DPF-Suzuki SX4 1.9DDiS

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

DPF-Suzuki SX4 1.9DDiS

Príspevok od používateľa tomket11 »

Zdravím, mám taký problém... Včera začala svietiť kontrolka DPF filtra. Jedná sa o auto Suzuki SX4 4x4, 1.9 DDIS r.v. 2006 (pred FL) najazdené 180 000 originál.
1. Neviete o niekom, niečom kde by som zohnal tento filter lacnejšie? (búračka, nejaká čínska náhrada vôbec nevadí, ak existuje)
2. Odstrániť ho nechcem a v servise mi povedali, že vraj sa regenerácia a čistenie neoplatí.
3. Na internete som našiel filtre pre toto auto od 1100€ až po 2200€, myslím, že by sa to mohlo dať kúpiť lacnejšie. Ak by ste vedeli o nejakej stránke, kde to vyhľadávať bol by som Vám povďačný.

Ďakujem veľmi pekne za odpoveď(e).
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

tiez by som to najprv dal vycistit, je velka pravdepodobnost ze to bude OK ak sa ten problem ukazal prvy krat
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Zaujimal by som sa preco je plny, aby po kratkom case vycisteny/novy nedopadol stejne...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
TomRoss
Príspevky: 110
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TomRoss »

http://dpfcentrum.sk/220-sx4 tu ho mas za 700,-eur...
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Tento motor by mal byť Fiat a asi je aj vo Fiate Sedici,a možno aj v nejakom inom modeli Fiatu neskúšal si pozerať aj túto alternatívu?
tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomket11 »

Ahojte, ďakujem za reakcie... V prvom rade ho skúsim teda vyčistiť.
S tou príčinou ste mi dali chrobáka do hlavy.
Prvý krát, začala blikať kontrolka oleja, v servise mi vravely, že treba výmenu...no meneni bol pred 15 000 a interval je 30? Vymenil som. Asi 2mesiace nato mi V servise robili klimatizáciu, výmena celých trubiek (400€ aj s robotou.) Potom som prišiel na to, že mi pri plnom plyne ako keby sicalo turbo. Keď som dával plynulo, nerobilo mi to, iba pri prudkom zosliapnuti. V servise má prehovarali, že oni za to nemôžu, že budem mať asi prasknutu hadicu od turba. Potreboval som súrne ísť do BA, vybehol som mimo mesto a bum ho...kontrolka začala svietiť. Áno, tieto motory sú fiatacke pozeral som vseliako a všetko možné... Zaujímavé je, že kontrolka vyskočila len tak (hneď na prvý krát) a zrazu núdzový režim (plyn na podlahe a išlo 70-75).
Ďakujem veľmi pekne za tú stránku, keď tak to zoberiem odtiaľ. Inak auto je jazdené 90% diaľnice 140plynulo aj 100km a občas,, prepalenie" tak 3-5min 190km/h. Asi každých 4000km.
Fakt mam z tohoto auta nechuť, chcem ho dať do 100% stavu a predať ho... Pritom serviwovane bolo v Suzuki servise a pravidelne sa chodilo aj na kontorly či je všetko OK.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

180 000 km. Neni to uctihodny nabeh na to DPF?
A ano, vycistenie urcite este predlzi jeho zivotnost, ak neni chyba este aj niekde inde. A nevidim dovod nadavat na ten Fiat motor. Pri tych kilometroch uz ini jazdia na druhych vstrekoch, s druhou dvojhmotou, s dalsim DPFkom, s druhym vymennikom atd...
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Stvojho popisu vsetko nasvedcuje nato ze mas prasknutu hadicu od turba , keby si nemal DPF tak motor dymi na cierno ako slak lenze tebe to DPF zachytilo pravdepodobne vsetky tie zle spalene sadze a vyhodilo chybu , takze najskor pories tu prasknutu hadicu potom nech spustia nutenu regeneraciu , inac v cechach ak mas 95 kw motor ta vyjde novy filter na 370 EUR , ale najskor sprav potrebnu ukony na zistenie upchatia
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

lubos ak myslis nutenu regeneraciu DPF - tak motor ide na 2000- 2200 ot , ja smo to robil na mazde 6 a preslo od vtedy 20000 km a je to uplne bez problemov , ale jemu upchalo ocividne to Dpf nieco naraz takze najskor hladat pricinu
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Mam obavy,ze to nebude upchaty filter.Galibu mas uplne inde kvoli prasknutej hadice turba/ak je teda hadica/,svietenie kontrolky a upchatie DPF je uz dosledok niecoho ineho.Robime tie motory,a este sme nikdy nemuseli menit filter pevnych castic.Stacilo vycistenie,alebo samotna nutena regeneracia.jednoznacne treba vozidlo riadne zdiagnostikovat,nestaci len "dat" na pocitac.
da339
Príspevky: 48
Dátum registrácie: 26.09.2008 15:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa da339 »

Čaute, súhlasim s bragou. To je vedľajší účinok iba a bude to od turba popr. od vstrekov alebo niečo podobné. Keby nie ten filter, tak možno to dymí ako rušeň. Bez filtra by bola lepšia spätná väzba. A že jazdíš najmä po diaľnici a aj takto sa to objaví. Ja by som hneď do výmeny neskočil, myslím si že by boli vyhodené peniaze. To isté máme v rodine, len Sedici 1,9MJT všadehrab ale oveľa lepšie auto v tej finančnej a tech. kategorii veľa by som nevedel pomenovať. To je iba "prevádzková záležitosť" u tých modernejších dieslov a treba si to uvedomiť.
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných