Daewoo Lanos 1.5 2002 LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lanos1
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 15.11.2015 22:42
Zdieľať na Facebook

Daewoo Lanos 1.5 2002 LPG

Príspevok od používateľa lanos1 »

Dobrý večer , zadovážil som si tento voz ktorý ma isté problémy ktoré opíšem a prosím Vás o radu . Má legálnu prestavbu na LPG (LOVATO zo splynovača to čo je pri motore , ide hadica do sania a do nádržky s chladiacou kvapalinou) presný typ neviem vyčítať ale v prípade potreby zistím zo štítkov. problém číslo
1 je že na benzín nefunguje aj keď za jazdy prepnem na benzín okamžite prestane ťahať až kým motor nezhasne . predávajúci mi k tomu dal náhradný diel benzínové vstrekovače aj s rampou a prívodnou hadicou ( myslím môžem odfotiť) vraj to je kvôli tomu že dlhé jazdy absolvoval na LPG bez občasného prepnutia na benzín . čerpadlo pri polohe kúča II. počuť .
2. pri jazde konštantnou rýchlosťou napr. 50 km/h na 4. stupni niekedy vynecháva , neviem či všetky valce alebo len neodpáli . Trhá to bud 2 krát za sekundu na dajme tomu pol sekundy že je to citeľné alebo len raz za desať sekúnd niekedy za 10 km vôbec . Dneska som vybral sviečky jemne prečistil sviečky a vložil späť a dobre podoťahoval káble od cievok , sviečka na jednom valci mi prišla že predtým bola nedotiahnutá , ale je to len pocit . Hneď po vyčistení sa to asi 10km neprejavilo ale mohla to byt náhoda .
3. závada súvisí s prvou aj keď to vlastne závada není ale skôr z núdze cnosť , idem idem štartovať musím použiť tlačidlo ktoré pravdepodobne manuálne otvori prívod lpg , a po 3 sekundách cca naštartujem , keď ho vypnem po naštartovaní motor zhasne , keď ho vypnem po vytočení motora na vyššie otáčky alebo po pol minúte normálnej jazdy ideme ďalej bez povšimnutia .
4. závada prejavuje sa hlavne pri preraďovaní , modelová situácia rozbehnem sa na jednotke na 20kmh (v tej chvíli ma motor cca 3000 ot/min , odhadom , nemá otáčkomer) a keď stlačím spojku a pustím plyn tak otáčky klesajú veľmi pomaly odhadom na 2500ot/min kým preradím a púšťam spojku ( na 1.2 benzíne mi otáčky klesnú na 1500 za ten čas , takže pri pustení spojky vždy zbytočne prešmykne a podla toho ako púšťam spojku aj zbytočne trhne autom . rozmýšľal som či tam nieje natvrdo nastavená nejaká voľnobežná dávka ktorá klesanie spomaľuje , ale asi v nejakom regulátore plynu chyba bude , lebo sa mi stávalo že som auto naštartoval a keď som niekde došiel a zastavil tak sa otáčky držali vysoko cca 3-4 tis. kým som nezošľapol plyn a nezvýšil otáčky ktoré sa potom ustálili na bežnej úrovni.
Sviečky vypadali podla mňa dobre ale každopádne pri servise tento týždeň budem meniť , aké by ste mi odporučili oplatia sa špeciálne na LPG alebo originál ? aj keby som obyčajné sviečky menil každých 10000km tak mi to neprekáža , ak budú fungovať na ten čas . Káble od cievky vypadajú byť ako nové pravdepodobne menené . Plyn som tankoval na Slovnaft (AutoEco) a druhý krát na Benzinole (Flaga) a prejavy sa nemenia . Spotreba plynu bola podla posledného tankovania 9,8l/100km . Chcel by som trošku dať do toho LPG nech spoľahlivo jazdí , počul som že sa menia membrány je na to aj sada odporučte mi čo by som mohol ešte doplniť ku tomu .Ďakujem za všetky pripomienky a rady.
jozef2100
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 24.05.2012 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jozef2100 »

ahoj splynovač maš pravdepodobne nejaký typ reduktoru s napojením na chladiaci okruh.
1. ked prepneš na benzín vačšinou to hned nejde na benzín a treba počkať tak 10sekund kym to prepne z lpg na benzín a to tak že napríklad ideš na trojke 3000otačok, prepneš na benzín akym ti auto brzdí motorom postupne sa to prepne na benzín. Alebo prepínať z plynu na benzín tak že vypneš motor. Nenapísal si ale či ti to bez problémov štartuje na benzín.

2. toto môže byť sposobene bud káblom k sviečke, zlou sviečkou alebo zapalovacou cievkou - u mna to bolo sposobene prave zlou cievkou a robilo to najskor len na LPG a potom aj na benzín. Vyzerá to ako klasicky problém so zapalovacou sústavou, zlu cievku snad ohalí aj diagnostika u tohto modelu
3. toto tlačidlo neviem na čo slúži - vačšinou byva tlačidlo trojpolohové na zapinanie lpg, jedna poloha lpg, druha benzín a tretia automatika.

4. toto bude pravdepodobne nejaka zavada so škrtiacou klapkou / voľnobežnym ventilom

Sviečky môžu vyzerať dobre avšak nemusia byť dobré, radím ti použiť obyčajné sviečky, takto radia skoro všetci čo jazdia na lpg, podla DENSO katalogu na internete si najdi sviečky a kup tie DENSO sviečky. Obyčajné sviečky stačia a meniť ich po 20tisic. Káble od cievky pozri v noci ak budu troška iskriť sú zlé. Avšak môžu byť zlé a neiskriť. Hovorím môže to byť kľudne cievka. Plyn je takmer jedno kde tankuješ pri taktomto systéme, ja tankujem kde to príde, avšak v slovnafte nikdy, zbytočne drahé. Tu v žiline mame plyn po 0,49€/liter. na slovnafte je až po 0,65€. SPotrebu máš dobrú, ak chceš zbehni niekde kde ti plyn nastavia podla emisii a hodnoty CO, volnobežne do 0,5% a zvyšene otačky do 0,3%. Membrany sa menia vtedy ked je vysoká spotreba alebo zlé emisie a nedá sa regulovať reduktor lebo su tieto membrany stvrdnuté, vymena zvačša okolo 80-100€, interval 50tisic km, avšak doporučujú v servisoch tak že jazdi dokým ide a potom sa vymenia ked už sa zvyši spotreba alebo začnu problemy.

Auto máš dobré, vychytaš par chýb a jazdíš. Netreba doplniť nič, odporúčam vymeniť všetky prevadzkove kvapaliny, zbehnúť na diagnostiku, na zoštelovanie toho plynu na emisiach (8€ cena), vymeniť sviečky, pojazdiť. AK nepomôže a ani na diagnostike nič neoblo tak vymeniť káble alebo premerať čo sa dá.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Zbytočne veľa informacii ,

motor treba v prvom rade DIAGNOSTIKOVAŤ v režime BENZIN

tam odhaliť a odstraniť CHYBY

potom pojde aj na LPG

prvotné je fungovanie na benzín , ktoré musí byť v poriadku vrátane procesu zapaľovania a analýzy vyf.plynov

LAMBDA SONDA ,aj tá musí byť funkčná a v poriadku

tam by som hľadal problém
Naposledy upravil/-a laco1871 v 16.11.2015 20:52, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Práve mám na dvore identického Lanosa na súčiastky , aj s Lovatom a som rád že mu decká zakrútili krkom.
Tiež mal zalepené vstreky a bývalý majitel to menil. Auto sice jazdilo v pohode ale žralo rovnako plyn aj benzín . Bez manualneho prepínania si na plnú nádrž plynu potiahlo tak 10l benzínu.. Bolo 2x u Hatiara a dva x v Šturove - všetko ok .Vstreky boli aj vybraté a rozprašovali aj zatvárali pekne . Za pol roka ma cena servisov vyšla na kúpnu cenu auta . Takže teraz ho už nebudem ani rozoberať ako zvyknem ale ho rovno zapálim. lol lol lol Felicia tiež dostala dobre do držky ale tú hádam Milanko ešte zachráni. lol lol lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
lanos1
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 15.11.2015 22:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanos1 »

Ďakujem za všetky odpovede , @jozef2100 , auto neštartuje na benzin ani pri prepnutí na benzín pri vyšších otáčkach a pridaní plynu sa to nerozbehne. Dneska sme to pozerali cez rampu benzin ide do prepadu , ale vstreky proste nestriekajú ,(vyskúšaná aj náhradné vstrekovače čo mi pribalil predávajúci) aj keď merali sme šťavu čo k nim ide len multimetrom a šťava tam bola , jediné čo ma napadá či čerpadlo nedáva slabý tlak lebo to čo z tej rampy šlo naspäť nevypadalo presvedčivo . Sviečky pôjdu na výmenu jednoznačne a dám na Tvoju radu. Tlačidlo neviem či som správne opísal v príspevku , pravdepodobne otvára ventil LPG manuálne , konkrétne je tam šikovný vypínač zo stolovej lampy (treba nejako prísť od domu ku dielni) . Originál prepínač Lovato tam je tiež a keď na ňom zasvieti zelená kontrolka namiesto oranžovej môžem vypnúť ten druhý vypínač aby to šlo , ale toto nieje problém ale dočasné riešenie. Škrtiacu klapku plánujem prečistiť zajtra , pridal sa k tomu ďalší problém po vyradení ostanú voľnobežné otáčky vysoké pripisujem ťažko sa vracajúcej klapke . Na nastavenie pôjdem po vyriešení problémov ďakujem jozef2100.
@laco1871 akonáhle spojazdním vstrekovače urobím to tak , ďakujem
@oco13 ďakujem za povzbudenie
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Neber to zle , túto odpoveď som písal trocha ovplyvnený emociami . Lanosa som musel totiž ťahať 70km v daždi za Feldou ,ktorá sa nedá udržať na ceste. O nej som písal v inej téme. Navyše táto odpoveď ani tak nebola smerovaná tebe ,skôr potencionalnym ďalším kupcom tohto korejca všeobecne. Aj ty si totiž zrejme dopadol ako ja . Tým že som zodral niekolko Felicii a Fiatov na plyne som bol presvedčený , že auto s jednoduchým podtlakovým plynom nemôže byť zlé a mýlil som sa. Ale jednu výčitku mám aj k zadávatelovi - kúpiť plynové auto ,na ktorom nefunguje benzínová časť, je maximalna hlúposť. Rovnaká ako kupovať čipovaného diesla.
Takže pre všetkých čo pokukávate na lacných korejcov -zdanie klame a realna spotreba na nich býva aj o tri litre viac ako na Felicii- hovorím o LPG a Spritmonitor.de mi to dosvedčí. :d :D :d :D :d :D
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
lanos1
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 15.11.2015 22:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanos1 »

@oco13 nezobral som to zle , a s tou kúpou máš pravdu , len ja stále verím že som šikovný a všetko dám do funkčného stavu aby som mohol jazdiť , aj keď Tvoja skúsenosť je iná.
Dnes som našiel zdroj problémov s otáčkami a tým je voľnobežný ventil ( aspoň si to myslím ) keďže klapka bola čistá až na nepatrné usadeniny ktoré nespôsobovali nedovieranie klapky a už vôbec nie jej zasekávanie . všetko som vyčistil a problém pretrváva .
Napísať odpoveď

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných