Dymivosť TDI

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Chcel povedat, ze je tam mnoho veci, faktorov ktore mozu sposobovat problem… Ono je to o hladani, skusani, vec co sa moze riesit dlho, a pri cene tej jazdenky je hladanie chyb financne narocne. Nehovoriac o tom, najst znaleho mechanika.
Odporucil by som audi klub, cesky, boli tam fanatici…
raza1111
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.09.2008 19:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raza1111 »

mastik29: o audicluboch viem, mam tam vyše roka otvorenú otázku a nikto mi neodpovedal ani v ss fachmani na R5. Čomu aj rozumiem lebo oni sa tym živia a preto dík za každú dobrú radu.
Davka dajme tomu 5 mg ktorú zväčšujen vagom v skutočnosti motoru uberám? Čím väčšie číslo na vagu v skutočnosti je menšia?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24983
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

raza1111 napísal:Ďiki za rady.
mhlavaty: Čiže chyba môže byť v aj čerpadle?
Velmi poľahky.
Každopádne je to dôvod na premýšlanie.Tu by ozaj pomohol človek ktorý robí tieto motory a pozná všetky ich parametre,má v malíčku každý údaj a všetky jeho tajomstvá.Lahko sa robí niečo kde už na prvé pozretie človek vidí rozpor v tom a onom lebo to už vie z pamäte.Ja si tiež nie raz vyložím desiatku výpisov hodnôt od PD motora a porovnávam,kedže vždy sú minimálne dva odchyty dát,tj pred opravou nejakého problému tak aj po.Len takto sa dajú získať odpovede na stovky otázok a získať prehlad o dopadoch chýb.Tento motor R ale nikdy moja parketa nebol,chodilo ich málo v danej dobe,teraz už vonkoncom.
raza1111
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.09.2008 19:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raza1111 »

Sanie, egr vyčistené. Nebolo veľmi zanesené len musim dať nové tesnenia lebo som nemal a tieto parujú. Zmena žiadna. :zga27:
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Tie vstreky boli testovane? Ake otvaracie tlaky su na nich?
Pises, ze su OK, teda asi budes mat znalost o tom.
Nemas ich nastavene blbo?
raza1111
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.09.2008 19:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raza1111 »

Vstreky boli von zhruba pred rokom a otvaracie tlaky boli asi 190 nepamätám presne a lúč mali dobrý. Ale rozmýšľam nad novými špičkami keď nič nepomôže. Ma zmysel zaslepovať EGR? Prešiel som rôzne fora aj tunajšie a nwm či to nieje prasárna.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

zaslepit EGR aj ma aj nema zmysel - pokial funguje tak ako ho vyrobca vymyslel tak je to v poriadku a NEMUSIS ho zaslepovat za kazdu cenu.

Na zaciatku temy som si nvesimol ked si napisal R5 motor - naozaj som vykladal hororove pribehy o SESTvalci a ty mas 5valec. To je pekne stara masinka, gratulacia ze sa dozila az dodnes. V pripade takehoto motora sa ale veselo mozeme bavit o natocenom milione kilometrov, a tam uz moze ist o cokolvek ako bolo napisane. 5% tolerancia tu, 8% opotrebenie tam, zoparkrat bola masina prehriata, zoparkrat bol motor v nejakom aute kde bol nacipovany na prasknutie aj ked o tom nemusis vediet atd atd.

Proste pri tom veku a motohodinach co si toto zelezo odkrutilo uz ide naozaj, naozaj o kazdy jeden milimeter.
elemaro
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 13.05.2009 14:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elemaro »

mam rovnaky motor budikovo 450000, olej nezerie no podymuje tiez, hlavne vo vyssich otackach. Mne to vychadza na vstreky, pretoze mam tazsie zimne starty (casovanie nastavene spravne podla tdi grafu). Nastavenim skorsieho vstreku sa to velmi nezlepsi.

Ale aj ako pise mp3turbo, je to suma vsetkych odchyliek, lebo napr vaha vzduchu na VAGu ukazuje odlisne aktualne a pozadovane hodnoty.

Ak teda budes menit vstreky, napis prosim ta vysledok. Ake tam su teraz? Original su DSLA150P502, to myslim si ze ovladas, tu si to ludia tiez mylia so sestvalcom.

Hypoteza: vstrek na stolici prasi dobre, no cerpadlo vplyvom opotrebenia nedosahuje takych kapacit/tlaku/prietoku ako stolica. Je mozne ziskat vedomost o stave cerpadla vymontovanim jedneho vstreku, pootocenim tlakovej rurky a namontovanim vstreku aby prasil do vzduchu? Je potrebne trenovane oko aby bolo mozne zistit kvalitu rozprasovania?
co vy na to?
jakubko4x4
Príspevky: 192
Dátum registrácie: 15.06.2009 12:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jakubko4x4 »

Vôbec to nie je stará mašinka.
R5 TDI rotačku mám na dvore z r.v. 2006. Typ LT35.
A nové trysky DSLA 764 tiež, ak treba, cez SS.


elamro, staci Ti aj bezne oko.

Pekný deň.
elemaro
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 13.05.2009 14:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elemaro »

no ja mam A6 C4 Q kod AEL 1996, myslim ze aj raza1111, ak nie bolo by dobre to upresnit
raza1111
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.09.2008 19:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raza1111 »

Je to a6 C4 avant quattro 2,5TDI AEL. EGR som cez VAG odstavil len ho musim pretesniť. Menil som davku od 2mg do 6mg ale dymilo to rovnako. Keby to bolo vstrekmi nebol by hlučný motor? Spotrebu mám super.
raza1111
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.09.2008 19:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raza1111 »

Pri tom veku mohlo tak kľudne byť že sa motorom nešetrilo, to už nezistím. Istota bude GO motora, nové vstreky a turbo to mi vychádza ako riešenie. Opravu som nacenil na cca 1300€ tak to zvážim lebo emisné normy sa stále škrtia a nedám teraz peniaze do auta a za 5 rokov ho vykážu z ciest.

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných