Dlhodobý test dieselových aditív

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Dlhodobý test dieselových aditív

Príspevok od používateľa misoV50 »

Uz som tu raz pisal o tom, ako som vyliecil Xantiu HDI, ktora mala pri 140.000 vstreky na vymenu a ako bez akehokolvek zasahu do vstrekov jazdi dodnes a teraz ma 360.000. Tiez som sem pisal, ze podla mojich dlhodobych skusenosti, pri pravidelnej aplikacii aditiv sa zivotnost trysiek predlzuje v podstate na nekonecno.

Teraz som ale kupil dve Volva, obe jazdne, obe cez 100.000, obe s vadnymi tryskami. Prave preto som sa nebal ich kupit, lebo som vedel, ze sa to da jednoducho riesit.

Zaskocil ma ale motor D5, s ktorym som si nevedel dlho poradit. Problem bol v tom, ze k nam prestali dovazat aditivum Texaco, ktore som mal oskusane ako 100% ucinne. Tak som zacal partat po serioznych testoch, a nic. Dokonca aj ten casto sponimamy cesky test, v ktorom vyhral VIF je o tom, ze ten skusobny ustav priznava, ze vie zmerat cetanove cislo, mazivost, penivost a protikoroznu ochranu, ale nie cistiaci ucinok. V obchodoch mi bol odporucany dalsi vitaz testu, nemecky Liqui Moly. Ten test, ked si ho vyguglite vam ale tiez nic nepovie, myslim, ze si ho robil vyrobca sam.

Preto si dovolim tvrdit, ze po tom, co som nakonice vyriesil ten problem mam tolko skusenosti, ake nenajdete (bohuzial) v ziadnom teste, hoci priznavam, ze ani mnou pouzite metody nie su nijako vedecke.

Teda k veci. Motor D5 isiel nepravidlne na volnobeh, a tesne nad nim, hlavne za studena. V zime som dokonca citil tie vibracie u studeneho motora na spojke, ked som ju vymackaval. Skusal som davat VIF v dvojnasobnej koncentracii. Nic. Treba ale povedat, ze odporucane davkovanie Vifu je na prevenciu a teda ani dvojnasobne nebola ziadne "bomba". Nejake ultra vysoke koncentracie Vifu som neskusal.

Skusil som Liqui Moly, predavaju v akcii taky set - specialny cistic a vseobecne aditivum, ktore ma mat tiez cistiace ucinky. Dava sa vzdy cela flasa na nadrz. Mal som dojem, ze sa to zacina pomaly zlapsovat, no ani po aplikacii 2 x 2 flasiek (4 nadrze) to nebolo dobre, hoci posun k lepsiemu som citil.

Tak som skocil do Volva na diagnostiku. Tam zistili, ze korekcie vstrekov su absolutne v norne. Ked to prijmaci technik preberal a startoval, tak na mna pozeral ako na debila, ze co mi na tom motore vadi. Lenze ja som na tieto veci prefekcionalista a moje muzikantske ucho ma vyssie naroky. Navyse on pocuval teply motor. Musel som mu povedat, ze musi pridat jemne iba 5 mm plynu, a pocuvat, ako sa motor hrabe z volnobehu. Potom uznal, ze mam pravdu, ze motor jemne trasie, kym sa dostane z 700 na 1300 alebo tak. Potom uz v pohode.

Teda korekcie boli
-0,37
0,32
0,06
-0,20
-0,23

a otacky motora na volnobeh na jednotlivych valcoch nasledovne
700
698
697
699
699

Vraj, ak by som to chcel riesit, tak jeden vstrek stoji myslim 400 (alebo 500?) EUR a da sa kupit iba jeden + kopa podloziek a skusat ho davat na rozne pozicie.

Kazdopadne, kedze som doteraz vzdy vedel riesit tento problem aditivami, rozhodol som sa radsej pokracovat takto, ako by som do toho nechal zbytocne vrtat.

Zistil som, ze Texaco sa teraz predava pod znackou Delphi. Kupil som dve pixle. Jedna sa ma davat do nadrze 50 - 60 l, takze som vzhladom na pretrvavajuci problem zvoli skor predavkovanie a do 70L nadrze som nalial dve.

Po prejdeni asi 200 km som zacal byt skepticky, ziaden posun. Pamatal som sa, ze na Xantii mi 200 km stacilo na uplne odstranenie problemu. Uz som si zacal byt isty tym, ze ide o nejaku mechanicku vadu. Potom som mal cestu cez cele Slovensko, ale nie po dialnici, ale po bocnych cestach, lebo som mal viac cielov. Spravil som jeden den asi 500 km a isiel som tak, ze som rozhodne nebol "brzdou v plynulosti dopravy". Ked som dorazil, tak som vedel, ze to funguje. Akakolvek nepravidelnost bola takmer uplne prec. Stale tam ale ostavalo nieco, mozno 10% tej povodnej nepravidelnosti, na ktoru som ale ja specialne (po tom vsetkom) bol citlivy. Uz to netriaslo, iba sa to jemnucko zachvelo, a nie do 1300 ot, ale len v rozmedzi 700 - 900 ot, nad to uplne v pohode.

Po obdobi, kedy som tam lial vsetko mozne som teda opat zohnal Delphi. Tentoraz som sa nastval a nalial som tri pixle. Po vyjazdeni nadrze je motor v takom stave, v akom si ja predstavujem zabahnuty motor z vyroby. Stalo ma to cele mozno 140 EUR, ale nic sa nemuselo rozoberat, davat opravovat, nemal som nepojazden auto ani minutu. Keby som menil jeden vstrek, tak je to cez 500 EUR, vsetky by boli 2500. Nejake repasy by boli "niekde medzi tym"-

Teda este sumarizacia. Kupil som auto s nepravidelnostou chodu motora, ktory oznacme 100%. VIF, Castrol TDA v zvysenom davkovani bez efektu (mam na mysli, bez efektu na tu nepravidelnost). Liqui Moly, prva dvojdavka, 60% nepravidelnosti prec, dalsia dvojdavka bez efektu. Potom dvojita davka Delphi, nepravidelnost klesla na tretinu, oproti povodnej to bolo stale povedzme 10%. Nasledne opat VIF, Castrol, Shell V-power bez efektu. Nasledovala trojita davka Delphi - vyriesene.

Este pripojim strucne info o druhom Volve, na ktorom uz sice ja nejazdim, ale stale ho vlastnim, takze som ho liecil tiez. To som kupoval s uplnymi kopancami na volnobeh, zaujimave, ze za studena aj za tepla a tiez zaujimave - uplne neprevidelne sa prejavujuce. Teda keby ste scanovali povedzme 20 sekund, tak kopanec prisiel v 4,1- 4,3 - 4,8 - 9.5 16,5 a 17. sekunde. Teda nie, z jeden valec pravidelne nepalil. Kazdopadne,ale problematicky volnobeh.

VIF a Castrol bez efektu. Dvojdavka Liqui Moly zmenila tie tvrde kopance na take makke zahojdania v silentblokoch. Teda povedal by som, ze z mojho pohladu 80 - 90% problemu bolo prec. dalsia dvojdavka Liqui Moly bez efektu. Nasledne jedina davka Delphi (ma to mensiu nadrz - 50L) - problem vyrieseny, teraz nevim, ze mam nastartovany motor.

Vzhladom na rychlejsie liecenie tohto motora (Peuheot HDI 2,0) a mensi objem nadrze odhadujem vsetky pouzite aditiva do tohto auta asi na 60 - 70 EUR.

Keby som si dal viac namahy so zhahanim toho, co sa mi aj v minulosti osvedcilo a neexperimentoval som s vysokymi davkami aditiv, ktore som pred tym nepoznal, tak som mohol samozrejme minut menej.

Este dodavam, ze sa naozaj nezivim nicim, co by iba trocha suviselo s automobilovym priemyslom, ci palivami. Tieto informacie vam davam k dispozicii s cistej filantropie, verim, ze mnohym z vas mozu pomoct, hoci vyrobcovia a predajcovia vstrekovacov a ties ti repaseri z toho asi nebudu nadseni.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

sikula - i ked si naozaj prizname otvorene ze zdaleka nie vsetky problemy vstrekovacov sa daju riesit tymto sposobom.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ozaj - a presny nazov vyrobku .... ?
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

No mne sa zatial podarilo vyriesit vsetky. Ozaj - aby to nevyznelo, ze ine zavrhujem. Tak naprikad, ked som jazdil tou xantiou, tak normalne nedymila, ale ked som zobral naftu z nejakej pokutnej pumpy, tak cez den som tiez nevidel nic, ale v noci, ked mi svietili zozadu stretavackami na zadok som videl v spatnom predsa len trocha dym, a to nie len pri plnom plyne, ale uz aj pri 130-tke, napriklad. Stacilo dat Castrol TDA a nebolo vidno absolutne nic, ani pri plnom plyne. Podobne urcite funguje aj VIF.

Teda urcite to nejaky efekt ma. Dnes to uz neviem vyskusat, lebo mam DPF. ale to vacsi vyznam ma to pridavat (lebo mi nie je jedno, ako rychlo sa mi DPF zasiera).

No na intenzivne cistenie Castrol evidentne nestaci.

Ten Delphi sa vola Diesel +.
radoooooo
Príspevky: 91
Dátum registrácie: 30.09.2008 09:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radoooooo »

Zaujimave a pre niekoho isto aj hodnotne zistenie.
Otazne je, kolko z tychto vodiciek aditivnych a prisad je naozaj prospesnych, a ktore su len placebo. Napriklad taky PRO-TEC, z toho co tvrdia (ako vsetci:) by to malo byt uplnefasamega super.
Ja osobne mam len vyskusany VIF zimny, a to objektivne mozem povedat ze P206 1.4hdi pri -teplotach startuje rychlejsie a menej kasle :d :D
Ghaur
Príspevky: 226
Dátum registrácie: 14.09.2009 22:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ghaur »

Krasny prispevok :2f93: Skutocne to motoru nemoze nijako ublizit ? Myslim to, ak by to aditivum rozpustilo nejake usadeniny ktore mi nasledne poskodia/upchaju cerpadlo ?
mattaxis
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 10.01.2008 20:47
Bydlisko: Trenctown
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mattaxis »

Miso vies mi poradit s objednavkou? Odkial to objednavas?
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

No neviem, na ochranu cerpadle je filter. Ale pocul som uz aj o tom, ze po aplikacii Vifu chpalik musel menit novy naftovy filter.

Pre mna nie je co riesit. Pri kvalite nasej nafty su trysky zarate uz po 100.000. Vsetky auta, co som kupoval mali medzi 100 - 150 tis, vsetky az na jedno mali trysky v dezolatnom stave, vsetky som vyliecil aditivami, ani jednej trysky v ziadnom mojom diesli sa nemusel nikto dotknut sroubovakom.

Tento prispovok som napisal preto, ze ma dost prekvapilo, ake odolne usady mal ten Volvovy D5 motor, celkom by ma zaujimalo, na aku naftu to tych 140.000 ficalo. Kazdopadne, uz je to ciste.

Da sa to kupit v Kezmarku alebo v Pezinku, ludia, vy nemate Google?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Ghaur napísal:Skutocne to motoru nemoze nijako ublizit ? Myslim to, ak by to aditivum rozpustilo nejake usadeniny ktore mi nasledne poskodia/upchaju cerpadlo ?
A do toho čerpadla sa to dostane ako? :41c2:
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

No on asi mysli, ze keby rozpustilo v palivovej trubke.
koldo
expert: PSA
Príspevky: 307
Dátum registrácie: 13.03.2006 19:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koldo »

ja mam najlepsiu skusenost mam s RETECH-om. vyskusaj aj ten.
ma cistiace aj mazacie schopnosti,a na pohyblivych castiach trysiek,alebo cerpadla vytvori ochranny film.
dec superscan 3 full cz,vag com profi original,op com cz original,batronix,bdm,x-prog,..etc...fap off PSA
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

VIF nie je ziadny cesky vyrobok.

VIF pod svojim nazvom predava produkt LANG Chemie z Rakuska...

inak - pekna reklama
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

No ak by to ešte niekto potvrdil, že sa mu to takto podarilo vyliečiť, tak by som to uvítal :-) také zistenie.

Teda mne je to šum i fuk, ale otec ešte má diesel :-) do budúcna sa možno zíde :-)
flyp
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 25.03.2006 18:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flyp »

možem potvrdiť problém s tryskami som odstránil použitím liqui-moly. pridávaním do nafty sa síce môj problém neodstránil avšak potom som to napojil priamo z plechovice a nechal som motor bežať len na aditívum, odvtedy som nabehal 50000km a nemal som žiadny problém.
Marekskk
Príspevky: 3145
Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Marekskk »

Miso konečne super príspevok, palec hore!
Zamknuté

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných