CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 10.04.2022 19:11 Zdieľať na Facebook
CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
Caute. Rad by som sa dozvedel od ludi ktory realne maju alebo mali auto na CNG ake to bolo. Ake bolo jazdenie, ake naklady zhruba mali na revizie, aka bola kazivost. Nejake zhrnutie skusenosti a odporucanie a neodporucanie ktore by ste mali. Pripadne dajte aj info z akeho obdobia (rolu) su vase skusenosti a ci z fabrickeho alebo prestavboveho CNG.
Zvazujem kupu noveho auta a zaujal ma VW Golf 1,4 TGI cize fabricke CNG. Neocakavam od auta nejake setrenie nakladov pru dnesnych cenach tak toto mozme vynechat a tiez stanice ja ju mam kusok od domu.
Tiez prosim o vyjadrovanie sa len tych co maju ozaj svoju vlastnu skusenost a nie daco s pocutia vedia.
Dakujem vam.
Zvazujem kupu noveho auta a zaujal ma VW Golf 1,4 TGI cize fabricke CNG. Neocakavam od auta nejake setrenie nakladov pru dnesnych cenach tak toto mozme vynechat a tiez stanice ja ju mam kusok od domu.
Tiez prosim o vyjadrovanie sa len tych co maju ozaj svoju vlastnu skusenost a nie daco s pocutia vedia.
Dakujem vam.
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
Sidlo firmy mame blizko cng plnicky. Ale aj tak jazdim LPG. Konstrukcne jednoduchsi system a najma, servis bezproblemovy.
-
- Príspevky: 3427
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
A hlavne, širšia sieť lpg...
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
V tomto ti poradí jedine plynárska dielňa. Jazdil som chvílu Multiplu, ale ten motor je na kilometre vzdialený tomu nemčúrovi. Jediné čo si všimol asi každý že tie nádrže pod autom sú ťažké ako krava a horšie to zrýchlovalo, zase lepšie držalo v zákrutách. Rovnako plynárska Felicia (SPP) pickup - tá sedela ako kačica.zaujal ma VW Golf 1,4 TGI cize fabricke CNG.
A ešte tankovanie trvá dlhšie ako pri LPG - ale to asi závisí od tlaku - NR SAD a SPP pri obchvate BA.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40 Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
Reálna skúsenosť. Seat Leon 1.4TGI r.2018. Stav km 183.000 km. Auto bez zavád. Žiadne závady či sa týka prevádzky na CNG.
Klady:
- nízka spotreba cca 4,3 kg na 100km ( keby som chcel a jazdil na spotrebu dá sa aj za 3,6kg)
- cena za kg 1,6€
- kultivovaný chod motora/žiadne trhanie leto zima - bez probelomov
Zápory:
- mala nádrž na CNG - 15kg
- odmedzena sieť staníc CNG - na Slovensku do 20. V zahraničí oveľa viac.
- jazda na benzín - na 99% jazdím na CNG. Tzn. palivo benzín nosis v nadrzi dlho. Pri prepnutí a jazdu na benzín moze(ale nemusí) vznikať trhanie motorom. Predísť tomu sa dá striedavim použitím palív. Napr 5 nádrži CNG a jedna benzínu. Potom nevidím problém s palivami.
Servisné prehliadky, v autorizovanom servise stoja rovnako ako na čistý benzín …. Nepostrehol som rozdiel. Máme ešte Golfa - čistý benzín 1.4 tsi ACT….(ale do tohto by som nešiel)
Takže neviem koľko sa dožije motor s cng, ale nebál by som sa toho. Ak ta zaujíma niečo konkrétne - pýtaj sa.
Klady:
- nízka spotreba cca 4,3 kg na 100km ( keby som chcel a jazdil na spotrebu dá sa aj za 3,6kg)
- cena za kg 1,6€
- kultivovaný chod motora/žiadne trhanie leto zima - bez probelomov
Zápory:
- mala nádrž na CNG - 15kg
- odmedzena sieť staníc CNG - na Slovensku do 20. V zahraničí oveľa viac.
- jazda na benzín - na 99% jazdím na CNG. Tzn. palivo benzín nosis v nadrzi dlho. Pri prepnutí a jazdu na benzín moze(ale nemusí) vznikať trhanie motorom. Predísť tomu sa dá striedavim použitím palív. Napr 5 nádrži CNG a jedna benzínu. Potom nevidím problém s palivami.
Servisné prehliadky, v autorizovanom servise stoja rovnako ako na čistý benzín …. Nepostrehol som rozdiel. Máme ešte Golfa - čistý benzín 1.4 tsi ACT….(ale do tohto by som nešiel)
Takže neviem koľko sa dožije motor s cng, ale nebál by som sa toho. Ak ta zaujíma niečo konkrétne - pýtaj sa.
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
Z pohľadu majiteľa VW Touran 2,0 Ecofuel môžem viac-menej potvrdiť to čo napísal kirke.
Je v mojom aute ešte starší, membránový regulátor tlaku plynu, vyplýva z toho jednak trocha vyššia spotreba plynu a tiež to že už som pri cca 180 tis.km musel dať zgenerálkovať ten regulátor za 150 E, keď som sa predtým nejaký čas s ním trápil, prepínal na plyn podľa nálady a ja som hľadal chybu vo vstrekovačoch, snímačoch tlaku a myslel som že to snáď nejako ošálim. So vstrekovačmi benzínu ani plynu nie je problém.
Okrem toho že pred 3 rokmi som na náklady VW absolvoval výmenu plynových nádrží a tiež som dal vyspraviť ten regulátor tlaku plynu, som inak na plynovom systéme žiadnu údržbu nerobil, ani teda neviem čo by som tam mal robiť, okrem vstrekovačov a regulátora tlaku je tam už len potrubie a zopár ventilov okolo nádrží, s tými moc nenarobím.
Mám najazdené 300 tis.km, spotrebu mám teraz cca 5,2 kg plynu, t.j. dojazd čosi cez 300 km, nákladmi na palivo je to porovnateľné s dobrým dieslom, uvidíme ako to bude teraz s cenami plynu.
Motor ide pekne, pri vonkajšej teplote pod cca 17 Celsia štartuje na benzín, t.j. v lete keď aj štartuje na plyn, sa benzín nemíňa, ale v zime sa motor zohrieva na benzín, prepína po 2-4 kilometroch na plyn, prepnutie je takmer nepostrehnuteľné. V zime je ubúdanie benzínu trocha deprimujúce, pretože pri zohrievaní má motor možno dvojnásobnú spotrebu ako potom u zohriateho motora.
Mal som pred týmto autom 5 áut, do ktorých som dal domontovať LPG systém, dá sa povedať že bolo s tým systémom LPG podstatne viac problémov ako s týmto CNG. Ale teda toto je fabrický systém CNG a zase na LPG bol aj dojazd trocha väčší a bola omnoho hustejšia sieť čerpačiek.
Plynárske autodielne zväčša nechcú mať s CNG nič spoločné, je ich len pár čo sa aj CNG trocha rozumejú, takže pri problémoch Golfa s plynom by asi bolo najlepšie ísť do VW servisu, čo je drahšie.
Nádrže majú samozrejme nejakú váhu, ale že by to nejako podstatne ovplyvňovalo zrýchlenie to nemyslím, prirovnal by som to k jednej osobe naviac vnútri auta. Samozrejme z hľadiska jazdných vlastností určite nie je na škodu, že sú tie nádrže pod podlahou. Inak som s tým autom spokojný.
No a tankovanie CNG trvá možno na slabšej čerpačke o minútku dlhšie ako u LPG, ale v reáli to je zanedbateľná vec. Tankovanie v Rakúsku je porovnateľné s benzínom, aj sa do nádrží kúsok viac plynu naláduje, zrejme používajú výkonnejšie kompresory, hlavne teda OMV.
Je v mojom aute ešte starší, membránový regulátor tlaku plynu, vyplýva z toho jednak trocha vyššia spotreba plynu a tiež to že už som pri cca 180 tis.km musel dať zgenerálkovať ten regulátor za 150 E, keď som sa predtým nejaký čas s ním trápil, prepínal na plyn podľa nálady a ja som hľadal chybu vo vstrekovačoch, snímačoch tlaku a myslel som že to snáď nejako ošálim. So vstrekovačmi benzínu ani plynu nie je problém.
Okrem toho že pred 3 rokmi som na náklady VW absolvoval výmenu plynových nádrží a tiež som dal vyspraviť ten regulátor tlaku plynu, som inak na plynovom systéme žiadnu údržbu nerobil, ani teda neviem čo by som tam mal robiť, okrem vstrekovačov a regulátora tlaku je tam už len potrubie a zopár ventilov okolo nádrží, s tými moc nenarobím.
Mám najazdené 300 tis.km, spotrebu mám teraz cca 5,2 kg plynu, t.j. dojazd čosi cez 300 km, nákladmi na palivo je to porovnateľné s dobrým dieslom, uvidíme ako to bude teraz s cenami plynu.
Motor ide pekne, pri vonkajšej teplote pod cca 17 Celsia štartuje na benzín, t.j. v lete keď aj štartuje na plyn, sa benzín nemíňa, ale v zime sa motor zohrieva na benzín, prepína po 2-4 kilometroch na plyn, prepnutie je takmer nepostrehnuteľné. V zime je ubúdanie benzínu trocha deprimujúce, pretože pri zohrievaní má motor možno dvojnásobnú spotrebu ako potom u zohriateho motora.
Mal som pred týmto autom 5 áut, do ktorých som dal domontovať LPG systém, dá sa povedať že bolo s tým systémom LPG podstatne viac problémov ako s týmto CNG. Ale teda toto je fabrický systém CNG a zase na LPG bol aj dojazd trocha väčší a bola omnoho hustejšia sieť čerpačiek.
Plynárske autodielne zväčša nechcú mať s CNG nič spoločné, je ich len pár čo sa aj CNG trocha rozumejú, takže pri problémoch Golfa s plynom by asi bolo najlepšie ísť do VW servisu, čo je drahšie.
Nádrže majú samozrejme nejakú váhu, ale že by to nejako podstatne ovplyvňovalo zrýchlenie to nemyslím, prirovnal by som to k jednej osobe naviac vnútri auta. Samozrejme z hľadiska jazdných vlastností určite nie je na škodu, že sú tie nádrže pod podlahou. Inak som s tým autom spokojný.
No a tankovanie CNG trvá možno na slabšej čerpačke o minútku dlhšie ako u LPG, ale v reáli to je zanedbateľná vec. Tankovanie v Rakúsku je porovnateľné s benzínom, aj sa do nádrží kúsok viac plynu naláduje, zrejme používajú výkonnejšie kompresory, hlavne teda OMV.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
za tu cenu cng je lepsie tankovat aj benzin.treba kupit auto co je investicia ktora klesa a lacnejsie vozenie o 10 centov na litri je vzdy navratnost miziva.
pri spotrebe ak bude vobec realna 5 litrov/100km usetris 50 centov.
1000km usetrene 5 euro.
10 000km 50 euro.
100 000km 500ecok.no akurat na servis motora to vyjde ak to bude zrat 5 litrov.po zahranici co vidim cng auta je pomer 90 percent firemne auta.pretoze nic to neda.
nic to neda ani hybridy.treba pocitat kolko to ma kilowatovu bateriu a kolko to zerie kilowatov na 100km.aj to davaju tie hybridy tak 50km a baterka je dole.
kolega kupil pred 4 mesiacmi novu teslu 3 nieco okolo 60kw bateria.na 100km hltne 12-14 kilowatov.oplati sa to jedine ak to zadarmo nabijas.preto to aj kupil vo fabrikde kde robi maju 2 nabijacky s prenosom 10kilowat,zadarmo.doma zo zasuvky 230V to pusti max tak 3.5 kilowatu na hodinu.to je odber 3500watt na hodinu.treba si to prepocitat kolko stoji 1kw.
bezny televizor led berie tak 60 watt na hodinu.a kolko treba tych wattov natlacit do baterie tesly aby to jazdilo.
elektroauta tiez nekupuje skoro nikto.testa je tesla ta sa predava ma to meno dojazdy
ale take prave mestske auticka napr fiat 500 hyundai kie skodovky alebo vacsie napr ford mustang mach elektro ,vidim ako stoja nove u predajcov aut a cakaju na spasu.a bonus je rok vyroby 2020-2021.ceny dole nepojdu lebo hodnota eura pada.
ale u lpg sa da uspora ladit.auto 10 sec po starte prepne na plyn,a je aj lacnejsi o polovicu tam sa to oplati.navratnost 1000 ecok za lpg je rychla.od 30 000km uz jazdis v pluse.
je aj auto na drevo nieco pre domacich gazdov do nejakeho traktora,ak maju dost zasob.ma to taky generator no spotreba nasekaneho dreva sekerou je 30kg na 100kg.https://www.fst.com/de/corporate/magazi ... ternative/
https://www.holzgas.ch/
https://www.youtube.com/watch?v=VOA0CsN5UWU
pri spotrebe ak bude vobec realna 5 litrov/100km usetris 50 centov.
1000km usetrene 5 euro.
10 000km 50 euro.
100 000km 500ecok.no akurat na servis motora to vyjde ak to bude zrat 5 litrov.po zahranici co vidim cng auta je pomer 90 percent firemne auta.pretoze nic to neda.
nic to neda ani hybridy.treba pocitat kolko to ma kilowatovu bateriu a kolko to zerie kilowatov na 100km.aj to davaju tie hybridy tak 50km a baterka je dole.
kolega kupil pred 4 mesiacmi novu teslu 3 nieco okolo 60kw bateria.na 100km hltne 12-14 kilowatov.oplati sa to jedine ak to zadarmo nabijas.preto to aj kupil vo fabrikde kde robi maju 2 nabijacky s prenosom 10kilowat,zadarmo.doma zo zasuvky 230V to pusti max tak 3.5 kilowatu na hodinu.to je odber 3500watt na hodinu.treba si to prepocitat kolko stoji 1kw.
bezny televizor led berie tak 60 watt na hodinu.a kolko treba tych wattov natlacit do baterie tesly aby to jazdilo.
elektroauta tiez nekupuje skoro nikto.testa je tesla ta sa predava ma to meno dojazdy
ale take prave mestske auticka napr fiat 500 hyundai kie skodovky alebo vacsie napr ford mustang mach elektro ,vidim ako stoja nove u predajcov aut a cakaju na spasu.a bonus je rok vyroby 2020-2021.ceny dole nepojdu lebo hodnota eura pada.
ale u lpg sa da uspora ladit.auto 10 sec po starte prepne na plyn,a je aj lacnejsi o polovicu tam sa to oplati.navratnost 1000 ecok za lpg je rychla.od 30 000km uz jazdis v pluse.
je aj auto na drevo nieco pre domacich gazdov do nejakeho traktora,ak maju dost zasob.ma to taky generator no spotreba nasekaneho dreva sekerou je 30kg na 100kg.https://www.fst.com/de/corporate/magazi ... ternative/
https://www.holzgas.ch/
https://www.youtube.com/watch?v=VOA0CsN5UWU
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40 Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
Seven to o čom tu píšeš? To je aký výpočet s úsporou 10centov na litri?
Ja píšem že jazdím za 4,2 kg po 1,6€ na 100 km.
Benzínové auto jazdí cca. 7 lit po 1,7€.
To je 6,72€ na 100 km CNG vs 11,90 na 100 km benzín. Čo je rozdiel viac ako 5€ na 100 km.
Na 1.000 km ušetrené 50€
Na 10.000km ušetrené 500€
Na 100.000 km ušetrené 5000€.
Matematika základnej školy.
Podľa mňa prd makový vieš a mudruješ tu a drístaš o nejakej Tesle…. A potom si sa zobudil….
Kecalko onicom.
Ja píšem že jazdím za 4,2 kg po 1,6€ na 100 km.
Benzínové auto jazdí cca. 7 lit po 1,7€.
To je 6,72€ na 100 km CNG vs 11,90 na 100 km benzín. Čo je rozdiel viac ako 5€ na 100 km.
Na 1.000 km ušetrené 50€
Na 10.000km ušetrené 500€
Na 100.000 km ušetrené 5000€.
Matematika základnej školy.
Podľa mňa prd makový vieš a mudruješ tu a drístaš o nejakej Tesle…. A potom si sa zobudil….
Kecalko onicom.
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40 Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
A tvoja ospevovaná Tesla? Čítal som niekde že najdlhšie jazdiaca Tesla 13 ročná, ma práve teraz 13-ty motor…..
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40 Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
A ešte mimochodom mali sme aj Nisan Leaf, a aj to čistá elektrika vychádzala cca. 4€ na 100 km. Pred zdražením elektriky. Teraz neviem.
A zo zásuvky domu som nikdy od večera pd ôsmej do rana do šiestej nezabil nikdy do 100%. Len na porovnanie. Skúsil som kadečo, mam možnosti. A viem reálne porovnať. Preto momentálne jazdím cng.
A zo zásuvky domu som nikdy od večera pd ôsmej do rana do šiestej nezabil nikdy do 100%. Len na porovnanie. Skúsil som kadečo, mam možnosti. A viem reálne porovnať. Preto momentálne jazdím cng.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
Kirke: ale auto nie je len palivo, auto je TCO.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40 Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
Viem čo je TCO, oco neboj nie som hlúpy….
Nekupujem auto prioritne s prihliadnutím na TCO, ale samozrejme preto si nekupujem Kiu…
Prioritne pretože veľa jazdím, pozerám ja na spotrebu PH, nakoľko v mojom prípade je to dosť značná položka.
Ako píšem. CNG nie je LPG.
Mam skúsenosť aj s LPG, aj to bolo celkom fajn. A tiež som nemal zavady - mal som ho dakedy v Roomstri.
Tiež už som kúpil v živote vek hlúposti. Učím sa každý deň. A ano bohužiaľ. Z 10 inzerátov by som si možno vybral 1 auto. Ostatné škoda reči, čo sa týka jazdených áut.
Nekupujem auto prioritne s prihliadnutím na TCO, ale samozrejme preto si nekupujem Kiu…
Prioritne pretože veľa jazdím, pozerám ja na spotrebu PH, nakoľko v mojom prípade je to dosť značná položka.
Ako píšem. CNG nie je LPG.
Mam skúsenosť aj s LPG, aj to bolo celkom fajn. A tiež som nemal zavady - mal som ho dakedy v Roomstri.
Tiež už som kúpil v živote vek hlúposti. Učím sa každý deň. A ano bohužiaľ. Z 10 inzerátov by som si možno vybral 1 auto. Ostatné škoda reči, čo sa týka jazdených áut.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
Hm, a to ja zase nič iné ako TCO neriešim ja ho počítam ešte aj pri strave. Preto chodím po jedálni a zbieram zbytky (akože pre psíka)
Ozaj Kirke: tak ma napadlo, keď píšeš že máš vela skúseností (ja nie). Kolko si najazdil na oleji z pizzerií - my sme ho chosnovali v troch vozoch asi 8 rokov.
Ozaj Kirke: tak ma napadlo, keď píšeš že máš vela skúseností (ja nie). Kolko si najazdil na oleji z pizzerií - my sme ho chosnovali v troch vozoch asi 8 rokov.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 308
- Dátum registrácie: 03.07.2010 22:40 Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
Písal som že mam skúsenosti. Nikde nevidím že som napísal že mam veľa skúsenosti. Mam ale dosť na to aby som si vedel reálne zhodnotiť plusy a mínusy ALT pohonov….
Oco - čítam toto fórum už dlho, a prepáč - ty si nikdy nič neporadil nikomu, takže vlastne ani neviem načo sem píšeš.
Iba mam názor na teba, že si presne taký päťkorunák akých ja osobne nemusím…
Mimochodom neviem čo u teba v garáži môže mať aspoň nejaké TCO… laguna?
Oco - čítam toto fórum už dlho, a prepáč - ty si nikdy nič neporadil nikomu, takže vlastne ani neviem načo sem píšeš.
Iba mam názor na teba, že si presne taký päťkorunák akých ja osobne nemusím…
Mimochodom neviem čo u teba v garáži môže mať aspoň nejaké TCO… laguna?
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 10.04.2022 19:11 Zdieľať na Facebook
Re: CNG, prevadzka, revizie, servis, - realne skusenosti
Som rad ze opet cast ludi nepochopila co som napisal v uvode
Kazdy vravi aky vahovy rozdiel tam je tak som si pozrel ten Golf co ma oslovil v CNG a ciste Benzin a vahovy rozdiel je 53kg!!!
Opet pripominam ze nepozeral som nejak velmi na to ze nieco usetrim pri CNG ale jazdim aj Svajciarsko par krat do roka a cestou tych stanic je dost. A priamo Svajc ma CNG lacnejsie s vacsim rozdielom.
Zatial som len tak zbezne si pozrel auta a pozeral som hlavne nieco ako Golf, Octavia v motore 1,5 TSI a pri nich mi vyskocili aj tie CNG. Stanicu doma mam 10-15 km od domu.
Len toto ma dost zaujimalo ci a o kolko su vyssie naklady na prevadzku. Nejake revizie na ten plynovy system a podobne. Aka spolahlivost sa od toho da cakat. Ci proste ist do cisteho benzinu radsej alebo sa netreba bat toho CNG pripadne ci radsej zvazit benzin pockat kym padne zaruka a dat tam LPG.
Kazdy vravi aky vahovy rozdiel tam je tak som si pozrel ten Golf co ma oslovil v CNG a ciste Benzin a vahovy rozdiel je 53kg!!!
Opet pripominam ze nepozeral som nejak velmi na to ze nieco usetrim pri CNG ale jazdim aj Svajciarsko par krat do roka a cestou tych stanic je dost. A priamo Svajc ma CNG lacnejsie s vacsim rozdielom.
Zatial som len tak zbezne si pozrel auta a pozeral som hlavne nieco ako Golf, Octavia v motore 1,5 TSI a pri nich mi vyskocili aj tie CNG. Stanicu doma mam 10-15 km od domu.
Len toto ma dost zaujimalo ci a o kolko su vyssie naklady na prevadzku. Nejake revizie na ten plynovy system a podobne. Aka spolahlivost sa od toho da cakat. Ci proste ist do cisteho benzinu radsej alebo sa netreba bat toho CNG pripadne ci radsej zvazit benzin pockat kym padne zaruka a dat tam LPG.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných