dvojhmotný zotrvačník - životnosť

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kempo-sk
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 04.04.2007 19:52
Zdieľať na Facebook

dvojhmotný zotrvačník - životnosť

Príspevok od používateľa kempo-sk »

Ešte jedna otázočka ohľadne toho zotrvačníka, aká je reálna, čo sa týka "km" životnosť tejto vydarenej vecičky. Evt. dať nový alebo použitý? Nakoľko je to "lacná" záležitosť. Ďakujem. Ide o VW GOLF 4 96kw 1,9 TDI
Naposledy upravil/-a kempo-sk v 20.04.2010 11:08, upravené celkom 1 krát.
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Re: dvojhmotný zotrvačník - životnosť

Príspevok od používateľa petyy »

kempo-sk napísal:Ešte jedna otázočka ohľadne toho zotrvačníka, aká je reálna, čo sa týka "km" životnosť tejto vydarenej vecičky. Evt. dať nový alebo použitý? Nakoľko je to "lacná" záležitosť. Ďakujem.
použitý by som dával len do auta ktoré si nechcem nechať.
a ako dlho vydržia? rôzne. ja som predaval lanciu lybru ktorá mala najazdené 250 tis.km a dvojhm.zotrvačník nejavil žiadne známky poškodenia. zato susedov passat mal zotrvák KO po 130 tis.km. ale on jazdil 50km/h na 6 prevodovom stupni :d :D
záleží od sposobu jazdy, preradovať rýchlosti treba podla toho ako si to motor vyžaduje a nie šetriť pár deci paliva sposobom jazdy, kde zaradím 5-tku pri 4Okm/H a 6 tku pri 50-60..... motor je stavaný na určitý počet otáčok a pri nízkej rýchlosti na vysokom prevodovom stupni sa snažia pružiny zotrvačníka čo najviac udržať motor v čo najmenších otrasoch a velmi sa namáhaju a rýchlo opotrebuvaju. výrobca predpokladá, že 6tku zaradí človek pri 110-120km/h a podla toho konštruuje sučiastky. ak to niekto robí inak, nemože sa čudovať, že mu to aj skor odíde...
a všeobecne pri PD motoroch vydrží dvojhm.zotrvák podstatne menej ako pri common rail motoroch. často len polovicu.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

> motor je stavaný na určitý počet otáčok a pri nízkej rýchlosti na vysokom prevodovom
> stupni sa snažia pružiny zotrvačníka čo najviac udržať motor v čo najmenších
> otrasoch a velmi sa namáhaju a rýchlo opotrebuvaju.


presne tak. S dieslom sa proste NEJAZDI pod 1700 otacok a hotovo, cely slovensky narod to robi zle iba ja dobre. :)

zotrvak kludne prezije 400.000km, poznam taky pripad. Samozrejme ze take kilometre sa daju najazdit iba na dialniciach kde nehrozi podtacanie motora na 1200rpm blbym vodicom. Ja ked pocujem ako pri mne nastartuje auto a na prvych 30 metroch aspon dvakrat preradi cize ide na trojke 15km/h pri 1048 otackach mi je na vracanie, ale takych k0k0tov stretam kazdy den strasne vela cize je to asi slovensky standard.

NEchcem nikoho urazit a myslite si o mne co chcete. Ten z vas kto jazdi pod 1500 otacok a navyse v meste, jazdi SPROSTE. A moze si kludne dalej mysliet ze nieco usetri na spotrebe, neusetri mam to diagnostikou odsledovane - nemate najmensiu sajnu, chlapci, aka je spotreba zatazeneho motora od 1300rpm v snahe zrychlovat a aka je spotreba toho isteho motora pri tej istej snahe rovnako zrychlovat avsak o prevod nizsie kde uz ma 1800rpm.

NEMATE NAJMENSIE ZDANIE.

lebo keby ste mali, nejazdili by ste pod 1500 otacok nikdy. A to co vidim kazdy den a popisujem vyssie by neexistovalo.
peto103
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: 28.06.2007 22:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto103 »

mp3turbo napísal:> motor je stavaný na určitý počet otáčok a pri nízkej rýchlosti na vysokom prevodovom
> stupni sa snažia pružiny zotrvačníka čo najviac udržať motor v čo najmenších
> otrasoch a velmi sa namáhaju a rýchlo opotrebuvaju.


presne tak. S dieslom sa proste NEJAZDI pod 1700 otacok a hotovo
turbo: z kadiaľ máš cifru 1700? nemysli si, že o tom pochybujem, len mi nie je jasne, prečo vyrobca v manuali jasne pise, ze sa nema jazdit pod 1500.
corallo
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa corallo »

peto103 napísal:
mp3turbo napísal:> motor je stavaný na určitý počet otáčok a pri nízkej rýchlosti na vysokom prevodovom
> stupni sa snažia pružiny zotrvačníka čo najviac udržať motor v čo najmenších
> otrasoch a velmi sa namáhaju a rýchlo opotrebuvaju.


presne tak. S dieslom sa proste NEJAZDI pod 1700 otacok a hotovo
turbo: z kadiaľ máš cifru 1700? nemysli si, že o tom pochybujem, len mi nie je jasne, prečo vyrobca v manuali jasne pise, ze sa nema jazdit pod 1500.
OK súhlasím, ale v zime na studeno je podľa mňa lepšie jazdiť s nižšími otáčkami, nemylsím tým ultra nízkymi ale tých 1500 by som toleroval.
x77x
expert: detailing
Príspevky: 2686
Dátum registrácie: 14.06.2008 18:40
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa x77x »

.........tak tak ako pise turbo ........ ja tiez drzim od 1800 ot. a vysie...
tritonsf
Príspevky: 545
Dátum registrácie: 30.08.2006 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tritonsf »

lakinooo napísal:Pri 1500 ot/min ten motor place. ja chodim furt nad 2000 a to ani nemam dvojhmotak.
nehnevaj sa ale ak chodis "FURT" na diesli nad 2000 otacok, tak nevies chodit na diesli. ja chodim od 1500 do 2100. Obcas auto poriadne prezeniem. A ked chodievam na 1500 otacok tak mimo mesta a sam vacsinou. blbost chodit nad 2000 otacok na diesli, vsak najvacsi krutak je na 1900.....moj "skromny" nazor :4012:
x77x
expert: detailing
Príspevky: 2686
Dátum registrácie: 14.06.2008 18:40
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa x77x »

tritonsf napísal:
lakinooo napísal:Pri 1500 ot/min ten motor place. ja chodim furt nad 2000 a to ani nemam dvojhmotak.
nehnevaj sa ale ak chodis "FURT" na diesli nad 2000 otacok, tak nevies chodit na diesli. ja chodim od 1500 do 2100. Obcas auto poriadne prezeniem. A ked chodievam na 1500 otacok tak mimo mesta a sam vacsinou. blbost chodit nad 2000 otacok na diesli, vsak najvacsi krutak je na 1900.....moj "skromny" nazor :4012:
:40bd: :40bd: :40bd: ...... tak po tebe by som auto nechcel.......no neviem a tocil si uz niekedy 3000ot ??? Vies co radsej to nerob lebo sa ti pokazi motor :40bd:
tritonsf
Príspevky: 545
Dátum registrácie: 30.08.2006 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tritonsf »

x77x napísal:
tritonsf napísal:
lakinooo napísal:Pri 1500 ot/min ten motor place. ja chodim furt nad 2000 a to ani nemam dvojhmotak.
nehnevaj sa ale ak chodis "FURT" na diesli nad 2000 otacok, tak nevies chodit na diesli. ja chodim od 1500 do 2100. Obcas auto poriadne prezeniem. A ked chodievam na 1500 otacok tak mimo mesta a sam vacsinou. blbost chodit nad 2000 otacok na diesli, vsak najvacsi krutak je na 1900.....moj "skromny" nazor :4012:
:40bd: :40bd: :40bd: ...... tak po tebe by som auto nechcel.......no neviem a tocil si uz niekedy 3000ot ??? Vies co radsej to nerob lebo sa ti pokazi motor :40bd:
Pre tvoju informaciu tocil som ho aj nad 3000 ked sme si davali preteky na letisku na 100 metrov. A ver mi ze po mne by si auto chcel :2f93: a neboj motor sa mi nepokazi ani pri 5000 otackach ani pri 1500...nechapem co tu robis machra, ako skodim autu ked idem po rovine do ziliny s uplne lahkou nohou na 1500 otackach? nepoviem keby som tomu zacat dupat pri 1500 to je ina vec.......
tritonsf
Príspevky: 545
Dátum registrácie: 30.08.2006 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tritonsf »

lakinooo napísal:
tritonsf napísal:nehnevaj sa ale ak chodis "FURT" na diesli nad 2000 otacok, tak nevies chodit na diesli. ja chodim od 1500 do 2100. Obcas auto poriadne prezeniem. A ked chodievam na 1500 otacok tak mimo mesta a sam vacsinou. blbost chodit nad 2000 otacok na diesli, vsak najvacsi krutak je na 1900.....moj "skromny" nazor :4012:
No chcel by som videl ako chodis na 1500 ot mimo mesta. To ides cojaviem 70 na patke???

Po meste idem 50 - to je cca 2000 otacok na trojke, na stvorke je to presne 1500 ot. A mimo mesta chodim 90-110 kmh co je 2300 - 2700 ot. ( priblyzne, presne si to napametam). Co je na to zle??? Spotreba mi teraz ked sa oteplilo klesla na 5,6, a skoru furt nieco v kufri.
nie idem nieco vyse 80 km/hod a mam presne 1600 otacok...ja chodim po meste 60 na 4ke a autu to sedi, nedusi ho vobec.50 tka mi nesedi na diesel, to ti dam za pravdu.ja chodim medzi mesto 90 na 5ke a idem presne 1900 otacok. Tak nic na tom neni zle, ale podla mna by ti isla ocosi dole ta spotreba ak ti to taha aj v nizsich otackach. ja mam 5,3
tritonsf
Príspevky: 545
Dátum registrácie: 30.08.2006 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tritonsf »

lakinooo napísal:
tritonsf napísal:
nie idem nieco vyse 80 km/hod a mam presne 1600 otacok

90 na 5ke a idem presne 1900 otacok.
300 ot = 10 kmh???
neviem to presne.....ale chcel som ti tym povedat zy keby si chodil trosku na nizsich mal by si nizsiu spotrebu.jasne ze je blbost chodit na 1300 otackach, ale 1500 a viac sa da....
x77x
expert: detailing
Príspevky: 2686
Dátum registrácie: 14.06.2008 18:40
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa x77x »

tritonsf.....hore to uz pisal turbo ako sa mas spravat k dieselu.......este jedna vec ake auto a motor ??
tritonsf
Príspevky: 545
Dátum registrácie: 30.08.2006 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tritonsf »

x77x napísal:tritonsf.....hore to uz pisal turbo ako sa mas spravat k dieselu.......este jedna vec ake auto a motor ??
este raz si to precittaj a zistis ze: pod 1200 NEJAZDIM, ze pod 1500 tiez nejazdim, spotreba zatazeneho motora od 1300rpm v snahe zrychlovat=== ani to nerobim. VRAVIM LEN ZE DA SA JAZDIT AJ EKONOMICKY AJ SETRE K MOTORU A NEMUSIS IST ZROVNA 2000 OTACOK, ale mozes ak ti to penazenka dovoli. S tymi 1700 otackami co pise mp3turbo nesuhlasim, spodna hranica je podla mna 1500. Ale robte ako chcete :4012:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

netvrdim ze 1500 s lahkou nohou na udrzanie rychlosti je velky problem, ale tvrdim ze v meste pri neustalom pridavani a brzdeni je 1500 trapenie. Osobne jazdim okolo maxima tociveho momentu, tiez zhruba tych 1800 az 2200 najbeznejsie ale nemam najmensi problem aj studeny motor potlacit na 2600rpm. Co motoru skodi nie su priamo otacky ale ZATAZ... ja osobne nepritlacim plyn na podlahu ako je rok dlhy, nepotrebujem (vykonu mam viac ako prebytok, ano mam 85kW Sharanoid). Ked ides na 1200rpm a stupas plny plyn hore nejakym kopcekom robis daleko daleko horsie ako ked ides 1800rpm ten isty kopcek o prevod menej a mas 70% plynu pripadne ked ides ten isty kopcek na 2400rpm o dva prevody nizsie na 50% plynu.

este raz, motoru neskodia otacky ale zataz. Otacky skodia tiez pod nejakou rozumnou hranicou ktoru v tejto teme nenajdeme a urcite si kopec stvorlitrovych spotrebicov (ludi co jazdia so styrmi litrami spotreby a nikdy ich motor nevidel ani 1800rpm) teraz klepe a bucha pastami po cele ze ci mi sibe. Nie, nesibe.




> turbo: z kadiaľ máš cifru 1700? nemysli si, že o tom pochybujem, len
> mi nie je jasne, prečo vyrobca v manuali jasne pise, ze sa nema jazdit pod 1500.

podla ucha. Nie je to na otacku presne, samozrejme... ked budes jazdit 1658, nic sa nestane. Ale ked budes DLHODOBO jazdit 1240, tak sa stane urcite a to je bez diskusie. Uz tu niekto niekde pisal o odfajcenej dvojhmote po 120k km, to je SIALENE malo. Moj motor je taky ze proste ked idem v nejakej zapche alebo kde a mam mat 1500rpm, davam o prevod dole a trepem sa na 2100rpm.

a budete sa cudovat ale o spotrebe to tiez nie je. Uz som strasne davno chcel nafilmovat diagnostiku nazivo s prietokomerom, ale nemam sa k tomu. Tazna sila na kolesach je to co nas vsetkych hybe dopredu alebo dozadu. A tazna sila NEZAVISI od otacok ale od vykonu, tociveho momentu, sprevodovania a ich vzajomneho vyuzivania co je viacmenej zatazenie pohonnej sustavy. Chcem povedat len tolko ze VYSSIE OTACKY NEZNAMENAJU AUTOMATICKY VYSSIU SPOTREBU. Pozrite si grafy mernych spotrieb nejakych motorov a ked tomu rozumiete, budete... vlastne nebudete lebo ked tomu rozumiete tak si nic nemusite ani pozerat lebo to uz davno viete.


PS: pozorny citatel si vsimol ze som zahlasil ze plyn na podlahu nepritlacim ako je rok dlhy. Pozorny citatel totiz mohol zaregistrovat moju temu o "preventivnom samocisteni turba" asi spred dvoch mesiacov... Je to tak, ja osobne plyn na podlahu fakt netlacim len zhruba na takych 75-90%... na podlahu ale nie.
x77x
expert: detailing
Príspevky: 2686
Dátum registrácie: 14.06.2008 18:40
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa x77x »

tritonsf napísal: spodna hranica je podla mna 1500. Ale robte ako chcete :4012:
........... a prave pre toto by som si od teba auto nekupil........

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných