Ekológia - moderný diesel vs. benzín
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 31.03.2010 18:13 Zdieľať na Facebook
Ekológia - moderný diesel vs. benzín
Zdravím všetkých,
veľmi dlhú dobu si kladiem otázku, či sa smerovanie vývoja pohonných jednotiek a použitie jednotlivých palív uberá správnym smerom. Posledných niekoľko rokov si všetci uvedomujeme boom naftových motorov, ktoré sú deklarované pre svoju cca o 30% vyššiu účinnosť ako ekonomicky výhodnejšie v porovnaní s benzínovými agregátmi. Deklaruje sa tiež nižšia emisia CO2. Tým by mali tieto motory produkovať menej tzv skleníkových plynov. Ako je to však s dopadom na ZDRAVIE ĽUDÍ V BEZPROSTREDNEJ BLÍZKOSZI týchto motorov? Často jazdím cez mesto bicyklom, najazdím na ňom dosť km, aby som mohol posúdiť čisto SUBJEKTÍVNE, že aj moderné naftové motory využívajúce najnovšie DPF produkujú nepríjemnú "vôňu", ktorá v sebe ukrýva väčšie percento NOx a pevných častíc ako spaľovanie benzínu, ktoré majú podľa viacerých štúdií horší dopad na zdravie v mestách - konkrétne respiračné alergie, chronická obštrukčná bronchopulmonálna chroba - ako autá poháňané benzínom, tobôž LPG. A to nehovorím o tých bez DPF, kedy státie na križovatke za takýmto autom, alebo čakanie na prechode je doslova "zážitkom" - inhalácia naftových spalín, či už s alebo bez DPF, je výrazne dráždivejšia pre dýchacie cesty. Isto si všetci uvedomujeme fakt, že pri cestovaní týmito autami sa výfukové spaliny počas celej cesty dostávajú do kabíny, a neexistuje kabínový filter, ktorý by ich bol schopný ich primerane redukovať. Kedže som z fachu, rozhodol som sa svoju rodinu nevystatovať týmto potenciálnym rizikovým faktorom, a jazdím na LPG alebo benzín. Naftový motor preto ani nezvažujem. V tomto príspevku som vyjadril svoj skromný názor.
Aký je Váš názor na túto problematiku?
Nejaké info:
http://www.telegraph.co.uk/motoring/new ... esels.html
veľmi dlhú dobu si kladiem otázku, či sa smerovanie vývoja pohonných jednotiek a použitie jednotlivých palív uberá správnym smerom. Posledných niekoľko rokov si všetci uvedomujeme boom naftových motorov, ktoré sú deklarované pre svoju cca o 30% vyššiu účinnosť ako ekonomicky výhodnejšie v porovnaní s benzínovými agregátmi. Deklaruje sa tiež nižšia emisia CO2. Tým by mali tieto motory produkovať menej tzv skleníkových plynov. Ako je to však s dopadom na ZDRAVIE ĽUDÍ V BEZPROSTREDNEJ BLÍZKOSZI týchto motorov? Často jazdím cez mesto bicyklom, najazdím na ňom dosť km, aby som mohol posúdiť čisto SUBJEKTÍVNE, že aj moderné naftové motory využívajúce najnovšie DPF produkujú nepríjemnú "vôňu", ktorá v sebe ukrýva väčšie percento NOx a pevných častíc ako spaľovanie benzínu, ktoré majú podľa viacerých štúdií horší dopad na zdravie v mestách - konkrétne respiračné alergie, chronická obštrukčná bronchopulmonálna chroba - ako autá poháňané benzínom, tobôž LPG. A to nehovorím o tých bez DPF, kedy státie na križovatke za takýmto autom, alebo čakanie na prechode je doslova "zážitkom" - inhalácia naftových spalín, či už s alebo bez DPF, je výrazne dráždivejšia pre dýchacie cesty. Isto si všetci uvedomujeme fakt, že pri cestovaní týmito autami sa výfukové spaliny počas celej cesty dostávajú do kabíny, a neexistuje kabínový filter, ktorý by ich bol schopný ich primerane redukovať. Kedže som z fachu, rozhodol som sa svoju rodinu nevystatovať týmto potenciálnym rizikovým faktorom, a jazdím na LPG alebo benzín. Naftový motor preto ani nezvažujem. V tomto príspevku som vyjadril svoj skromný názor.
Aký je Váš názor na túto problematiku?
Nejaké info:
http://www.telegraph.co.uk/motoring/new ... esels.html
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
No ja myslím že problém bude v meste v tom že tie diesle jazdia viacmenej furt nastudeno...preto ten smrad..Ja to cítim v garáži naštartuje sa a vychádza z garáže smrad nahovado.... prede sa domov motor teplý a smrad žiaden ...skoro myslím taký ten klasika naftový kachlový.... A to isté aj na benzínovom aute ....len tam je ten studený smrad o dosť menej výrazný ale tiež je tam dosť rozdiel.A samozrejme technický stav veľa aút je tiež dosť žalostný tak aj preto veľakarát vidím nové auto - pomerne že má 4-5 rokov a dym jak starý IKARUS.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1898
- Dátum registrácie: 10.01.2013 14:16
- Bydlisko: Trnava Zdieľať na Facebook
Ked mozem rozvit cicovu myslienku: je dokazane, ze psychika cloveka funguje tak, ze najvaci problem je ten, ktory mam teraz. Preto je vacsine ludi jedno co je, pije a dycha, lebo problem zatial nemaju. Na druhej strane je to aj casty dovod popularneho "volakedy bolo lepsie", lebo tie problemy uz nemaju. Sorry za OT
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 19.06.2011 10:07 Zdieľať na Facebook
hm , večná diskusia , toto sa tu riesilo už milionkrát , inak suhlasím so zadávatelom , za mňa jednoznačne benzín , problém je že máme v eu drahe palivá , vid USA , polovičné ceny oproti nám , takže každý sa snaží šetriť kde sa dá , no a kedže nafta je o pár centov lacnejšia a má vyšší dojazd , tak sa netreba čudovať ze ju pchaju všade , aj do mestských áut kde nema čo hladať, a ludia ju kupuju aj do mesta lebo nesmrtelný argument !!" ..LEBO SPOTREBA!", čo na tom že najazdia pár km , studené štarty , atd..hlavne že má menšiu spotrebu , teda aspon podla nich , omyl..ked je motor studený , nafta žerie ovela viac akoby si mysleli , ale somárovi nevysvetlíš .., ďalšia vec , áno , moderné diesle maju vselijaké filtre , zaujimave ze benzinove auto žiadny nepotrebuje , no čo s tými ostatnymi starymi dieslami ktorych tu jazdí požehnane??...staré Tatrovky , dodávky , ist za takým ze teda zázitok , ked sliapne na plyn , to ani staré Peterky - kachle tak nedymili ked som prikuril mokre drevo , alebo plastové flase.., toto nikto nerieši , alebo staré dieslové lokomotívy...aj tie maju DPF filtre??..
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
... ja sa teším na zimu keď moji susedia na dedine začnú v kotloch páliť plasty, staré topánky, gumené veci, mokré drevo... a z komínov bude stúpať čierny štipľavý dym a sneh už nebude pekne biely...
Hlavne že z áut bude vychádzať pomaly čistý kyslík....
Žijeme na Slovensku, tu sú tieto debaty úplne zbytočné, máme tu vysoký počet vysokých škol, vysoký počet absolventov a rovnako vysoký počet primitívov ktorí kašlú nato čo iným spôsobuje ich konanie....
Hlavne že z áut bude vychádzať pomaly čistý kyslík....
Žijeme na Slovensku, tu sú tieto debaty úplne zbytočné, máme tu vysoký počet vysokých škol, vysoký počet absolventov a rovnako vysoký počet primitívov ktorí kašlú nato čo iným spôsobuje ich konanie....
-
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 07.05.2009 21:43
- Bydlisko: okr. N.Zámky Zdieľať na Facebook
A si si až taký istý že benzínový motor nepotrebuje filtre pevných častíc, prečítaj si tento článokstano31 napísal:moderné diesle maju vselijaké filtre , zaujimave ze benzinove auto žiadny nepotrebuje
http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000611/ ... cky-filter
Peugeot 407 2.0 HDI sedan bez Fap.
-
- Príspevky: 68
- Dátum registrácie: 31.03.2010 18:13 Zdieľať na Facebook
Áno, ten článok som čítal v pôvodnom znení, ale týka sa hlavne moderných turbomotorov s gasoline direct injection, provnáva sa ich škodlivosť s atmosférami, kde sa benzín vstrekuje do sacieho potrubia.
Môj pôvodný príspevok som sa snažil koncipovať s dôrazom na dopad na zdravie obyvateľov mesta, rodinných príslušníkov, ktorých možno denno-denne vozíme v našich autách, a ktorí musia tie výfukové spaliny dýchať počas celej jazdy - naše malé deti napr.. Preto ma zaujíma názor na menšie zlo. Viem, že problém diesel vs benzín z finančného hľadiska sa tu riešil x krát. Zdravie si však za peniaze nekúpim.
Môj pôvodný príspevok som sa snažil koncipovať s dôrazom na dopad na zdravie obyvateľov mesta, rodinných príslušníkov, ktorých možno denno-denne vozíme v našich autách, a ktorí musia tie výfukové spaliny dýchať počas celej jazdy - naše malé deti napr.. Preto ma zaujíma názor na menšie zlo. Viem, že problém diesel vs benzín z finančného hľadiska sa tu riešil x krát. Zdravie si však za peniaze nekúpim.
-
- Príspevky: 1404
- Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
riso, mas pravdu v podstate veci, ale tieto rozhodnutia o danovom zatazeni paliva, co uplne ovplyvnuju zlozenie vozoveho parku, riadi banda de.bilov centralne v bruseli , vidim to tak, ze zase ta ista banda, mozno v inom zlozeni s tym jedine pohne...
co mozes urobit Ty, snaz sa menej jazdit ked mas zly pocit, teda najma v zapche a v meste, napriklad byvat niekde inde, pracovat inde...v mensich sidlach, aj napriek kureniu gumakmi, jazdeniu na starych vergloch, byva ten vzduch tak nejak celkovo lepsi
cele emisie C02, su jeden velky podvod, za 100rokov si budu ludia tukat na celo, pri spomienke na tuto dusevnu chorobu
co mozes urobit Ty, snaz sa menej jazdit ked mas zly pocit, teda najma v zapche a v meste, napriklad byvat niekde inde, pracovat inde...v mensich sidlach, aj napriek kureniu gumakmi, jazdeniu na starych vergloch, byva ten vzduch tak nejak celkovo lepsi
cele emisie C02, su jeden velky podvod, za 100rokov si budu ludia tukat na celo, pri spomienke na tuto dusevnu chorobu
-
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05 Zdieľať na Facebook
škoda že neviem nájsť článok ktorý som čítal cca pred 2 rokmi . Písalo sa tam o diesloch s DPF ktoré údajne ešte viac škodia ako diesel bez DPF . Pri dieslu s filtrom pevných častíc vdychujeme úplne mikročiastočky sadzi ktoré sa nám dostanú až rovno do krvného obehu . Pri dieslu bez DPF sú čiastočky sadze logicky väčšie a prevažná časť sa nám usadí na sliznici a skôr ich vykašleme . Na úplné zbavenie sa diesel sadz z pluc nám treba 25 r. !!!! Ale ako rozprávajú majitelia TDi - no smoke no fun
Pre čistotu paliva odporúčam jeden primitívny test . Skúste si doma namiesto plynového sporáka pri zatvorenom okne uvariť guláš na zapálenej nafte , benzíne , LPG a CNG - teda štandardne na plynovom šporáku .
Pre čistotu paliva odporúčam jeden primitívny test . Skúste si doma namiesto plynového sporáka pri zatvorenom okne uvariť guláš na zapálenej nafte , benzíne , LPG a CNG - teda štandardne na plynovom šporáku .
Naposledy upravil/-a Hyundai1 v 29.07.2014 14:53, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 1404
- Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1898
- Dátum registrácie: 10.01.2013 14:16
- Bydlisko: Trnava Zdieľať na Facebook
Hjundai1 - sorry ale trocha sa ti to domotalo, DPF je tam prave na to aby zachytavalo tie mikrocastice, ktore vznikaju kvoli dokonalejsiemu rozprasovaniu nafty. Takze moderny CR s vykuchanym DPF tieto sr*cky pusta do vetra, pokial je DPF funkcne, ma ich zachytavat. Stare diesle s menej dokonalym spalovanim produkuju vacsie castice a tam sa deje co si popisal - zachytia sa na sliznici a mozme ich vychrchlat
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 27 neregistrovaných