Disky z Liaz alebo Tatra na kamion

Všetko čo súvisí s kamiónmi, ťahačmi a s prepravou

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pajtyi
Príspevky: 416
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Disky z Liaz alebo Tatra na kamion

Príspevok od používateľa pajtyi »

Dobry den ma niekto skusenost s pouzitim diskov z Liaz alebo Tatra na neaky kamion?skusal niekto? mohly by pasovat?
mensahservice
Príspevky: 374
Dátum registrácie: 20.07.2013 14:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mensahservice »

nooo ktovyje, mosno bi mohly pasúvať :40bd:
peterzz
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 16.12.2007 22:36
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peterzz »

Tak to je lahke: disky z LIAZky budu pasovat na LIAZ kamion a z TATRAy budu pasovat na TATRA kamion.
Obaja darcovia diskov vsak musia byt kamiony,ale mali by pasovat aj agro,alebo takticke... :3906:
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Povedz na rovinu ze si chces poskladat kamion a disky uz mas :40bd: Ja takto skladam lod.Ale mam zatial len piest z ojnicou a neviem z coho to je :4090:
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Tiež celkom nechápem kam sa týmto mieri....Máš doma také a chceš to predať ? alebo máš doma kamion a niekto Ti také ponúka ,alebo si len zvedavý? Myslím že tak jak sú rozdiely u osobákov budú aj u náklaďákov že dačo dakam pasuje a inokedy zas ani moc nie lebo neverím že všetci používajú rovnakú rozteč a počet šroubov a aj priemer strediaceho otvoru na disku.
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Re: Disky z Liaz alebo Tatra na kamion

Príspevok od používateľa christiane »

pajtyi napísal:na neaky kamion?
A poprosil by som aj vysvetlit ako si mam ten neaky kamion predstavit.
Aj jeden kamos hovori Hyundaju Santa Fe "Jeep" :40bd:
pajtyi
Príspevky: 416
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Ok tak to upresnim.Mam tahac Renault Premium s navesom s ktorym jazdim do lesa a tam sa na kamenicnej ceste na taznej naprave rychlo pneumatiky poskodia povytrhava sa behun.Potom mam vyradenu liazku na ktorej su vzadu 4nove pneumatiky a nebolo by zle keby sa tie kolesa dali pouzit na ten tahac.kedze jedna pneu stoji 400eur tak to je 1600eur a v lese to ajtak nevydrzi viac ako rok.A tie z liazky uz ajtak nikto nechce kupit lebo je ich coraz menej.co som meral roztec,pocet dier a stredovu dieru tak by to malo pasovat len to neviem ci aj dovnutra sadne disk okolo brzdoveho bubna.preto sa pytam ci uz niekto nieco taketo skusal.
peterzz
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 16.12.2007 22:36
Bydlisko: MT
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peterzz »

OK,vsetko mas zmerane a spocitane.Co ti teda brani zdvihnut napravu na tom Premiume,zhodit koleso a skusit to LIAZkove?
Alebo si pozri rozmer disku v katalogu,alebo fyzicky zmeraj rezervu Premiuma s diskom darcu.
Nechces nam tu snad tvrdit,ze profesionalny vodic sa potrebuje pytat na fore taketo ehm p<I>coviny?

Strana 60-61:

http://www.conti-online.com/www/downloa ... pdf_en.pdf
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Preco si nezacal prvy prispevok tymto vysvetlenim.Precitaj si ich a zistis preco sme si robili srandu.Ale k veci.
Preslo mi cez ruky vela kolies a oblozenia na brzdach som menil asi pol roka.Bubne sa davali stacat pretoze niektori brzdili aj zelezom bez oblozenia a prisli do dielne az ked im cosik skripalo.Bubon pri vymene by nemusel sediet z dosedacou plochou oblozenia.
V diskoch problem nevidim.Ak ti sedia diery,kludne ich daj.Je jedno z coho to je.Vecsinou su jednake.Rozdiel moze byt v rozteci dier ale konstrukcia a profil je podla jednej sablony.
Potom je uz len rozdiel vo velkosti pneumatiky.Na privese boli ine ako na aute.Ale disky tie iste.
Dvihni napravu a vyskusaj.
pajtyi
Príspevky: 416
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

christiane dakujem za snahu mi pomoct cenim si to.mas normalny pristup ako rozumny clovek.zajtra vyskusam zamenit fyzicky lebo asi nikto nieco taketo neskusal.
peterzzzzz keby si aj ty bol profesionalny vodic tak si myslim ze by si sa necudoval preco sa to pytam.skus si v domacich podmienkach odkrutit tych 20matiek a zamenit tie par kilove kolesa a potom pochopis preco som najprv tu polozil tuto otazku
christiane
Príspevky: 1648
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Pajtyi,nenajdes nikoho kto to realne menil z Liaz na Renault.Kedysi som vozil v CSAD Nitra suter na suprave este z Trambusom.Tie vergle sa davali novacikom ale islo to ako tak.V Soporni mi drbla prava predna guma.Mal som rezervu.Na dialnici nad Nitrou mi drbla guma na privese.Mal som rezervu.A za Zlatymi Moravcami mi drbla dalsia na privese.To mi uz pozical kolega z Moraviec.Vergel plne nalozeny vybagrovanym sutrom z priehrady Kralova pri Soporni z ktoreho tiekla voda pomaly aj do kabiny.Kym som vymenil koleso som bol komplet mokry.12 ton. hever to ledva dvihol.To bolo za 1 den.A na privese duplaky.Kym som sa sral z 1 kolesom,2 mi vypadlo.Tak mi nehovor ze to je nieco zlozite co robis kazdy den.A aj tak som tu robotu a auto mal rad.I ked vo firme sa kola davali dole z čertom.
Kola dvihaj na naboj z dvomi pajsrami.To chce len prax.
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Väčšina EU nákladákov kategorie N3 to má unifikované t.j. 10 úchytných otvorov + stredový otvor, dokonca aj s autobusmi a návesmi, no bez fyzického odskúšania je tu zbytočne mudrovat. Povedzme že uchytenie sedí, rozmer pre pneu tiež, no zális disku môže byt iný a teda aj medzera medzi diskami a pneu. Jeden príklad: chodili k nám na opravy tatry 815, na ktorých boli nikedy primiešané aj disky z tatry 148. Na pohľad úplne rovnaké všetko, až na malý rozdiel - zális disku bol iný a disk nebol pritlačený na bubon dosadacou plochou, ale tlačil naň piatimi výstupmi v mieste kde je stred disku privarený k ráfu. Medzi dosadacou plochou bola medzera a nečudo že pod tou váhou dochádzalo k povoľovaniu kolesa a k praskaniu brzdových bubnov. Pripomínam všetko navlas rovnaké aj vetracie otvory až na toto. A ešte k tým vetracím otvorom, ked sa aj dáva dvojmontáž s rozmerovo zhodnými diskami ale nie rovnakého typu, dbat na prekrytie vetracích otvorov v mieste ventilu, lebo tých typov diskov je dnes ozaj do aleluja.
Tá váha kolesa je v pohode, horšie to bolo ked sa menili kolesá na vojenských tatrovkách so šípovými balonmi, tam váho jedného kolesa bola 220kg. Pokiaľ bolo nahustené, tak s ním v pohode manipuloval jeden chlap, no s defektové veru vycvičilo aj dvoch.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Tak tak, všetky sú rovnaké. Istotu strácam při LIAZe lebo komančovia zvykli mať trucnormy a vyrábať nie podľa DIN ale ČSN ktorá samozrejme s ničím nesedela. No napr. súčasne vyrábané Tatry majú určite zhodné disky s ostatním svetom.

Pokial ide o tie pneu, že nič nevydržia, tak je to tak jako so všetkým. Pneu za 400 je určená na hladký asfalt aby mala čo najnižšiu spotrebu a tak samozrejme v lese prd vydrží. Ak si kúpiš napr. pneu Goodyear 13R22,5 ORD TL tak ich životnosť v tých podmienkach je niekoľkonásobne vyššia. Samozrejme nemožu stáť 400€ no vo finále sú lacnejšie čo sa za cenu + cca 150€ na koleso rozhodne oplatí. Lebo koľko stojí len samotné prezutie?
Ja to vidím keď dodám funglovku auto 6x6 do lesa na těchto pneu tak 3r. jazdí na tom istom a potom kupuje o 150€ lacnejšie pneu a teší sa jako ušetril. Len prezúva každý rok, před tým každý 3.
pajtyi
Príspevky: 416
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

menonque dakujem za tvoj prispevok je vidiet ze neake skusenosti mas a vies ocom sa bavime.takze skusil som to fyzicky a presne ten problem je co pises.vsetko by pasovalo len ten zalis co pises sa opiera o brzdovy bubon a disk este nedosada na dosadaciu plochu.ale chyba tam fakt len malinko.nemal som viac casu sa stym hrat teraz ale skusim kusok obrusit ten zalis a kusok bubon a vidim to tak ze to dosadne a nebude problem.fakt len malinko to potrebuje a nechcem vela zbrusovat lebo nechcem zoslabit ani disk ani bubon.
Acon ja chapem tvoju teoriu s kvalitnejsimi drahsimi pneu do lesa ale ja tie pneumatiky som mal na tahaci od kupy a tie kolesa na liazke su nove drapakove co by mohlo byt fajn do lesa a predat sa to neda tak preto toto riesim ako to dostat na ten premium.keby som aj predal tie kolesa z liazky viac ako 100eur by nikto nechcel dat za kompletne koleso.za vsetky 4kusy by som vedel kupit jednu pneumatiku.tak radsej chcem pouzit ja tie kolesa z liazky.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Dobře ale na LIAZe sú predsa tiež 22,5 nie? Tak kašli na disky a prezuj pneu.

Návrat na "TRUCKy, Ťahače - všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní