DOPORUCENIE KAZDEMU MAJITELOVI DIESLOVEHO AUTA, AKEHOKOLVEK!

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

DOPORUCENIE KAZDEMU MAJITELOVI DIESLOVEHO AUTA, AKEHOKOLVEK!

Príspevok od používateľa mp3turbo »

pravna vlozka : cely nasledujuci clanok som vytvoril ja osobne a davam ho k dispozicii v plnej miere. Mozete ho v akejkolvek forme reprodukovat, kopirovat, verejne zdielat s kymkolvek, kdekolvek a akokolvek bez mojho naroku na akukolvek odmenu alebo autorsky honorar. Prave naopak, chcem aby sa tento prispevok a drobne technicke vedomosti co najviac rozsirili medzi ludi aby sme spolocne predchadzali vaznym, neprijemnym a drahym problemom sposobenym turboduchadlami ktore sa uz peknych hadam aj desat rokov nachadzaju v kazdom modernom dieslovom osobnom aute.

Zverejnite tento prispevok na kazdom fore ktore poznate a navstevujete.
-------------------------------------------------------------------------------


prejdime k samotnemu doporuceniu :


Aspon raz za tyzden zlahnite plyn na podlahu na par sekund a nechajte lopatky v turbe aby precistili cestu po ktorej chodia.

Zabranite tym zaneseniu turba (konkretne jeho variability) ktore sposobuje neskor problemy s vykonom auta - tzv. "nudzovy rezim" resp. "rezim ochrany turba" ako je nazyvany automobilkou.



konkretna ukazka ako to vyzera a co sa deje v turbe:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=41350
www.technologie-entwicklung.de/Gasturbi ... turbo.html
http://www.youtube.com/watch?v=tB8mVYjTqlQ
http://www.youtube.com/watch?v=asVd01p_woY


zanesene a vycistene, spoznate ktore je ktore? :) Lopatky nemaju sancu pohybovat sa tak ako sa maju pohybovat, nereguluje sa tlak, turbo tlaci viac ako by malo a riadiaca jednotka motoru to zvrhne do "nalozena avia hore prudkym kopcom" rezimu.


takze preto by ste mali raz za cas, urcite raz za tyzden nezaskodi a kludne mozete aj raz denne, zlahnut plyn na podlahu, pustit, zlahnut znovu. Doslova a dopismena par sekund staci, par je dve pre tych co nevedia. V turbe sa udeje to, ze lopatky sa vychylia do maximalnej polohy v ktorej sa nenachadzaju NIKDY pri setrivej jazde za 3.6l nafty. Po pusteni pedalu plynu (resp. nafty v tomto pripade, to nebolo vtipne ja viem) sa lopatky maximalne uvolnia, po opatovnom stlaceni znovu maximalne vychylia a takto si zabezpecite dlhsi zivot pre turbo.

Toto kludne robte aj v meste - idete 55km/h, pred vami 40 metrov volna cesta, plyn na podlahu atd. Uz viete co mate robit. [edit: z prvej vety odstraneny text "dajte si posledny prevod (ABY AUTO NEMALO SILU VYRAZIT DOPREDU A NIEKOHO ZRAMOVAT)"]


Nepotrebujete maximalne otacky aby ste spravili tento "cistiaci cyklus" !!!!
Turbu samotnemu sa takisto nic nestane, nemusite sa bat.
Nesmiete to robit so studenym motorom.
Spotreba sa vam vobec nezvysi, to sa tiez nemusite bat.
Tuto vec mozete spravit na akomkolvek prevode, na dvojke aj na sestke, doporucujem vsak 2000rpm a viac


Tuto vec mozu perfektne spravit aj majitelia automatov! Idealne zamknut nejaky prevod (rucne zaradit trojku, ak sa da zamknut a plny plyn). Ak nemozete zamknut prevod natvrdo, tak sa nic nestane akurat si prevodovka podradi a auto vyrazi dopredu - treba s tym pocitat !!

Tento pracovny postup plati pre VSETKY DIESLOVE AJ BENZINOVE AUTA S TURBOM bez ohladu na vek, znacku, model a podobne. Ford Mondeo, Opel Vectra, Skoda Fabia 1.4tdi, VW Passat 1.9tdi, Audi A6 2.5tdi cokolvek ma turbo. Benzinove turba vsak nie su citlive na zanasanie tak ako diesle z dovodu odlisneho spalovania paliva a uplne odlisnej produkcie splodin. Vsetci vieme ze benzinove turba nie su citilive na zaobchadzanie a nasledne zanasanie tak ako su dieslove.





Teraz nasleduje technicka cast, pre tych ktori maju naladu:

k tym dvom sekundam : uplne to staci. To turbo sa sice neroztoci na maximalne otacky okolo 169.000rpm (namerane pre turba Garrett 1749va v 1.9tdi motoroch od VW), ale to vobec nevadi lebo regulacia sa chyta pekne aj bez velkych otacok. Tento doporuceny pracovny postup kludne mozete spravit aj pri 1600rpm aj pri 2400rpm aj pri 4400rpm.



konkretna ukazka ako to funguje : vcera merany passat 74kW 1.9tdi tusim 2004:

sekundy / otacky motora / tlak aky by mal byt / skutocny tlak od turba
78.38 1428 1366.8 1213.8
79.47 1659 1632 1438.2
80.45 1953 2172.6 1652.4
81.43 2604 2244 2570.4
82.47 3318 2244 2315.4
83.57 3948 2244 2142
84.65 3486 1060.8 1138.2
85.73 2877 2244 2193
86.81 3150 2244 2235.8
87.88 3402 2244 2264.4
88.98 3633 2244 2233.8
90.09 3864 2244 2254.2
91.15 4032 2244 2233.8

pre nas je podstatny treti a stvrty stlpec zlava, treti udava "aky by mal byt tlak od turba podla programu v riadiacej jednotke" a posledny stvrty je skutocny tlak odmerany snimacom.

A co sa dialo? Niekde po sekunde 80.45 som to zlahol na podlahu, vidno to podla toho ze otacky vyleteli hore ako sproste a od 80.45 do 82.47 ma motor z 1953rpm zrazu 3318rpm a vidno aj tlak ako sa okamzite dostane na maximum napriek tomu ze to turbo nejde na maxime. V tomto ponimani okamzite znamena za menej ako sekundu.


[img]http://77.247.224.52/diesel/grafy/1.JPG[/img]

na grafe to tiez pekne vidno, regulacia pracuje tak ako ma lebo ROZDIEL MEDZI STLPCAMI NA GRAFE JE ABSOLUTNE MALY, takmer ziadny. Do uvahy treba brat aj to, ze jednotlive merania - teda velicina ocakavany tlak a skutocne namerany - su prevedene v rozlicnych okamihoch. Je tam proste nejaky maly casovy rozdiel, priblizne tretina sekundy. Cize pracuje aj tzv. statisticka odchylka.

Vidime ze uprostred toho merania (cislo 7) som uplne pustil plyn, regulacia OKAMZITE zareagovala, realny tlak PERFEKTNE KOPIRUJE OCAKAVANE HODNOTY (uvidite v poslednom grafe ako to vyzera v pripade zaneseneho turba). Po opatovnom maximalnom plyne v merani cislo 8 okamzite tlak leti hore presne tak ako sa ocakava. Spickovo fungujuca regulacia, spickove turbo. Takto to ma vyzerat. Pre tych ktori maju orli zrak a chceli by pochybovat o prvom, druhom a tretom pase na grafe kde je vidno vyssi ocakavany tlak ako je skutocny : toto bolo sposobene malymi otackami z ktorych som "startoval". Motor bol podtoceny. Na grafe nemam zanesene otacky lebo neboli potrebne, ale v tabulke predchadzajucej grafu vidime ze som startoval z 1428 otacok CO JE PODTOCENY MOTOR A S DIESLOM SA TAKTO NEMA JAZDIT !!!! Z tabulky zaroven aj vidime ze motor som drzal od 1428 otacok do viac ako 4000... turbo a regulacia perfektne drzia v celom rozsahu, ani sa nepohnu od seba. Super, proste super.




opakovany pripad na tazsom prevode a mensich otackach:
124.32 1953 1203.6 1224
125.41 1953 1203.6 1224
126.46 2037 2223.6 2356.2
127.55 2184 2244 2131.8
128.62 2331 2244 2172.6
129.71 2478 2244 2274.6
130.79 2604 2244 2264.4
131.87 2730 2244 2264.4
132.95 2856 2244 2254.2
134.03 2814 1030.2 1275

otacky idu hore pomaly, za desat sekund od 124 do 134 som spravil namiesto 1953rpm len 2850rpm ale zato tlak znovu vyleti okamzite a okamzite ho treba regulovat. Lopatky plnia svoju funkciu tak ako maju.


graficky:

[img]http://77.247.224.52/diesel/grafy/2.JPG[/img]

vidime ze pri tazkom prevode su tie rozdiely mensie, pretoze otacky nedokazu letiet hore tak ako v predchadzajucom pripade. Ani motor som netocil tak strasne, v prvom pripade som isiel az cez 4000rpm, v tomto pripade len do 2800 aj drobne. Na grafe zase vidime krasnu zhodu. Drobne odchylky su pripustne, hovorim statistika a nepresnost merania pracuje (uvedomme si ze tu "vážime vzduch").



Dalsie meranie, tentokrat piaty prevod od nejakych 60km/h...

149.02 1575 1887 1968.6
150.1 1659 1948.2 2009.4
151.19 1764 2009.4 2029.8
152.26 1848 2091 2091
153.3 1953 2162.4 2193
154.27 2016 2213.4 2233.8
155.34 2121 2233.8 2193
156.43 2184 2244 2080.8
157.51 2268 2244 2152.2
158.59 2352 2244 2223.6
159.66 2436 2244 2274.6
160.75 2520 2244 2254.2
161.83 2583 2244 2274.6

[img]http://77.247.224.52/diesel/grafy/3.JPG[/img]

krasne vyrovnane hodnoty.

dvanast sekund, otacky vzrastli este menej ako predtym za rovnaky cas ale turbo ide na plne pecky ako vladalo a ako je nastavene v riadiacej jednotke motora. Regulacia samozrejme funguje viacmenej okamzite.


executive summary : netreba mat maximalne otacky motora alebo turba na to aby sa regulaciu turba maximalne zatazila, stacia viacmenej akekolvek otacky (preboha ale nie 1150!!) akurat plyn musi cestovat na podlahu a chvilu ho tam podrzat. Fakt len chvilu. Nie ako Zitny, ten ho drzal moc dlho. Ze ten tlak lieta strasne rychlo NAPRIEK TOMU ZE CLOVEKA NEZARAZI DO SEDACKY je krasne vidno napriklad aj na merani v strednej casti dat (sekunda 132.95 a 134.03) : v priebehu sekundy padne tlak z maxima okolo 2.2baru na 1.03 co je viacmenej atmosfericky tlak bez akehokolvek turba.

A takisto rychlo vie aj vystupat. Aj to je jasne vidno na tych cislach.


cize kazdemu majitelovi dieslu a benzinoveho motora s turbom doporucujem pravidelne, kludne aj raz za den v kazdom pripade vsak minimalne raz za tyzden urobit to co robim ja : teply motor, teply olej, dajte si nejaky tazky prevod (patka, sestka), plyn na podlahu na dve sekundy, pustit, plyn znovu na podlahu a takto zopakovat parkrat. Predidete zaneseniu variability turba a pritom vam to zvysi spotrebu z 3.45l co jazdite na 3.452l co je dost zanedbatelne :)

okej, ten vtip o spotrebe nebol vtipny. Mojim priblblym sposobom chcem povedat ze taketo "prefuknutie" si na spotrebe urcite nevsimnete a pritom vam to moze zachranit relativne drahu opravu alebo vymenu turba ked vas osklbe autorizovany servis za 2000eur.


a este predtym ako skoncime si ukazeme ako to nema vyzerat : tento voz ma zanesenu variabilitu ako bolo vidno na linkovanych strankach, regulacia tlaku lopatkami nefunguje dobre lebo lopatky sa nevedia hybat, turbo tlaci daleko viac ako by malo a potom motor pada do nudzoveho rezimu:


128.55 1659 1448.4 1519.8
129.64 1827 1825.8 1825.8
130.83 2121 2213.4 2509.2
132.01 2478 2193 2570.4
133.18 2793 2162.4 2570.4
134.26 2835 1020 2570.4
135.34 1239 1030.2 1254.6
136.43 861 1020 1081.2


znovu rovnaky format, sekunda.stotiny kedy prebehlo meranie, otacky motora, tlak aky ma byt, skutocny tlak.

