.Teraz ja riskujem že ložisko sa stiahnuť v celosti nepodarí a bude sa pre výmenu plechu kupovať aj nový náboj z ložiskom.Len pre jedného idiota ktorý na všetko hodil bobka,.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Pozri - skontroluj obe strany.... rozdiel značí že jedna strana je slabšia alebo že tá druhá naopak "silnejšia". Otázka je tiež ak je ručná integrovaná ako funguje ten systém ...

Moja skúsenosť je že nové doštičky na nové kotúče zábeh potrebujú a na brzde neprejdú.
tuttiii
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuttiii »

Tak čo sa zabehnutia bŕzd týka, to som hneď vyskúšal. Poslali ma prejsť sa 15 kilometrov a rozbeh brzda rozbeh brzda ... Bolo mi tých bŕzd fakt ľúto, a dupľom keď som to spravil a vôbec to nepomohlo. Bola to hlúposť, po 15 000 km brzdy musia byť zabehnuté, ale v nádeji na prejdenie kontrolou som spravil čo mi technik radil. Nerozumiem ale prečo mi kážete riešiť nastavenie ručnej brzdy keď pri ručnej brzde (ako som písal) je súmernosť takmer dokonalá. Problém je LEN pri nožnej brzde. Vzhľadom na Vaše pripomienky usudzujem, že problém bude predsa len v mechanizme brzdy (na kolese), keďže tej myšlienke že by bol rozdielny tlak v hadičkách sa vôbec nevenujete. Je to vôbec technicky možné aby bol rozdielny tlak v pravej a ľavej hadičke ? Vôbec netuším ako je to technicky vyriešené v tej hliníkovej kocke odkiaľ idú tie 4 hadičky s brzdovou kvapalinou na všetky kolesá ? Sú v tej kocke nejak hydraulicky prepojené čo by znamenalo že rozdielny tlak v hadičkách nemôže nikdy nastať ???
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Podstata akehokolvek hydraulickeho systemu je tá,že tlak v kvapaline sa šíri všetkými smermi rovnako

preto nie je pravdepodobné aby boli rozdielné tlaky v hadičkach praveho a laveho zadneho kolesa

problem može byť len ten,že jedno koleso začína skor brzdiť
ako to druhe a to sa prejaví ako nesumernost brzdneho učinku

inak brzdy su dvojokruhove a brzdí lave predne koleso + pravé zadne a prave predne + lave zadne

do toho vstupuje regulator brzdneho učinku na zadnej náprave v zavislosti od zataženia
a ešte ABS

pokial všetko fungovalo dobre doteraz nevidim dovod,prečo by nemalo fungovat aj nadalej

Jednoducho pokial brzdy funguju do hydrauliky sa nesiaha, aj vymenu kvapaliny by som si velmi dobre rozmyslel ...
len menia sa komponenty ako dosticky a kotuce popripade
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Napriek tomu že brzdy vyzerajú navonok ako úplne primitívna záležitosť,potrebujú aby sa k nim pristupovalo rozumne a tak si práca s nimi vytvorí určité rutiny,finesy a zlepšováky.Nová metodika STK robí celkom pekný vietor hlavne pri zložitejších zadných brzdách a úplná pohroma je to pre bubnové brzdy.
Ako každý čaká že rada ako na to obsahuje zázračnú vetu...urob toto,a bude to OK.Myslím že základná chyba sa zakotvená v spôsobe premýšlania.To dnes vychádza z myšlienky,čo by to byť mohlo a čo nie.Myšlienka že ak je ručná bez rozdielov,je to v poriadku.No vonkoncom nemusí byť.Ďaleko lahšia a v podstate rýchlejšia cesta k úspechu je vychádzať z myšlienky že všetko môže byť vadné a úplne všetko treba teda preveriť a to znamená že všetko sa do posledného šrobika rozhádže a zloží v digitálne funkčnom stave.Urobí sa úplne všetko,to znamená...úplne všetko.Z lankami ako jedinými sa netreba párať,vybrať a zahodiť.kľudne mohlo byť v minulosti jedno menené.Z čoho vypýva že je jedno zo silonou vložkou lanka,druhé bez,jedno ešte pôvodné a už ťažšie pohyblivé,druhé nové z vložkovaným lankom ktoré chodí krásne.nebabrať sa,obe naraz vyhodiť.
Piestiky von,mechanizmy (vnútorné) z piestika aj z barana von,nové tesniace gumičky,nové prachovky,vyčistené klzáčiky,skontrolovaná dosadacia plocha na platniach aj na kotúči.Starý kotúč/nové platničky = prieser tak 50:50
Ešte som sa nestretol z rozdielnym tlakom z ABS pre L a P koleso,preto do tohoto premýšlania nie sú takéto myšlienky zahrnuté.Keby som takéto brzdy robil,tak ma vonkoncom nezaujíma ani to ktorá strana je slabšia,proste všetko by šlo von a zložilo tak,aby to bolo garantovane OK.Je aspoň pre mňa jednoduchšie vychádazať z myšlienky..ako to má byť,a teda to tak urobiť aby to bolo také aké má byť.Tam nie je nič zložité.
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Pokial viem max. rozdiel v brzdnom ucinku bol aj pred tym 30%.
tuttiii
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuttiii »

No ja som sa vrátil späť do servisu po STK, spýtať sa ako ďalej postupovať a tam mi povedali že keďže ručná brzda brzdí a nožná nie, v brzdovom mechanizme problém nemôže byť, že problémom je na 99% riadiaca jednotka ABS.( Na myšlienku s rozdielnym tlakom kvapaliny v hadičkách ma oni naviedli ) Ževraj nová jednotka stojí odhadom 800 € a že keď nie mám si zháňať po vrakoviskách ... Tak som zobral auto domov a teraz dumám ako postupovať ďalej. Ak to nechám na servis môžem dopadnúť tak že vymenia ABS a brzdy aj tak nebudú dobré.(čo je podľa vášho vyjadrenia asi aj pravdepodobné ...) To ale oni potom nemajú problém vymieňať ďalšie a ďalšie veci a sucho mi oznámiť že to pôvodné ABS ale aj tak nebolo dobré aby som si nemyslel že výmena bola zbytočná :). Zažil som takú situáciu už niekoľko krát a tomu sa chcem vyhnúť. Preto píšem sem a prosím skúsených ľudí o radu ako by bolo najlepšie postupovať ďalej. Servis bohužiaľ urobí len to čo im poviem (ešte aj to niekedy dovrzajú... ) Servis kde by naozaj reálne s rozumom diagnostikovali príčinu alebo sa o to aspoň snažili som zatiaľ nenašiel... Príčinu sa väčšinou snažím odhaliť sám a im už len poviem presne čo si prajem aby urobili... Takto to aspoň chodí všade kde som doteraz bol ...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Si robis prdel :)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
tuttiii
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuttiii »

Bohužiaľ nie a zažil som už všeličo ... skúšal som viaceré servisy a tam kde je to lepšie sa čaká aj mesiac dva kým sa človek dostane na rad (čo si momentálne bohužiaľ nemôžem dovoliť) a tam kde vás zoberú hneď to väčšinou stojí za prd makový ...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú veci ktoré akosi ľudia nechcú chápať,a to že vykefovať sa dá z človekom,ale nie zo strojom.Kedže som dnes robil tiež brzdy,tak pár čerstvých vecí.Ako má takáto zadná brzda fungovať ?
Už som to písal....vytvorí sa sklovina a je vymalované,brzdiť ta nebude keď sa na hlavu postavíte.Nezabehne sa to,platnička to nikdy v živote neodstráni.Akurát brzdiť to tiež nikdy nebude
[img]https://s32.postimg.org/9yo9w8ggx/1_8_T_1.png[/img]
To je nutné pekne oklepkať
Až sem vedie lajdácka robota,ochranný plech odpadne
[img]https://s32.postimg.org/98n5o3r2p/Oct1_8_T_2.png[/img]

Ešte čo si všímam že na to mechanici totál se..ú je nosný segment
[img]https://s32.postimg.org/p2psdff35/1_8_T_3.png[/img]

Ak hrdza tlačí na pliešky a platničky doslova zabetonuje v pohybe tak asi brzdy super nebudú
Tiež ostane iba oklepať,plošky pre pliešky vyleštiť,a hlavne na záver ....OCHRÁNIŤ do budúcna aby pri ďalších platničkách nečakala hrzda opäť.Späť ide v takomto stave
[img]https://s31.postimg.org/kto54fso7/1_8_T_4.png[/img]

Jednoducho všetko treba dať do plne funkčného stavu a treba myslieť aj na takú maličkosť,že ďalšie platničky môžete zase meniť vy,tak aby nebol dôvod nadávať že čo za debila to robil pred vami.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

v tom servise ťa asi pekne naťahujú,neviem čo môže mať abs s tlakom v systéme,abs "odpúšťa"tlak pri brzdení ak niektoré koleso zastaví aby sa pretáčalo aspoň prerušovane a aby bolo vozidlo ovládateľnejšie.Ja som na svojom terénnom aute hneď po kúpe vytiahol poistku abs lebo v teréne je jazda bez abs lepšia,jazdím stále zo svietiacou kontrolkou abs dokonca som v pohode prešiel aj stk.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

mozno ten problem bude jednoduchsi, ako sa to na prvy pohlad zda. Zazil som vymenenu len jednu stranu hadicku, druha bola hadam storocna, pokrutene, popraskane hadicky a to zo servisu, ze by to vybilo oci a nechali to tak. Poskodeny kotuc-vymeneny len jeden. platnicky vymenene len na jednej strane, ved druha este vydrzi a pod..... uplne neocistene kotuce a nahodene len platnicky a zjavne trecia plocha ak na 50%. Kotuce ocistit od napalenych zbytkov, ocistit hrdzu, aj pod kotucom pri vymene, pliesky, klzne plosky a pod, to sa uz nechce nikomu robit - a troska k troske a mas rozdiel v treni aj cez 30%. Podobne ako udrzba egr ventilu a pod.-nikomu sa to nechce robit. Mas starsie auto, starsie brzdy a pravdepodobne sa na nich nabalili taketo "drobnosti"....

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných