Citroen C5, r.v. 2006 - vymena rozvodov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Drahho
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 25.02.2010 16:57
Zdieľať na Facebook

Citroen C5, r.v. 2006 - vymena rozvodov

Príspevok od používateľa Drahho »

Zdravím, vedel by mi niekto poradiť, kedy je potrebné meniť rozvody na C5, 1,6 HDi, r.v. 2006? Podľa výrobcu okolo 240000 km, ale čo keď nepoznám skutočné kilometre? Dá sa to nejak zistiť, napr. vizuálne alebo správaním motora? Vďaka.
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Keď nepoznáš km, na to je najlepšia rada. Vymeň ich hneď a máš pokoj. Výmena rozvodov, je jedna z prvých vecí čo sa na aute po kúpe mení.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

a ja este dodam ze ci tie rozvody vymenis teraz alebo rok po kupe auta, co usetris?

akurat nemas to sialene riziko ich roztrhnutia... ano rozvody sa menia ihned po kupe auta. Aj ked vyrobca tvrdi NEZMYSELNE cisla 240.000 a podobne - uz som na tomto fore pisal ze na moj vehykel vyrobca povedal ze 200.000km. Skrabem sa pred chlapcami v autorizovanom zastupeni na hlave, za uchom aj na miešku a hovorim "dievcata ako ten REMEN a NAPINAKY mozu vydrzat 200k ked auto ma 2.6tony len tak fikne a vacsinou sa za nim taha dvojtonovy prives ??!?!?!!!??"

zostalo velke dlhe ticho...

ved pouzijem sedlacky rozum a mam to. Co mam usetrit 200eur a potom menit motor za 2000eur? A ci tie rozvody vymenim teraz, alebo budem trpnut do januara ked pride -15 alebo ich vymenim o rok, to je predsa to iste. Vymenim ich JEDEN JEDINY RAZ pocas zivotnosti auta u mna a je uplne jedno kedy ich vymenim. Akurat neriskujem...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

aaaale nic.

ked péééžot hovori na P206 1.4hdi vymenu rozvodov po 240k km, tak sa na tom len zasmejem, lebo pééééžoty okrem ineho nekupujem takze mi je to jedno. Nebavme sa o tom ze taketo prditka vacsinou najazdia 240k km asi tak po 29 rokoch, cize ten material vobec nie je unaveny, vobec na neho neposobi teplo-zima (nastartujes pri -20, zachvilu ma motor 90 stupnov atd). Sanca ze ten pééééžot bude mat šest ludi na palube a na odtahovke za riťou bude vláčiť čln alebo dovážať non-stop auta z Nemecka od najpoctivejsich tureckych obchodnikov je NULOVA. Vobec neriesme ze vyrobcovi je v prdeli jedno co napise, lebo tych 30.000km co tieto auticka bezne najazdia za tri roky co su v zaruke vydrzi kazdy remen a jeho napinaky.


ked ale toto povie Chrysler na Grand Voyager 2.5d, tak by som niekomu isiel rozbit tu sprostu hlavu do Detroitu alebo Grazu alebo kde to vymysleli. Pretoze moje auto ma take povolene zatazenie kolko je hmotnost skoro styroch pééééžotov 206 dohromady. 4000kg tam svieti... zadna naprava listova ty woe som skoro padol na rit, normalny megapoctivy [!] nakladiak. A potom si este porovname tie tocive momenty a celkovo zatazenie motora ktore dokaze vygenerovat jedna aj druha masina a... to ze bezne maju 2007cky taketo auta 180.000km a...

cojaviem, je to uplne to iste ?? ano, priamo to s hmotnostou nesuvisi. Este raz pripominam ten dvojtonovy prives za autom. Ten tiez nesuvisi s hmotnostou a namahou motora.


Odkladanam sa od temy Citrojen a vymena rozvodov, tak ako hore tvrdim vymenil by som okamzite po kupe auta a moc nespekuloval. Mimochodom, moj otec kupil sharan so 180k km pred rokom a pol a dodnes nevymenil rozvody NAPRIEK tomu ze ho na to megaupozornujem este ho len vidim pred zakrutou. VZDY ho na to upozornujem.

No a ked mu to prdne, tak sem napisem samostatnu temu, to je cele. Ved hentych motorov je dost, vymenime to v pohode do 600eur aj s robotou a zhruba troch tyzdnov. Ale samozrejme bez rozvodov zase, tie nechame povodne ;)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Pravda. Len ten motor toci vyssiu namahu, vacsie tepelne zatazenie, viac maka ked ma ten prives ako ked nema. Viac sa stupa na plyn lebo auto nevladze, viac treba tlacit hore kopcom atd...

Je to jedno, proste ja tvrdim ze 200k km na akykolvek remen a jeho napinaky je sibnute. A zurivo ich nadalej budem menit pri kupe auta a potom kazdych dalsich 50.000km co u mna znamena 4-5 rokov prevadzky. Ked budem jazdit viac na jednom aute rocne, budem menit aj tak po 50.000km :) lebo tych 300eur co dam za rozvody, napinaky, vodnu pumpu a robotu mi raz za tych 50.000km proste stoji pretoze to predstavuje 0.15Skk/km naklady, co je priblizne o 0.07SKK/km navyse oproti predpisu. No a tych sedem halierov na kilometer hravo usetrim kludnou predvidavou jazdou na spotrebe, opotrebeni pneumatik, brzd a podobnych veci.

Jaj ano, aj oleje a filtre menim daleko pred predpisanym limitom. Oleje zhruba 20.000km PRED limitom (ano, po 10.000km menim aj oleje) a filtre tiez nemenim az vtedy ked auto poskakuje ako splasena koza (boli tu ale tri take temy za posledny mesiac, jedna dokonca tusim volvo 50 alebo volvo60, proste to nechapem - clovek ma auto za pol miliona korun a nevymeni ten posraty filter na commonrailovom motore za styristo korun... chudak cerpadlo, vstrekovace...). Aj pneumatiky nejazdim dovtedy dokym z nich netrcia kordy (pozdrav dvom zamestnancom co im minuly rok prdli fabia a hyundai za jazdy)...

Ja som proste raz taky a iny nebudem. Jááááá na to máááááám... Kamarati-servisaci ma pravidelne zasobuju pribehmi o autach co ku nim chodia. Cim viac na vychod, tym zaujimavejsie pribehy (pozdravujem italcarsa a martina cicheho odtialto z fora). Tym sa nechcem nikoho dotknut... len ta udrzba a investovanie do tragacov proste vyzeraju trochu inak ako u mna.

odklanam sa od temy - podme sa bavit o Citroenoch tak ako by sme mali.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

lakinooo napísal:
mp3turbo napísal:"dievcata ako ten REMEN a NAPINAKY mozu vydrzat 200k ked auto ma 2.6tony len tak fikne a vacsinou sa za nim taha dvojtonovy prives ??!?!?!!!??"
Co maju spomenute veci s vahou auta???
Tiež sa pýtam
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

lakinooo napísal:turbo ale teraz smrtelne vazne. Rozvod toci len pumpu a vacku, on nepohana prevodovku. Ciz mu je jedno aj ked za auto pripnes naves. On nijako navyse netrpi. Ventily treba stale otvarat rovnakou silou bez ohladu na zatazenie.
Absolutne presné,nech je motor zaťažený málo či total,rozvody ho zaťažujú stále rovnako.
pn437ab
Príspevky: 1138
Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pn437ab »

to mp3, vydiš všetci menia na starych td motoroch oleje po 15000 lebo im to ukazuju servisne knižky a len v tej mojej knižke original povodom z rakuska je udaj pre olej 15w40 7000km a pre olej 10w40 9000km , šak už to mohli zaokruhlit na tych 15 či 20 tis. kilometrov ako ostatny
pn437ab
Príspevky: 1138
Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pn437ab »

mhlavaty.. no ja ked taham naloženy vozik a ešte ked valim do uherskeho brodu tak mi hore kopcami vyskoči teplota o 15 stupnov vyššie takže tam asi nejaka zataž navyše bude, nepresiahne sice teplotu 95 stupnov ale určite je viacej zohriata hlava tym padom aj vačka a tym aj rozvody ktore ju pohanaju. či nie?? opravte ak sa mylim. krityku primam vždy z uctou
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

No, záleží čo myslíš pod pojmom „rozvody” a ako sa podľa teba od tých vačiek a oleja zohrievajú...
pn437ab
Príspevky: 1138
Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pn437ab »

ak narasta teplota motora o nejake percenta tak by mala narastat aj teplota kladiek a remena ale aj nemusi a čim vyššia teplota remena tak tym vyššia šanca že preklzne , ale to by som predpokladal skôr pri servisnom intervale užasnych 240000 km ako bolo hore uvedene a ešte od kvality remena a kladiek. inak ked mi rupla hlava tak som menil preistotu remen a rozdiely v cenach boli užasne najlacnejši stal 13 eur najdrahši 30 eur a kvalita bola na prvi pohlad vydiet . pri tom 13 eurovom by bol len čisty zazrak ak by vydržal 240000km
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

pn437ab napísal:ak narasta teplota motora o nejake percenta tak by mala narastat aj teplota kladiek a remena ale aj nemusi a čim vyššia teplota remena tak tym vyššia šanca že preklzne
Teplota remeňa, preklznutie ozubeného remeňa... čo všetko sa tu človek nedozvie...
pn437ab
Príspevky: 1138
Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pn437ab »

niektore materiali sa pri vyššej teplote stavaju mäkšimi a ešte aj predlžuju dlžku a niektore naopak , kto vie ako to je u ozubenich remenov?? ešte tak dat štatistyku v ktorom ročnom obdoby je viac roztrhnutych remenov rozvodovych či dražkovych.......
pn437ab
Príspevky: 1138
Dátum registrácie: 14.12.2006 20:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pn437ab »

to je jasneee, ja len že či počitali aj s takymi individuami ako som ja ked som jazdil len par stupnou od hranice svietenia kontrolky stop a nekedy aj za nou.('lol')
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

niektore materiali sa pri vyššej teplote stavaju mäkšimi a ešte aj predlžuju dlžku
Môže byť.

a niektore naopak
Uveď príklad.


Stále si ale neodpovedal na otázku ako (od čoho) sa zohreje ten remeň...

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných