Fiat Brava - po dosiahnutí prevádzkovej teploty zhasne motor

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

6romo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 01.11.2009 22:15
Zdieľať na Facebook

Fiat Brava - po dosiahnutí prevádzkovej teploty zhasne motor

Príspevok od používateľa 6romo1 »

Dobrý večer ,
Mám problém s Fiatom Brava 1,6 76kw , benzín-LPG . Po dosiahnutí prevádzkovej teploty zhasne motor. Štart je bez problémov, otáčky nekolíšu, akcelerácia ako má byť. V momente ako zapne ventilátor chladenia zhasne motor 5-10min. nejde naštartovať. Opakuje sato na pohon benzínu aj LPG. Snímač otáčok nový, káble nové, sviečky nové, čerpadlo v nádrži vymenené. Jedná sa o rok 2000, takže nemá palivový filter. LPG je Landi Renzo sekvenčné, prepína benzín, LPG bez problémov. Chcem sa spýtať či sa nestretol niekto s takýmto problémom? Ako náhle dosiahne 90°C zhasne, po vychladnutí zase ide. Ďakujem za odpovede.
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Odpoj čidlo teploty a vyskušaj tak. či je to elektricka alebo mechanicka chyba.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

k diagnostike sa nedostanes ? neverim, ze je vsetko OK a takyto problem...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
cid
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 12.11.2007 19:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cid »

Mne toto isté svojho času robila fiat croma, a problém bol v rozdeľovači nejaký čip pod plastom alebo niečo také. stálo to okolo 300 sk, a bol pokoj. Nepamätám presne, bolo to dávno, ale menili tam niečo od bosch namiesto magneti marelli.
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

To auto je cele bosch... Keby to aspon bolo magnetimarelli, aspon by sa na to nadavalo opravnene...
Miki2t
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 20.01.2010 23:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Miki2t »

Vyskúšaj zapnúť saharu pri studenom motore, či zdochne alebo nie
peto166
Príspevky: 972
Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto166 »

mna skor zaujima, ako ti v zime moze zapnut ventilátor chladenia..??? mne ho nezapina ani v lete, teda ked nepocitam ked stojim v kolonach v BA... inak vobec..

inak vyskusaj to co ti radi Miki2t, ked ne tak sup s tym na diagnostiku..
1tomas1
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 11.06.2007 20:22
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 1tomas1 »

presne tak, prevadzkova teplota nie je ked zapne ventilator
6romo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 01.11.2009 22:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 6romo1 »

Odpojil som cidlo teploty rozbehne sa vrtula a rozsvieti sa kontrolka vstrekov.Zima nezima stalo sa mi to na STK ked to drzal na 4000 otacok.Vstrekovacia rampa je plna pod tlakom,ale vstreky prestanu dostavat impulz.
peto166
Príspevky: 972
Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto166 »

no kamo skusil by som vymetit to cidlo teploty (je to mala financna polozka) no ak nepomoze tak jedine diagnostika..
podla mna mas problem v tom, ze RJ si mysli, ze mas prehriaty motor a automatycky ti ho vypine.. aby si ho neznicil..

chladiacej kvapaliny mas dost??? snad hej... skusil by som vymenit to cidlo podla mna to pomoze!
freonik
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 05.01.2010 17:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa freonik »

To ja mám podobný problém.
Brava 1,6 16v 76kW po natočení pradie jak mačička, na volnobehu po dobu vyše 45 minút bezchybne vrní, keď zrazu akoby odpojilo palivové čerpadlo a motor začne skákať a za pár sekúnd odstaví a naštartovať nejde po dobu dvadsiatich minút. Potom naskočí znovu na "normálny režim" a po cca 10 minútach sa situácia opakuje.

Prečistil som tam snáď už všetky možné konektory, kontakty a poistky, no nič nezaberá....

Poradí mi niekto???
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neporadí.Lebo žiadna rada vlastne nie je možná,a nedá sa ani riadiť tým čo mal iný na inom motore.Jediné čo platí a vie pomôcť,je zapnúť veškerú logiku a stráviť hodiny nad diagnostikou,oscilom,meraniami atd.Nič iné,všetko ostatné je len o šťastí a to sa zrovna unaviť nemusí.
Teraz som takéto skapínanie poriešil,hoci v detailoch iné,a bol to napr potenciometer na škrtiacej klapke.sporadicky si zmyslel že volnobeh nie je volnobeh ale čiastočná záťaž,a nasledovalo peklo kde sa nedalo rozlíšiť čo je príčina a čo dôsledok.Padal tlak v sacom (teda vlastne stúpal) lebo motor sa snažil zachovať volnobeh čo sa logicky nemohlo podariť.Ale na to je diagnostika príliš pomalá a vzorkovanie nedá šancu rozlíšiť čo kolabuje ako prvé.A tu potom padajú zlé rozhodnutia a výmeny dobrých vecí nemajú konca kraja.Treba si ujasniť základné veci ktoré sa musí dostať mimo podozrenia,to sú dodávky paliva a jeho tlak.Treba vylúčiť čím viac možných vecí.Podobná vec je často nájdená iba vyslovenou náhodou.Cielene iba oscilo dokáže nahrať viac dejov v časovej ose aby sa dalo jednoznačne určiť čo je príčina a čo dôsledok.Ešte aj takto je to na dlhé hodiny a množstvo opakovaných pokusov.Prajem dobré poriešenie,ale ak nechceš spoliehať na náhodu,hladaj ozaj ozaj premýšlavého mechanika a dobre si namemoruj systém ako sa závada chová a čo všetko na nu vplýva
6romo1
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 01.11.2009 22:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 6romo1 »

Mne pomohla vymena vackovych hriadelov aj ked tie povodne vyzeraju bezchybne teda na pohlad.
Napísať odpoveď

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných