Citroen DS5 Hybrid - nestartuje po nehode

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Zadávatel nenapísal či to autorizák nevie? nemôže? alebo za to vela pýta? To sú tri celkom odlišné scénare
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

nejak sa udomacnil nazor ze autorizaky stoja za gowno.
no mam pocit ze to hovoria zrovna ludia, co nikdy nove auto nemali...
osobna skusenost- po kazdom rocnom servise mi prijde od citrona dotaznik ako som bol spokojny so servisom. odpoved nie na otazku ci som bol kontaktovany neskor servisom, ci je vsetko ok - dopadlo tak ze pravdepodobne mali z toho zdrba. (usudzujem na zaklade ich neskorsej reakcie..) :d :D
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A566 ono na to aby si vedel a videl akí ludia v autorizáku pracujú nepotrebuješ nové auto. Ale nie je to nutne len o autorizáku - platí rovnica - čím väčšia firma a viac ludí tým viac priestoru pre blbcov alebo švindlerov.
Na ktorého šlaka by mi bol jaguar alebo tuareg - stačí robiť vo firme kde šefovci potrebujú tieto nadstavce na pipíka - ale prezúvanie, servis, umývanie a podobné podradné práce ostávajú na plebs. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

jariko01 napísal:Logiku to má, ale, že by toto nevedeli v autorizáku? nie odblokovať akumulátor, ale identifikovať problém... :4012: lol
To je trocha inak.Oni pristupujú k oprave jednoducho inak.Kým ja hľadám konkrétnu vecičku a aj tú si potvrdzujem všetkým možným meraním,oni pátrajú po okruhu kde sa asi chyba nachádza a ten vymenia ako celok.Dám príklad.Keď synovi zahaproval emisný systém na C4 Gr.Picasso 1.6 Hdi tak oni by menili celú nádobku z čerpadlom a r.j. +- 1000 e.- čo sme teda odmietli.Závadu sme našli v nastrekovacom ventile a ten kúpili za 100.- Neskôr som som z viacerých zdrojov získal informáciu že je pomerne častá závada a nemám sa nad tým pozastavovať.Tiež potvrdili že by menily celý systém (autorizovaný) lebo oni inak nemôžu.
Keď som v inom autorizáku kupoval veci do prevodovky,som chcel hovoriť z technikom o nejakej veci v tej záležitosti....vysmial ma že to nerobia a nikdy nerobili a nikdy nebudú.Menia celú.
Samozrejme z toho pohľadu sú ich opravy určite lepšie.Je v(čšie riziko v dielčej oprave ako vo výmene celku.
Ak by opravovali ako my neznačkový,asi by si tie krásne mramorové priestory dovoliť nemohli,ani tú krasavicu čo si maľuje a ofukuje nechty.V živote ti EGR nevyčistia,ale dostaneš nový. Samozrejme pre opravu samotnú to celkom dosť mení situáciu.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ale je tu aj druha strana mince, a to, ze casto ludia chodia po servisoch s tym samym problemom, vsade im menia blbosti stylom pokus/omyl, a oni bez vysledku platia, problem zostava (takych tem tu je naozaj dost), pritom v autorizaku by to vyriesili, hoc aj vymenou nejakeho komponentu, avsak so zarukou, kdezto pri nejakej dielcej oprave, cisteni a podobne sa o nejakej garancii na tu cast hovorit neda.
Na bezne auta je v autorizakoch cena na hodinu cca 30-35€?
Mnohe diely su v aftermarketoch cenovo rovnake, ba aj drahsie nez original z autorizaku.
Vykreslovat autorizaky v zlom svetle, zosmiesnovat personal v nich patri asi k istej kolorite slovenskeho naroda, nieco na sposob najvacsieho 3pismenkoveho autobazaru. Avsak je to mimo reality…
Zvycajne to rozsiruju ti, co tam nikdy v zivote neboli a nemaju skusenosti.
Ze su problemy, ktore v autorizaku nedokazu vyriesit?
Isteze, ale zvycajne je to sposobene zakaznikom, ktory nedokaze stravit rozpocet opravy a potom hlada ine moznosti, alebo je to zapricinene samotnym problemom, na ktory znacka este nema schvaleny postup opravy, popripade, este to moze byt vlastnost vozidla, ktora sa niekomu moze zdat problemom…
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

mhlavaty napísal: V živote ti EGR nevyčistia,ale dostaneš nový.
aj na opravu plati zaruka.
vycisteny filter bohvie ako dlho bude fungovat...
https://www.lewik.org/term/4869/zarucna ... c-40-1964/
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Oni v 90% prípadov neznačkové servisy ani nevedia kde je sever..nevedia robiť s diagnostikou a o iných veciach ani nehovorím..
V autorizáku sa chlapci musia snažiť prísť na koreň veci..majú určité pravidlá, mystery zákazníkov a podobne..
Ja už osobne tiež veľmi zvažujem či radšej neísť do autorizáku zakaždým..
Osobne som zažil ked som mal pred rokmi Passata B6 a nejako mi jemne vibrovalo auto pri 120 km/h..tak som išiel na nastavenie geometrie do garáž servisu..tak nastavenie geometrie vážení trvalo asi 7 minut..samozrejme bez následného otestovania či sa niečo zmenilo..nastavili jednu skrutku.. zaplatil som 22 eur..
PO nejakej dobe smer autorizák kde som popísal problém..a že chcem nastavenie geometrie..tak auto strávilo v značkovom servise 1,5 hodiny..pričom som ho videl 3x vychádzať z garáže ako ho boli "testovať" a cena 40 eur..auto odovzdali s tým že to vibrovanie sa zmenšilo snád o 80%...
Aj nedávno ked som sem dával tému ohľadom Audi A6 C7 čo mi vibruje pri záťaži..tak neznačkové servisy si odomňa potiahli už 2000 eur a problém nie je vyriešený..menili by donemoty-šak oni to neplatia..
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Si myslíte, že hybridy, PHEV, EV tu bude vedieť niekto na SK servisovať? A hlavne po nehode? Totálka cez poisťovňu a dovi..
Však na phev a ev treba elektrikárov s paragrafmi a neustále školenia. Kto to bude platiť. A asi aj kto to bude školiť?
Autorizák sa už teraz pripája na servisnú centrálu. To tiež potrebuje zaplatiť aby tam mal prístup.
Tak to vidím ja.
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Hlásenie neautorizovaných servisov:
Elektromobil je smmmmrrrrrrťťťť :d :D
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Smrť určite nie,možno pomalší nábeh zo začiatku kým sa získajú patričné znalosti systémov.Auto to je stále,má podvozor,brzdy a riadenie a kopec vecí ako každé iné auto.Ale aj keby bolo plne iné vo všetkom,všetko sa to nejakým spôsobom utrasie.Či padne elektrika na hubu alebo naopak,padne na hubu klasický pohon,alebo bude to vyzerať na ceste ako vo Vietname...sedemdesiat prúdovka byciklov.
Aj o výhodách a nevyhodách značkových a neznačkových nakoniec rozhodne samotný zákazník.On je jediný s právomocou rozhodnúť k čomu a prečo sa prikloní.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Autorizaky su na servisnych centralach, na serveroch automobiliek pripojene uz nejaky ten rok. Niektory pracuju online uz tak od 2004.
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Ano p.Hlavatý máte pravdu, len opravy za ktoré sa dnes beru stovky eur tu už pre nich nebudu..ako je výmena motora,alebo prevodovky a ich opravy.. zostane tak výmena tlmičov, platničiek, kotúčov, ramien, ložísk..a dosť je takých, vrátane mňa čo si to dokážu vymeniť v garáži rodinného domu, alebo na parkovisku..ešte tak lakýrnici zostanú..len neviem či zákazník bude nejakú buračku po oprave v značkovom servise prevážať na lakovanie inde..
Ono to potrvá ešte pekných pár rokov kým staršie autá klaknu..teda budu mať 20 a viac rokov..a také servisy kde už teraz nevedia spraviť diagnostiku na 3-4 ročných autách pôjdu ako prvé..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

* Ono to potrvá ešte pekných pár rokov kým staršie autá klaknu..teda budu mať 20 a viac rokov..a také servisy kde už teraz nevedia spraviť diagnostiku na 3-4 ročných autách pôjdu ako prvé..


Ano,bude to veľa rokov,s tým súhlasím.Mnohí máme cars čo sa blíži alebo je 20 ročné,bez stopy hrdze a bez problému.
3-4 ročné autá samozrejme nevedia urobiť diagnostiku,tú nevedia urobiť na desaťročnom.Ale 3-4 ročné autá ešte nemajú km na extra zapeklité poruchy a vo velkej miere ešte chodia do autorizákov.Zo zapeklitými si napriek napojeniu na výrobcu nevedia poradiť tiež,kým im výrobca nepošle materiál ako na to a to kompletrozpísané čo robiť,ako robiť ešte aj ako účtovať.
Neautorizák sa môže učiť novú techniku len až bude návštevnosť novej generácie dostatočná.Nemá zázemie autorizáku,nemá údaje,nemá vedomosť o zmenách a potrebách často dosť zásadných.Nevedia že niečo autorizák rieši novou verziou softu,že má k danej veci vydaný materiál o oprave problému.Takže...chce to roky,kým ten hendikep dobehnú.A to ešte dobehnú len vtedy,ak sú vybavený materiálovo aj rozumovo
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

Moonshine napísal:Si myslíte, že hybridy, PHEV, EV tu bude vedieť niekto na SK servisovať? A hlavne po nehode? Totálka cez poisťovňu a dovi..
Však na phev a ev treba elektrikárov s paragrafmi a neustále školenia. Kto to bude platiť. A asi aj kto to bude školiť?
Autorizák sa už teraz pripája na servisnú centrálu. To tiež potrebuje zaplatiť aby tam mal prístup.
Tak to vidím ja.
100kW pri 400 VDC je 250A !
toto je teritorium silnoprudu triedy do 1000V. tie prdy pri skrate by som nechcel vidiet. lol
da sa povedat ze 50l benzinu v plastovej nadrzi tiez je problem.
lenze baterie pri prepichnuti/mechanickom probleme sa rozbehnu a zacnu horiet. + chemicky bordel,pary a roztopeny kov.

modelarske LIPO je pekny priklad. :40bd:

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný