Doplnenie oleja v aute olejom inej znacky ale rovnakej normy

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

GeeKooN
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 05.01.2009 16:17
Zdieľať na Facebook

Doplnenie oleja v aute olejom inej znacky ale rovnakej normy

Príspevok od používateľa GeeKooN »

Vec sa ma takto: pred vymenou oleja som kupil 8 litrov oleja. do auta ide 6 a pol litra, pocital som s 1 a pol litrovou rezervou keby nieco, ale este pred vymenou som dolial cely liter noveho oleja do stareho, lebo mi uz zacala blikat kontrolka a zadriet motor je to posledne, co som chcel. cize zostalo nieco vyse pol litra oleja na doplnenie. Ten som dolial do motora teraz, kedze prisla zima a mam tam o nieco menej ako v lete, dolial som to cele, mam olej presne v strede odmerky teraz - cize dostatok. Zaujima ma, ci na doplnenie oleja nemozem kupit lacnejsi olej inej znacky, ale zaroven splnajuci rovnake kriteria (u mna je to napriklad norma MB 229.1). Daval som olej znacky Mobil, chcel by som doplnit napriklad Helixom (Shell).

Stale rozmyslam, preco je napriklad Helix lacnejsi a celkom o dost (30E Mobil a 22E Helix 4L) aj ked splna rovnake kriteria a nemyslim si, ze by rafineria Shell mala nekvalitne produkty, prave naopak.

Dakujem za akukolvek fundovanu radu!!
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

O olejoch je tu v sekcii oleje, mazivá, aditíva asi milion tém, dozvieš sa tam odpoveď aj na tvoju otázku.
kidrock77
Príspevky: 530
Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kidrock77 »

Kamarat dovaza oleje na SK, Shell a Mobil sa vyrabaju a plnia v jednej fabrike!
bmwe333
Príspevky: 84
Dátum registrácie: 01.10.2009 23:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bmwe333 »

Vzájomná miešateľnosť olejov:
Všetky motorové oleje sú navzájom miešateľné. Ak zmiešate akékoľvek dva alebo viac motorových olejov, nikdy sa nič nezrazí, nescukne a pod. Problémy s miešateľnosťou boli niekedy v druhej polovici 70. rokov minulého storočia a to v čase, keď sa ešte len začínalo so syntetickými olejmi. Dnes už tento problém v žiadnom prípade nehrozí, nikto si dnes nedovolí vyrobiť motorový olej, ktorý by s ostatnými nebol miešateľný.
Problém pri miešaní rôznych olejov je, že sa môže zmeniť viskozitná charakteristika oleja. Zmiešaním dvoch rôznych motorových olejov napr. SAE 5W-40 a SAE 15W-40 nemusí vzniknúť "polosyntetika" SAE 10W-40, ale niečo úplne iného. Príčinou je interakcia rôznych modifikátorov viskozity so základovými olejmi. Núdzovo je teda možné zmiešať všetko a motoru to príliš neuškodí. Vždy je však potrebné dodržiavať požiadavku motora na minimálnu HTHS viskozitu

nemusis sa bat..
laura
Príspevky: 1400
Dátum registrácie: 03.03.2005 11:52
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laura »

uplne, este raz uplne kludne mozes zmiesat dva oleje roznych znaciek s rovnakou normou vyrobcu a rovnakou zimnou a letnou triedou oleja. Ked do naplne s cca 6-6,5 litra nalejes, doplnis olej ineho vyrobcu nic na svete sa nemoze stat.
GeeKooN
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 05.01.2009 16:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa GeeKooN »

DAKUJEM ZA PRISPEVKY a kedze ako hovori kidrock Helix a Mobil je jedno a to iste, budem kupovat ten lacnejsi z nich :300f:
tomaas
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 11.04.2008 12:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomaas »

Tiež som riešil podobnú situáciu pred pár týždňami. Cestoval som z KE do BA a zabudol som si dokúpiť olej na dolievanie (preventívne).. Ako som došiel na pumpu v BA, dochladil som turbo, vypil kávu a chcel ísť ďalej. Hneď ako som naštartoval, zasvietil mi olej.. Tak som sa vrátil na pumpu, či náhodou nenájdem olej, kt. je v aute, teda Mobil 5W30 špecifikácia VW 505.01.. Našiel som iba OMV 5W30 so špecifikáciou 507.00 (teda longlige, ak sa nemýlim). Ak ma pamäť neklame, a to dúfam, že nie, je to nejaká novšia špecifikácia vhodná aj pre PDčka od VW (konkrétne ide o Octaviu II 1.9 TDi 77kW).. Tak som na pumpe vykrvácal cca 25 € za liter, dolial a šiel som ďalej... Taktiež dúfam, že som tým motoru nejak nepoškodil, viskozita ostala zachovaná, špecifikácia VW ešte novšia ako 505.01, a taktiež vhodná pre PD motory... :3906:
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

kidrock77 napísal:Kamarat dovaza oleje na SK, Shell a Mobil sa vyrabaju a plnia v jednej fabrike!
Zaujímavé keďže sú to 2 rôzne firmy - holandský Shell a americký Exxon... :41c2:

laura napísal:uplne, este raz uplne kludne mozes zmiesat dva oleje roznych znaciek s rovnakou normou vyrobcu a rovnakou zimnou a letnou triedou oleja.
Dokonca aj ak sa nebudú zhodovať tieto parametre môžeš tam toho pol litra naliať úplne pokojne...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Laura dobre hovori, ja len zakontrujem ze naozaj pri zmiesani oleja znacky XY s viskozitou ABC a oleja FGH s viskozitou JKL sa naozaj nic nestane, ked obidva maju rovnaku normu napriklad vw507.00.

nudzovo je mozne zmiesat akykolvek olej s akymkolvek - pripad co pise chalan nadomnou. Idem po ceste, pipne mi olej, zastanem na prvej pumpe. V motore mam Shell Helix Ultra VX, viskozita 0w-30, norma 505.01, 507.00 ked uz sa bavime o priklade pre PD 1.9tdi motory Folcgagenu... na pumpe ziadny Shell nemaju lebo je to pumpa Aral takze tam maju iba oleje Aral (naschval som si vybral taku pumpu ktoru na slovensku nestretnete aby ma niekto netahal za cicinu kvoli reklame), na pumpe nemaju ziadny [!] olej s normou ani 507.00, ani 505.01, co spravim?

uplne veselo do mojho diesloveho motora 1.9tdi 85kW PD kde je vyzadovany olej s normami 505.01 alebo 507.00 nalejem olej Madit, s normou 504.00 [benzinova norma ktora nic nema spolocne s dieslami] a viskozitou 5w-40 (pripominam ze v motore mam 0w-30).

preco?

lebo lepsi akykolvek olej ako ziadny.

bolo to uz vela ludi ktori jazdili 150.000km na nespravny olej, teda napriklad v PD motoroch mali olej ktory nemal tie normy 505.01 alebo 507.00 a motor chodi. Je sice opotrebovany akokeby mal za sebou 500.000km, ale to nevadi, furt chodi. Boli tu chlapci, napriklad Mr.Cierny, autoopravar, ktory svojim zakaznikom leje do passatov 2.0tdi oleje 10w-40 ktore ani nahodou nepoculi o norme 507.00 ktora tam musi byt kvoli napriklad uz len kvoli DPF filtrom - a vidis, tie auta veselo jazdia :)

citajte v tejto teme: http://forum.autobazar.eu/preco-pouziva ... 24987.html

na prvej strane uplne dole CERVENYM pismom.


takze preto zmiesam v pripade NEDOSTATKU oleja to co mam v motore s HOCICIM co budem mat poruke. LEPSI AKYKOLVEK OLEJ AKO ZIADNY.

Velmi jednoduche.

a aby som neodbiehal tak urcite ano, mozes miesat rozlicne znacky olejov s rozlicnymi viskozitami, pokial maju rovnake VYKONOVE NORMY vyrobcov. To co bolo hore povedane o VW normach 507.00 a 505.01 samozrejme plati aj napriklad pre bmw longlife-04... mas bmw 530d 160kW rok 2006, mas tam olej Castroj Edge neviemco viskozita 5w-40, norma bmw longlife-2004, mozes tam veselo priliat Shell Ultra AB, viskozita 0w-30, norma bmw longlife-2004.

A to proste preto lebo obidva oleje splnaju poziadavky tvojho motora tak ako ho otestoval vyrobca - obidva maju tu normu BMW LongLife-2004 (oznacovane ako BMW longlife-04) a tym je povedane ze su vhodne pre tvoj motor. Ze vysledna viskozita na zaklade pomeru zmiesania nebude ani 0w-30 ani 5w-40 ale vymyslim si 1,4W-38,9 nie je vobec podstatne, je to absolutne v norme a mozes to pouzit.
cierny99
Príspevky: 453
Dátum registrácie: 10.03.2008 17:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cierny99 »

mp3turbo napísal: nudzovo je mozne zmiesat akykolvek olej s akymkolvek - pripad co pise chalan nadomnou.
Nie je pravda. Dolej liter plnosyntetickeho oleja (napr. norma VW 506.01) do žiguli kde sa dvadsat rokov lial len M6AD a uvidis.

mp3turbo napísal: Boli tu chlapci, napriklad Mr.Cierny, autoopravar, ktory svojim zakaznikom leje do passatov 2.0tdi oleje 10w-40 ktore ani nahodou nepoculi o norme 507.00 ktora tam musi byt kvoli napriklad uz len kvoli DPF filtrom - a vidis, tie auta veselo jazdia :)
Nie som autoopravar. Ako vidim, stale to drzis v zaludku. :d :D

DPF pre VW koncern dodava Faurecia emissions control technologies rovnako ako aj pre dalsich vyrobcov ako napr. PSA ... DPF nepotrebuje normu VW507.00 ale potrebuje olej s nizsim obsahom siranoveho popolu. Ale prave tento popol udrzuje kvalitu oleja na pozadovanej urovni. Mimo VW vyrobcovia sa dohodli na rozumnych hraniciach obsahu polpola ale VW je "vynimocne" "zelensie". Oleje normy VW 507.00 vobec nie je priatelsky pre motor a pokial je mozne treba sa mu vyhnut. Ziadny olej normy VW 507.00 nesplna normu BMW LL04 alebo MB 229.51 prave kvoli obsahu siranoveho popola. A este dolezita informacia siranovy popol nenici DPF len ho upchava a to nemusi byt natrvalo.
kidrock77
Príspevky: 530
Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kidrock77 »

cicmanec napísal:
kidrock77 napísal:Kamarat dovaza oleje na SK, Shell a Mobil sa vyrabaju a plnia v jednej fabrike!
Zaujímavé keďže sú to 2 rôzne firmy - holandský Shell a americký Exxon... :41c2:
[.
len som reprodukoval povedane... teraz mam v aute Mobil ale predtym som do inej Hondy daval Helix, tak som sa ho pytal, aky je rozdiel a ci to mozem vymenit, povedal ze ziadny, aj tak sa to vyraba a plni v tej istej fabrike. To je vsetko.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

so ziguli mas pravdu ale to tu uz prilis vela ludi z nas nejazdi ; nemam ta v zaludku len ma to napadlo (podobne ma teraz napadlo ze tu jeden chalan hovoril ze na mazdackom motore videl honovanie po odjazdeni 350.000km a to znamena genialny motor a genialny olej co pouzival a podobne ako ma v inej teme napadlo ze trestne oznamenie sa podava vzdy na neznameho pachatela a nie na konkretneho cloveka ako isty mudrlant radil).

mas pravdu s tym low-SAPS parametrom.

a pre ilustraciu tu je zopar olejov ktore splnaju ako vw507.00, tak aj bmw longlife-2004 ZAROVEN a na dovazok aby toho nebolo malo k tomu vsetkemu este aj MB 229.51:

http://olejposta.sk/r_142.html
http://olejposta.sk/r_1655.html
http://olejposta.sk/r_43.html
http://olejposta.sk/r_7056.html
http://olejposta.sk/r_1811.html
pentium133
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 18.02.2011 10:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pentium133 »

tak ako to teda vlastne je? mp3turbo mozes sa prosim Ta vyjadrit k tomuto:
http://xom.ee/files/32_1esp5w-30.pdf

hlavne k tej casti pre VW motory s PD co je pisane ako poznamka s hviezdickou.
Podla toho co som doteraz preluskal tak otazka maziv a olejov je dost NEJASNA aj pre samotnych ODBORNIKOV na oleje. nie z dovodu ze by neboli dostatocne zasobeni informaciami ale hlavne preto ze tie informacie su ROZPORUPLNE a nazvajom si PROTIRECIA.

na otazku CO JE TEDA NAJOPTIMALNEJSIE napriklad pre taky VAG 1.9 TDI PD su totizto dve odpovede. z hladiska ochrany motora jeden druh oleja . z hladiska ochrany zivotneho prostredia iny druh oleja. ale to na nalepke na krabici uz nepisu ze olej je primarne stavany len na jednu z tych poziadaviek. takisto sa nikde neuvadzaju dalsie dolezite parametre ako je HTHS, NOACK, TBN. podobne je to s dieslovym palivom. ved aj na pumpe si kazdy moze vybrat ci natankuje ULSD alebo nie. len je zaujimave ze pri zamernom oblbovani verejnosti zostava v konecnom dosledku cierny peter u zakaznika.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

technicke listy ti prezradia parametre ktore potrebujes, nie vsetci vyrobcovia ich ale maju na webe takze krabica a normy ktore su tam napisane su v 99.99% pripadoch JEDINE voditko co mas.

do 1.9tdi PD motorov jedine oleje s normou 505.01 alebo 507.00, vsimni si ze nic nehovorim o viskozite. Akykolvek olej, akejkolvek znacky splna 505.01, moze ist do motoru 1.9tdi PD. Pozor na to ze vozy vybavene DPF NUTNE VYZADUJU oleje s normou 507.00 a iba touto, cize aj pre niektore 1.9tdi mozes pouzit vyhradne olej 507.00.

po 200k km generalku robit urcite nebudes, ak su tie kilometre prvykrat a nie treti :) ak tam bola voda a spravny olej a ak to auto nejazdilo v jednom kuse s plynom na podlahe.

olej ktory si mi poslal, teda mobil1 esp formula s viskozitou 5w-30 a normami vw504.00/507.00, mb 229.31/229.51, bmw longlife2004 je jeden z najlepsich olejov ktore dnes mozes vobec zohnat. Preco? Pretoze ma certifikacie vsetkych obrovskych vyrobcov to znamena ze ked sa hodi pre longlife interval bmw745d s dpf (to hovori norma bmw longlife04 ktoru olej ma), ked sa hodi pre longlife mercedes benz 400d dpf (to hovori norma mb229.51) a ked sa hodi pre vsetky diesle od VWcka (norma 507.00, vynimkou je iba jediny specialny touareg ktory potrebuje vw506.00/506.01 oleje), tak sa tento olej URCITE SPICKOVO hodi aj pre tvoje a moje 1.9tdi VSETKY verzie, PD aj nePD, commonraily tiez.

este raz strucne : mobil1 esp formula je extramimoriadne kvalitny olej. Davaj ho do motora, vymen po 15.000km alebo v najhorsom po 20.000km ked jazdis po dialniciach a ten motor prezije nase vnucata.

PS: Okrem ineho je Mobil1 ESP formula predavany pod znackou Mopar ale s tym istym nazvom, pouzivany ako prvotna napln pre skoro vsetky vozy chrysler, jeep, dodge. Part No teda katalogove cislo 05127349aa pre motorceky v style srt8 co je 6.1l objem [!!], srt10 [8.3 litra a 8.4litra objem] a pre 2.8crd ; katalogove cislo 68001334aa pre motory 3.0crd (napr. chrysler 300c a Sprinter 3.0d takisto), a mohol by som pokracovat ale uz sa nudim aj ja sam.

Netreba prilis spekulovat o hths, noack, tbn a podobne, netreba vediet tabulky naspamat. Na to mas normu. Tvoj motor vyzaduje podla manualu k auto vw507.00? Tak nalej 507.00 a hotovo. Ano, medzi znackou XY a ABC mozu byt 10% rozdiely v kvalite toho oleja, ale to je naozaj nepodstatne. Ci ti motor vydrzi milion kilometrov alebo 900.000, to mas jedno.

Zober si pekny olej od Mobil1 pripadne Shellu a nespravis chybu. Hlavne aby mal taku normu ktoru potrebuje tvoj motor. Ked nemas istotu, pouzi vw507.00 a po 15.000km vymenit.

To je cele.


PS: vo voyageri 2,5crd ho mam tiez.
PS2: taketo fotky robim rad :)

http://77.247.224.52/chrysler/img_2729.jpg
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jezis, nevyjadril som sa k tomu co ta najviac zaujima : preco je tam napisane EXCEPT UNIT-INJECTOR/PUMPE-DUSE R5/V10-TDI (VW 506.01) and 3/4-cylinder diesel engines without longlife-service/without diesel-particulate-filter (VW 505,01)"...


k prvej casti som sa uz ciastocne dostal v predchadzajucom prispevku - niektore touaregy a v10 audi q7 vyzaduju oleje 506.01 a nesmu 507.00. Preco, to je mimo rozsahu tohoto prispevku. Je to samozrejme napisane v ich manualoch.

k druhej casti tej hviezsdickovej poznamky : firma tym mysli to, ze tento LONGLIFE olej NESMIES naliat do troj a stvorvalcovych dieslovtych motorov ktore nemaju longlife interval A DRZAT HO TAM 30.000KM a to proste len preto, lebo motory ktore NEMAJU longlife interval nemaju resp. nepouzivaju cidlo v olejovej vani a nevyratavaju potrebu vymenit olej. Inak povedane, longlife oleje NIE SU na 30.000km, ale na taky priebeh kilometrov DOKIAL TA PALUBNY POCITAC NA ZAKLADE VYPOCITANEHO OPOTREBENIA TOHO OLEJA NEUPOZORNI NA VYMENU. Ked budes jazdit v decembri v meste, tato skutocnost pride kludne aj po 12.000km. Ked budes jazdit v auguste iba po dialniciach, moze ten olej vydrzat 30.000km. Chapeme sa.

Motory a auta ktore NIE SU stavane na taketo prevadzky proste neupozornia na potrebu vymeny. No a povedzme si tak, drzat olej od novembra do marca v motore na kratkych jazdach v meste a 30.000km to je na polamanie ruk.

Dalej, pisu tam ze tento olej "nie je" pre vozy BEZ dpfka a ze pre ten pouzit 505.01. Toto je sposobene len ekonomikou prevadzky. Ked mam moje obstarozne 1.9tdi 85kW rok 2001 samozrejme bez dpf, nemam najmensi dovod pouzivat v nom oleje 507.00 mobil1 esp formula ktore 4l stoja 1700,- korun. Namiesto neho si proste kupim akykolvek "obycajny" 505.01 nie-longlife olej za 800 a hotovo. Navyse tato vec suvisi s tou prvou hore.

AVSAK NEEXISTUJE ZIADNY TECHNICKY DOVOD PRECO BY SI AKYKOLVEK [!!] OLEJ S NORMOU 507.00 NEMOHOL NALIAT A POUZIVAT V AKOMKOLVEK [!!] 1.9TDI MOTORE bez ohladu na konstrukciu, teda PD/rotacka/commonrail keby boli, PRETOZE KAZDY OLEJ CO SPLNA 507.00 JE KOMPATIBILNY S OLEJMI 505.00, 505.01, 506.00 A AJ 506.01.

Jedine co je treba dodrzat : 15.000km alebo 1 rok vymenny interval. Cize nalejem do motora 507.00 olej a po roku alebo dovrseni 15.000km, cokolvek pride skor, ten olej vymenim.

A to je zase o tej ekonomike - nebudem davat 2x drahsi olej ked ho proste NEPOTREBUJEM. Rovnako po 15.000km alebo jednom roku vypustim aj lacny 505.01 olej... Lacny v zmysle STALE VYHOVUJUCI PRE MOTOR A DODRZUJUCI PREDPIS VYROBCU.

Je to proste len zbytocne - rovnako zbytocne ako kazdy z nas nema sedemlitrovy 400konovy motor aby sme dokazali jazdit. Ludia jazdia aj na 1.2htp fabiach. V amerike by nepredali ani jeden jediny trojvalcovy motor 1.2 a vidis, u nas je to hit :)

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných