DSG citit preradovanie - vyriesene

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

milok
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44
Zdieľať na Facebook

DSG citit preradovanie - vyriesene

Príspevok od používateľa milok »

Zdravim chalani,

ide o Passat r.v. 3/2009 2.0 TDI CR kod motora CBAB, najazdene 191 000 km, 6 stupnova DSG (kod prevodovky LQV) a moj problem je ten, ze je dost citit preradzovanie rychloctnych stupnov. Pri preradeni hore s autom akoby pribrzdi, niekedy jemne trhne, najcitelnejsie je to pri jemnom pridavani plynu. Robi to hlavne z dvojky do trojky a z trojky do stvorky. Tak isto aj ked pribrzdujem napr. do krizovatky, cize ked podradzuje. Ak je motor/prevodovka zahriata tak je to lepsie ale stale citit to "pribrzdenie/cuknutie" s autom.

Neviem ci to moze byt aj zotrvacnikom, ale na neutrale nepocut ziadny kovovy zvuk co by mal byt prejav opotrebovaneho zotrvacniku.

Necitit ani ziadne kopance pri zaradeni D alebo R. Ak pustim brzdu, tak auto sa rozbieha pekne plynulo. Prevodovka radi stupne tak ako ma, myslim tym, ze nezmatkuje, vzdy zaradi taky stupen aky ma byt. Takisto otacky motora nelietaju hore dole pri preradzovani/podradzovani. Diagnostiku som robil cez kabel a ziadna chyba tam nebola (ani pri motore ani pri prevodovke).

Vymena oleja v DSG podla servisnej knizky (bolo to overovane a sedi to) bola takato: prva vymena pri 49 916 km, druha pri 114 395km a posledna pri 180 618km. Servis bol robeny v autoriz. servise v Nemecku. Auto som kupil, ked malo nabehane cca 188 000 km a vtedy prevodovka radila fajn (aspon myslim, mozno som si to az tak nevsimal z radosti z auta ).

No a otazka teda znie ci mam skusit vymenit olej v prevodovke alebo zotrvacnik? Snad to nebude mechatronika.

Popripade ci by sa mi na to nevedel niekto pozriet/previezt sa v okoli Bratislavy.

Vdaka za vsetky odpovede
Naposledy upravil/-a milok v 28.11.2012 22:50, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No a otazka teda znie ci mam skusit vymenit olej v prevodovke alebo zotrvacnik? Snad to nebude mechatronika

Môj názor že ani jedno ani druhé,ale úplne normálne a navyhnutné opotrebenie záberových spojok,dobrá správa je že sú iba dve
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

ide o to, čo znamená "dost citit preradzovanie rychloctnych stupnov". Pretože ja ako automatpozitív nechcem DSG práve preto, že dost citit preradzovanie rychloctnych stupnov. Teda oproti hydroautomatu, ktorý mi pripadá more friendly. Aby to nebolo tak, že to radí normálne, Ty vyrútiš hafo peňazí za výmenu spojky a bude to to isté. Po odbornom zásahu "skúseného" mechanika ešte lepšie, tzn. nebudeš môcť pochybovať o tom, že to preradilo ;-)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Milo, vyborny popis problemu - taky sa nevidi casto. Tvoja prevodovka so 191k km je tak akurat na bode zlomu zivotnosti, je uplne normalne ze radovo po 170.000km az 200.000km padaju tieto DSGcka ako muchy.

Olej by som vymenil, otazka je ci ta servisna knizka hovori pravdu alebo nie. Ak ano a sucasny olej je tam par kilometrov (menene pri 180.618km, teraz mas 191.000km), tak ten olej co vypustis musi byt absolutne absolutne cisty, priezracny, bez zapachu stuchliny. Akonahle zbadas nieco ine ako "olej direkt z flasky", tak je zle a servisna knizka klame, teda oleje v prevodovke neboli menene ale je to akurat napisane na papieri.

Ci by si niekto nieco take dovolil v Nemecku neviem, servisnych kniziek som vsak FALOSNYCH videl za posledny mesiac asi desat z toho sedem v nemcine, jednu francuzsku a dve belgicko/holandske.
milok
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milok »

Caute, vdaka za nazory,

no asi to budu tie spojky ako spomina mhlavaty. Nasiel som napr. toto http://forum.skodahome.cz/topic/50295-1 ... apitulace/

sice ide o Octaviu ale predpokladam, ze DSG ako DSG. Tam chalan pise, ze spojky by sa mali menit pri 180 000km, i ked v servis plane sa to nespomina (aspon pri passate).

@Acon:
No to preradovanie mi pride akoby na manualy som pomaly pustal spojku, cize dojde k takemu miernemu spomaleniu auta. Tazko sa to vysvetluje no :). Ale je to neprijemne. Ked som studoval rozne diskusie ohladne DSG tak ludia pisu, ze to musi radit zamatovo hladko az nepoznatelne.


Inac zabudol som uviest, ze som robil aj reset DSG podla tohto navodu http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _(DSG/02E) , ale nepomohlo to velmi.

@mp3turbo:
Diky za pochvalu za ten opis:), uz som toho dost precital po nete a pouceny som sa snazil opisat vsetko co sa da.

Takze asi pristupim na vymenu oboch spojok. Predpokladam, ze sa zaroven musi menit aj olej, takze aspon budem mat istotu cerstveho oleja:).

Ak budem mat nieco nove, tak sa ozvem.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

nemec predal auto tesne po servise :40bd: noze kde to predavaju?idem okamzite.vsade sa pise nekupovat 2.0tdi passaty a ziadne jazdene automaty.
milok
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milok »

Caves, no nejake velke skusenosti s DSG v ostatnych autach nemam.

Skusal som Golf V, r.v. 2007, 1.9 TDI, myslim, ze kod motora BXE, 6-stupnove DSG, najazdene malo cca 80 000km a tam slo radenie ako po masle, proste parada.

A potom som skusal takmer identicky passat ako moj, r.v. 6/2009, takisto kombi, 2.0 TDI CR CBAB, najazdene cca 145 500km a sice to nebolo tak hladke ako na Golfe, ale stale akceptovatelne, moje auto je v tom preradovani trochu neprijemnejsie co sa tyka komfortu radenia.

Najlepsie by bolo ak by to vyskusal niekto kto ma na DSG odjazdene viac. Ale nikoho takeho z mojho okolia nepoznam bohuzial.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Ale nikoho takeho z mojho okolia nepoznam bohuzial-lebo vedia co to obnasa,vyhodna kupa.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Tam chalan pise, ze spojky by sa mali menit pri 180 000km, i ked v servis plane sa to nespomina (aspon pri passate).


no jasne ze sa nespomina, co myslis kolko ludi by si to auto kupilo keby bolo NAPISANE VYROBCOM ze kazdych 120.000km mozes menit spojky za 2.900eur ??? Inak spravne hovoris, ak je DSG v poriadku tak radi absolutne nepozorovatelne, proste len lieta otackomer a to kvoli dvom spojkam a neustale zaradenemu predpripravenemu prevodu HODNE RYCHLO.


Tvoja situacia : rozhodne by som sa NEHRNUL do vymeny spojek. Nevies co to je. Nechal by som prevodovku prehliadnut a potom na zaklade skutkoveho stavu riesil. Spojky to nemusia byt...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Problém spojok je to určite,ale vcelku turbo aj môže mať pravdu že samotná spojka vadná byť nemusí.Tam sa deje to isté ako v obyčajnej prevodovke,je zaradený prevodový stupeň ale vypnutá spojka.U čisto mechanickej prevodovky musí vodič zvoliť správne otáčky motora aspôsob pustenia spojky.Ak urobí všetko dobre,je to pekne plynulé.
A toto je to isté,iba sú prevodovky dve,prevodovka s nepárnymi rýchlosťami a prevodovka z párnymi.Každá má svoju spojku a tak pokial sa ide na jednotku už je na druhej strane zaradená aj dvojka,iba má rozopnutú spojku.V momente radenia sa teda najprv rozopne spojka z tou jednotkou,a zaberie spojka z dvojkou čí vlastne prejde prevodovka z jednotky do dvojky.Ako plynule to mechatronika zvládne je otázka oleja (kvality,čistoty viskozity) a elektroniky čo vlasne nahrádza vodiča.
Takže áno,pod vadou spojky si treba predstaviť všetky tieto vplyvy a nie iba samotnú funkčnosť spojky.Môže byť všetkého trochu,trochu mechanického opotrebenia,trochu problému olej,trocha zle nastavená poloha snímača atd atd a výsledok je nezladené prechody pradenia
milok
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milok »

No najradsej by som to dal pozriet nejakemu odbornikovi. Vedeli by ste mi poradit niekoho v BA pripadne v okoli?

V stredu som pisal mail napriklad tuto http://www.juricekservis.sk/kontakt.html a dodnes sa mi neozvali. A to som sa len informoval, kolko u nich stoji vymena oleja a pripadna diagnostika/skusobna jazda servisakom.

Pripadne by som skocil aj do autorizovaneho servisu, len neviem, v ktorom sa aj vyznaju do problematiky a nebudu chciet vymenit pol auta :D
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja tipujem mechatroniku, s tou proste byvaju problemy okolo tychto kilometrov. Mozem aj nemusim mat pravdu.

V Bratislave neviem nikoho poradit, do autorizaku ani nechod, ti nevedia prd o DSGckach. Nie je mi znamy jediny autorizak co by dokazal opravit DSG napriek tomu ze by VSETKY mali vediet opravovat, zato poznam ze KAZDY autorizak velmi rad namontuje (a nevie adaptovat) novu DSG prevodovku za vela penazi.
milok
Príspevky: 57
Dátum registrácie: 20.04.2012 22:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milok »

Caute,

tak som sa docital nieco zaujimave a to, ze asi aj znecistene EGR pripadne turbo by mohli robit cukanie DSG a to podla tychto prispevkov:

1) http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=2 ... 1&start=75

na siestej strane od uzivatela janhelebrant:

janhelebrant
Předmět příspěvku: Re: Automatická převodovka DSG.
Napsal: 10.02.2010 15:54

"Tak změna, cukání pokračuje!!! Ale na radu TDIFUNa jasem odpojil podtlakovou hadičku na EGR ventil a co se nestalo.Motor ožil,leší nástup turba a cukání přestalo.Takže EGR zaslepím záslepkou, hadičku vrátim na EGR a softem ho vymažu z funkce.Ještě to pořádně projedu, abych se přesvědčil že to opravdu necuká,ale zatím je to OK."

Treba precitat celu temu, on tam menil aj zotrvak, dokonca aj prevodovku a nakoniec to bolo EGR.

2) http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=9 ... 0&start=10

na druhej strane od uzivatela conroesk

conroesk
Predmet príspevku: Re: EGR ventil
Napísal: 21.04.2011 20:53
"Idem sa pochvalit auto zlozene a zatial vsetko slape ako ma, zajtra este prekontrolujem ci to niekde neslzi al snad bude vsetko fest. Turbo islo pekne otvorit , trochu som ho nahrial a 2x klepol a bolo. Ale este vcera vecer som to dobre nastriekal WD na ten spoj, tak asi aj to dost pomohlo. vlozil tam 0,2mm plech je tam trosku neskorsi nabeh turba ale v pohode to je. A co som spokojny ze sa mi vyriesil aj druhy problem, myslel som si ze uz prevodovku bude treba zrepasovat bo kazde preradenie bolo citit a teraz to ide vsetko krasne hladko. Zatial spokojnost."

3) A este nieco z anglickeho fora: http://www.briskoda.net/forums/topic/23 ... egr-valve/


Netusim aky vplyv moze mat zanesene EGR alebo turbo na preradovanie DSG, ale za pokus to stoji, aspon sa to preventivne precisti. :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Súvis má obrovský. Ako dôsledok jedného aj druhého je cukanie.Len slabý článok je diagnostik ktorý dve veci nevie od seba odlíšiť.Rieši A a treba riešiť B
A tu je kameň úrazu akéjkolvek rady cez fórum,lebo každá rada je poplatná kvalite opisu problému.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných