Citroen DS3 - vykon

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

delarock
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 19.09.2008 00:01
Zdieľať na Facebook

Citroen DS3 - vykon

Príspevok od používateľa delarock »

Ahojte, zobral som po mame (cize poznam servisnu historiu auta) Citroen DS3 ku , 1.2 Puretech 82 atmosfera motor, 35 000 km najazd, 2015 rocnik , jazdila prevazne ona, cize 5 ka pri 70 ke klasika. Olej pravidelne meneny raz rocne. Co si pamatam som bol od novoty milo prevapeny vykonom a zvukovym prejavom toho trojvalca. Teraz prisiel problem.

1x som si vsimol ze s autom je problem ked som isiel po dialnici, zacala blikat kontrolka motora a auto nemalo vykon, LTT udrzalo rychlost na dialnici respektive postupne sa znižovala. Kontrola po 20 sek prestala blikat auto islo zrazu normalne. Na diagnostike ziadna chyba , ziaden zaznam co nechapem - bol som v autorizaku Marco Car) odvtedy sa nezopakovalo

Následne som si zacal vsimat ze auto ked je velmi teplo nema vykon medzi 2 -3 tisic otačkach(presne po 3 tisic auto vyrazne ozilo) , to az tak ze pri odbacani na krizovatke na svojej tradicnej trase kde som stale podradil do dvojky, musim podradit do jednotky aby mi to nezdochlo. Taktiez pri rozbehoch niekedy mavam pocit ako keby preskakovala spojka, ale ta ma velmi malo km takze pochybujem.Auto ma dost zly zvuk z vnutra aj z vonku.
Zobral som auto do Marco Caru košice, kde pozreli auto hlasilo nizky vykon a nejaku chybu tusim s kompresiou, odporucili dat na dekarbonizaciu, zevraj sanie je cele "zaondiate" karbonom. Tak som isiel na dekarbo kosice tam spravili komplet dekarbo. Zvuk sice ostal nepekny ale auto ozilo, co mi ukazovali protokol tak sa zvysila aj kompresia. Teraz opat boli tepla a zas sa mi zda ze medzi 2 - 3 otackach to ide biednejsie, plus mi vypina samo klimu ked auto nema vykon. Trosku som prekvapeny z toho ze ledva 35 000 a takyto problem.

Myslite ze zakarbonovanie mohlo sposobit po 35 000 km takyto problem ?
Je niekto v KE s kym ste spokojny a vyzna sa do zabozrutov? v Marco care mi odporucili nech sa zbavim toho auta, mne je trosku luto ho dat do Aciek kedze ma vybornu vybavu a okrem toho neni s nim ziaden problem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Veľmi pozorne som si to prečítal.Nebudem vyvolávať mračná na oblohu,ten motor dokáže veci z ktorých bolí hlava občas aj samotného výrobcu,opravu nedovolí inak ako výmenou agregátu,nepatrí to teraz sem.Mám jedinú radu a mať túto motorizáciu sám vyhladám pomoc toho pána.Ono totiž nie je diagnostika ako diagnostika.Na východe sú až dvaja "kúzelníci",ak bude záujem vás nakontaktujem.Je bežnou a prakticky dennou (ich) náplňou ťahať autorizákom gaštany z ohńa pri opravách kde pohoreli resp.nevedia z problémom hnúť.
U tohoto motora už pri menších km nastali problémy nad ktorými alebo z ktorými nehnul ani výrobca.Len menil agregát.
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

2015...posli foto remena spod vicka.
karbon v sani je blbost lebo je to nepriamy vstrek.
strata kompresie atd, treba sa spytat ako bolo robena udrzba... intervaly oleja, aky olej.... lol
motoricky som na tom podobne, a este aj tovarnym plynom. jazdim agresivne, bez nejakych problemov. mam ho 2r, ~32oookm
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

pretoze jazdis agresivnejsie. Tieto malinke motorceky zabije setrna jazda gazdinej hore kopcom na siedmom prevode pri 52km/h a 982 otackach co je milimeter nad volnobehom. Ked tomu budes davat bomby (samozrejme az po zohriati), ma vacsiu sancu prezit.

intervaly vymeny oleja : Delarock pise ze auto ma 5 rokov a ze olej bol vymienany kazdy rok. To mi statisticky vychadza priblizne kazdych 7.000km !!
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

preto chcem foto s pod vicka, bude tam urcite stary typ remena. a mozno aj nieco ine..
delarock
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 19.09.2008 00:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa delarock »

No presne ako som pisal vyssie auto je od novoty v rodine minimalne kazdy rok vymena oleja plus filtre komplet, olej original predpisany vyrobcom (tusim total quartz) , rocny najazd cca 6000 km. Za priklad dam ked som napr mame zobral auto a jazdil na nom dva dni tak mi pripomenula ze ona jazdi na tom o liter a pol setrnejsie :D a to som s tym jazdil uplne normalne, takze mam pocit ze asi dost isiel podtoceny 5 rokov. Trosku to vyznie hlupo co znamena foto z pod vicka? dat dole dekel motora a fotku ? rozmyslam ze nahram aj video aby ste poculi zvuk toho nestastnika.
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

S týmto problémom Ti žiaľ už nikto nepomôže, ten motor bude končiť, najlepšie urobíš keď sa zbavis toho vraku pripadne vymeniť celý motor ale to môže byť skôr mačka vo vreci
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

..nalievanie oleja, je tam remen dolu, zaostrit na to
https://www.peugeotforums.com/threads/t ... st-2292944
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

z fr novin mam info ze psa vzhladom k tejto situacii su ochotni v pripade zlyhania motora/remena ho vymenit za urcitych podmienok. najma ak auto bolo servisovane v autorizaku.
ak sa prognoza naplni, stalo by za to sa opytat sk importera ako sa k situacii zachova. (hadam nie chrapunsky)
daj video.
u mna je novy typ remena, jako novy.
-----------
co pises o ze 2-3 nema vykon, motor je vti a su na sacom aj vyfukovom solenoide sitka.
https://i0.wp.com/ae01.alicdn.com/kf/HL ... ality=3886
vymontuj a pozri cistotu.
lubos zimovcak
Príspevky: 3379
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Možno by pomohlo natankovať 100 oktanovy benzín a poriadne ho povytacať, myslím jazdou, nie na mieste.

Voľakedy toto isté robili mechanici v Peugeote, keď sa zákazník sťažoval, že mu benziniak neťahal.

Neviem, akú to má RJ, ale už pred 25 rokmi sa niektoré RJ prispôsobovali jazdnemu štýlu vodiča a akoby motor" zlenivel".
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

no jasne, 25 rokov dozadu sa SAMOPREPROGRAMOVALI riadiace jednotky. Urcite !
lubos zimovcak
Príspevky: 3379
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Myslím si, až si dobre pamätám, mala takú rj Primera 2.0 z roku 95-96, pri normálnom režime bola až neuveriteľne úsporná, na prebudenie jej trebalo pár x zospliapnut na podlahu...

2,2 HDI to mala nastaviteľnou dĺžkou sania..., ale keď dlhodobo išiel v úspornom režime, nechcel sa hneď prebudiť do otáčok.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Riadiace jednotky sa neprisposobuju jazdnemu stylu vodica oni prisposobuju urcite parametre meniacim sa podmienkam stavu motora, cisty priklad je napr. skrtiaca klapka, na modernom motore je tychto adaptacii moznych vela preto su nasledne po opravach nutne prisposobenie, oznam pre jednotku, ze suciastka je nova a treba s nou pracovat inak ako doteraz ked sa prisposobila doterajsiemu stavu, ak je motor v nejakom stave a napr. sa vymeni rj tiez sa nova rj uci stavu motora, napr. pri vymene rj automatickej prevodovky sa zo starej do novej ak je to mozne prenasaju adaptacne hodnoty lebo rj tiez musi pracovat s mechanickym stavom prevodovky a podobne.
delarock
Príspevky: 75
Dátum registrácie: 19.09.2008 00:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa delarock »

Dakujem vsetkym za rady.
Este jednu vec som zabudol, huci to auto stale zle, ale strata vykonu je hlavne citit ked je velmi horuco, ked je chladnejsie ide normalne.

Pridavam fotky:
https://ibb.co/5TLvLZs
https://ibb.co/c1LMVHd

Videa
https://www.youtube.com/watch?v=iWiEtyGoXRU
https://www.youtube.com/watch?v=rYAQNg3IfnA
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

mega cyka blyat lol stary typ remena (riflovina) a uvolnuju sa z neho supinky... to je cely zdroj problemov. casom sa to bude zhorsovat.
cakal som horsie pazvuky. tento rok som sa pytal v autorizaku co by stala vymena rozvodov, ~350€
novy typ remena je hladky ! trvaj na tom

ked bolo jazdene v meste tak prietok oleja motorom bol nizky, no na dialnici to je ina debata pri 4000... uz pripchaty filter asi situaciu nezvladol a nefiltrovany olej pustil dalej cez obtok..
vana dolu, vycistit sitko, vyplach motora, novy remen samozrejme, pozret vacky, skontrolovat ojnicne loziska (tie trpia prve pri strate tlaku oleja)
hore spominane vti solenoidy budu mat naisto sitka pripchate od bordelu..
na porovnanie 2017, od 3:00 bezi plyn -cvakot https://youtu.be/EmAVw3QQtvg?t=137

tvoje video to je rachot kyblu so srobami a vrzgot na polovicnej frekvencii.
ja si myslim ze bordel pripchal olejove galerie k rozvodom. a vacky idu nasucho. (ak toho nebude viac)
nejazdit a odtah do servisu.
vtedy na dialnici to muselo upozornit na tlak oleja.!
Naposledy upravil/-a a566 v 07.09.2020 20:30, upravené celkom 3 krát.

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní