Domiesavac - hmotnost
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 19.02.2012 08:04 Zdieľať na Facebook
Domiesavac - hmotnost
Zdravim.
Prosim Vas, ako to je s hmotnostami nakladnych vozidiel?
Napriklad taky domiesavac betonu.
Ak je to mercedes podvozok 3236. Co to znamena? Ake hmotnosti su dovolene na nasich cestach??
Prosim Vas, ako to je s hmotnostami nakladnych vozidiel?
Napriklad taky domiesavac betonu.
Ak je to mercedes podvozok 3236. Co to znamena? Ake hmotnosti su dovolene na nasich cestach??
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 19.02.2012 08:04 Zdieľať na Facebook
Dobre, takze 3236 - je ze je 4 napravovy a moze v pohode bez pokuty mat 32 ton na cestach. Ak by mal 33 ton, uz je pokuta, vsak?
A co znamena potom 36?
A ak ma MB 4141 to je potom co? Ze moze mat 41 ton na ceste?
Ak je to tgs 25.400 tak to znamena kolko?
4 napravovy moze mat celkovu hmotnost 32 ton a 3 napravovy kolko?
A co znamena potom 36?
A ak ma MB 4141 to je potom co? Ze moze mat 41 ton na ceste?
Ak je to tgs 25.400 tak to znamena kolko?
4 napravovy moze mat celkovu hmotnost 32 ton a 3 napravovy kolko?
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
u niektorých automobiliek sa z označenia dá vyčítať celková hmotnosť a približne výkon. U MB sa to dá. 3236 je 32=celková hmotnosť 32t a 36=výkon cca 360Hp. Napr. u IVECO Takker by to bolo 340T36 (to isté) resp. po novom na dverách myslím označujú len výkon. Domiešavače sa vo všeobecnosti s vyšším výkonom ako 350-380Hp nerobia (aj keď sa dajú) lebo je to kravina.
Ale k tým váham. Myslím, že MB je posledný u ktorého sa z nápisu na dverách vyčítať tieto údaje.
Ale k tým váham. Myslím, že MB je posledný u ktorého sa z nápisu na dverách vyčítať tieto údaje.
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Nie,poopravím. Pre 4 nápravové autá je na cestách dovolená max 32t. U 4or nápravákoch sa udáva aj 32 aj 44t. No ide o konštrukčne dosť rozdielne autá, takže to označenie prislúcha rozdielnym autám.Pri 4 napravovych podvozkoch uvadzaju udaj 41 no u nas a vecsine statou eu je povolena najvacsia hmotnost do 40 t.
- 32tonové podvozky majú v sérii väčšinou predné nápravy po 7,5t a zadný tandem 26t. V prípade potreby sa predok dá objednať ako 2x 8t a zadok zostáva. Rám takéhoto auta je obyčajne z ocele 770kg/mm o hrúbke 10mm. Pre špeciálne účely sa dá niekedy doobjednať zdvojený pre pevnosť.
- 44 t podvozky majú väčšinou v sérii predok na 8t nápravách a dá sa 9t no brzdy sú homologované na 11-12t. Zadný tandem je v sérii cca 32tonový a u niektorých automobiliek sa dá na 36 a viac. Rám takýchto podvozkov má hrúbku aspoň 12mm a dá sa zdupľovať. Napr IVECOácka ASTRA sa dá postaviť až na 55t celkovej.
Samozrejme ako som už povedal, na cestách je povolená max 32t hmotnosť pre 4 nápravy. No sú prevádzky (uzavreté stavby ako napr. dialnice, kameňolomy a pod) kde sa na váhu nehľadí, ale na ekonomiku. Tam sa stavajú tie ťažšie 8 kolky. A aj domiešavače. Kým na cestách môže legálne jazdiť max 9m3 domiešavač, tak pre účely veľkých stavieb sa stavajú 12m3. Len pre orientáciu. 1m3 betónu váži cca 2200kg podľa zrnitosti zmesy.
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 19.02.2012 08:04 Zdieľať na Facebook
Takze vozidlo ak ma celkom 32 ton na ceste, nemoze dostat pokutu? Pri 33 ton uz ano?
32 ton cele vozidlo na 4 napravy je 8 ton na napravu. Ale to je matematika. Realita je taka, ze v predu bude vazit 6 t a vzadu je tym padom prekrocena hmotnost, nie? Ale za to pokutu nemusi dostat, nie?
Ked take vozidlo v pohotovostnom rezime vazi 14 ton, tak musia prihliadat na celkovu hmotnost pri nakladani betonu, nie?
Ak ma beton cca. 2,2t na kubik tak mu mozu nalozit maximalne:
32 = 14 - 2,2x
2,2x= 32 - 14
x= 8,1 kubika betonu, spravne?
A zase vo vyrobe musia ten bubon asi tak navrhnut, aby sa ta hmotnost betonu rozlozila na 4, 3 a z casti aj na 2 napravu, ze?
Viete aj ake hmotnosti musia byt dodrzane na napravu? Policajt sa drzi podla technickeho, ze ake max. tlaky na napravach su, alebo na celkovu hmotnost vozidla?
Moze prekrocit hmnotnost na naprave, ale sucet hmotnosti celeho vozidla bude napr. 31,5 tony?
32 ton cele vozidlo na 4 napravy je 8 ton na napravu. Ale to je matematika. Realita je taka, ze v predu bude vazit 6 t a vzadu je tym padom prekrocena hmotnost, nie? Ale za to pokutu nemusi dostat, nie?
Ked take vozidlo v pohotovostnom rezime vazi 14 ton, tak musia prihliadat na celkovu hmotnost pri nakladani betonu, nie?
Ak ma beton cca. 2,2t na kubik tak mu mozu nalozit maximalne:
32 = 14 - 2,2x
2,2x= 32 - 14
x= 8,1 kubika betonu, spravne?
A zase vo vyrobe musia ten bubon asi tak navrhnut, aby sa ta hmotnost betonu rozlozila na 4, 3 a z casti aj na 2 napravu, ze?
Viete aj ake hmotnosti musia byt dodrzane na napravu? Policajt sa drzi podla technickeho, ze ake max. tlaky na napravach su, alebo na celkovu hmotnost vozidla?
Moze prekrocit hmnotnost na naprave, ale sucet hmotnosti celeho vozidla bude napr. 31,5 tony?
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
takto sa spýtam: o čo Ti ide? Lebo Tvoje výpočty sú správne pokial ide o množstvo betónu. No pokial ide o tie váhy na nápravu tak si trochu mimo. Na tomto konkrétnom podvozku máš 4 nápravy. Predné 2 sú osadené jednomontážou a pri rozmere 315/80R22,5 ich môžeš zaťažiť na 8t x 2=16t na predok. Zadná náprava je ossadená dvojmontážami, takže na jednu nápravu môže byť tlak 11,5t x 2 = 23t. Celková hmotnosť vozidla ale nie je súčet dovolených zaťažení na nápravu. Kapacita náprav je predimenzovaná kvôli dynamickým zaťaženiam počas jazdy.
Podvozky pod domiešavače sú navrhované a priamo na výrobnej linke vyrábané špeciálne na tento účel. Takže zaťaženie náprav a ich rozloženie je OK.
Asi by bolo lepšie ak by si sa vymačkol o čo Ti konkrétne ide, lebo takto tu napíšem diplomovú prácu na tému zaťaženie domiešavača.
Podvozky pod domiešavače sú navrhované a priamo na výrobnej linke vyrábané špeciálne na tento účel. Takže zaťaženie náprav a ich rozloženie je OK.
Asi by bolo lepšie ak by si sa vymačkol o čo Ti konkrétne ide, lebo takto tu napíšem diplomovú prácu na tému zaťaženie domiešavača.
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 19.02.2012 08:04 Zdieľať na Facebook
No ide mi prave o tie hmotnosti.
Skratka: Auto so 4 napravami moze na SK jazdit maximalne cele s 32 tonami.
A co sa tyka naprav:
16 t na predok. Odpocitam 32 a ostava na zadok 16 ton.
Co znamena jednomontaz a dvojmontaz?
TO som chcel vediet, ze ak je nalozeny, ze kolko to tak na napravu robi cca.
A trojnapravove mozu po cestach na SK ake jazdit?
Skratka: Auto so 4 napravami moze na SK jazdit maximalne cele s 32 tonami.
A co sa tyka naprav:
16 t na predok. Odpocitam 32 a ostava na zadok 16 ton.
Co znamena jednomontaz a dvojmontaz?
TO som chcel vediet, ze ak je nalozeny, ze kolko to tak na napravu robi cca.
A trojnapravove mozu po cestach na SK ake jazdit?
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 19.02.2012 08:04 Zdieľať na Facebook
Tuto pises ze 4141 je MB. 41 ton zvladne, vsak? Ale to je na figu, aj tak moze legalne max 32 tonovy jazdit, nie???Acon napísal:u niektorých automobiliek sa z označenia dá vyčítať celková hmotnosť a približne výkon. U MB sa to dá. 3236 je 32=celková hmotnosť 32t a 36=výkon cca 360Hp. Napr. u IVECO Takker by to bolo 340T36 (to isté) resp. po novom na dverách myslím označujú len výkon. Domiešavače sa vo všeobecnosti s vyšším výkonom ako 350-380Hp nerobia (aj keď sa dajú) lebo je to kravina.
Ale k tým váham. Myslím, že MB je posledný u ktorého sa z nápisu na dverách vyčítať tieto údaje.
A potom druha 41 - 410 konskych sil? Pises ze uz 350 HP staci. Naco potom taku kravinu o 160 prekrocit?
Oprav ma, ak to zle chapem, dik.
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
nečítaš pozorne. Písal som
Domiešavač, ktorý je určený na cesty nemôže prekročiť 32t. Preto je konštrukčne navrhnutý tak, aby bol optimálne pevný a ľahký. Betón sa nevozí na dlhé vzdialenosti, väčšinou do 20-30km aj to mimo dialnic a tak je sprevodovaný pre prímestský režim. Nie je rýchly, pri 90ke väčšinou točí vysoko mimo eko otáčok, pretože 90ku väčšinou nemá kde dosiahnuť. Jeho priemerná prepravná rýchlosť nebýva vyššia ako 40km/h preto je 350-380Hp až až.
3oj nápravové podvozky môžu mať celkovú hmotnosť 25t. Ak je hnaná náprava odpružená pneumatickým pružením, alebo jeho mechanickou alternatívou (čo je tzv Cantilever), môže mať 26t.
na cestách je povolená max 32t hmotnosť pre 4 nápravy. No sú prevádzky (uzavreté stavby ako napr. dialnice, kameňolomy a pod) kde sa na váhu nehľadí, ale na ekonomiku.
Pretože je rozdiel ťahať < 32t a >40t.A potom druha 41 - 410 konskych sil? Pises ze uz 350 HP staci. Naco potom taku kravinu o 160 prekrocit?
Domiešavač, ktorý je určený na cesty nemôže prekročiť 32t. Preto je konštrukčne navrhnutý tak, aby bol optimálne pevný a ľahký. Betón sa nevozí na dlhé vzdialenosti, väčšinou do 20-30km aj to mimo dialnic a tak je sprevodovaný pre prímestský režim. Nie je rýchly, pri 90ke väčšinou točí vysoko mimo eko otáčok, pretože 90ku väčšinou nemá kde dosiahnuť. Jeho priemerná prepravná rýchlosť nebýva vyššia ako 40km/h preto je 350-380Hp až až.
3oj nápravové podvozky môžu mať celkovú hmotnosť 25t. Ak je hnaná náprava odpružená pneumatickým pružením, alebo jeho mechanickou alternatívou (čo je tzv Cantilever), môže mať 26t.
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 19.02.2012 08:04 Zdieľať na Facebook
dakujem.
Sa vyznas inak.
No takze uz mi to je viac jasnejsie. Aka je to Cantilever alternativa? Ma to uz dnes vela aut? Volvo, MB, Iveco, Scania, MAN?
U 26 tonoveho trojnapravoveho vozidla sa ta hmotnost da ako na prvu napravu?
A kolko na druhu, tretiu?
V kazdom technicaku je uvedene ze prva naprava moze byt tolko a tolko zatazena? A aj pre druhu, tretiu, stvrtu? Aby to policajt mohol odkontrolovat?
Co znamena TGA a TGS u MAN-u?
Sa vyznas inak.
No takze uz mi to je viac jasnejsie. Aka je to Cantilever alternativa? Ma to uz dnes vela aut? Volvo, MB, Iveco, Scania, MAN?
U 26 tonoveho trojnapravoveho vozidla sa ta hmotnost da ako na prvu napravu?
A kolko na druhu, tretiu?
V kazdom technicaku je uvedene ze prva naprava moze byt tolko a tolko zatazena? A aj pre druhu, tretiu, stvrtu? Aby to policajt mohol odkontrolovat?
Co znamena TGA a TGS u MAN-u?
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
tlak na nápravu sa odvíja od rozmeru pneu. Predná náprava má jednomontáž = jedna pneumatika na každú stranu a tá môže mať od 275/80R22,5 max 8t. Ak je šírka, alebo profil menší, povolený tlak sa znižuje. Pri 22,5 kolesách to klesá niekde k 6,5t.
Zadná náprava je dvojmontáž = 2 kolesá na stranu. 3oj nápr. podvozky určené na cesty, resp. diaľkovú prepravu, majú vzadu kombináciu 1 náprava s dvojmontážou a jedna s jednomontážou.
Tých možností zaťaženia je v tomto prípade veľa.
Cantilever je dosť stará a odskúšaná náprava. No už sa veľmi nepoužíva, pretože dnes je ECAS (elctronic control air suspension) na tak vysokej úrovni a za nízku cenu, že to nemá význam. Išlo o pruženie, ktoré podobne ako vzduchové dokázalo veľmi rovnomerne rozložiť tlaky na všetky kolesá zadných náprav a tým šetreniu ciest.
A ano. V TP máš uvedené zaťaženie jednotlivých náprav.
Zadná náprava je dvojmontáž = 2 kolesá na stranu. 3oj nápr. podvozky určené na cesty, resp. diaľkovú prepravu, majú vzadu kombináciu 1 náprava s dvojmontážou a jedna s jednomontážou.
Tých možností zaťaženia je v tomto prípade veľa.
Cantilever je dosť stará a odskúšaná náprava. No už sa veľmi nepoužíva, pretože dnes je ECAS (elctronic control air suspension) na tak vysokej úrovni a za nízku cenu, že to nemá význam. Išlo o pruženie, ktoré podobne ako vzduchové dokázalo veľmi rovnomerne rozložiť tlaky na všetky kolesá zadných náprav a tým šetreniu ciest.
A ano. V TP máš uvedené zaťaženie jednotlivých náprav.
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 27.01.2008 16:05
- Bydlisko: H.O. Zdieľať na Facebook
ahoj
jednoznačne má acon pravdu,čísla na nákl.označujú celk.tonáž a výkon.MB 3638
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
a tu máš aj 410PS domiešavač
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1 to koľko je u nás povolené na nápravu nerieš ,pretože tie automobilky to nerobia pre slovensko,ale pre ekonomiky ktoré berú aspon 20%výroby.jednoznačne ak ,dovezieš takéto auto z nemecka a máš to v techničáku 7,5+7,5+13+13 tak nemáš problém ak neprevážiš.
tu máš vozidlo v rakúsku,je označené rovnako ako nemecké a celkovú ton.máš len 40t.a myslím že v A musíš maťv predu pneu385.dusan94 ,,kukni,,do techničáku a tam to je jasne napísané koľko možeš naložiť na nápravu
jednoznačne má acon pravdu,čísla na nákl.označujú celk.tonáž a výkon.MB 3638
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
a tu máš aj 410PS domiešavač
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1 to koľko je u nás povolené na nápravu nerieš ,pretože tie automobilky to nerobia pre slovensko,ale pre ekonomiky ktoré berú aspon 20%výroby.jednoznačne ak ,dovezieš takéto auto z nemecka a máš to v techničáku 7,5+7,5+13+13 tak nemáš problém ak neprevážiš.
tu máš vozidlo v rakúsku,je označené rovnako ako nemecké a celkovú ton.máš len 40t.a myslím že v A musíš maťv predu pneu385.dusan94 ,,kukni,,do techničáku a tam to je jasne napísané koľko možeš naložiť na nápravu
-
- Príspevky: 224
- Dátum registrácie: 27.01.2008 16:05
- Bydlisko: H.O. Zdieľať na Facebook
prepáč tu je to auto v rakúsku
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní