Čo museli zvládať osobné autá v minulosti.
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
- sherdog
- Príspevky: 548
- Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46 Zdieľať na Facebook
Čo museli zvládať osobné autá v minulosti.
Cesty s nespevneným povrchom lákajú niektorých vodičov dodnes, avšak po zhliadnutí tohto videa možno zapochybujete, že by moderné off-roady niektoré zo zobrazených situácií zvládli.
Prevrátiť cez strechu na kolesá a pokračovať v jazde? Žiadny problém.
Takmer pred sto rokmi americká automobilka Dodge Brothers natočila reklamu, v ktorej ukazuje schopnosti svojich vozidiel.
"Oilfield Dodge" Promotional Film 1920s Dodge Brothers Wild Ride
Prevrátiť cez strechu na kolesá a pokračovať v jazde? Žiadny problém.
Takmer pred sto rokmi americká automobilka Dodge Brothers natočila reklamu, v ktorej ukazuje schopnosti svojich vozidiel.
"Oilfield Dodge" Promotional Film 1920s Dodge Brothers Wild Ride
-
- Príspevky: 966
- Dátum registrácie: 23.03.2011 18:44
- Bydlisko: Oldenburg/Levice Zdieľať na Facebook
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1906
- Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
- Bydlisko: Revúca Zdieľať na Facebook
- sherdog
- Príspevky: 548
- Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 225
- Dátum registrácie: 16.10.2010 23:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2963
- Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
- Bydlisko: Ta Blava né Zdieľať na Facebook
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 23.01.2008 19:18 Zdieľať na Facebook
Práveže tieto veterány majú obrovské kolesá- ale tenké..prehrabú sa cez 30-40 cm blata na pevnejší podklad a už to ide. Ale aj tak sú tie terénne schopnosti úctyhodné. Dnes by pri pohľade na také blatko ľudia nebrali nič menej ako off road s troma uzávierkami a MT pneu.
Ale aj súčasné moderné autá dokážu (keď vám nezáleží na životnosti) prejsť cez neskutočné bereky. Odporúčam pozrieť "vianočný špeciál" top gearu (19. séria) kedy zoberú tri športovo orientované kombíky a idú po afrike v okolí Viktóriinho jazera. Nikdy by som nepovedal, čo všetko dokáže prejsť zadohrab E39.
Ale aj súčasné moderné autá dokážu (keď vám nezáleží na životnosti) prejsť cez neskutočné bereky. Odporúčam pozrieť "vianočný špeciál" top gearu (19. séria) kedy zoberú tri športovo orientované kombíky a idú po afrike v okolí Viktóriinho jazera. Nikdy by som nepovedal, čo všetko dokáže prejsť zadohrab E39.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Treba brať do úvahy aj to kolko vtedy taký bežný vehikel vážil. A aj to že tie autá bolo treba furt servisovať. Celkovo vtedy tá udržba takého auta bola na dnešné pomery celkom náročná. Všetko sa muselo mazať nastavovať čistiť a tak stále dokola...A to pohodlie počas jazdy....bolo to lepšie ako ísť pešo na koni alebo voze...ale s dnešným komfortom sa to nedá zrovnávať....Len také veci že kúrenie alebo odmrazovanie okna v predu? Bolo tam vtedy vôbec dačo na bežnom lacnom aute ako bol napríklad slávny Ford T??? asi sotva...Bolo treba kožuch a rukavice. A zas reklamý šot a zopár km je jedna vec ale isto v takýmto teréne jazdiť nejak dlhodobo by to auto dlho nevydržalo...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 225
- Dátum registrácie: 16.10.2010 23:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 225
- Dátum registrácie: 16.10.2010 23:22 Zdieľať na Facebook
V tom obdobi sa asi material predimenzovaval,co sa naprav tyka. ja som si dal na rocnik 1941 u nas na ,,vyskumaku,, vyrobit capy na konce listovych pier. asi tak za mesiac sa pytam ,ze ako to s nimi je. odpoved bola na mna a a a isto aj duta ryba by sa divila,ze nemaju a nevedia zohnat taky material. ked prisiel o dalsi cca mesiac den ,,D,, a ja v mastnom papieri som si doniesol zacementovane capiky a zacal ich montovat na miesto urcenia,tak som asi na troch odtrhol 10mm zavity. mozno som bol mocny,ale tie originaly su tam do teraz
- sherdog
- Príspevky: 548
- Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46 Zdieľať na Facebook
Autá v dvadsiatych rokoch v prvom rade neboli vôbec bežné a bežne dostupné a už vôbec nie lacné.VLADY napísal: Bolo tam vtedy vôbec dačo na bežnom lacnom aute ako bol napríklad slávny Ford T??? asi sotva...Bolo treba kožuch a rukavice. A zas reklamý šot a zopár km je jedna vec ale isto v takýmto teréne jazdiť nejak dlhodobo by to auto dlho nevydržalo...
Neviem ako si predstavuješ napr. rok 1910 a koľko bolo vtedy bežných "lacných" a dostupných áut na svete. Kto si mohl kúpiť Bugatti13, Simplex, Raf, Buick, Horch, Panhard&Levassor, Hispano-Suiza, Bentley, Dusenberg, Auburn, alebo Premier Runabout 24? Asi málokto. Aj infraštruktúra v tom čase nebola ako dnes (dole na konci videa sa automobil Ford T testuje na vtedajšej "ceste"), takže tie autá jazdili po všetkom možnom aj nemožnom celú svoju životnosť.
Prvým takým lacným a dostupným autom na svete, ktorý postavil Ameriku na kolesá, bol tebou spomenutý Ford T (1908-1927)-"Tin Lizzie"(plechová Líza), "Flivver"(prdkáčik), ktorý dlho nemal konkurenciu. Bol lacný aj vďaka tomu, že Henry Ford zaviedol pásovú výrobu čím sa mu podarilo znížiť výrobné náklady a čas potrebný na montáž komponentov na kostru auta klesol z 12 hodín 30 minút na 5 hodín 50 minút a neskôr neuveriteľných 93 minút. Cena auta bol spočiatku okolo 800 dolárov neskôr 600 až klesla na 360 dolárov. V roku 1912 bola primerná ročná mzda v USA okolo 600 dolárov.
Treba si uvedomiť aj skutočnosť, že kde v tom čase na svete existovalo lacné auto? Nikde. Neskôr koncom dvadsiatych rokov sa už začala objavovať konkurencia.
Henry Ford bol oslavovaný ako priateľ pracujúcich alebo ako blázon, ktorý sa snaží zruinovať svoju fabriku a jeho výrok znel: „Zvýšenie mzdy na 5 dolárov za hodinu pri 8 hodinovom pracovnom dni bolo najlepším opatrením na zníženie nákladov, aké som kedy spravil.“, alebo: "Spokojný zamestnanec toho urobí viac, ako traja nespokojní." Písal sa rok 1914 a Henry Ford už dávno pochopil...
V skutočnosti ale prakticky úplne odstránil fluktuáciu zamestnancov, zvýšil ich motiváciu a efektivitu a do roku 1916 zdvojnásobil zisky spoločnosti na 60 miliónov dolárov!!!!! Koho zaujíma trošku história vie koľko bol vtedy jeden dolár hodný a čo sa zaň dalo kúpiť.
Dnešný "vodič" by mal veľký problém riadiť Ford T.
Niečo k ovládaniu: páčka na volante bola škrtiaca klapka, ľavý pedál riadi dve rýchlosti dopredu, stredný pedál je spiatočka a pravý pedál je brzda. Páka vedľa sedadla vodiča je parkovacia a núdzová brzda, ktorá sa používala aj na uvedenie auta do neutrálu.
Jednoduché...
Zdá sa to ťažké milí vodiči? Tak sa pozrite na túto pani, ktorá sa na "Tin Lizzie" naučila jazdiť a jazdí na autách z 30-tych rokoch vo veku 102 rokov. Pani Margaret Isabel Dunning, totiž jazdí v Packarde 740 Roadster z roku 1930. Okrem toho vlastní aj Cadillac DeVille z roku 1966, Cadillac Eldorado z ročníka 1975, alebo Ford Model A z roku 1931. Autá má v dokonalom stave, takže namiesto ciest do galantérie pre nové pletacie ihly s ním obchádza prehliadky elegancie. Nechýbala tak ani na Coucours d'Elegance v Pebble Beach.:
Margaret Dunning -- 2012 Glenmoor Gathering
Skutočne neviem či Ford T mal odmrazovanie čelného skla, niektoré modely mali len čelné sklo a slúžilo len ako akýsi "vetrolam". Niektoré mali všetky výplne. A budeš sa čudovať mal aj kúrenie síce len jednoduché:VLADY napísal:Len také veci že kúrenie alebo odmrazovanie okna v predu?
A takto sa montoval Ford T pred 100 rokmi:
Ford Model T - 100 Years Later
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 53 neregistrovaných