Dacia Dokker LPG

Diskusia ohľadne vozidiel značky Dacia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ras III
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Dacia Dokker LPG

Príspevok od používateľa ras III »

Dobrý večer, mám záujem o uvedený automobil.
Vyrábal sa s troma benz. motormi 1.6i, 1.6 SCE a 1.2 TCE.
Ktorý je podľa Vás najvhodnejší na prestavbu?
Môj rozpočet je cca 6500e na auto a 1500e na prestavbu. Nebránim sa ani možnosti továrenského LPG. Najazdím cca 25 tis. km ročne a auto si nechám desať rokov, preto preferujem jednoduchú konštrukciu.
Ak máte typ na auto podobných parametrov budem vďačný za každú informáciu.
Ďakujem za všetky odpovede.
michal-k
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 21.06.2015 15:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal-k »

Ahoj, ak fabrické lpg tak ok aj keď 1.2 tce sa v lpg nerobí pretože je to priamovstrek tam je cena za lpg systém vyššia, 0.9tce a 1.0 TCe sú aj továrenské lpg, nepriamovstrekové motory. 1.6 Sce podľa predajcu lpg fabrická verzia má inú hlavu (tuším tvrdené sedla ventilov) ako benzinova, neodporúčal dodatočnú montáž lpg.
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Na LPG jednoznačne 1,6i. Na 1,2Tce zabudni a 1,6Sce neviem či nie je od Nissanu a ten nie je až tak vhodný.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

ak LPG, tak len fabricke a len do nepriameho vstrekovania.
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Kokegae kupil dokera 1.6 úplne novú. To auto zralo benzín ako tank. Normal jazda 7-8. Na diaľnici tak do 110 8.. 130-140 11-13 litrov.
A dynamika nulová auto lenivé. Po 14 mesiacoch to predal.
michal-k
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 21.06.2015 15:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal-k »

Tá 1.6sce tiež žerie okolo 8 v dusteri. Kolega to predal, kúpil duster 1.0tce lpg. Spotreba okolo 8l plynu. Cenovo menej ako za 4l benzínu.
warwick
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 19.04.2007 20:39
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa warwick »

Mam vo firme dva Dokkery 1,6 nissan motor s CNG .
Obcasne problemy su, ale zatial vsetko okrajove blbosti ako vstrekovac, napustaci ventil a pod. Lambdy samozrejme svieta na oboch. Obmedzujuce na CNG je samozrejme maly pocet servisov a tankovacich stanic, ale kedze sa nase auta pohybuju prakticky vylucne v BA, tak to s tym tankovanim zase az taky problem nieje.
Obidve auta mali tento system uz namontovany ked som to kupil, je to Tartarini. Servisuje mi to Legas v Pezinku s ktorymi mam len tie najlepsie skusenosti .
ras III
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ras III »

Ďakujem za odpovede.
Spotreba okolo 8,5l LPG je na také vysoké auto celkom v pohode. Jazdím len okresné cesty, diaľnice veľmi málo. Doteraz som jazdil len malé a slabé motory.Pôjdem vyskúšať do “BBB“ dynamiku možno to bude OĶ.
Za 8000e nemôžem čakať super auto.
Je dosť málo benzín. dodávok a malých MPV.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Na prestavbu LPG je najvhodnejšie MPi, to bez debaty...

Tiež si treba uvedomiť,kvoli čomu to LPG tam idem namontovať.
Jeden skalný člen tohto fora ,ktorý si dal nick presne podľa svojho priezviska,len naopak,
tvrdil ,že LPG je v aute kvoli šetreniu nakladov na palivo,
nie na pretekanie...
A tak treba k autam s motorom MPi pristupovať,s realnymi očakavaniami
MPi nie je žiadný trhač asfaltu
ale vytrvaly bežec na dlhé vzdialenosti,
myslím tým hlavne to ,že vyššia spotreba je kompenzovaná spoľahlivosťou a nizkymi servisnymi nakladmi.
Skalní vedia,že prevadzkujem MPV Orlando 1.8 na LPG už viac ako 7 rokov a 248 000 najazdenych km s toho viac ako 220 000 odjazdené len na LPG
Servisné naklady:
každych 10 000 km vymena mot.oleja a ol.filtra
každych 40 000 km zap.sviečky
každych 100 000 km zap.cievky
a každych 20 000 vzd.filter

k plynarovi idem len vtedy ak system prestal fungovať

za celu tu dobu sa tak stalo len 3x
raz kvoli vymene filtrov kvoli sajrajtu z natankovaniu znečisteného plynu,
druhykrat kvoli zoxidovaniu kablika vo zväzku ku RJ plynu,pretože som wapkoval mot.priestor
a tretíkrat na nastavenie systemu kvoli absolvovaniu EK a STK
Summa sumarum okolo 230 € za všetky 3 navštevy v plynoservise počas 7 rokov prevadzky
ja myslim,že vzhľadom k najazdeným km,nie zlé..

take veci ako žiarovky ,pneumatiky
a brzd.doštičky neuvadzam,pretože tie sa musia meniť na každom aute nezavisle na type pohonu.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Čo sa tyka fabrickeho LPG tam nejaké veľké výhody nie su,
povedal by som ,že skôr żiadné.

Pokiaľ sa nejedná o motor bi-fuel
so zosilnenými sedlami ventilov.
gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Ešte pred pár rokmi som si čítal rumunské Dacia fórum a dosť tam vychvalovali 0,9 tce v kombinácií s LPG, že 350tis.km a nikdy žiaden problém. Neviem no. S 1.6 nič nepokazíš, je to jednoduchý rokmi overený motor.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

na firme máme dokkery 1.6 sce na benzín. spotreba okolo 7,5 l / 100 km. Vcelku spoľahlivé jednoduché vozenie.

ja som mal dustera 1.6 sce lpg - celkom príjemné auto, nekazilo sa. na konci záruky menený elektromagnetický ventil v nádrži a asi 3x bol čistený ventil v reduktore. nakoniec sa ventil vyšmaril a ventil inej značky sa zaradil pred reduktor - svätý pokoj s prepínanim. pri 150 tis km výmena reduktora. kombi spotreba niekde okolo 8,5 - 9 l plynu na 100 km.

teraz mam novu generáciu dustera 1,6 sce s lpg. o pár týždňov bude mať 2 roky a 100 tis km. spoľahlivý. spotreba o liter menšia (má dlhšie prevody)

čo sa týka hlavy valcov u fabrickej montáže - mne predajca povedal, že ide o identické auto a identickú hlavu - jednoducho zoberú auto na vedľajšiu linku a tam externá firma domontuje lpg.

katalógy náhradných dielov nehovoria nič o hlave s tvrdenými sedlami ventilov alebo, aby boli ventily chladené sodíkom.

pri kúpe auta s fabrickým lpg stojí za zváženie, či má význam priplácať cenu za takéto auto - nádrž má životnosť 10 rokov - počas vlastníctva budeš musieť meniť nádrž, budeš meniť reduktor a asi aj vstreky.

z tohto pohľadu sa zdá, že je výhodnejšie kúpiť jazdený dokker s 1,6 sce bez plynu a dať tam namontovať brc. máš nové kvalitné kompomenty, ktoré desať rokov dajú. brc je výrazne tichšie ako fabrický splynovač a máš tam aj záruku.

porozmýšľaj nad kangoo. je civilnejšie.
ras III
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ras III »

Za posledných dvadsať rokov som mal tri nové autá.
Všetky som dal krátko po kúpe prestavať na LPG (Autoplyn Krútel BR) Po cca 250 až 280 tis km som auto vymenil za nové. Teraz už v mojej cenovej kategórii nie sú žiadne autá vhodné na prestavbu, preto hľadám ojazdené.
Vo všetkých autách som mal veľké nádrže, aj na úkor kufra. Servis auta podľa výrobcu, LPG podľa potreby. Nepoužívam žiadne mazanie ventilov.
Počas prevádzky bolo aj zopár porúch, všetko v porovnaní s dieselovým motorom za facku. Najdrahšia asi 280e (prasknutý reduktor a vyskratovaná RJ) Autá nemuseli byť v servise nikdy dlhšie ako štyri hodiny. Všetko sa riešilo viacmenej na počkanie. V takomto režime chcem zostať čo najdlhšie.
Len si neviem vybrať vhodné auto. Mohol by som investovať aj viac ale nie je to dobrá investícia.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

VW Touran, VW Caddy, Seat Altea
s motormi MPi

veľmi dobrá voľba pre montáž LPG

:4012:
Janota Rudo
Príspevky: 30
Dátum registrácie: 01.01.1970 01:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Janota Rudo »

Ide o to že ak by si trval na novom aute tak tam veľmi na výber nemáš.Dacia má LPG z fabriky a aj Renault Captur má LPG variantu.Pozor myslím ze majú uzamknuté riadiace jednotky LPG takže servis len v autorizaku...
Motor MPI 1.5 montuje aj Hyundai a ešte snáď Mitsubishi ASXa atmosféru 2.0,ale to by povedali asi odborníci či je to možné ...
V podstate lepší výber budeš mať len u jazdených áut veku 10 až 15 rokov.Renault Mégane 1,6;Ford FOCUS 2.0;Citroen Xsara Picasso 1.6 80kw ;VW 1.6 MPI atď...

Návrat na "Dacia fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný