Elektronicky plynovy pedal vs.maximalne zrychlenie auta.

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Elektronicky plynovy pedal vs.maximalne zrychlenie auta.

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobry den,

chcel by som sa opýtať, či ma zmysel pri obiehaní tlačiť plynový pedal "na podlahu" , alebo iba tolko,kolko cítim,že auto zrýchľuje.

Vzhĺadom na elektronický plyn.pedal,
podla mojho názoru pre max.zrýchlenie auta je v tomto pripade uplne jedno, či stlačím el.plynový pedál na 3/4 alebo celkom na podlahu.
RJ len tolko nadavkuje paliva, kolko ma naprogramované v mapach a viac neda,len kolko jej dovolí program.
alebo nie ?
Ako je to vlastne ? Dala by sa riešiť odozva plynového pedála , Viem,že v autách typu RS je niečo také možné.

Chevrolet Orlando 1.8 i + LPG

Dakujem za vyjadrenia prispievateľom znalých tychto veci.

Nazory,typu "KUP SI vykonnejšie auto" si neprosím
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

plynovy pedal mava kick down polohu/snimac/nielen u automatu/, ktory RJ ma brat do uvahy :-), cize ano ma zmysel dupnut na podlahu, ak chces naozaj maximum...ked sa take maximum nepaci, kup si ine auto lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pochybujem,že byGM do Chevroletu montoval nejaký kick-down snímač

podla mojho pozorovania zrychlenie nastava pri stlačení plyn.pedala od 30 do 70 % pri zatlačení pedala na podlahu
100 % sa žiadny kick-down nekoná....
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

plne zrychlenie dosiahnes jedine podlahou.
Co sa vlastne deje, ked das pri atmosfere pedal na podlahu? Otvori sa skrtiaca klapka na 100% a podla prietoku vzduchu RJ namiesta idealnu zmes. Ako rastu otacky, tak sa zvysuje prietok vzduchu a s tym sa zvysuje mnozstvo paliva. Ked das plyn na 70%, tak sa klapka otvori na 70%. Pri nizsich otackach je jedno, ci je otvorena na 70% alebo na 100% (lebo pri malom prietoku vzduchu je maly rozdiel v odpore klapky), preto tam nie je rozdiel v zrychleni. Az ked sa zvysia otacky, zvysi sa prietok vzduchu, tak uz odpor klapky otvorenej na 70% bude branit motoru ist do vyssich otacok a treba pridat viac plynu.
Ale podla mna je rozdiel medzi motormi s turbom a bez, lebo elektronika moze pri turbe cez jeho variabilitu a jeho tlaky viac sachovat pri plnej podlahe. Proste ked mam 2000 otacok a dam podlahu, tak RJ da max tlak turba a prichadza ten turbo kopanec. Ked nedam podlahu, ale iba 70%, tak tlak turba nebude na max a ani zrychlenie preto nemoze byt rovnake.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vcelku to cviro už napísal.RJ sa vie dozvedieť o požiadavke len a len z pedála.
Ak pridávaš plyn kludne...vypne sa klíma ? nie
Ak dupneš na plyn,odopne sa klíma ? ...určite
A to ide pokračovať ďalej,čo všetko sa bude inak správať

Treba pokračovať ? Na kieho Árona by mal aj pedál kopec máp ?!
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Elektronicky plynovy pedal vs.maximalne zrychlenie auta.

Príspevok od používateľa seven549 »

laco1871 napísal: Dala by sa riešiť odozva plynového pedála , Viem,že v autách typu RS je niečo také možné.
neda sa.da sa len ubrat z odozvy.auta typu rs alebo skratka tie co maju sport gombik niekde to maju obmedzene napr ak jazdis v meste pretoze tam netreba vyuzit plny vykon motora aj koli spotrebe.po stlaceni carovneho gombika nabera ta vec 100 ucinnost.netreba tomu verit ze je to pridanie 10 ps navysse.naposledy som to spozoroval v takom lacaku ako je dacia duster 1.6i.nesla do kopca ani za svet vypol sa gombik mestskeho rezimu a uz to slo ako klasicka 1.6tka.
andro1
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 02.11.2008 14:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andro1 »

Máte niekto osobnú skúsenosť s týmto? Zázračná škatuľka na volenie jazdných režimov v autách, ktoré takú možnosť nemajú od výroby.

http://www.aliexpress.com/item/Potent-B ... 9f63226ea7
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dakujem pidizvi-mu

za jasnu, pochopiteľnu a fundovanú odpoved !

:300f: :28b7: :41c2:

M Hlavaty ma svojou odpovedou sklamal... :b:

holt, každý mame svoje oblubené aj neobľubené temy ...

:-\ :d :D
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Mam ešte aj taku skusenosť, že najefektivnejšie je stisnuť pedál "na podlahu" a potom ho trochu odľahčiť
vtedy je zrychlenie maximalne

samozrejme ešte musim povedať,že ine zrychľovanie je z 2500 ot. a iné z 3500 a celkom iné z 4500 do maxima

ale to je dané chcrakteristikou atm. motora
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

az nato, ze opisal mechanicky ovladanu klapku :d :D , pre uzivatela nepodstatne lol , stale staci si pamat dat podlahu :41c2: , ovsem kvaltovat sa treba ucit uz v autoskole, aby si nemusel riesit ci je lepsie z 2500, alebo z 4500...

taky priklad z praxe, co mam robit ked pri plnom plyne mi klapku otvori na 85% /udaj z diagnostiky.../ ? mam to pokazene ? :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
miso221
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 08.01.2010 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso221 »

Laco, dobre ti to teraz napisal bajo: "ovsem kvaltovat sa treba ucit uz v autoskole, aby si nemusel riesit ci je lepsie z 2500, alebo z 4500...
Preco si si potom nevybral inu motorizaciu?? Snad kazdy vie, ze takto sa chova kazda atmosfera. Mal si zobrat 2.0 VCDI a tam by si podobne veci ako kvaltovanie pred predbiehanim tak casto riesit nemusel. Tych 360 Nm by ta pekne potiahlo pri akomkolvek kvalte, to mi ver.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Miško a čítal si niekedy plány EU do budúcnosti? DPF filtre aj pre benzínové motory , zníženie rýchlostí na 40/70/110km.h, ekoplakety pre diesle na vjazd od centier miest, utlmenie až celkové ukončenie výroby dieslových motorov do osobných aut. To všetko v najbližších 20tich rokoch. Pod zámienkou bezpečnosti GPS chip do každého auta, kde sa bude dať lokalizovť miesto a rýchlosť vozidla. :40bd: :40bd: :40bd:
Kde potom využiješ tie NM??? na predbehnutie traktora?? ak prekročíš plánovanú 70tku tak počítač na polícii to vyčíta z tvojho GPS a automaticky ti pošle pokutu. :40bd: :40bd: :40bd:
Takáto je budúcnosť automobilizmu. Odhliadnuc od toho , že vaše cars prešpikované elektronikou nebude mať kto opravovať. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
miso221
Príspevky: 152
Dátum registrácie: 08.01.2010 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miso221 »

Ocko, a v buducnosti budeme aj lietat na vylety do inych galaxii... :40bd:
S DPF filtrom ja som nikdy nemal ziadny problem. To maju len ti, co nevedia na co sa diesely kupuju, na co su urcene, ze ano. Ty snad vidis sprishanie aj v splachovacom zachode... :d :D
Tie Nm mu budu prave na to, co som pisal, na bezproblemove predbiehanie a neriesenie aky kvalt tam prave ma a ci mu to toci 2500 alebo 3500 ot.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

No ja som to podotkol len preto , že obmedzenia a reštrikcie sa príjmajú ovela lahšie a skôr ako nejaké pozitívne opatrenia . Plakwety už platia v Nemecku , prvý DPF v benzíne príde narok a obmedzovanie rýchlostí už tu raz bolo. Ja ako mladík som jazdil legálne po meste 60 a tankoval za 1,40 Kčs :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

60 km/h v meste pamataju vsetci.polaci to maju dodnes povolene v nocnych hodinach.dialnica 140.

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní