Elektrický predohrev motora a LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kifir
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 29.12.2019 12:52
Zdieľať na Facebook

Elektrický predohrev motora a LPG

Príspevok od používateľa kifir »

Zdravím,

rád by som si namontoval do auta elektrický preohrev motora.
Čo je vlastne čerpadlo so špíralou, ktoré sa zapája na obeh vody a napája sa na 230v cez zástrčku v mriežke nárazníka.

Problém ale je, že pri niektorých ponukách sa v popise píše že nesú vhodné na montáž do vozidiel s LPG a pri niektorých sa nepíše nič.

A teda netuším či je takýto predohrev vhodný do auta s LPG alebo nie?
Najlepšie ak by ho už niekto mal. Nejedná sa o webasto.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

neviem jaky problem by to malo mat s lpg ? maximalne ze to skrati na minimum prevadzku na benzin...tym prides o oplach ventilov + si zarabas problem s benz. palivovou sustavou, kludne bych to tam dal, ja viem o co sa ja jedna, v kanade to volaju tusim heater box a strcis to pred kazdym ochodom na parkplaci do zastrcky...kludne namontuj a pre istotu nech ti plynar podvihne o cosi prepinaciu teplotu, alebo az to ma maznost aj casovo obmedzit po starte beh do prepnutia, ale to len aby to bolo blbovzdorne, pouceny sofer s tym moze jazdit kludne hned
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To čo píše bajo má logiku.Z hladiska chladenia (prídavného ohrevu) je šumafuk či plyn áno alebo nie.
Jediné čo si treba dobre premyslieť je kde sa do existujúcej sústavy bude nový okruh vkladať.Z toho dôvodu že okruhy sú v autách riešené rozdielne,je u niektorých nutné vkladať aj jednocestné ventilky aby sa zabránilo prúdeniu vody nesprávnym smerom,ak by mohlo iný okruh vyradiť.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Vyhrievaciu špiralu nemože nikde inde namontovať,
len do hadice veducej do ,alebo z chladiča

EDIT : Sorry , nedomyslel som tom dokladne..taka možnosť sa mi videla najjednoduchšia, z montažneho hĺadiska
Naposledy upravil/-a laco1871 v 01.01.2020 05:58, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To nesmie nikoho ani napadnúť,dostalo by do okruhu ktorý je uzavretý až do prevádzkovej teploty !!!

laco budeš dávať takéto zavádzajúce rady bude zle,nebudem premýšľať či dávaš závadné rady z hlúposti alebo zámerne !
karci123
Príspevky: 234
Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
Bydlisko: KE - okolie
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karci123 »

Ja mam spiralu v bloku zozadu namiesto jednej zo zatok co tam mam v F4R motore. Je to ale len na ohriatie vody v motore, nema ani cirkulaciu. Len zvuk na uvod ako ked zapnete konvicu:)
To moje je Defa z roku 2000 cca, cize dost stare/jednoduche. Ale funkcne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Montáž do bloku je prípustná a má za cieľ zlahčenie štartu,tj získanie teploty pre samotný motor. Dodatočné ohrevy z obehovým čerpadielkom sa montujú výlučne do otvoreného okruhu kúrenia.A tu treba byť opatrný a poznať systém auta,pretože napr BMW má zdvojené pulzne otvárané ventily vody pred vstupom a výstupom kúrenárskeho okruhu,to je ten dvojhrb pri podtlakovom posilovači brzd.Dnes má väčšina systémov okruh otvorený,do kúrenia permanentne prichádza horúca voda,a to aj v čase leta alebo pri použití klímy.V mnohých autách je okruhov viac,bežne štyri,takže je aj problém vysledovať jednotlivé "trasy" vody.Navyše majú bežne svoje el.čerpadielka nie celkom bežné,ale riadené PWM takže ich kontrola je trocha zložitejšia.Tu už si treba uvážiť čo sa ako urobí.Príde čas keď bude nutné nie iba pre riešenie týchto systémov držať v dielni termovíziu,nesmierne zľahší diagnostiku systémov.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

laco1871 napísal:Vyhrievaciu špiralu nemože nikde inde namontovať,
len do hadice veducej do ,alebo z chladiča
laco to mysli tak, ze na lpg prevadzku zarucene nebude mat ziaden vplyv :porte:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neviem čo si myslí,ale jedna aj druhá hadica od chladiča je nepriechodná kým sa okruh neotvorí na termostate.Podobnú vec môže montovať iba tam kde je zabezpečený pohyb vody,či obehovým čerpadlom alebo samoťahom,ale kde je voda uzamknutá by to dopadlo zle.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

trošku rozpíšem...
Na trhu sú nejaké súpervýkonné ohrievače s čerpadielkom a výkonom cez 1000W - výroba neviem kde, zdá sa mi to vcelku pokútne a koledujúce si o problém.
Ja mám v autách normálne fabrické DEFA telieska - jedno ohrieva vodu a je umiestnené v spodnej hadici medzi chladičom a blokom - funguje na pasívnom pohybe teplej vody hore k bloku, studená klesá dolu. Výkon 500W, termostat zabudovaný. Prevádzka bezproblémová cca 7 rokov.
ďalšie auto ohrev bloku zvonku, ďalšie ohrev olejovej vane zvonku. Bez problémov.
DEFA má pre každý model dané teliesko s návodom kam to umiestniť, ako rezať hadice, kde, koľko... v zásade telieska idú do hadice, do bloku, na blok, na olejovú vaňu...všetko s návodom ak ste trošku zručný urobíte ak nie mechanik to zvládne určite...
K téme - jedine čo by snáď mohol byť problém že skôr prepne na plyn - lokálne môže byť voda ohriata viac, po spustení motora dôjde k premiešaniu a vyrovnaniu teplôt a teda znovu odpojenie lpg? neviem iné ma nenapadá, ja som sa v tých 3 návodoch nestretol s upozornením lpg- nielpg... ale ako píšem všetko to bolo origo defa.
1000W by som do auta nikdy nepustil....
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Prečo tam proste nedáš Webasto? To chceš byť stále závislý na tom, že sa musíš zapájať do štekra?
Nehovoriac o tom, že elektrika ti to vyhreje OVEĽA pomalšie... Pozri si aký výkon majú Webastá a potom si to prerátaj, aké ampére by si do toho musel tlačiť pri 220 V, aby si sa dostal na porovnateľný výkon.
Nehovoriac o tom, že Webasto ti funguje aj za jazdy, čo elektrický predohreb nemôže...
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Jerguško - lebo cena :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
kifir
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 29.12.2019 12:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kifir »

Presne tak webasto je drahé a zapájať používanie je o nervy.
Toto je jednoduché riešenie.
Auto parkuje pred rodinným domom - mám tam blízko zástrčku.
Som si toho vedomí že to trvá dlhšie ohriať cez elektrinu (ale veď predsa zapnem skôr, resp časový spináč alebo zástrčka ovládaná cez mobil ... možnosti je veľa)

A čo sa týka defy - pre moje auto vyrába iba ohrev bloku motora... čo mi príde teda dosť neefektívne.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

skúsenosť mi ukázala že oni to vedia urobiť tak ako treba a vôbec to nie je neefektívne, predpokladám by sa v severských krajinách neuživili ani rok keby to tak nebolo. Funguje to vo výsledku rovnako či blok či chladiačka. Overené 8 zím po sebe...
mňa DEFA presvedčila lebo máme v sanitkách ohrievače a tie bežia v zime nonstop a žiaden za tie roky nevyhorel.
Skor by ma zaujímalo či niekto vyskúšal systém 1000w a čerpadielko čo sa stane až sa zastaví - o tom mám naopak pochybnosti ja....
Ale Slovák je už raz taký - dostane radu ale ten červ v hlave nepustí, predsa len - skúsme to inak :40bd: no veď určite na čo neprišli vo Švédsku za 60 rokov to vymyslí Slovák za mesiac :41c2:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

1000W sú základné,kupujú sa 1500 a 1800W,žiaden problém tá vatáž nemá pri zabezpečenom obehu.A to je tam v jednom celku všetko je.Ak zastane čerpadielko tepelná poistka vypne aj výhrev

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných