Citroen XSARA Náprava

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

corallo
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15
Zdieľať na Facebook

Citroen XSARA Náprava

Príspevok od používateľa corallo »

Dobrý deň, chcel by som sa informovať najlepšie od majiteľov C-Xsara ohľadom zadných náprav, pretože som sa dozvedel, že na tieto vozidlá boli montované dva druhy, jedna "polohydraulicklá" a jedna "kalsická - bezproblémová". teda by som sa chcel dozvedieť do ktorých ročníkov a motorizácií sa montovala ktorá náprava. Taktiež by som chcel vedieť spotrebu pomeste a to 1,4,. 1,16V a 1,9 D. Díky
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

ono tá hydraulicka ma tu vyhodu ze mozes do kufra nahadzat aj 1000kg a vzdy bude v tej istej pozicii a s takym istym pruzenim..problemova? vymenis gulu za 2000sk a je pokoj..je to kratky hydraulicky obvod ,jednoducho opravitelny..na klasicke j musis zase menit tlmice..vyde to rovnako..
corallo
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa corallo »

ono na tých xsarách sú tiež gule?????
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

ak vravis ze je polohydraulicka tak to bude nieco ako pri peugeotoch..jedna gula na napravu..
corallo
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa corallo »

to ma dosť šoklo, ja som ty máš citroen?
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

no v rodine 2x citroen 2x peugeot..a ja tiez 1 citroen..citroeny mame vsetky na hydraulike BX,XM C5
corallo
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa corallo »

No vieš uvažujem o xsare ale 1.4, alebo 1.9D - väčšinou chodím po meste, ale mám tri malé deti, myslíš, že vzadu je dostatok miesta? Kolega teraz kúpil HDI, inak super, ale ja sa bojím tých common railov, nerád by som kupoval nové vstrekovače a tiež turbo, raz odíde každé. Keď máte citroen chcel by som sa ťa spýtať ako sú na tom s poruchovosťou, pretože niekto vravel, že je to predfabrika peugeotu, čomu neverím. Inak xsara a P 306 sa vo všeobecnosti považujú za lepšie ako novšie modely. osobná skúsenosť - elektrika P-206 jeden kolega kúpil úplne nový a vkuse sa mu kazila elektrika, druhý kolega ojazd a riad,. jednotku mu robili v Pešti. Ďalší 307 tiež nový elektrika v prdeli - HDI. Počul som i o poruchových C4, ale nikoho takého nepoznám, lebo sú nie také rozšírené. Rozmýšľal som i o renaulte, ale to je asi to isté.
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

heh..no mne preslo cez ruku asi 6 citroenov roznych generacii a 6 peugeotov, xsara tiez..bolo to zive..ale neviem..ked citroen tak jedinehydraulicky..niekto si povie ze mu taka dvihacia blbost netreba..to je pre mna neznalec..ak mas moznost zviest sa napr v C5ke ktore idu celkovo lacno (do 200 litrov) tak skus..je to nad auto.., citroen absolutne nieje predfabrika peugeotu, je to groupe PSA motory su rovnake a kopu drobnych suciastok a systemov je rovnakych..len je tam odlisny dizajn a spominane pruzenie....a subjektivne spravy typu ze to sa kazi a toto sa kazi..co viem ja tak : fiaty boli poruchove,skodovky+volkswageny su tvrde a nekomfortne ale zato robia zaujimave motory (no dnes uz ani nie..) audi to je take trochu inovativne..ale so vzduchovymi mechmi to nebol dobry napad..nevyrovnaju sa hydraulike, PSA spolupracuje so spickami a patri k spicke, napr mitsubishi motors,BMW (jeden motor pre citroen),a podobne..kukni sa po kluboch..citroen ma kopu fan klubov kde sa vsetko riesi

http://www.citroen-club.eu/ ,, http://c5club.cz ,,, bxclub.sk,, atd..ale C5ku odporucam..mame 2.2HDI ..je to vesmirna lod..
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

xsara je podla mna robena ako sportovy model.. aj ked pruzenie je makke nieje to rodinne auto..3 deti za par rokov podrastu a potom im moze byt tesno..alebo si tiez kupia auta.. :D
corallo
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 08.02.2007 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa corallo »

No kým podrastú na moje rozmery, to potrvá, potom kúpim nejaké picasso. Ale fakt, inak tam uvádzaš, že máte xm, to je jedno krásne auto, fakt myslím, že citroen je nedocenený. Tá nová C6 to môže ísť bavor aj medveď aj tie krúžky na jedno kopyto do----. Mne sa strašne páčia automobilky, ktoré nemajú vozy na jedno kopyto. Napr ak ide seat, nevieš, či ide leon, toledo, alebo altea.
TycoonX
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 10.10.2006 11:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TycoonX »

nj..je tazke pcohopit preco vsetic nezeru citroen..poruchovost rovnaka ako napr u VW ba myslim ovela nizsia.. nemci (VW škoda) zabiju na auto tvrde sedacky ze neobsedim pol hodiny,tvrdy podvozok a este sa tesia ze je to sportove a dobre to drzi na ceste..na to maju citroeny gombik sport..ale inak maju comfort jazdu..a to si na VW neprepneš :D sice niektore automobilky su pokrokovejsie..napr BMW ma to automaticke parkovanie..je to pekne..ale nemam rad zadny nahon...vela ludi sa nevyzna do citroenov..ked vysiel Ccrosser tak jeden mudry redaktor napisal ze 4x4 od frantika kto by to cakal...uz v 85tom behali BX 4x4 s 120 konovymi motormi..ale ludia su blby..
Ulicnik
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 16.05.2007 20:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ulicnik »

Xsara má rovnaký technický základ ako Peugeot 306, rovnaké nápravy, motory, prevodky atď. Nikdy som nepočul aby mala xsara nejakú polohydraulickú nápravu, je to asi nejaký omyl. Tá náprva je samonatáčacia proti smeru natočenia predných kolies, pomáha to krásne vykrajovať zákruty. Typickým problémom sú ihličkové ložiská uloženia zadnej nápravy, ktoré zvyknú odchádzať cirka po 150 000 km najprv idú kolesá do A a neskôr to prestane pružiť. Výmena nie je najlacnejšia preto si na toto treba dať pozor. Ináč je xsara spoľahnivé a priestranné auto, najmä verzia kombi s rovnou strechou, ktorá neobmedzuje priestor na hlavy. Kto nechce vrážať peniaze do servisu nech si kúpi xsaru s motorom 1,4 benzín alebo nezničiteľný 1,9 d. Obidva žerú minimum a 1,4 je aj pomerne živá. HDi nežerú skoro nič, ale keď odídu vstrekovače turbo alebo dvojhmotový zotrvačník za 30tis. tak sa prevádzka riadne predraží. V rodine máme xsaru break 1,9 d 51kw a neboli s ňou žiadne problémy, len mi pár krát došla nafta lebo dynamický palivomer je veľmi optimistický. Spotreba mi na letnej dovolenke v Poľsku pri 3 ľudoch a plnom kufri po 2000 km vyšla na 5,3 litra a pritom som ani z ďaleka nebol brzda premávky. Ale pri dnešných cenách nafty a predpokladanej prevádzke hlavne v meste by som určite volil benziňak 1,4.
DjPorky
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 16.10.2008 01:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa DjPorky »

Ja mám Xsaru 1.4i som s ňou spokojný len akurát mam na nej najazdené už 145000 km a kolesa mi vytvárajú to škaredé A na zadnej náprave. Nie veľmi, ale je to vidieť. Viac mi robí starosť výška zadnej nápravy. Neviem či tam bolo viac variant, ale ja mam vzadu torzne tyče a mam zadok dosť kľaknutý. Menil som zadné tlmiče, lebo som ich mal už v dezolátnom stave. Trošku to zdvihlo, ale len trošku. Neviem či je to veľmi nákladne na opravu počítam že bude treba nove ložiska, ale tie torzne tyče ... no neviem. Skúste mi niekto poradiť ak s tým máte nejaké skúsenosti.
Za každú radu a skúsenosť vám ďakujem :-)
Ulicnik
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 16.05.2007 20:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ulicnik »

Ahoj cez gugl som nasiel tieto firmy co renovuju napravy:
http://www.renovacenaprav.sk/
http://www.napravy.sk/

Potom o dvihani zadku pomocou pootocenia tornznych tyci je nieco tuná
http://forum.autobazar.eu/zadna-naprava ... ht=naprava
DjPorky
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 16.10.2008 01:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa DjPorky »

Vymenil som teraz nápravu za repasovanú (250E + 60E robota) zadok je hore a pruží ako má. ale neviem tie kolesa v A-čku sú stále. Tam bude treba vymeniť ešte aj ložiská na náboji že? Ale neviem teraz, počul som aj také že ložisko sa vymení a kolesa sú stále v A preto že vraj je uloženie náboja vydrete prosim ak o tom niečo viete tak poraďte.

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných