Citroen Xantia 1,9 td 1998 - hojda sa mi auto

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dana
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 08.02.2015 19:42
Zdieľať na Facebook

Citroen Xantia 1,9 td 1998 - hojda sa mi auto

Príspevok od používateľa dana »

Dobry den mam taky problem ze sa mi strasne hojda auto aj pri malom hrbolceku sa hojdam asi 1 minutu a pri nasich cestach od bodu A do bodu B. Neviete mi poradit cim to moze byt. Mal s tym uz niekto problem. Dakujem za rady
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Máš v prdeli tlmiče. Choď na test tlmičov, aby si vedela ktoré vymeniť.
mackos123
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 25.01.2011 17:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mackos123 »

xantia nema tlmice
mackos123
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 25.01.2011 17:18
Zdieľať na Facebook

Re: Citroen Xantia 1,9 td 1998 - hojda sa mi auto

Príspevok od používateľa mackos123 »

dana napísal:Dobry den mam taky problem ze sa mi strasne hojda auto aj pri malom hrbolceku sa hojdam asi 1 minutu a pri nasich cestach od bodu A do bodu B. Neviete mi poradit cim to moze byt. Mal s tym uz niekto problem. Dakujem za rady
chod na xantia club.cz tam najdes vsetko
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

kazde auto musi mat tlmice.ta hydraulika je namiesto pruziny ale tlmic to musi mat.jedine zeby to malo tlmic spojeny s tym pruzenim.a najlepsie ak sa to napise ze zrazu sa auto hojda.ved to muselo robit uz aspon pol roka dozadu.hojdat to nebude z dna na den.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

malo informacii, to moze byt viac problemov. Treba kontrolu tlaku v hydraul.guliach, tie nad tlmicmi budu dobre, nakolko by auto bolo tvrde,ak by vyfucali, skor budu vyfuknute centralne gule, treba to hojdanie vyskusat aj na polohe "sport". Treba kontrolu korektora tlaku, moze prasknut membrana, ale to by malicko kvapkala hydraulika. A kontrola tlmicov, ale ze by odisli vsetky 4 naraz????? Skor si myslim, ako je na SK zvykom, nik sa nestaral o hydrauliku. Jedno je jasne, doma to neopravis.
Mipo250
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 05.01.2010 12:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mipo250 »

dana - vieš čo máš za auto a ako funguje jeho pruženie? Stav LHM v nádržke sa kontroluje? Udržiava sa aspoň sem tam hydraulika?
Skôr si myslím, že auto ti skacká ako sa pohupuje, to znamená, že sú gule prázdne a treba ich buď doplniť (ak sú staršieho dáta nedoporučujem), alebo kúpiť nové cca 40€ ks. Ak máš obyčajnú Xantiu stačí 5 ks.
Ak je toto hore spomenuté už spravené, treba si v okolí nájsť niekoho, kto sa týmto autám venuje a hlavne vie čo robí. O jednom pri LV viem.
A pre tých čo odpovedajú: Xantia naozaj nemá tlmiče a nie každá má tlačidlo sport, iba Activy ho majú a samozrejme aj viac gúľ.
Mipo250
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 05.01.2010 12:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mipo250 »

Pardón - tlačidlo sport majú hydroactivy....Activa je už iné kafe...
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

Auto MA tlmice, ibaze tato funkcia je integrovana v dieli, ktory sa vola piestnica. A tiez dokaze "odist" takym sposobom, ze sa sprava ako vybity tlmic a musi sa kupit piestnica nova (hoci nitkro to vraj aj dokaze repasovat). Mam to vsetko iz za sebou, preto prosim zbytocne nereagujte.

Ina vec je, ze je pravda ze to "hupanie" treba najprv vediet rozlisit od poskakovania, ktore sposobuju prazne gule. To len aby sme si boli isti ze sa bavime ot om istom.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

prosim vas, jasne, ze ma tlmice, gula je predsa "pruzina", ale zarazilo ma, ze by niekto nevedel odlisit hojdanie od poskakovania. Tak to by musel byt tupec az do neba a nech sem nepise dalej ani ciarku. Je pravda, ze by bol zazrak, ak by boli gule v dobrom stave, nemenene, nedofukovane a odisli by vsetky tlmice - to nie je mozne, nakolko gula k tlmicu ma nepomerne kratsi zivot.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

mozem potvrdit nema pružiny .ale tie gule treba bud dofukat alebo ak je tam prerazena membrana tak druhe.xantie boli svojho casu moje oblubene auta.
nikeee
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 05.09.2008 17:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nikeee »

Zdravím,síce neviem odkial ste,ale my ked sme mali problém zo Xantiou,tak sme boli u jedného chlapíka z Piešťan,na ktorého som dostal kontakt tu na fore.Takže ak chcete napíšte a dám Vám kontakt.
Mipo250
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 05.01.2010 12:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mipo250 »

misoV50 - nie neMÁ to tlmiče, aspoň nie ako sú na iných autách...volá sa to hydropneumatická pružiaca jednotka a samozrejme to musí fungovať aj ako tlmič, áno v skratke je to piestnica. Keď píšeš, že máš skúsenosť s daným typom auta, prečo nepomôžeš zadávateľovi, ale tu laborujete o tlmičoch?
lorak777 - ak je zadávateľ témy žena, vôbec by som sa nedivil spôsobu podania problému s autom...(manželka mi ráno povie, auto mi kockuje...a ono s ním na studeno trhalo...takže sa snažím pomôcť s problémom...nie laborovať o zbytočnostiach....
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

misoV50 napísal:Auto MA tlmice, ibaze tato funkcia je integrovana v dieli, ktory sa vola piestnica. A tiez dokaze "odist" takym sposobom, ze sa sprava ako vybity tlmic a musi sa kupit piestnica nova (hoci nitkro to vraj aj dokaze repasovat). Mam to vsetko iz za sebou, preto prosim zbytocne nereagujte.

Ina vec je, ze je pravda ze to "hupanie" treba najprv vediet rozlisit od poskakovania, ktore sposobuju prazne gule. To len aby sme si boli isti ze sa bavime ot om istom.
Aby neprišlo k omylu.Piestnica je piestnica je to len prostriedok ako piest v injekcii ktorý tlak od nápravy prenesie do oleja.A olej sa vo vnútry gule oprie o membránu za ktorou je tlakový plyn, proste vzduch.Ten je dobre stlačitelný a to ešte krásne progresívne.Olej je iba prostriedok pre prenos sily.Gula samotná je jednak pružiaci element ale zároveň aj tlmič.Je to primitívne zariadené systémom škrtenia v ústí (zavitovej časti) gule.Tento škrtený prietok spomaľuje pohyb oleja inak ak olej vstupuje a inak ak odteká a tak vlastne plní funkciu tlmenia.Jednotlivé typy gúl majú rôzne tieto parametre,hoci navonok sú rovnaké majú iné charakteristiky dané potrebou,váhou atd
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

este ma napadlo, ze moze mat naozaj pravdu, ze sa to velmi hojda - zazil som, ze na kolesa dali gule z centralnych casti /hala-bala, len nech je dobry tlak - namiesto poskodenych/- to su gule, ktore spajaju a navyse koriguju tlak v oboch prednych a oboch zadnych guliach /spajaju sa v tej prednej a zadnej centralnej guli/, len ich nafukli na ten mensi tlak /alebo ani nenafukovali, ale ked ich odmerali, zdalo sa im, ze su dobre natlakovane, lebo normalne maju aj 3x taky tlak, ako tie pri kolesach- a gule boli len primerane vyfucane/. Teraz neuvazujme o prepojeni cez korektor vysky vozidla a korektor tlaku. Tieto centralne gule nie su sucastou toho hydropneumatickeho "tlmica" spolu s piestnicou - to uz je jedno, ako to tu popisujeme a nazyvame, ale chapeme sa a nakolko nie su stavane na tlmiaci efekt, tak ho maju len minimalny. A ked sa tam nahodne stretlo takychto 6 guli, alebo aj menej - staci tie nad kolesami, tak ten "tlmic"vlastne neexistuje. Tie gule sa nedaju zamienat, lebo ak dali tie z kolies do centra, tak tam nemaju ziadnu funciu - to by bol uplny nezmysel. Centralne gule su vlastne akymsi supervizorom a podporovatelom vyssieho konfortu pri perovani - na principe akejsi hydraulickej kladky / maju vyssi tlak a rychlejsi prechod oleja/. Pri prepnuti na "sport" sa vlastne cinnost centralnych guli eliminuje a auto je tvrdsie - sportovejsie.
Niektori tiez skusali plnenie aj prevrtanim , zvacsenim olejovych kanalikov - neviem, aky im to davalo zmysel, ale princip "tlmica" tym uplne znicili. Snad je to trosku pochopitelne, len tie gule musi pozriet niekto, kto rozumie citroenom s hydraulikou.

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný