Fiat Bravo II - prevodovka
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Fiat Bravo II - prevodovka
Zdravím, mám Fiat Bravo II 1.9JTDm 88Kw s 5. stupňovou prevodovkou a mám problém pri preraďovaní z 4ky na 5ku a opačne. Pôvodne bol v prevodovke zlý olej v špecifikácii 75W90 Gl5 tak keď som sa to dozvedel ihneď som ho dal vymeniť za ten čo odporúča výrobca. Prvá jazda, keď som sa konečne dostal k tomu, že preradím aj na 5ku tak všetko v pohode aj pri poradení. Na ďalší deň avšak sa vrátilo klasické škrtnutie.
Zaujímavé je, že pustím plyn na 5ke a nechám spomaliť auto na cca 60km/h tak následné preradenie je bez škrtnutia. Taktiež viem preradiť zo 4ky na 5ku bez toho, aby to škrtlo, ale takto sa jazdiť príliš nedá...
Kde všade by mohol byť problém? Za odpovede ďakujem
Zaujímavé je, že pustím plyn na 5ke a nechám spomaliť auto na cca 60km/h tak následné preradenie je bez škrtnutia. Taktiež viem preradiť zo 4ky na 5ku bez toho, aby to škrtlo, ale takto sa jazdiť príliš nedá...
Kde všade by mohol byť problém? Za odpovede ďakujem
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Neviem síce ako je tá prevodovka robená, ale všeobecne k takému dochádza pri rozdielnych otáčkach hnaného a zaraďovaného hriadeľa. Na to sú tam synchronizačné krúžky.
Zrejme dobre nefungujú, možno sú zodrané nad únosnú mieru, presne sa to dozvieš až po rozobratí prevodovky.
Ale jazdiť sa s tým určite dá, kedysi v prevodovkách žiadne synchróny neboli a jazdilo sa, treba citlivejšie pracovať s plynom pri preraďovaní, resp. preraďovať hore vždy pri takej rýchlosti, keď sa otáčky hriadeľov zrovnajú.
A smerom dole zase s medziplynom.
Zrejme dobre nefungujú, možno sú zodrané nad únosnú mieru, presne sa to dozvieš až po rozobratí prevodovky.
Ale jazdiť sa s tým určite dá, kedysi v prevodovkách žiadne synchróny neboli a jazdilo sa, treba citlivejšie pracovať s plynom pri preraďovaní, resp. preraďovať hore vždy pri takej rýchlosti, keď sa otáčky hriadeľov zrovnajú.
A smerom dole zase s medziplynom.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Každopádne sa neuponáhlať a zisti si či 5-vové súkolie nie je dostupné samostatne po demontáži zadného krytu (ako u Renaultu Megane) kde sa k synchronu 5-ky dá dostať bez problémov a výmena súkolia alebo synchro krúžka zoberie cca 2 hod.Šlo by ušetriť demontáž prevodovky resp.celého agregátu kedže nie z každej motorizácie ide prevodovka von samostatne.Ešte podľa typu použitého systému synchronizácie sa s tým dá úspešne vybabrať aj odobratím (odbrúsením) z plochy kde krúžok dosadol,čím sa mu vytvorí nová možnosť dosadať na brzdiaci kužel.&Niekde to ide a synchron v živote pokračuje,u niektorých to nejde.Nech sa vyjadrí kto tú prevodovku pozná.
-
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Myslím,ze M32 boli len 6 kvalty a ja mám 5 kvaltEASY206 napísal:Ak si svojpomocne neporadis tak musis ajtak do servisu a to ze ci budu posielat dalej prevodovku to sa mi nezda,kvoli syn.kruzkom s tym by si mohli poradit,ved to neide na komplet repas P.S aky typ prevodovky mas?nie nahodou m32?
Ako jasne predpokladám,ze treba vymeniť synchron na 5 stupni avšak aká je to náročná práca nemám pojatie preto nepripadá do úvahy niečo svojpomocne robit
-
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
Kym mas studeny motor(prevodovku)-v nej mas hustejsi olej,na zohriatom zase riedsi,cize asi to bude olej v prevodovke(aky olej si tam daval?viskozita?a k tomu skrtnutiu...ako ti to skrka?ako keby si radil rychlost cez zuby?bez spojky?je to hlasne skrknutie ci nie?skrkne ale pekne zaradi?ci kladie paka odpor?pri tej 4-5-ke to ide lachko zaradit ako pri ostatnych rychlostiach?
-
- Príspevky: 120
- Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Olej tam je ten čo predpisuje výrobca a teda TUTELA CAR TECHNYX GL-4+ 75W-85. Veľmi ťažko popísať to škrtnutie, ale nie je to zvuk ako keby sa radilo bez spojky, keby to mám zvukom opísať tak fakt to znie, ako také kovové "tu". Jeden tón a prevodovka ide úplne fajn, ľahko, bez odporu, radenie rýchlosti na každom stupni je rovnaké.
Dnes sa bol kamarát na tom odviesť a zo 4ky na 5ku to už bolo bez škrtnutia akurát to podradenie už pri zohriatom oleji. Hovoril, žeby to mohlo byť spojkové ložisko aj keď...
Ak by bolo treba spravím nahrávku toho zvuku
Dnes sa bol kamarát na tom odviesť a zo 4ky na 5ku to už bolo bez škrtnutia akurát to podradenie už pri zohriatom oleji. Hovoril, žeby to mohlo byť spojkové ložisko aj keď...
Ak by bolo treba spravím nahrávku toho zvuku
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
Spojkove lozisko by ti hucalo(piskalo),keby ze ti odchadza to by si spoznal,skus ten zvuk nahrat ak sa bude dat.Ja si myslim,ze s tou prevodovkou nemas nic,kym ti pekne radi, nehuci,prev.paka sa nepohybuje(neotriasa) mozes byt kludny,inac keby si do tej prevodovky pridal viacej toho oleja(2-3 dcl) navyse mozno by sa nieco zmenilo,popripade skus aditivum do prev.oleja,je o tych aditivach popisane mailand na nete,ja mam tiez aditivum v prev.oleji a uz ho tam mam 30-40xxx km a pohoda
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 6 neregistrovaných