Fiat Bravo - nesumernosť brzdnéj sily

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tuttiii
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 27.04.2009 17:42
Zdieľať na Facebook

Fiat Bravo - nesumernosť brzdnéj sily

Príspevok od používateľa tuttiii »

Bol som s autom (fiat bravo II, 1.4 66kW) na STK a neprešiel som kvôli brzdám. Rozdiel účinku zadných bŕzd (kotúčové brzdy) bol 38% (dovolený limit je max. 30 %). Ak by bol tento rozdiel aspoň zhruba rovnaký aj pri brzdení ručnou brzdou, príčina je jasná, vymením komplet zadné brzdy a musí to byť OK. Avšak pri ručnej brzde mi je rozdiel medzi pravým a ľavým kolesom iba 4 %. Som laik, no na základe uvedeného mi vychádza že problém asi nebude v brzdovom mechanizme na kolesách, ale bude spôsobený rozdielnym tlakom brzdovej kvapaliny na pravé a ľavé zadné koleso. Zadné kotúče s platničkami majú cca. 15 000 km, preto by som ich nerád komplet vymenil a potom zistil že to bolo zbytočné. Viete mi prosím niekto na základe praktických skúseností poradiť v čom by mohol byť najpravdepodobnejšie problém ??? Má zmysel skúsiť vymeniť zadné brzdy, alebo na základe uvedených info. je malá pravdepodobnosť že to pomôže ? Vopred ďakujem. Ešte doplňujúca info, bol som na STK, namerali mi rozdiel 38% , rýchlo som utekal vedľa do servisu kde mal na mňa mechanik cca. hodinku čas, zhodil koleso ktoré slabšie brzdilo brzdu narýchlo pozrel rozchodil, valček aj všetko údajne chodilo lahúčko, vrátil som sa na STK a rozdiel opäť 38 %...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Uz to zacina...nova metodika brzd na STK...poviem to takto, mam stejne auto a presiel som vzadu s rozdielom presne 30% !

A to som sa pytal technika ci mam nieco riesit, odpoved bola nie! Mam byt rad ze som presiel...lebo neni pravidlom...