vsimneme si nasledujuce veci:

a) dosiahnuty tlak v tabulke je 2570.4mbaru, co je absolutne maximum ktore dokaze snimac namerat :( to turbo tlacilo urcite viac.
b) uz na otackach 2121 dojde k prudkemu prekroceniu povoleneho tlaku, nameisto 2200mbar je tam nameranych 2509mbar a to je este sposobene neschopnostou vahy vzduchu odmerat viac
c) po pusteni plynu vidime ze tlak od turba klesa velmi pomaly, konkretne na sekundach 134.26 a 135.34 je tlak v sani namiesto ocakavanych 1020 a 1030 AZ 2570 (turbo proste nezareagovalo, lopatky sa naspat vracaju velmi oneskorene a pomaly) a 1254. Neviem cim to bude ale mam dojem ze 2570 je skoro 3x VIAC [!!!!!!] ako 1020 co tam malo byt.


povodne grafy si pamatate, ze? krasne vyrovnane... no a posudme tento:

[img]http://77.247.224.52/diesel/grafy/4.JPG[/img]

vidime nejaky rozdiel? :) toto turbo je proste chnapnute. Po pritlaceni plneho plynu vidime ze v tretom merani je skutocny tlak podstatne vyssi ako by mal byt, VOBEC SA NEREGULUJE lebo to turbo je "pridrete", nadalej v stvrtom a piatom merani prudko prekracuje povolene maxima a leti do oblakov. To je rovnako zavazny problem ako aj to co nasleduje v merani cislo 6, po pusteni plynu je ocakavany tlak na minime (z tabulky vidime ze ma byt 1020mbar) kdezto skutocny tlak sa stale drzi v oblakoch (2570mbar, meranie v sekunde 134.26) = REGULACIA VOBEC NEFUNGUJE, LOPATKY SU PRIDRETE A NENATACAJU SA. V tomto momente turbo tlaci viac ako 2.5x toho co by malo tlacit... to je proste katastrofa.

A v meraniach cislo 7 a 8 vidime ze ta regulacia zacne fungovat az oneskorene a hlavne funguje pomaly. V porovnani s prvym autom, spravne fungujucim KDE TLAK OKAMZITE [!!] PADNE DOLE, TOMUTO AUTU TRVA AZ PRIBLIZNE TRI SEKUNDY POKIAL SA TLAK LEN PRIBLIZI [!!!] TOMU CO BY MAL BYT. Regulacia je proste v prdeli. Kvoli tomuto tento druhy voz vyvadza kraviny, pada do nudzoveho rezimu, "vypina sa mu turbo" ako to ludia laicky volaju. Riesenie? Vybrat turbo von, rozobrat, vycistit, avsak to nemusi pomoct. Turbo moze byt natolko zlikvidovane ze bude potrebna vymena za iny kus. Cena v autorizovanom servise s novymi dielmi : podla auta kludne aj 2000eur.

No a pozorny citatel si v tabulke nad grafom zrejme vsimol, ze v tomto pripade mame relativne male otacky : pohybujeme sa tu na 2400-2900rpm. Nechcite radsej vediet co to turbo robi na 4000rpm, namerane nemam nic ine pretoze ako som spominal tak vaha vzduchu v tom aute NEDOKAZE ukazat viac ako tych 2570mbar... ale turbo dokaze tlacit viac. Toto konkretne auto pri plnom plyne na otackach okolo 2500rpm nedymi viditelne z miesta vodica, avsak pri 4000rpm uz lieta z vyfuku taky bordel ze za autom je dymova clona ako za Jamesom Bondom. Nemam to odfotene, neda sa to nijako namerat tak mi proste len musite verit.

Pre porovnanie, toto auto je 1.9tdi VW a tlacilo odmeranych 2.6baru (urcite viac, avsak merat viac nevieme).... Porsche 911 GT (neviem ktora verzia, tusim GT3) tlaci 3.0baru. No pride mi to trosku zaujimave :) toto turbo nemoze dlho vydrzat. Zivotnost na minime. A jedina vec sa moze stat, majitelovi to prdne pocas jazdy, chlap zastane, vypne motor resp.bude chciet vypnut motor klucikom a bude strasne prekvapeny ze motor bude revat dalej na plnych otackach. Zhruba minutu az dve, potom zozerie vsetok olej co v nom bol a... nastane hrozne dlhe a hrozne drahe ticho. Ukazka:

http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88

toto bmw spaluje OLEJ namiesto nafty. Preto tak strasne dymi. Prerazilo mu turbo a kedze je to automat, neexistuje ziadny sposob ako ten motor zastavit. Chlap ma kluce v ruke, teda vytiahnute zo zapalovania a "vypnuty" motor a vidite to... az auto zozerie vsetok olej a koniec, zadrety motor. Odpalene turbo kvoli comu sa to stalo, zadrety motor, kedze isiel na maximalnych otackach tak aj ta skoda bude maximalna (je rozdiel ked zadrem motor lebo nemam olej pri beznej jazde 2000rpm a je rozdiel zadret motor bez oleja na 5500rpm).

[img]http://77.247.224.52/diesel/grafy/bmw.JPG[/img]



Miliony kilometrov bez poistnych udalosti a technickych problemov praje Turbo.

howgh.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 04.09.2010 19:58, upravené celkom 16 krát.
tihi222
Príspevky: 813
Dátum registrácie: 30.03.2008 11:30
Bydlisko: KN
Zdieľať na Facebook

Re: DOPORUCENIE KAZDEMU MAJITELOVI DIESLOVEHO AUTA, AKEHOKOL

Príspevok od používateľa tihi222 »

perfektna tema a tip pre kazdeho :2f93: :300f:
nabster999
Príspevky: 330
Dátum registrácie: 27.05.2009 16:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nabster999 »

ten vysoky prevodovy stupen myslis napriklad ze pojdem 70kmh, zaradim 5 a dam plyn na podlahu, aj za cenu ze to auto nebude mat sancu na akceleraciu ako cojaviem pri 3 ci 4ke?.... a inac pekny clanok, dole klobuk :)
fester777
Príspevky: 1799
Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fester777 »

to co je hore napisane v tvojom prispevku robim tak 1-2 krat do tyzdna ked si na dvojke supnem do tych 5 tis. otacok afto a ani som doteraz o tom nevedel co si napisal akurat mi to ako tak doslo , ze tym ze viac vytocim auto sa moze stat to ze usadeniny ak volake su alebo chcu byt tak maju mensiu sancu, to co si popisoval niezsie som necital bo to na mna moc odborne lol
eS16ka
Príspevky: 47
Dátum registrácie: 29.12.2008 19:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa eS16ka »

Myslim, ze podakujem nie len za seba ale aj za vsetkych ostatnych soferov s turbom.

Mozno by sa zislo pridat aj pre nas rychlejsich, aky je optimalny cas na dochladenie Turba pri jeho predoslom zahriati vyssimi otackami.

DAKUJEME
kompresor
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 23.10.2005 11:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kompresor »

a dalsia rada nad zlato...mente si vzduchovy filter,dlhsie vam vydrzi turbo...haha
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

teno clanok plati iba pre motory s turbom ak sa nemylim ci? lol :4012:
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Dobre napisane mp3turbo :2f93: , len mi neda trosku oponovat. Naco by to robili majitelia turbobenzinov? Jedine turbo s VGT pre benzin ma asi len porsche a to turbo stoji asi ako fabia:D.
dataman
Príspevky: 1229
Dátum registrácie: 12.11.2004 10:50
Bydlisko: NM015
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dataman »

Pre teba spravíme špeciálny postup, lebo pri tebe by sa mohlo stať, že keby si naraz stupil na plyn mohlo by ti pri tom náraste výkonu ošklbať všetky plechy na aute a už by si ho viac neuvidel...
:40bd: :40bd: :40bd:

P.S: kedysi som mal tiež UNO 1.3DS... lol :203:

biker610i napísal:teno clanok plati iba pre motory s turbom ak sa nemylim ci? lol :4012:
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

nie len uno 1.3 ds je hladky diesel, hladke diesle su napr:
skoda octavia 1.9 sdi, motor 1.7 D malo: tipo ,uno ,punto
lada niva 1.9 D ,mercedes w 124 2,5D , vw golf polo 1.9 SDI, avia 3.5 D ....

P.S: iba novsie dieslove auta maju vacsinou turbo
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
pepsi369
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 08.07.2007 19:19
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepsi369 »

mam alfu 1,9 jtd a robim to odst casto al eiba pre ten pocit ako ma zarve do seacky al eurcite diky
petyy
Príspevky: 3134
Dátum registrácie: 16.12.2009 15:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa petyy »

biker610i napísal:nie len uno 1.3 ds je hladky diesel, hladke diesle su napr:
skoda octavia 1.9 sdi, motor 1.7 D malo: tipo ,uno ,punto
lada niva 1.9 D ,mercedes w 124 2,5D , vw golf polo 1.9 SDI, avia 3.5 D ....

P.S: iba novsie dieslove auta maju vacsinou turbo
akurát že sdi nieje klasický hladký diesel ako má uno. je to diesel síce bez turba, ale má elektronicky riadené vstrekovanie paliva.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

> ten vysoky prevodovy stupen myslis napriklad ze pojdem 70kmh, zaradim
> 5 a dam plyn na podlahu, aj za cenu ze to auto nebude mat sancu na akceleraciu
> ako cojaviem pri 3 ci 4ke?.... a inac pekny clanok, dole klobuk :)


ano, kludne aj takto. Tazky prevod, mala rychlost, auto vobec nebude akcelerovat ale lopatky spravia svoju krizovu vypravu :) a o to nam ide. Mozes to kludne robit vo vysokych otackach, cize napr. ides 40km/h na dvojke a das plny kotol cize otacky rastu z povedzme 3000rpm vyssie a idu prudko nahor ; takisto kludne to mozes robit pri 70km/h na piatom prevode, pritlacis na podlahu, nic sa nedeje, auto nezrychluje takmer vobec ale lopatky spravili co je popisane v tom clanku.






> to co je hore napisane v tvojom prispevku robim tak 1-2 krat
> do tyzdna ked si na dvojke supnem do tych 5 tis. otacok afto
> a ani som doteraz o tom nevedel co si napisal akurat mi to ako tak doslo

:) 5000rpm je na diesel zbytocne vela, to by som nerobil. Ja mam cervene pole od 4500 vyssie (tusim).




> Naco by to robili majitelia turbobenzinov?

ako pisem, benziny to nepotrebuju. Ale ked to spravis, urcite nic neposkodis.




> a dalsia rada nad zlato...mente si vzduchovy filter,dlhsie vam vydrzi turbo...haha

samozrejme, v ziadnom pripade nezanedbavat udrzbu : menit filtre, predovsetkym aj oleje (a podla moznosti taky ktory do vasho motora ma ist a nie taky co vam poradi najskusenejsi mechanik na svete co ma pol suda Kastrolu niekde vzade v garazi uz pat rokov). Temu oleje tu nejdem otvarat, to som sa uz dostatocne vyburil na tomto fore.



a idem spravit nejake grafiky z hentych tabuliek aby to bolo lepsie vidno :)
9olo2
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 11.01.2010 19:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 9olo2 »

dobry prispevok dobra rada.ddiikkkyyy..
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

> Mozno by sa zislo pridat aj pre nas rychlejsich, aky je optimalny
> cas na dochladenie Turba pri jeho predoslom zahriati vyssimi otackami.


ze rychlejsich :) ziadny optimalny cas dochladenia neexistuje, ked to prezenieme da sa povedat ze cim dlhsie tym lepsie. To je ale nerealna blbost.

doporucujem predovsetkym kludnu hlavu, lahku nohu aspon poslednych 500m pred cielom. Po zastaveni nechaj aspon 10 sekund, lepsie 20 vrcat auto na volnobeh. Pozbieraj telefony, doklady a drobne predmety co si chces zobrat, vystup von, vyber si kufrik zo zadnej sedacky pripadne rebrik (neviem ci chodis do roboty v kravate alebo v monterkach) a az potom to vypni.

Aspon tych desat sekund prosim... turbo sa najviac ochladi v tych prvych momentoch. Je mi jasne ze nikto to nenecha vrcat minutu na volnobeh a hlavne to ani nie je treba ; nemam to nijako zmerane ale tipujem ze rozdiel v teplote turba po 20 sekundach a po minute naprazdno je uplne zanedbatelny. K najprudsiemu ochladzovaniu urcite dochadza v prvych sekundach po zatazi.
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných