Citroen DS3 - vykon
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 75
- Dátum registrácie: 19.09.2008 00:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 21.10.2013 09:32 Zdieľať na Facebook
Niekedy je to tak. Na všetko sú postupy TSB Technical Service Bulletin čo majú robiť. Ak človek chodí do autorizovaného servisu, vedia niektoré veci vymeniť aj po rokoch.
S motormi 2,0 HDI v Boxeroch boli tiež problémy. Používajú ich kariéry. Kto chodil do autorizovaného servisu dostal nový motor a kto nie tak dovidenia...
S motormi 2,0 HDI v Boxeroch boli tiež problémy. Používajú ich kariéry. Kto chodil do autorizovaného servisu dostal nový motor a kto nie tak dovidenia...
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 21.10.2013 09:32 Zdieľať na Facebook
Všetci dobre vieme že západ je západ a východný blok je až 2. alebo 3. liga.
Čo sa týka importéra, škoda reči. Musia byť len splnené odbery aby mali bonusy a to je všetko. Ak je potrebné niečo vybaviť tak je koniec. Na náhradné diely sa čaká aj viac ako 1 rok od objednania. Niektoré veci sa ani nedajú objednať. Pre istotu. Vyjadrenie na papier nedostanete žiadne. To hodia na dealerov.
Francúzi aj import sa vyhovára na COVID. Dosť lacná výhovorka. Francúzi nepracujú aj keď je normálna situácia, nie to ešte ak nastanú komplikácie.
Takže PSA: benzínové motory katastrofa aj 1,2 aj 1,6. Diesel 1,5 BlueHDI zatiaľ ako tak jazdí ale je malá vzorka. 2,0 BlueHDI ako tak v osobných autách. V Boxeroch problém. Spotreba oleja 1liter na 1000km a viac. Celý koncern PSA má veľké problémy s AdBlue. Menia sa vstrekovače, potrubia, nádrže, sondy atď. Citroen má k tomu problémy aj s koróziou. Opravu síce schvália ale na niektoré dvere nie je problém čakať aj pár mesiacov.
Čo sa týka importéra, škoda reči. Musia byť len splnené odbery aby mali bonusy a to je všetko. Ak je potrebné niečo vybaviť tak je koniec. Na náhradné diely sa čaká aj viac ako 1 rok od objednania. Niektoré veci sa ani nedajú objednať. Pre istotu. Vyjadrenie na papier nedostanete žiadne. To hodia na dealerov.
Francúzi aj import sa vyhovára na COVID. Dosť lacná výhovorka. Francúzi nepracujú aj keď je normálna situácia, nie to ešte ak nastanú komplikácie.
Takže PSA: benzínové motory katastrofa aj 1,2 aj 1,6. Diesel 1,5 BlueHDI zatiaľ ako tak jazdí ale je malá vzorka. 2,0 BlueHDI ako tak v osobných autách. V Boxeroch problém. Spotreba oleja 1liter na 1000km a viac. Celý koncern PSA má veľké problémy s AdBlue. Menia sa vstrekovače, potrubia, nádrže, sondy atď. Citroen má k tomu problémy aj s koróziou. Opravu síce schvália ale na niektoré dvere nie je problém čakať aj pár mesiacov.
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
dovolim si nesuhlasit. 1.6 thp bola v minulosti na skripci pravom, ale momentalne je to drziak.
ohladom 1.2 som sa stretol s nazorom, ze keby problem bol velmi rozsireny to uz je (najma v dnesnej) situacii na bankrot.
a hla nic sa nedeje. tym chcem povedat ze problem existuje, len sa nafukuje do vacsich rozmerov.
--ford ecoboost ma rovnaky problem s remenom, a o tom sa takmer vobec nehovori...
adblue- stare typy nadrzi maju problem. novsie verzie su uz ok. chyba v odvzdusneni vicka, hromadenie vakua. co vadi cerpadlu.
bavime sa o autach s hrdlom v kufri. a ako prave citam, tak gumene kladivo po nadrzi vyzera ze funguje. krystalizacia mocoviny... usetrenych 1100€
kaktus 1gen hrdzaveli dvere, facelift uz to nema.
ohladom 1.2 som sa stretol s nazorom, ze keby problem bol velmi rozsireny to uz je (najma v dnesnej) situacii na bankrot.
a hla nic sa nedeje. tym chcem povedat ze problem existuje, len sa nafukuje do vacsich rozmerov.
--ford ecoboost ma rovnaky problem s remenom, a o tom sa takmer vobec nehovori...
adblue- stare typy nadrzi maju problem. novsie verzie su uz ok. chyba v odvzdusneni vicka, hromadenie vakua. co vadi cerpadlu.
bavime sa o autach s hrdlom v kufri. a ako prave citam, tak gumene kladivo po nadrzi vyzera ze funguje. krystalizacia mocoviny... usetrenych 1100€
kaktus 1gen hrdzaveli dvere, facelift uz to nema.
-
- Príspevky: 138
- Dátum registrácie: 21.10.2013 09:32 Zdieľať na Facebook
Nuž, niekto je spokojný, iný nie. 1,6 THP veľmi veľa modifikácií, no aj tak sú problémy. Samozrejme aj Ford EcoBoost má problémy. Hlavne detonačné spaľovanie, aj remeň ako ste spomínali.
AdBlue nádrže sa menia hlavne Boxer, Berlingo, ale aj iné. oprava by možno sa možno dala urobiť ale menia sa celé.
No a na margo hrdze, nie len Cactus. Ide aj o C-Elysee, C3, Berlingo.
Podal som zakladateľovi témy info aké rôzne problémy rieši PSA. Ďalej je na ňom či si auto nechá alebo predá.
AdBlue nádrže sa menia hlavne Boxer, Berlingo, ale aj iné. oprava by možno sa možno dala urobiť ale menia sa celé.
No a na margo hrdze, nie len Cactus. Ide aj o C-Elysee, C3, Berlingo.
Podal som zakladateľovi témy info aké rôzne problémy rieši PSA. Ďalej je na ňom či si auto nechá alebo predá.
-
- Príspevky: 278
- Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
otazka znie ze ake auto by si dnesny sudruh obcan kupil keby vedel ich problemy.
Cely tento priemysel jednoducho dostal na papulu strasnym sposobom a dovody su dva, konkretne tieto tri :
a) nepredstavitelne sialeny tlak na emisie. Ziadny vyrobca nema rad to co sa deje, ale inak sa neda vzhladom na EU predpisy.
b) cost-cutting. Kazdy sa snazi zlacnit a "zrychlit" konstrukciu ako sa to len da. Pred 20 rokmi sa popalilo Suzuki / Renault / Opel / Saab na motore 3.0d, pred 10 rokmi sa popalil VW na vsetkych TSI motoroch (PRECO ASI MALI 4 GENERACIE NAPINAKOV V ROZVODOCH ?! PRECO ASI TIE MOTORY PACHALI SAMOVRAZDY ?) ale niekto na tom nesie vinu.
c) sprosti ludia, citliva technika vyzaduje edukovany pristup. Cim je technika citlivejsia, tym lepsieho gazdu musi mat aby sa neprejavili jej zlyhania.
d) nemoznost priznat generalnu chybu. Tak si predstav ze by PSA muselo vyriesit VSETKY ALEBO POLOVICU 1.2 motorov na trhu. Ved by skrachovali.
e) nizke marze, uponahlana doba == samozrejme kazdy autorizak/importer s rozkrocenou narucou vita svojich zakaznikov ked nieco ZLOZITE A DLHE musi riesit, kĂłr po zaruke. Kazdy sa ta bude snazit vybavit co najjednoduchsie lebo naklady ; bohuzial v "najjednoduchsie" absolutne urcite patri aj "nie, motor v ziadnom pripade nevymenime po zaruke na nase naklady aj ked ma designovy problem, aj ked o tom vieme".
f) oleje na 30.000km == technologicka vrazda. Lenze viete, vsetky tie body hore nad nami plus flotilovi manazerkovia a sudruhovia obcania s kalkulackou v ruke... vedia ze usetrit 290,- eur za oleje v priebehu 6 rokov / 140.000km vlastnictva je najdolezitejsia vec na svete. Tfuj. Bod c) o hlupych ludoch ktori dovolili vyrobcom utiect od max. 15.000km intervalov a este im tlieskaju ako uzasne usetrili. Parada.
g) este nieco sakra dolezite ale pokial som toto dopisal tak mi 3x vypadlo velke mnozstvo blbin v autach, elektronikou narvane zlavasprava, bez moznosti dlhodobeho testovania.
Cele je to proste smrtelna kombinacia. Nikdy v minulosti nemali vsetci vyrobcovia dohromady tolko pruserov kolko maju za poslednych 5 rokov kazdy z nich. Holt...
Cely tento priemysel jednoducho dostal na papulu strasnym sposobom a dovody su dva, konkretne tieto tri :
a) nepredstavitelne sialeny tlak na emisie. Ziadny vyrobca nema rad to co sa deje, ale inak sa neda vzhladom na EU predpisy.
b) cost-cutting. Kazdy sa snazi zlacnit a "zrychlit" konstrukciu ako sa to len da. Pred 20 rokmi sa popalilo Suzuki / Renault / Opel / Saab na motore 3.0d, pred 10 rokmi sa popalil VW na vsetkych TSI motoroch (PRECO ASI MALI 4 GENERACIE NAPINAKOV V ROZVODOCH ?! PRECO ASI TIE MOTORY PACHALI SAMOVRAZDY ?) ale niekto na tom nesie vinu.
c) sprosti ludia, citliva technika vyzaduje edukovany pristup. Cim je technika citlivejsia, tym lepsieho gazdu musi mat aby sa neprejavili jej zlyhania.
d) nemoznost priznat generalnu chybu. Tak si predstav ze by PSA muselo vyriesit VSETKY ALEBO POLOVICU 1.2 motorov na trhu. Ved by skrachovali.
e) nizke marze, uponahlana doba == samozrejme kazdy autorizak/importer s rozkrocenou narucou vita svojich zakaznikov ked nieco ZLOZITE A DLHE musi riesit, kĂłr po zaruke. Kazdy sa ta bude snazit vybavit co najjednoduchsie lebo naklady ; bohuzial v "najjednoduchsie" absolutne urcite patri aj "nie, motor v ziadnom pripade nevymenime po zaruke na nase naklady aj ked ma designovy problem, aj ked o tom vieme".
f) oleje na 30.000km == technologicka vrazda. Lenze viete, vsetky tie body hore nad nami plus flotilovi manazerkovia a sudruhovia obcania s kalkulackou v ruke... vedia ze usetrit 290,- eur za oleje v priebehu 6 rokov / 140.000km vlastnictva je najdolezitejsia vec na svete. Tfuj. Bod c) o hlupych ludoch ktori dovolili vyrobcom utiect od max. 15.000km intervalov a este im tlieskaju ako uzasne usetrili. Parada.
g) este nieco sakra dolezite ale pokial som toto dopisal tak mi 3x vypadlo velke mnozstvo blbin v autach, elektronikou narvane zlavasprava, bez moznosti dlhodobeho testovania.
Cele je to proste smrtelna kombinacia. Nikdy v minulosti nemali vsetci vyrobcovia dohromady tolko pruserov kolko maju za poslednych 5 rokov kazdy z nich. Holt...
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
su to prilis vseobecne informacie. berlingo sa robi od 96,c3 od 2002, elyse od 2013. rozpatie niekolko generacii.No a na margo hrdze, nie len Cactus. Ide aj o C-Elysee, C3, Berlingo.
minuly rok som sa pytal taxikara s 230 000 elyse na budikoch tak spomenul spojku, podvozok a typicke veci vzhladom tomu nabehu.
tie auta spravia aj 400 za den. a mali dorobeny plyn.
motor (tiez 82) ci hrdza nebola rec, a to maju na firmu niekolko kusov. som si nevsimol ze by hnilo.
par rokov dozadu som obhliadal xsara 17rocnu, dobry stav bez hniloby odspodu.
beham po eu forach no zeby hnili, som sa nedocital. na zaklade informacii tvrdim ze bezchybne auto neexistuje. to plati aj pre "bezchybnych" aziatov, len o tom vrabce bezne necvirikaju.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
aj ano, aj nie...
>> minuly rok som sa pytal taxikara s 230 000 elyse na budikoch tak spomenul spojku, podvozok a typicke veci vzhladom tomu nabehu.
kravina, typicke najazdy na vymenu spojky su pol miliona plus. Holt len nesmies kukat tie vyoptimalizovane 1.0i a 1.4i kotrmelce co maju spojku velku do dlane a priesvitne oblozenie jak je "hrube".
>> minuly rok som sa pytal taxikara s 230 000 elyse na budikoch tak spomenul spojku, podvozok a typicke veci vzhladom tomu nabehu.
kravina, typicke najazdy na vymenu spojky su pol miliona plus. Holt len nesmies kukat tie vyoptimalizovane 1.0i a 1.4i kotrmelce co maju spojku velku do dlane a priesvitne oblozenie jak je "hrube".
-
- Príspevky: 71
- Dátum registrácie: 10.05.2014 21:14 Zdieľať na Facebook
Neviem, či to ma súvis s problémom tohto motora ale to, že bolo auto v autorizovanom servise na výmenu oleja neznamená, že vždy aj ku nej došlo. Moja osobná skúsenosť zo štyroch "značkových servisov" je, že v troch mi naliali olej cca 1 cm nad maximum. No a k tomu ak niekto v dobrej viere "šetrí auto", tak takéto podmienky môžu poškodiť nejeden motor ktorejkoľvek značky.
-
- Príspevky: 104
- Dátum registrácie: 27.07.2015 20:57 Zdieľať na Facebook
klobuk dole pred prispevkom od mp3, spisal to velmi dobre kde sa aktualne nachadzame v automobilovom priemysle
cele ma toto iba jeden koniec - kompletny prechod na elektrinu. nulove emisie co chce EU sa daju dosiahnut iba tak.
kym sa to nepodari (cca 5-10r pri osobnych autach) tak budeme mat cim dalej mensie 3 valce benzinove aj dieslove a bude to katastrofa.
VW to uz pochopil, vid jeho CEO H. Diess by sa najradsej ozenil s Elonom Muskom keby to bolo mozne ;)
cele ma toto iba jeden koniec - kompletny prechod na elektrinu. nulove emisie co chce EU sa daju dosiahnut iba tak.
kym sa to nepodari (cca 5-10r pri osobnych autach) tak budeme mat cim dalej mensie 3 valce benzinove aj dieslove a bude to katastrofa.
VW to uz pochopil, vid jeho CEO H. Diess by sa najradsej ozenil s Elonom Muskom keby to bolo mozne ;)
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ani jeden motor (okrem Oldcitu) nie je tak tragický aby nemohol dobre slúžiť dlhú dobu.Samozrejme že je to v oboch,majiteľovi aj servise.Napíšem to tak- čo by malo byť a nie je. Majiteľ by mal vedieť o svojom motore aj to,čo vyžaduje a kedy,čoho sa vyvarovať a nerobiť,a čo zase nutne robiť.Takže už tu sme na vode,pretože to môže byť akurát tak želanie,ale je tisíc príčin prečo to tak nie.
- kupili by ste auto ak by vás predajca oboznámil ? nie
- kto vás upozorní ak to neurobí výrobca ? nikto
zhodneme sa že by šli proti sebe.Výrobca aj servis.
Ak by ste sa aj nejako dopracovali k týmto informáciám,ste v záruke...čiže nič. Majiteľia z novými nechodia do neznačky,a ak nechodia,neznačka sa bude z ich autami zoznamovať o štyri roky. Začne!!!
Ak budete po záruke a budete mať z pekla šťastie naďabiť na človeka čo vám prezradí hownow toho celého....možno to bude včas,možno neskoro.Lebo roky (tie prvé) takú techniku ani nevidel.Začína to byť jasnejšie ???
Jedna z šancí je že si potrebné veci pozistujete,ale,,,tu 9 z 10 ľudí povie že prečo by to robili.Takže to neriešme,kto nechce toho škoda nútiť,proste si to zaplatí ako daň z toho nepísaného zákona.Celkový systém opravárenstva (aj po kvalitatívnej stránke) nepraje,pretože dielne berú všetko čo príde ak sú vo výhlade väčšie peniaze.Samozrejme v takomto režime nemôžu konkurovať kvalitou tým ktorý sú výhradne pre značku alebo typ.
Informácie z netu sú nebezpečné.Len jeden z velkého počtu článkov či videí obstoja kvalitou.Chytám sa za hlavu ak ich občas pozriem a premýšlam a stále my vychádza to isté,pán truhlík potrebuje mať ksicht na obrazovke a aj ho má,skoro celý čas.To ani nedopozerám.Čo je ale isté,v obsahu sebaprezentácie je more nezmyslov a to už mi podlamuje kolená,ak si uvedomím koľko ľudí na základe toho skúša si pomôcť.Takže na jednej strane je doporučenie si zisťovať,na druhej je reálny fakt že v priestore je veľa nezmyslov a neprávd. No a vyberte si.
Už iba posledná myšlienka...ani toto fórum nie je iné než tie ktoré som zkritizoval.Je tu zmes všetkého,nudy a hlúposti,potreby do všetkého skočiť,a občas užitočnej rady ktorá v tom marazme skončí v archíve.Tému ktorá by ostala nedotknutá nudou a hlúposťou snáď ani nenájdete.Veď to nakoniec je neprehliadnuteľné,3-5 príspevkov za deň,z toho dve kraviny...stálice o ničom zo stotisíc príspevkami
- kupili by ste auto ak by vás predajca oboznámil ? nie
- kto vás upozorní ak to neurobí výrobca ? nikto
zhodneme sa že by šli proti sebe.Výrobca aj servis.
Ak by ste sa aj nejako dopracovali k týmto informáciám,ste v záruke...čiže nič. Majiteľia z novými nechodia do neznačky,a ak nechodia,neznačka sa bude z ich autami zoznamovať o štyri roky. Začne!!!
Ak budete po záruke a budete mať z pekla šťastie naďabiť na človeka čo vám prezradí hownow toho celého....možno to bude včas,možno neskoro.Lebo roky (tie prvé) takú techniku ani nevidel.Začína to byť jasnejšie ???
Jedna z šancí je že si potrebné veci pozistujete,ale,,,tu 9 z 10 ľudí povie že prečo by to robili.Takže to neriešme,kto nechce toho škoda nútiť,proste si to zaplatí ako daň z toho nepísaného zákona.Celkový systém opravárenstva (aj po kvalitatívnej stránke) nepraje,pretože dielne berú všetko čo príde ak sú vo výhlade väčšie peniaze.Samozrejme v takomto režime nemôžu konkurovať kvalitou tým ktorý sú výhradne pre značku alebo typ.
Informácie z netu sú nebezpečné.Len jeden z velkého počtu článkov či videí obstoja kvalitou.Chytám sa za hlavu ak ich občas pozriem a premýšlam a stále my vychádza to isté,pán truhlík potrebuje mať ksicht na obrazovke a aj ho má,skoro celý čas.To ani nedopozerám.Čo je ale isté,v obsahu sebaprezentácie je more nezmyslov a to už mi podlamuje kolená,ak si uvedomím koľko ľudí na základe toho skúša si pomôcť.Takže na jednej strane je doporučenie si zisťovať,na druhej je reálny fakt že v priestore je veľa nezmyslov a neprávd. No a vyberte si.
Už iba posledná myšlienka...ani toto fórum nie je iné než tie ktoré som zkritizoval.Je tu zmes všetkého,nudy a hlúposti,potreby do všetkého skočiť,a občas užitočnej rady ktorá v tom marazme skončí v archíve.Tému ktorá by ostala nedotknutá nudou a hlúposťou snáď ani nenájdete.Veď to nakoniec je neprehliadnuteľné,3-5 príspevkov za deň,z toho dve kraviny...stálice o ničom zo stotisíc príspevkami
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní