Fiat Bravo 1.4 t-jet alebo 1.6 m-jet

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

citronsk
Príspevky: 626
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Fiat Bravo 1.4 t-jet alebo 1.6 m-jet

Príspevok od používateľa citronsk »

Zdravim

nie celkom sa viem rozhodnut medzi tymito motormi pri kupe jazdeneho Fiatu Bravo... auto bude jazdit prevazne kratsie trasy (do 15 tis. km rocne), raz dva krat v mesiaci dlhsiu trasu...

1.4 t-jet (88kw) - postacujuci vykon pre bezne jazdenie, spotreba pri kratsich trasach sa bude pohybovat okolo 8 litrov, vyhoda je absencia DPF filtra, kupna cena o 700-1200 euro vyssia ako M-jet rovnaky rocnik.. lahsi motor - netrpi naprava (to skor len tipujem). Dalsi problem ze pri rocnikoch 2010+ nie je velmi z coho vyberat na rozdiel od M-jet. Takze je mozne ze budem nuteny kupit kus v horsom stave ako m-jet

1.6 - mjet (88kw) - spotreba sa bude pohybovat niekde okolo 6 litrov (uspora na jednej nadrzi cca 18 euro oproti t-jet)... problem moze byt casom DPF filter, ktory ale rozdiel ceny auta pri kupe urcite dokaze "zmazat". Uz roky jazdim kratke trasy s 1.9jtd 77 kw a jedine co sa v motore menilo bola spojka a zotrvacnik. Vstreky, turbo povodne, motor dokonca ani nezerie olej...

vas nazor?

dakujem
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

dobry vyber, sam si si odpovedal. Fiat ma naprd servis, biedne auta, ale motoricky je to stale spicka.

DPF mozno zradi, ale ked ho vypalis, casto budes menit olej - je to podla mna lepsie akoT-jet (ktory ale tiez nie je vobec zly motor).
plk21
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 02.07.2010 20:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa plk21 »

Ahoj, možno si to už čítal, ale predsa pridám http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazden ... kusenosti/

osobne som sa viezol v 1.6m-jet, na pocit slušný ťah aj dynamika pri osádke 3-4 ľudí.
Veľa šťastia pri výbere.
mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mchael »

Obi dva spomenuté motory sú výborné.
1.6 m-Jet má lepšie riešený DPF než 1.9.

Nápravy by nemali nejak veľmi trpieť váhou motora skôr našimi cestami.

Osobne by som bral radšej T-Jet. Možno by som upustil od r 2010+ a našiel auto v dobrom stave. Krátke trasy nesvedčia príliš motorom s DPF. Krátka cesta pre mňa znamená 10km tam a nas5.

Obi dva majú dvojhmotné zotrvačníky tam človek neušetrí.

Plus by som bral rýchlejšie zohriatie benzínového motora a taktiež cena vstrekovačov je úplne o niečom inom.

Je dobré si zrátať všetky čo keby a podľa toho si vybrať.
eerl
Príspevky: 216
Dátum registrácie: 25.04.2008 09:28
Zdieľať na Facebook

tjet 1.4 88kW

Príspevok od používateľa eerl »

Ja mam doma aj Tjet 1.4 ale zatial iba 75000km, prave nas caka vymena oleja a tak. INac auticko slape ako hodinky. Spotreba je v cisto mestskom cykle cca 8,5, ale fakt, ze zapchy od slovnaftu az do centra. Ja som zastanca benzinu, hoci ma mozno rovnako kurvitok ako diesel.

Subjektivne ten 1,4 tjet 88kw ide dost dobre a na bezne jazdenie uplne staci.
Na trojke+ dost huci klima kompresor, ale to uz robi od novoty. Ja som teda z Bravom 2010 spokojny. Kedze s nim jazdim velmi malo (mam skuter 125) tak mi ani moc nezalezi na spotrebe.

Kupoval som moje Bravo 2010 v zakladnej vybave v 6/2013 za 6000 od kamosa, cize aj taketo ceny su realne. Ak budes mat nejake otazky, kludne napis SS.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

a čo tak alternatívne LPG j t-jetu? Bude to lacnejšie vozenie ako na m-jete
citronsk
Príspevky: 626
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa citronsk »

mchael: tiez by som radsej volil t-jet, len ma odradza ta spotreba + na forach som sa docital aj pripady, kde sa majitelia stretli s enormnym miznutim oleja z motora.. na druhej strane je mi jasne ze DPF a EGR pri kratkych trasach bude robit zlobu

Yxo: olej planujem menit tak ci tak po 10-15 tis. km, toto by problem nebol, dpf by som si pravdepodobne tiez dokazal vycistit ak by bol este "vycistitelny"...

plk: ano temu v autorubiku som cital.. dik

eerl: ak by som mal ponuku ako ty, tiez by som siel to t-jetu, samozrejme ze skor pozeram po vyssej vybave, aj ked nie je nutnostou, ale 2010 za 6000 je momentalne nezohnatelna..

martin: pred par dnami tu boli zavesene fotky piestov fiatu stilo jazdiaceho na lpg, co samozrejme asi nie pravidlo u kazdeho jedneho motora, no je to investicia + 1300 eur, co sa momentalne nebude dat... a pri rocnom najazde 15K km sa to skoro nevrati..

dik vsetkym za nazory, ak by sa nasiel este niekto kto ma skusenosti s tymito motorizaciami kludne piste.. :)
risofarago
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 31.03.2010 18:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa risofarago »

Kamarat ma t jet, 300 tkm, vsetko okolo motora povodne. A to ho nesanuje.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

urcite tjet by som zobral ked sa da, na tie km bez plynu, ale ciste z ekonomickeho hladiska, lebo navratnost bude v rokoch, take 3 pocitaj kludne...technicky by tam LPG nebol problem dat, ta 1,8/130PS co tu mhlavaty zavesil, neverim ze mala komplet normalneho majitela, to vobec nebolo o fiate sorry...
tiez sa tu riesilo stilo 1,4 s LPG co malo vymeneny motor, ale kvoli zanedbanym rozvodom, ked isiel do srotu mal 290 000km...
spotreba 1 liter oleja pri 10 - 15000 intervale je u mna pravidlom, nemeni sa od 0km, akutalne odjazdene 73000, z toho 34000 na LPG za poslednych 18 mesiacov, sice turbo nemam, ale inac je ten motor rovnaky...

len pre uplnost, som opatrnejsi pri odporucani brava ako takeho, kedze mam uz za sebou repas prevodovky, zatial som sam na CZ-SK fiatfore...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
citronsk
Príspevky: 626
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa citronsk »

bajo: nebranim sa nejako velmi inej znacke auta.. no co sa tyka benzinu, kvoli tym dlhsim trasam nechcem atmosferu 1.4, 1.6, pripadala by do uvahy 1.8 civic, len tu kupna cena je o dost vyssie a cena ND je tiez niekde inde ako u Brava. No celkovo je u jazdenych aut omnoho chudobnejsi vyber v benzinovch motoroch hlavne vyssich objemov ako u dizlov. Netusim ako je to s tymi prevodovkami, no po minulej teme ohladom tiena fiatov si uz asi minimalne druhy s poruchou prevodovky ak to teda nebola tvoja.. ale tak viem fiat, ze nie je minimalne sam, videl som v minulosti rozsyapnu prevodovku do 100 tis. km aj tolede alebo 407-ke...
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Možno sa mýlim, ale nebol si to náhodou Ty, ktorý mal obrovské problémy s Citroenom C4? Mal podobný nick a aj vytvorenú samostatnú stránku, kde všetko podrobne opísal.

Civic je dobré auto, ale odkedy som v ňom sedel a videl v spätnom zrkadle práve tam, kde by som normálne videl auto aj s vodičom, veľkú hrubú lištu oddelujúcu horné a dolné sklo, len kvôli tomu by som toto auto nechcel - snáď ani zadarmo. Toho géniusa, ktorý to vymyslel, veľmi rád by som ho kopol do určitej časti tela. Ešte dobre, že neprerozdelil predné sklo...
citronsk
Príspevky: 626
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa citronsk »

sliedic: nie, nebol som to ja C4 som nemal a ani nesoferovali nikdy :) jazdim na alfe jtd.. civic by som zvazoval, ale je draha a snazim sa vyhnut autu s 17" kolesami..
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

na t-jet sa neda dat lacno plyn. je to priamovstrek...
mchael
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 06.12.2012 14:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mchael »

autickar21: Kde si prišiel na to, že je to priamovstrek? Pokial viem 1.4 T-Jet je ten istý, ktorý sa montuje do 500ky a to je MPI
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

citron to som ja ten isty s prevodovkou :), ale je podla mna skoro iste, ze tie loziska isli len do nejakej serie skrin, dobra sprava je, ze Tjet ma inu skrinu ako atmosfera :)

bohuzial pri masovej vyrobe vieme ako sa to robi, aby nemuseli odstavit montaz, tak tam supnu co je, ked original diel neni ...

tieto 6 kvalty sa montuju od zaciatku milenia do stila do 1,2 16V, 1,4 16V, problemy neboli zname, holt vymakol som asi...

autickar Tjet neni priamovstrek :3020:

kuk obrazok :41c2:
Obrázok
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných